umbrellamobility
umbrellamobility
umbrellamobility
Letecké společnosti Letectví

Ryanair poprvé prodělal i v hlavní sezóně, na účtech má však více peněz než na začátku pandemie

Letadlo Ryanairu na pražském letišti. Pramen: Letiště Praha
Letadlo Ryanairu na pražském letišti. Pramen: Letiště Praha
Irskému dopravci vyplatit v létě Boeing 250 milionů eur.

Ještě nikdy ve své historii Ryanair ve třetím čtvrtletí neprodělal. Až pandemie koronaviru zařadila největší evropskou aerolinku mezi dopravce, kteří jsou ve ztrátě i v hlavní letní sezóně.

Vyplývá to z dnešního oznámení výsledků. Ryanair současně varoval, že kvůli současné situaci bude muset ještě dál redukovat již dříve výrazně seškrtaný letový řád a omezit provoz v příští letní sezóně až o polovinu.

Ryanair za třetí čtvrtletí prodělal 197 milionů eur, loni za stejné období vydělal 1,15 miliardy eur. Počet cestujících klesl o 80 %: z 86 milionů na 17 milionů. Ještě loni byla obsazena v létě letadla z 96 %, loni od července do září jen ze 70 %. Tržby klesly meziročně o 78 %.

Firma v prohlášení uvedla, že není příliš optimistická ohledně dalšího vývoje, především kvůli nekoordinovanému přístupu jednotlivých vlád k omezování cestování kvůli pandemii koronaviru. V Česku firma zastavila všechny lety z Brna a Ostravy na zimu, v Praze omezila letový řád o dvě třetiny.

Ryanair i přes krizi zůstává finančně mimořádně silný: na účtech má 4,5 miliardy eur, o 700 milionů eur více než v březnu hodnotu letadel vyčíslil na 7 miliard eur. Účty firmy posílila v létě kompenzace od Boeingu v hodnotě 250 milionů eur za pozdní dodání letadel 737 MAX. Ryanair aktuálně očekává převzetí prvních letadel na začátku příštího roku. Konečná výše kompenzace podle Ryanairu ještě není s Boeingem dořešená.

22 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Martin

Tak příští letní sezónu chce seškrtat o polovinu. Kdy se zde asi objeví pan Noworyta s jeho předpovědí masivní expanze Ryanairu v PRG?

Mimochodem pane Sůro, opravdu na Vás podal to trestní oznámení jak vyhrožoval na konkurenčním serveru?

Martin

Tak snad bude soudce schovívavý :-). A budete muset uveřejnit na Zdopravy omluvu?

UzNechciRousku

Zdravím, já se omlouvám, už delší dobu do diskuzí nejezdím, ale tohle mě zajímá, co bylo za důvod, jestli to není tajné? 🤦🏻‍♂️

kulhán

Ale to jsi nepochopil. Není teď koho vozit. Až bude, tak se teprve ukáže kdo s hoho.
Je přeci nesmysl dát z Prahy xy linek a udělat smlouvu s cestovkama když chybí ten kdo to zaplatí.

Viki

Přesně tak, čas ukáže.

Anonymus

Na jakem serveru? To je husty. Trestni oznameni kvuli cemu? Doufam ze se redakce zdopravy.cz nezalekne a bude dal informovat o doprave a bude i investigativni. Fandim!

Jan

No aby neměli peníze, když mi za srpen ještě nevrátili peníze a ani nekomunikuji. Kolik takových klientů mají, kterým dluží peníze…..

Já, kdo jiný

I já mám tuhle zkušenost s nimi. Proto jsem se rozhodl nelétat až do konečného vyřešení Covidu. Případně budou u Ryana pro mne dopravcem poslední volby, kdy rozhodne jen cena.

Liboros

Takže cena rozhodne vždy pro Ryan :DDD

Stony

Me zase vratili penize behem 14 dnu.

Petr

Nerad Vám beru iluze, ale u jiných dopravců na tom nebudete o nic líp. Při zrušení letu v mailu hnedka přistane sdělení „tady máte voucher, vezměte si voucher, voucher je super, všichni chtějí vouchery“, načež někde dole najdete odkaz na žádost o refundaci. Tím komunikace končí a peníze už neuvidíte. Absolutně jediný, kdo mi za celou pandemii vrátil skutečné peníze, a to dokonce všechny, byl Wizzair. Je to krajně neseriózní jednání někde na úrovni indických tech support scamů, a domnívám se, že v dlouhodobém horizontu to letectví a cestovnímu ruchu způsobí možná ještě větší škody než samotná pandemie a cestovní… Číst vice »

Anonymus

Souhlas. Letecti dopravci totalne selhali a ukazuje to jejich ignoranci a nadrszenost vuci verejnosti. Ja je nelituji a doufam, ze se osobni letecka doprava zmeni.i za cenu klidne drazsich letenek. Ale soucasny business mi je znacne nesympaticky

Malé stydlivé prasátko

Asi záleží. Finnair velmi ochotně komunikoval a peníze za několik dní v plné výši vrátil. Musím ovšem dodat, že jsem to od nich očekával a byl to také jeden ze zásadních důvodů výběru tohoto dopravce, když jsem na jaře letenky pořizoval.
Od FR i naší strategické společnosti bych to neočekával a z tohoto důvodu ode mne v blízké době neuvidí ani návštěvu jejich webu.

Petr

To jste měl buď štěstí, anebo to bylo ještě v únoru nebo zkraje března. Osobní zkušenost zrovna s nimi nemám, ale kamarádka měla právě s Finnairem letenky do USA na květen, let zrušen koncem dubna a peníze nikde.

Džamel

Docela mně vadí, že si dané společnosti jako Ryan, Wizz, ale i náš Leo mění řády/plány ze dne na den a následně v případě zrušení z jejich strany zadržují peníze třeba i tři měsíce, proto bych byl rád, kdyby se v rámci EU zavedla nějaká ochrana spotřebitele. Ideální by byla platba třeba jako v hotelu, kdy si hotel dopředu autorizuje kartu (zablokuje sumu) a peníze fyzicky strhne až při placení, proto zde by možná pomohlo zavést, že v případě koupě letenky se peníze jen zablokují, ale strhnutí až za vykonanou službu.

Pavel P.

Důležité je si zapamatovat, kdo se jak choval v době krize, a až bude zase fajn, tak ty neseriózní firmy prostě ignorovat. Hlasování penězi pořád funguje.

Džamel

To bych potom ve výsledku nemohl nikam, kdybych se tímto řídil…

JIŘÍ

Lidi rychle zapomínají…

Tomas

spousta hotelů strhává, zejména u „levnějších“ variant peníze předem … 🙂 to jen tak naokraj.

a v letectví to funguje stejně – nikdo vám nebrání létat za flexi tarify, které se vyznačují tím, že peníze dostanete hned (a hlavně, let můžete kdykoli zrušit a peníze dostanete hned).

Džamel

Zde nemluvím o flexi, ale o pevném, který propadne, když nepoletím a o tom, že v případě zrušení ze strany dopravce to je boj na měsíce…