I po roce létají z Budějovic stále jen cestovky. Nikdo nás neoslovil, musí se ozvat, říká Ryanair
Terminál letiště České Budějovice. Pramen: Jihočeské letiště České Budějovice
Dopravci o nás stojí, tvrdí šéf českobudějovického letiště. Největší evropskou aerolinku však vedení nikdy neoslovilo.
Článek je do jisté míry tendenční, byť stávající ředitel je dobře známý svými self promotion schopnostmi (v BTS o tom něco vědí…). Ale fakt je, že pokud jde o RYR, tak tato záležitost je složitější, než se na první pohled může zdát… Především, stávající ředitel má určitě velmi dobrou představu o tom, co RYR pro provoz vyžaduje jak po provozní, tak ekonomické stránce, protože pár let vedl letiště v BTS a nepochybně je mu jasné, že na to ani letiště, ani kraj nemají… Po technické stránce, pokud vím, letiště kupříkladu nevyhovuje, protože RYR jako standard požaduje např. ILS CAT II,… Číst vice »
Ryanair lieta aj na letiska kde ziadne ILS ale nie je, napr. Skiathos
Jak to vůbec funguje na takto malých letištích se zaměstnanci např. odbavení, security atd., když létají třeba jen dvě letadla denně. Jsou nasmlouvaní jen na určité časy, nebo jsou staženi z jiné práce, kterou dělají, když neletí žádné letadlo. Díky předem za vysvětlení od někoho znalejšího.
Nelze to tak dělat, respektive možná u uklízeček, ale ve chvíli kdy tam jsou jako security nic jiného dělat nesmí. Víceméně si tam odsedí šichtu a jdou domů a tak to mají celý rok
JLC tak jako PED nebo KLV atd. mají status (licenci) aneb certifikaci „mezinárodního“ letiště. To znamená, že základní služby fungují 24/7 (v běžném režimu). Na letišti musí být 24/7 příslušný personál např. security, celník/celnlci, pracovníci odbavení, ochranka/PČR, hasiči atd. Je toho celkem dost včetně lidí v operation tj. možnost tankování, navádění letadel na RWY (Follow me) a řídících na věži….. Realita: Ti lidé tam jsou, buď od každého min. tj. 1 ks nebo úsporný režim…. když se očekává odbavení/let, tak se dostaví další pracovníci, kteří jsou buď na telefonu (doma) nebo mají tzv. pohotovost. Tohle je zjednodušený popis, ale snad… Číst vice »
Super, díky za vysvětlení. Takže tam ty lidi sedí nonstop (samozřejmě ve směnách) třeba dva dny a čekají na letadlo. To je dle mě dost drahý špás a musí to být hodně zábavná práce nic nedělat.
A co Pavel Kolo, ex CSAH, prý bude šéfovat handlingu v Budějkách? Možná se bude hodit i ta de-ice kapalina z LKPR?
Všeci kradnů…. možná se bude hodit, ale musí se počkat do zimního letového řádu. To bude ale na JLC tak HOT/horko, že de-ice nebude třeba. Tedy až to kluci „rozlítaj“ :))))
Buď je šéf letiště JCL „debil“ nebo je titulek více než vypovídající… (dopravci o nás stojí…FR nebylo osloveno) – joke of the month. To víš páprdo, oni za tebou přijdou s chlebem a solí, kleknou si a přidají free letenku na Maledivy i pro rodinu a Mercedes-Benz k bezplatnému užívání dokud budete sedět na své teplé židli – LOL. Dopravci o nás stojí, tvrdí šéf českobudějovického letiště. Největší evropskou aerolinku však vedení nikdy neoslovilo. Trhlík věří, že se dosavadní úsilí zúročí a již brzy bude…. (až uschne a pak naprší a budou padat trakaře). To už tam snad brzy nebudete.… Číst vice »
Koukám, že vás to teda pěkně zasáhlo.
Máte tady prozatím skóre 7:21, což je mnohem lepší poměr, než mám já u posledního textu k JHMD. 🙂
Bahnhofe.. já jsem v klidu. Jen jsem se vyjádřil, toť vše. A statistika sviňa je, to víme všichni, jak to zpívá Uhlíř: „Statistika nuda je má však cenné údaje, neklesejme na mysli, ona nám to vyčíslí“.
Takže: Take it easy 🙂
Držím palce, ať máte lepší čísla!
ale jo, ať si do toho JČ kraj vysype další prachy. Já si pak klidně zobnu BGY za 14,99 EUR
9.90 EUR a k tomu voucher od JČ kraje k nákupu 1 ks Budějovického Budvaru :))))
A bageta z ty pojízdný Jednoty!
Bageta je už také v ceně letenky, platí hejtman JČ kraje (na obalu bagety je jeho fotografie, takže to jde z rozpočtu – kolonky „propagace“). Dávno odsouhlaseno! Už se jen čaká na call od FR :))))
Pod 10 EUR už Ryanair nějaký ten rok nelítá, všechny letenky začínají na 14,99 EUR.
Ok, díky za info – upřesnění. Ale to nevíte, že Mr. Michael O’Leary připravuje pro JLC speciální akci ve splupráci s JČ krajem, takže bude 9,90 EUR z JLC! Ale dávám Vám palec nahoru.
Obě dvě strany o sobě dobře vědí a obě dvě vyčkávají.
RA proto, že se nechá prosit, aby ze svého případného kývnutí na případnou nabídku vyždímal z letiště co nejvíc peněz.
Letiště by možná RA chtělo, ale v žádném případě není v pozici (nemá prostředky) na to aby mu ještě finančně podlézalo.
FR fakt JCL nepotřebuje…. Černého Petra má JCL a soudruzi z JČ kraje mohou jen slintat. Ale co, přistane dalších 100 míčů a bude i na odměny… Btw. kolik takový ředitel JCL bere, může to redakce zjistit podle 106 a doplnit do článku.
Panabože a odkud a jak tedy budou jihočeší létat do Londýna, když Ryanair neoslovili?
Od 28. října můžou z Lince 🙂
Vidím to na linku JCL – LNZ s dotací 300 pct na sedačku s voucherem na free Budvárek na letišti a losovat se bude o večeři s hejtmanem JČ kraje a snídani s ředitelem letiště 🙂 S rotací min. 5x týdně, 2x denně. Něco jako Smartwings s koupákama BRQ – PED (let +/- 17 minut).
Jihočeši létají tak do Lidlu, Penny, BIlly a občas se vykoupat k lokálním rybníkům – joke. NIc proti obyvatelům JČ kraje. A když budou chcít jichočeši cestovat, sednou na ČD expresy a popojedou do Summerou nebo i přímo do Linze respektive LNZ (s přestupem).
Musí zprovoznit na letiště železnici a pravidelné spojení – jen v tom je potenciál!
Tak Bechyňka už tam je :))))
Tak! A konečně bude mít Ryanair náhradu za to „předražené“ pražské letiště, kde odmítají zlevnit ty poplatky za přistání. Všichni pěkně k nám vláčkem do Budějc, lenoši!
Mohli by létat dávno do Pardubic, kdyby chtěli, ale tady jde o něco jineho? 😉
Jj, vidím to spíše na rotaci JCL – PED. Otázka, jestli vzduchem nebo taxíkama :)))
Však taky lítají ne? Ale tak prostě z Prahy to taky vydělává
Rozhodně ne kvůli poplatkům v Praze. Tak nemichejte věci dohromady. 😉
Nikdy nepochopím, proč prominentní hejtman z ODS podporuje těžce ztrátový dotační podnik. Kdyby byl aspoň ze SOCDEM, ale ne ze strany, která je u nás skoro nejvíc fiskálně konzervativní.
Zas tak to nepodporuje. Už jsem to tu jednou psal, že máte jen 2 možnosti, buď totální odepsání a nebo to zkusit rozlítat, i když tomu nevěřím. Teď už to máte skoro jedno. Většina peněz se utopila.
Topí se stále… aneb platíme to všichni včetně personálních nákladů všech těch panáků, co si tam hrají na management a čekají až zavolá FR.
A čemu by FR pomohlo? To z 95 procent lítá jen tam, kde dostane prachy.
Tak minimálně by to politicky vypadalo, že se tam aspoň nělco děje
Nevím jesti „politicky“, zatím do toho jen sypou NAŠE peníze… takže politicky je to průser na entou. Howgh!
BING HO! Vidím, že se vyznáte a víte. Přesně tak. Vždyť taky JČ solí a určitě poskytně dotaci včetně další dotace na sedačku, takže jak píšete „dostane prachy“ a soudruzi pak vydají PR zprávu, že z JLC letělo o 156 pct lidí více než byl plán, takže budou odměny :))))) Tw. to nevymyslíš!
Letiště byl projekt soc-dem. Pak už byly jen dvě možnosti: nechat to pavoukům, nebo zkusit i cestující.
Nejsem si jistý, že letiště byl projekt socdem… Máte pro to nějaký relevantní odkaz? Protože, pokud mě paměť neklame, tak transformace letiště na civilní, včetně snahy o získání financování z EU, sahá někdy do let 2002-2005, kdy byla ve vedení kraje ODS, hejtman Zahradník… Cituji MF Dnes 1.12.2006: České Budějovice a Jihočeský kraj usilují o civilní letiště na místě vojenského už více než deset let. Včera politici ukázali v řadě už druhou projektovou studii, jak má dílo vypadat. Základní stavba přijde na čtyři sta milionů korun, roční ztráty z provozu dosáhnou třicet milionů. Radní kraje i města s převahou ODS… Číst vice »
Slušná reakce aneb korekce. Tak chybky děláme všichni, že… Zahradník, to už je dnes pohrobek ane nikdo si o něj kolo neopře. Slušná citace: „…..roční ztráty z provozu dosáhnou třicet milionů. Radní kraje i města s převahou ODS přesto věří, že projekt u zastupitelů prosadí“. Twl – ODS/pravičáci jak vyšití aneb tohle mě na VŠ neučili :))))
Funguje to tak v celý Evropě, jak má někdo letiště, tak ho prostě musí provozovat stůj co stůj a ať to stojí co to stojí.
Nicméně ti ostatní pochopili, že do toho musí nalít další miliony a někomu nějak zaplatit, aby tam lítal.
A Budějovice mají naději jen ve svaté nízkonákladové dvojce z Irska a Maďarska. Nic jinýho nemá šanci být životaschopný a vydržet.
A pokud už vyhodili dvě miliardy, je asi rozumný ještě přidat pár milionů a mít nějakou tu pravidelnou linku.
Spíš je otázka zda se vůbec vyplatí letišti Ryanair oslovit, protože zadarmo tam létat nebude.
Takže radši sedět a šoupat nohama? Kdo jiný by jim tam měl lítat, Lufthansa? Ta určitě taky přijde zadarmo, že? Člověk by řekl, že lidi se po zkušenosti, kdy Ostrava lowcosty v minulosti odmítla a ty tak šly raději do Polska poučili.
Už teď to letiště je ztrátové a dotovat i pravidelný linky, no nevím, stejně by Budějovice dostaly maximálně Stansted, ale ten má už vedlejší Linz, Bergamo a nebo nějaký moře ve spolupráci s CK jako má Ryanair z Pardubic. Nic jiného se nezaplní, bohužel.
Je to tak. Já to mám zrovna do Budějovic, nebo Prahy zhruba stejně daleko. Přemýšlím co by mě donutilo jet na letiště do Budějovic. Cena letenky by dle mě byla srovnatelná s Prahou, ale bez salónku a toho letištního života…