I po roce létají z Budějovic stále jen cestovky. Nikdo nás neoslovil, musí se ozvat, říká Ryanair
Terminál letiště České Budějovice. Pramen: Jihočeské letiště České Budějovice
Dopravci o nás stojí, tvrdí šéf českobudějovického letiště. Největší evropskou aerolinku však vedení nikdy neoslovilo.
Tak to chodí, když letiště řídí neschopní lidé dosazení politiky…
Hlavne ne zadne dotovane lety. To by snad bylo na trestni oznaneni.
At jsou jen komercni lety, kdo si objedna a riskne svoje podnikani.
Budejovicke letiste ma jen zajistovat servis atd, at jsou jakykoliv potencionalni klienti (t8 nejmensi, ti nejvetsi, nakladovi, s osibni dopravou) spokojeni. Tot vse.
Jdou postupnými kroky. Třeba i toto letiště může jen překavapit. Určitě budou mít příští rok pravidelnou linku. Možná s Air Montenegro?
Mohu se zeptat zda by letiště ČB muselo podstoupit řízení EIA (vliv na životní prostředí) pokud by chtělo zahájit provoz carga? Případně jaké schvalovací procesy by muselo podstoupit? Děkuji
A proč by mělo letiště Budějovice usilovat o Ryanair, když ví, že by každý spoj muselo dotovat, a tím si zvyšovat ztrátu. Zvlášť když vědí, že příletových cestujících by bylo minimum. Spolupráce s cestovkami je určitě finančně výhodnější.
Toť otázka. Muselo by se jednat o letadlo se základnou například v Londýně. Pak si umím představit linku 2x týdne například neděle a pátek. Aby na letech zpět byl pasažér co předtím letěl tam . Případně letní destinace jako Barcelona nebo Malorka s rotaci sobota neděle
Sobota středa
Dobre letiště tak na vyhlidkove lety s C172, mozna ze by naplnili jednou tydne tak C150.
Hrozny nesmysl, casem budou hledat vyuziti byvaleho terminalu, tipuji na sklady.
Je to blízko za městem, zasíťované, dobrý přístup na dálnici, železniční vlečka, na logistiku ideální. Accolade už zájem projevil.
Davam tomu 3-4 roky, snad stat zjisti, ze je to kravina totalni LKCS
Ryanair denně oslovují stovky letišť? Takže dejme tomu tři stovky letišť denně. To je sto tisíc letišť ročně? Ty krávo, to je plk roku 😂😂
Oni je urcite oslovuji opakovane ta sama – na kolenou je prosi… Protoze kam nelita Ryanair, ten jakoby nebyl! 🙂
BTW, co Slusovice? Uz lita Ryanair do Slusovic? Tam by jejich letisti stacilo jen oprasit elektronky, nalit petrolej a ty pocitace by byly vlastne jeste porad moderni…
Za tohle by měl jít Kuba a další do teplaku..
Do teplaku by spise mel jit ten, kdo se zasadil o „stavbu“ mezinarodniho letiste. Pan Kuba to zdedil po predchozim vedeni, tak budte prosim alespon objektivni.
Spíše po předminulém vedení. Tohle jde za Zimolou, nikoliv za Stráskou, která to naopak začala úspěšně řešit, když se jí podařilo ukončit nefunkční spoluvlastnictví 50/50 s městem.
Pravidelné linky opravdu nejsou perspektivou letiště v Budějcích. Nenapadá mě destinace, kam by se třeba třikrát týdně prodalo těch 200 míst v letadle. A ještě ta pověstná spořivost místního obyvatelstva…
Pravidelná linka může být i jednou týdně. 😉
Pravidelna linka jednou tydne je jeste vetsi nesmysl, nez to litat nejakym turbopropem z brna do mnichova pres jcl.
Jaká spořivost? 😀 hádal bych se, že v ČB bydlí v průměru dost bohatí lidé.
No otázkou je jestli dost bohatých co potřebují létat pravidelně.
Bohatství a spořivost se nevylučují. Vy nevíte, že Jihočeši jsou původně Skotové, kteří byli ze své vlasti vyhnáni pro přílišnou šetrnost?
Podle mne zatím není pro provoz letecké dopravy v Č. Budějovicích vůbec reálná. I v Brně je to jen tak tak. Budějovice jsou fakt mimo prostor dění a není tam kupní síla pro leteckou dopravu.
Je to jen můj názor. Ale vím, jak těžké bylo a asi i stále je držet leteckou dopravu v Brně. A to je úplně jiná lokalita na klientelu.
To není jen Váš názor. Neznám z našeho Jihočeského kraje nikoho, kdo by toto letiště nepovažoval za naprostý nesmysl.
Já nějaké takové naivky znám, kteří VĚŘÍ, že to dokonce může vydělávat!
Máma má mísu, v míse je maso. Táta má letiště. Ó my se máme… 🙂
Je mi jasné, že pokud érolinka nenaplní letadlo s kapacitou 189 Pax, tak jako by nebyla. Ale furt si říkám, jestli není prostor v Brně, Ostravě a Budajzu pro produkt velikosti letadla E 145 s přiměřeným polštářkem od kraje nebo města? Mám na mysli linku MUC-Tuřany, která kdysi plus minus fungovala. Že by taková linka mohla třeba po cestě obsloužit Budějovice. Taky si říkám, že by se mohly uplatnit linky Mošnov-Praha a Bratislava-Praha díky chronické nespolehlivosti D1 a příslušných železničních tratí. Já vím – emisní povolenky takové plány docela brzdí. Ale proč mají letadla platit povolenky a třeba auta nebo… Číst vice »
Ekonomika linky Turany – MUC by byla na brane sama o sobe. Mezipristanim v Budejovicih by byla naprosto mimo. A je jedno, jakym letadlem.
ERJ 145 a jim podobné jsou dnes ekonomický nesmysl, při současných cenách by letenka na jeden segment musela stát 8-10 tis. a bez napojení na nějaký hub by to byla rovnou podnikatelská sebevražda. Dnes si už ke spolupráci Lufthansa nepřipustí nikoli „jen tak někoho“, ale „vůbec nikoho“, vše si buď obslouží sama, nebo tam pošle Eurowings, jinak to pro ni nedává smysl.
Letadla sice platí emisní povolenky, ale zato neplatí spotřební daň ve výši 300.000 Kč za plnou nádrž.
Mohli by létat z CB do Linze, než se podaří udělat ta druhá kolej. Poptávka je veliká 😁
I s tim cekanim na letisti by to casto bylo rychlejsi nez ten „expres“ provozovany Narodnim Dopravcem
Tam bude brzy reálnější vláček ‚autobů‘ po dálnici, vzhledem k investičním prioritám nejen našeho státu v dopravě…
Článek je do jisté míry tendenční, byť stávající ředitel je dobře známý svými self promotion schopnostmi (v BTS o tom něco vědí…). Ale fakt je, že pokud jde o RYR, tak tato záležitost je složitější, než se na první pohled může zdát… Především, stávající ředitel má určitě velmi dobrou představu o tom, co RYR pro provoz vyžaduje jak po provozní, tak ekonomické stránce, protože pár let vedl letiště v BTS a nepochybně je mu jasné, že na to ani letiště, ani kraj nemají… Po technické stránce, pokud vím, letiště kupříkladu nevyhovuje, protože RYR jako standard požaduje např. ILS CAT II,… Číst vice »
Ryanair lieta aj na letiska kde ziadne ILS ale nie je, napr. Skiathos
Taky tam létá jen 4 měsíce v roce.
Autor fungování Ryanairu moc dobře zná a ví, že kdo chce, hledá způsoby.
pokud by Ryan chtěl, tak asi nečeká na poptávku z Budějic a ozve se sám, tím neomlouvám údajnou neaktivitu ze strany CB
Výborně, tak když moc dobře znáte fungování RYR, tak určitě velmi dobře víte, jaké má společnost požadavky na zajištění bezpečnosti letů (což je jednou ze základních podmínek ve smlouvách o spolupráci), a proto se nemohu nezeptal, zda z Vaší strany padla i klíčová otázka, jestli by tam společnost létala, i když letiště tyto jejich požadavky nesplňuje. Zároveň si myslím, když tak dobře fungování RYR znáte, že jste ve svém článku mohl uvést, za jakých ekonomických podmínek jsou lety RYR na malá letiště provozovány a zda by takový provoz byl vůbec z pohledu letiště smysluplný nebo by hrozily ze strany letiště… Číst vice »
No ale do CR vetsinou leta Buzz nebo to jejich Maltske SPV… Takze proc nelitaj do KV?
Třeba proto, že potřebují letadlo naplnit na nějakých 80-90% aby byli v plusu?
Budou létat. Od roku 2027. KLV projde příští rok 2025 celkovou generální přestavbou RWY. Po rekonstrukci již bude splňovat parametry provozu pro plné obsazení letadel a jejich kategorie.
A opravdu tam budou letat, mebo jde jen o dalsi z mnoha zboznych prani ceskych regionalnich letist?
Protože v KLV je úzká dráha, jen 30m, a RYR má v rámci provozních procedur požadavek na šířku dráhy 45m. To jsou přesně ty podmínky společnosti pro zajištění bezpečnosti provozu, které až na naprosté výjimky požaduje. To, že mají polské nebo maltské AOC v tomto případě nehraje roli, protože i pro tyto odnože platí Standard Operating Procedures RYR.
No, víte, Ryanair opravdu není na aerolince, aby si diktovala jaké podmínky má letiště splnovat. Letiště má určitou kategorii a buď aerolinka má vhodné letadlo, které na něm může přistát nebo ne. To jim nezakazuje svévolně nějaký úřad, ale vyplývá to z obecnějších leteckých předpisů. Stejně tak podnikání zde není založené na tom, že aerolinka čeká, až se ozve letiště a aerolinka se milostivě rozhodne. Předvedl jste krásnou ukázku uměle vytvořeného řetězce zdánlivě logických faktů, ale jen zdánlivě. 😉
Vy jste moc nepochopil, co předřečník psala děláte z toho kovbojku.
„Ryanair vyžaduje“ chápejte tak, že prostě na letiště, které nesplnuje požadavky dané ryanairem a jeho dozorující úřady, lítat nebude.
Ale, nepovidejte. Požadavky neurčuje Ryanair ani úřad a chápatněcojinak nežje psánoje něco ve stylu Orwella. Nebo to je neschopnost se vyjádřit? Další ukřivděný demagog?
Aha .. takže jste to opravdu nepochopil.
Aha, takže jste opravdu demagog. Domýšlení a změna tvrzeného je součástí demagogie. 😉
Ryanair je soukroma firma, proc si nemuze urcovat pozadavky na to, s kym (ne)bude spolupracovat?
Proč si nemůžete v obchodě diktovat podmínky za jakých tam budete chodit nakupovat? Hádejte. 😉
Samozrejme, ze muzete.
diktujete si je tim, ze pokud vasim pozadavkum nevyhovuje, tak tam nejdete nakupovat.
a v pripade toho ryanairu to funguje uplne stejne.
uz to chapete konecne?
A to je tak všechno, co s tím uděláte. Za odměnu můžete chodit dále. Ne Ryanair si nic z toho co bylo psano výše nediktuje. Sám je vázán předpisy. Ostatně v tom obchodě so cenu nediktujete, ale buď ji akceptujete nebo hdete jinam. Ale neurčujete ji. Už chápete, že co tvrdíte je pouhá a čistá demagogie. 😉
Boze, to snad neni oravda. Postaveni zakaznika v obchode a ryanairu je prakticky stejne (ale soucasne i zasadne odlisne) Zatimco vy v tom obchode jste v podstate ten bezvyznamny, a dokud vas nebude treba cele sidliste, tak nic nezmuzete. Ryanair je sice ve stejne pozici (je onim zakaznikem letiste, a pokud nesplnite jeho predstavu o cene apod. tak tam letat nebude) ale je v ponekud odlisne situaci – regionalni letiste o nej vylozene stoji, protoze je pro ne jeho pritomnost v podstate nezbytna, takze ryanair je v situaci, kdy si ceny (v ramci mezi, ktery umoznuje legislativa) opravdu diktuje –… Číst vice »
Tolik sebekritiky. To jsem nečekal. 😉 Co mají poplatky za přistání společného s tím, že podmínky provozu typu kategorie letadel které může letiště přijímat si opravdu neurcuje Ryanair. Ale vy už dávno polemizujete s vlastními představami. 😉
prosim vas, kde kdo kdy tady napsal, ze ryanair urcije, jaky letadla muzou na letisti pristavat?
jste zatim jediny, kdo sem s timto nesmyslem prisel.
Opravdu? Snaha podsouvat jedna, úspěch pět. Tak si tu diskuzi přečtěte celou od začátku a pokud to nepochopiíte ani tak, neumím s tím nic dělat. Bohužel. 😉
Problém je, že je to RYR, kdo určuje pravidla… Kdo jiný by je měl určovat?
RYR určuje pravidla čeho? A na základě čeho? 😁😉
Ryanair ale tak opravdu funguje, buďto příjde regionální letiště s velkorysou nabídkou poplatkové podpory a propagace linky, nebo tam prostě lítat nebude i když by to v určitých směrech mohlo dávat ekonomický smysl.
A? To ale není stopka pro jiné dopravce. A v Praze mu to evidentně nefunguje, ať si křičí co chce. Kdyse holt někdo nechá vydírat. 😉
Prosim, kde jste si vybasnil, ze ryanair urcuje, kterymi letadly budou na dane letiste letat ostatni dopravci?
To je opravdu hodne absurdni myslenka.
Obávám se, že se mýlite. Kategorie letiště je jedna věc, ale to, zda bude na konkrétní letiště nějaká společnost provozovat lety, je věc trošku jiná a fakt, že má letadla obecně způsobilá na takovém letišti přistát je záležitost úplně odlišná. A příslušný dozorující letecký úřad může stanovit pravidla, resp. omezení pro provoz leteckým společnostem, které pod jeho jurisdicky spadají, a to v zájmu zajištění provozní bezpečnosti. Co se podnikání v této oblasti týče, tak letecké společnosti dnes naopak očekávají aktivitu ze strany letišť. Jakkoliv je to ve finále letecká společnost, která se v konečném důsledku rozhodne linku provozovat, tak ze… Číst vice »
Přečtěte si tu diskuzi celou a pak se nebudete zbytečně namáhat a ztrapňovat.;)
Prosim, ocitujte prispevek, ze ktereho alespon vzdalene vyplyva, ze by ryanair urcoval podminky letiste pro jine dopravce.
Jsou komentáře, které píši nerad… ale zatím jste se ztrapnil vy. Vaše znalosti problematiky fungování a vztahu letiště a letecké společnosti se limitně blíží nule.
Děkuji za Váš odborný názor. Souhlasím z 85%. Dostal jste palec nahoru, i když o tom to není. Ivana Trhlíka znám osobně. Neřekl bych, že trpí self promotion komplexem. Je to hodně svérázný, ale uspěšný vedoucí. Ve spojení s hejtmanem jihočeského kraje panwm Kubou je to dobrý tandem. Toť jedna věc. Druhá věc je, že JCL ILS CAT II mají. Dráha 28 je jím vybavena. Směr 10 nikoliv. Poslední doplnění je to, ze letiště v KLV bude po celou zimní i letní letovou sezónu 2025 zcela uzavřeno. Bude probíhat generální oprava, či spíše lépe řečeno přestavba stávající RWY na novou.… Číst vice »
v JCL ILS CAT II v tuto chvili neni (resp to, co tam maji, neni certifikovane.
Krom toho, v JCL neni draha 28, ale 27
Děkuji. Pana Trhlíka neznám a jeho úspěchy proto nemohu komentoval z osobní zkušenosti, ale vím, jaké bylo jeho působení v ČSA a na BTS a nejsem si úplně jistý, že je až tak úspěšný. Ale to asi není podstatné.
KLV má dráhu 2150 m a zda skutečně dojde k rozšíření a prodloužení, to jsem nezaznamenal, uvažuje se o tom již minimálně 15 let a vím, že jsou ve hře různé varianty, rozšíření je však určitě nutností. S plnou kapacitu tam však mohou být provozovány lety do vzdálenosti cca 3,5 hod letu už dnes.
Ono to s tou rekonstrukci drahy neni zas tak zhave. Pocitalo se s tim, ze to zatahne armada, ta to odmitla.
V tuto chvili je predpokladany termin az sezona 2026, pokud se sezenou penize.
Jak to vůbec funguje na takto malých letištích se zaměstnanci např. odbavení, security atd., když létají třeba jen dvě letadla denně. Jsou nasmlouvaní jen na určité časy, nebo jsou staženi z jiné práce, kterou dělají, když neletí žádné letadlo. Díky předem za vysvětlení od někoho znalejšího.
Nelze to tak dělat, respektive možná u uklízeček, ale ve chvíli kdy tam jsou jako security nic jiného dělat nesmí. Víceméně si tam odsedí šichtu a jdou domů a tak to mají celý rok
Ne…takto to opravdu není. Činnost security může vykonávat každý, kdo má příslušný výcvik, školení a platné licence. Na malých letištích jsou to mimo jiné zaměstnanci, kteří fungují v rámci sdílených pozic a mimo odbavení letů vykonávají jiné aktivity.
JLC tak jako PED nebo KLV atd. mají status (licenci) aneb certifikaci „mezinárodního“ letiště. To znamená, že základní služby fungují 24/7 (v běžném režimu). Na letišti musí být 24/7 příslušný personál např. security, celník/celnlci, pracovníci odbavení, ochranka/PČR, hasiči atd. Je toho celkem dost včetně lidí v operation tj. možnost tankování, navádění letadel na RWY (Follow me) a řídících na věži….. Realita: Ti lidé tam jsou, buď od každého min. tj. 1 ks nebo úsporný režim…. když se očekává odbavení/let, tak se dostaví další pracovníci, kteří jsou buď na telefonu (doma) nebo mají tzv. pohotovost. Tohle je zjednodušený popis, ale snad… Číst vice »
Super, díky za vysvětlení. Takže tam ty lidi sedí nonstop (samozřejmě ve směnách) třeba dva dny a čekají na letadlo. To je dle mě dost drahý špás a musí to být hodně zábavná práce nic nedělat.
Já jsem se v podobné práci naučil dva světové jazyky, základy programování a přečetl asi 300 knížek. Během dvou let. Pokud se toho chytí správní lidi, dobře pro ně 😁
Tak to je slušné tempo, cca jedna knížka za dvě směny a ještě jazyky a programování, to smekám 😁
Nemáte úplně pravdu a váš popis není přesný. To, že je letiště certifikované jako mezinárodní, vůbec neznamená, že musí poskytovat služby 24/7. Konkrétně LKKV má oficiálně vyhlášenou (a odlišnou) provozní dobu pro zimní a letní období. Po skončení provozní doby zůstává na letišti (ze zaměstnanců letiště) jen člen letištní security. Handling, plnění, hasiči apod. tam „nesedi“, ani nejsou doma na pohotovosti a na letišti se zkrátka nemůže přistát. Z ostatních složek tam je hlídka policie, ale určitě ne celníci a věž také byla obsazena jen v provozní době (byť ŘLP nějakou dobu experimentovalo s tím, že tam sloužil jeden pracovník… Číst vice »
Podíval bych se příště do AIPu než začnu něco psát…
Na většině těchto letišť je základem fungování sdílení pozic, takže pracovníci na HPP vykonávají více různých aktivit… navíc musíte brát do úvahy, že letiště neposkytují služby jen obchodním letům, tj. třeba dvěma letadlům denně, ale je tam provozovaná i general aviation a pro tento provoz musí letiště splňovat příslušné podmínky a být schopné poskytnout služby i těmto provozovatelům.
A co Pavel Kolo, ex CSAH, prý bude šéfovat handlingu v Budějkách? Možná se bude hodit i ta de-ice kapalina z LKPR?
Všeci kradnů…. možná se bude hodit, ale musí se počkat do zimního letového řádu. To bude ale na JLC tak HOT/horko, že de-ice nebude třeba. Tedy až to kluci „rozlítaj“ :))))
Buď je šéf letiště JCL „debil“ nebo je titulek více než vypovídající… (dopravci o nás stojí…FR nebylo osloveno) – joke of the month. To víš páprdo, oni za tebou přijdou s chlebem a solí, kleknou si a přidají free letenku na Maledivy i pro rodinu a Mercedes-Benz k bezplatnému užívání dokud budete sedět na své teplé židli – LOL. Dopravci o nás stojí, tvrdí šéf českobudějovického letiště. Největší evropskou aerolinku však vedení nikdy neoslovilo. Trhlík věří, že se dosavadní úsilí zúročí a již brzy bude…. (až uschne a pak naprší a budou padat trakaře). To už tam snad brzy nebudete.… Číst vice »
Koukám, že vás to teda pěkně zasáhlo.
Máte tady prozatím skóre 7:21, což je mnohem lepší poměr, než mám já u posledního textu k JHMD. 🙂
Bahnhofe.. já jsem v klidu. Jen jsem se vyjádřil, toť vše. A statistika sviňa je, to víme všichni, jak to zpívá Uhlíř: „Statistika nuda je má však cenné údaje, neklesejme na mysli, ona nám to vyčíslí“.
Takže: Take it easy 🙂
Držím palce, ať máte lepší čísla!
🙂
My máme letiště a kdo je víc…. Heč! 🙂
ale jo, ať si do toho JČ kraj vysype další prachy. Já si pak klidně zobnu BGY za 14,99 EUR
9.90 EUR a k tomu voucher od JČ kraje k nákupu 1 ks Budějovického Budvaru :))))
A bageta z ty pojízdný Jednoty!
Bageta je už také v ceně letenky, platí hejtman JČ kraje (na obalu bagety je jeho fotografie, takže to jde z rozpočtu – kolonky „propagace“). Dávno odsouhlaseno! Už se jen čaká na call od FR :))))
Zbývá už jen zabavit kriminální mládeži traktory, aby nedrandili po poli. A poslat je na nucené práce nakládat kufry do letadel, aby místo brambor dělali něco pro společnnost!
Pod 10 EUR už Ryanair nějaký ten rok nelítá, všechny letenky začínají na 14,99 EUR.
Ok, díky za info – upřesnění. Ale to nevíte, že Mr. Michael O’Leary připravuje pro JLC speciální akci ve splupráci s JČ krajem, takže bude 9,90 EUR z JLC! Ale dávám Vám palec nahoru.
To není pravda. O’Leary se sice před pár lety vyjádřil ve smyslu, že letenky pod 10€ už nikdy nebudou, a je pravda, že se zdaleka nevyskytují tak často jako dřív, ale stále se občas objeví. Na jaře třeba byly za 249 Kč letenky z Pardubic do Girony.
Obě dvě strany o sobě dobře vědí a obě dvě vyčkávají.
RA proto, že se nechá prosit, aby ze svého případného kývnutí na případnou nabídku vyždímal z letiště co nejvíc peněz.
Letiště by možná RA chtělo, ale v žádném případě není v pozici (nemá prostředky) na to aby mu ještě finančně podlézalo.
FR fakt JCL nepotřebuje…. Černého Petra má JCL a soudruzi z JČ kraje mohou jen slintat. Ale co, přistane dalších 100 míčů a bude i na odměny… Btw. kolik takový ředitel JCL bere, může to redakce zjistit podle 106 a doplnit do článku.
Mo spíš bych se plta, proč potřebují v představenstvu více hlav než LKPR.
Panabože a odkud a jak tedy budou jihočeší létat do Londýna, když Ryanair neoslovili?
Od 28. října můžou z Lince 🙂
Vidím to na linku JCL – LNZ s dotací 300 pct na sedačku s voucherem na free Budvárek na letišti a losovat se bude o večeři s hejtmanem JČ kraje a snídani s ředitelem letiště 🙂 S rotací min. 5x týdně, 2x denně. Něco jako Smartwings s koupákama BRQ – PED (let +/- 17 minut).
Jihočeši létají tak do Lidlu, Penny, BIlly a občas se vykoupat k lokálním rybníkům – joke. NIc proti obyvatelům JČ kraje. A když budou chcít jichočeši cestovat, sednou na ČD expresy a popojedou do Summerou nebo i přímo do Linze respektive LNZ (s přestupem).
Jo krupani proste
Musí zprovoznit na letiště železnici a pravidelné spojení – jen v tom je potenciál!
Tak Bechyňka už tam je :))))
jako v Praze 🤣😂😁
Tak! A konečně bude mít Ryanair náhradu za to „předražené“ pražské letiště, kde odmítají zlevnit ty poplatky za přistání. Všichni pěkně k nám vláčkem do Budějc, lenoši!
Mohli by létat dávno do Pardubic, kdyby chtěli, ale tady jde o něco jineho? 😉
Jj, vidím to spíše na rotaci JCL – PED. Otázka, jestli vzduchem nebo taxíkama :)))
Však taky lítají ne? Ale tak prostě z Prahy to taky vydělává
Rozhodně ne kvůli poplatkům v Praze. Tak nemichejte věci dohromady. 😉
Nikdy nepochopím, proč prominentní hejtman z ODS podporuje těžce ztrátový dotační podnik. Kdyby byl aspoň ze SOCDEM, ale ne ze strany, která je u nás skoro nejvíc fiskálně konzervativní.
Zas tak to nepodporuje. Už jsem to tu jednou psal, že máte jen 2 možnosti, buď totální odepsání a nebo to zkusit rozlítat, i když tomu nevěřím. Teď už to máte skoro jedno. Většina peněz se utopila.
Topí se stále… aneb platíme to všichni včetně personálních nákladů všech těch panáků, co si tam hrají na management a čekají až zavolá FR.
A čemu by FR pomohlo? To z 95 procent lítá jen tam, kde dostane prachy.
Tak minimálně by to politicky vypadalo, že se tam aspoň nělco děje
Nevím jesti „politicky“, zatím do toho jen sypou NAŠE peníze… takže politicky je to průser na entou. Howgh!
Takže onen hejtman ze strany vzývající pravicovou fiskální zodpovědnost má razit cestu dotací soukromé cizí firmě jen proto, aby to politicky dobře vypadalo???
BING HO! Vidím, že se vyznáte a víte. Přesně tak. Vždyť taky JČ solí a určitě poskytně dotaci včetně další dotace na sedačku, takže jak píšete „dostane prachy“ a soudruzi pak vydají PR zprávu, že z JLC letělo o 156 pct lidí více než byl plán, takže budou odměny :))))) Tw. to nevymyslíš!
Letiště byl projekt soc-dem. Pak už byly jen dvě možnosti: nechat to pavoukům, nebo zkusit i cestující.
Nejsem si jistý, že letiště byl projekt socdem… Máte pro to nějaký relevantní odkaz? Protože, pokud mě paměť neklame, tak transformace letiště na civilní, včetně snahy o získání financování z EU, sahá někdy do let 2002-2005, kdy byla ve vedení kraje ODS, hejtman Zahradník… Cituji MF Dnes 1.12.2006: České Budějovice a Jihočeský kraj usilují o civilní letiště na místě vojenského už více než deset let. Včera politici ukázali v řadě už druhou projektovou studii, jak má dílo vypadat. Základní stavba přijde na čtyři sta milionů korun, roční ztráty z provozu dosáhnou třicet milionů. Radní kraje i města s převahou ODS… Číst vice »
Slušná reakce aneb korekce. Tak chybky děláme všichni, že… Zahradník, to už je dnes pohrobek ane nikdo si o něj kolo neopře. Slušná citace: „…..roční ztráty z provozu dosáhnou třicet milionů. Radní kraje i města s převahou ODS přesto věří, že projekt u zastupitelů prosadí“. Twl – ODS/pravičáci jak vyšití aneb tohle mě na VŠ neučili :))))
Stále mi to přijde jako sunken cost fallacy, neboli ztrátové to bude vždy a dříve utracené peníze to neomlouvají.
Funguje to tak v celý Evropě, jak má někdo letiště, tak ho prostě musí provozovat stůj co stůj a ať to stojí co to stojí.
Nicméně ti ostatní pochopili, že do toho musí nalít další miliony a někomu nějak zaplatit, aby tam lítal.
A Budějovice mají naději jen ve svaté nízkonákladové dvojce z Irska a Maďarska. Nic jinýho nemá šanci být životaschopný a vydržet.
A pokud už vyhodili dvě miliardy, je asi rozumný ještě přidat pár milionů a mít nějakou tu pravidelnou linku.
Kolik dotací pobírá LKPR nebo Schwechat?
LKPR nebo LOWW nejsou regionální letiště, na RYR jejich fungovani nestojí. Tato nebo podobná letiště mají, na rozdíl od malych regionálních, mnohem silnější pozici ve vyjednávání a vzájemný obchodní vztah s leteckou společností je vyrovnaný.
Spíš je otázka zda se vůbec vyplatí letišti Ryanair oslovit, protože zadarmo tam létat nebude.
Takže radši sedět a šoupat nohama? Kdo jiný by jim tam měl lítat, Lufthansa? Ta určitě taky přijde zadarmo, že? Člověk by řekl, že lidi se po zkušenosti, kdy Ostrava lowcosty v minulosti odmítla a ty tak šly raději do Polska poučili.
Už teď to letiště je ztrátové a dotovat i pravidelný linky, no nevím, stejně by Budějovice dostaly maximálně Stansted, ale ten má už vedlejší Linz, Bergamo a nebo nějaký moře ve spolupráci s CK jako má Ryanair z Pardubic. Nic jiného se nezaplní, bohužel.
Je to tak. Já to mám zrovna do Budějovic, nebo Prahy zhruba stejně daleko. Přemýšlím co by mě donutilo jet na letiště do Budějovic. Cena letenky by dle mě byla srovnatelná s Prahou, ale bez salónku a toho letištního života…
To vám to tak chybí? Já jsem v PRG pracoval 5 let. A mám po této zkušenosti radši menší letiště.
Nebo 6x denne Madrid
Maj to zavrit.
Lepsi ukazku “vyhazovani penez z okna” v cesku asi nenajdete.