lot
Letecké společnosti Letectví

Ryanair podle Irish Independent jedná o nákupu nových boeingů

Boeing 737 MAX 200 v barvách Ryanairu. Foto: Boeing
Boeing 737 MAX 200 v barvách Ryanairu. Foto: Boeing
Ryanair jednání nepopřel, soustředí se ale na finalizaci současné smlouvy na nová letadla.

Letecká společnost Ryanair jedná podle irského listu Irish Independent v době největší letecké krize o nákupu až 200 nových letadel Boeing 737 MAX.

Irish Independent se odvolává na své zdroje. Jednání se vedou o nákupu 150-200 kusů letadel 737 MAX, podle listu má k podpisu dojít těsně poté, co letouny opět dostanou  povolení k provozu. Pokud by došlo k podpisu, šlo by letos o bezkonkurenčně největší objednávku letadel.

V případě Ryanairu má takový postup částečně logiku. Irský dopravce s Boeingem v minulosti dvakrát uzavřel velkou smlouvu na dodávku letadel v době, kdy byl trh v hlubokých problémech. Jednou po útocích v roce 2001 v USA, podruhé v době hospodářské krize v roce 2008. Ryanair se tak dostal k letadlům vždy velmi levně v porovnání s konkurencí. I díky tomu má výhodu v podobě nižších nákladů.

Ryanair ve vyjádření irskému rozhlasu RTE jednání zcela nepopřel, šéf aerolinek (nikoliv celého holdingu) Eddie Wilson ale uvedl, že prioritou je dořešení objednávky na 210 letadel 737 MAX. Firma má pevnou objednávku na 135 letadel a opci na 75 dalších.

V září Ryanair přepravil 5,1 milionu cestujících, o 64 % méně než v loňském září. Oproti loňskému září vypravil Ryanair o 53 % méně letů, průměrná obsazenost klesla na 71 %.

Odebírat
Upozornit na
guest
14 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Dominik

Vcelku logický krok. Nakoupit, když je šance srazit cenu co nejníže. Pokud dobře počítám, tak se stávající objednávkou na 210 letadel budou mít 400 MAXů, čili postupná obměna za dosluhující NG modely.

MaraSourak

Ryan to uz jednou udelal, a vydelal na tom, tak proc ne znovu 😉

kulhán

2x

MaraSourak

Ano, samozrejme dvakrat 🙂 vypadlo mi z hlavy to po 11. zari

Tom

Ryanair nemám rád. Nicméně pokud si to mohou dovolit, tak má nákup logiku. Záleží také na elasticite kontraktu. Budoucí potřeba letadel je velkou neznámou.

Marcel Stancl

Já s ním byl spokojen lítaly za slušné ceny.

Honza

Vždy jsem byl spokojen. U Ryanair platí co je psáno to je dáno. Do puntíku a do centimetru a za velmi dobré ceny

Gajda

Osobně si myslím, že pokud by měli dodaný všechny Maxy ze současné smlouvy a k nim i těch 200 dalších plus to co už mají do začátku sezony 2022, tak že by je dokázali všechny naplnit. Tento a příští rok bude sice marnej, ale o to větší hlad po cestování, zejména tady po Evropě pak bude, a sezona 2022 by mohla být zase tou první normální co nás čeká. Takže mít nový letadla s nižší spotřebou a celkově šanci na lepší podmínky na letištích, aby zase praskaly ve švech, to je příležitost, která by mohla sakra hodně vydělat. A jen… Číst vice »

Marcel Stancl

Dobrý nákup, ale bude se moci někdy vůbec létat bez testu na Covid?

Milan_86

Samozřejmě že ano. Je zbytečně naivní se domnívat, že COVID bude zdravotní hrozbou i v horizontu déle než rok nebo dva. Co bude mnohem závažnější bude ekonomicko-sociální následky a ty skutečně v dalších letech ještě pocítíme.

GPGP

Zdravotní hrozbou bude dlouho.
Až se otestuje vakcína, tak se musí vyrobit pro pár mld. lidí, pak se musí distribuovat a aplikovat.
Vymícení pravých neštovic trvalo 300 let, tzn. dokud nebude člověk proti Covidu imunní nebo očkován tak min. 5 let tu budou roušky a omezení. Bohužel.

Milan_86

Nejsem lékař či epidemiolog, ale pokud vím, globálním cílem není vymýcení C19, ale nalezení bezpečného a specifického léku pro těžké případy a vakcinace dostatečně velké části populace, která má zvýšená rizika. Pokud by existovala imaginární země plná relativně zdravých lidí do 50, tak se promoří za pár týdnů a má hotovo. Vakcinace a promoření přijdou ruku v ruce s tím, že někdo to stihne a někdo ne.

jkjk

Spíš se bude létat jenom s testem. Rychlým a levným (do 10 USD) a testováním všech cestujících na letišti.

Milan_86

Řeknu Vám několik důvodů, proč tohle nebude pravda: 1) cena, kterou byste musel pokrýt svou letenkou není jen o 10 USD za test, ale i o platu zdravotnického personálu, pronájmu porstor a časového zdržení. 2) C19 je dnes populární téma, ale zdaleka nemá nosnost na následující roky. Dojde k částečnému promoření, částečné vakcinaci, sžití se s dalším respiračním virem a tím pádem k poklesu mediální pozornosti 3) pokud nebude zaveden nějaký IATA/ICAO standard, budou existovat letiště a aerolinky, které testovat budou a takové, které nebudou. Ekonomicky si lidé vyberou pohodlnější, rychlejší a „bezbolestnější“, logicky aerolinky/letiště sázející na „bezpečnější“ přepravu toho… Číst vice »