T3R jsou fakt hnus, protože jsou nepraktické pro horší výhled řidičů, jak se píše v článku.
Ovšem design nejnovějších SORek je rozhodně nejlepší ze všech dosavadních BUSů této značky, a mezi TROLEJbusy za mě je nejlepší ze všech v ČR zařazených kdy do provozu.
mně přijde docela dobrý kombo na svou dobu 21/22Tr + RT6, ale teda možná je v tom dost nostalgie (a taky jsem nemusel nikdy řešit ty prasklý ohnutý okna)
Některé práce pana Kotase se mi líbí, třeba M1 nebo 15T. Mám rád i Rajskou zahradu, možná je to hodně dítě své doby, taky jsem tam dlouho bydlel a mám to spojené s úžasným vylepšením dopravní obslužnosti Černého Mostu, což to moje vnímání ovlivňuje.
15T se mi líbí, Rajská Zahrada taky.
Metro na Čerňáku holt má jako Kotasoviny další náklady na údržbu, které se nechce platit, takže tam bydlí holubi. WC musí provozovatel terminálu zavírat, aby opilci čekající na noční bus … korektně chodili kilometr na otevřenou benzinku a pak zpátky.
15T je dobrá. Pravda, účelnost nemusela být estetikou tolik potlačená. Ale tahle Samara, to je vysloveně hnusná a nelícující havárie tří odporujících si stylů.
P73
1 měsíc
tak 1615 jezdí snad jen na desítce na víkendových retro kurzech, ne? to není moc normální:)
Pavel Vavříček
1 měsíc
Konec T3R budecaž po roce 2030. Až s příchodem dalších skládeček
Ondra K.
1 měsíc
1615 je sice teoreticky běžná provozní tramvaj, ale prakticky slouží spíš jako další retro vůz. Ostatně, její provoz nemá s provozem ostatních T3R víceméně nic společného.
Pavel Kopeček
1 měsíc
Mě zaráží na článku jedna věc, a to že v Brně dojezdily TRAMVAJE ! V Brně nikdy tramvaj nejezdila, vždycky šalina. 😁
Baví mě, jak jsou někteří fanatici obecné (nespisovné, hovorové) češtiny neschopni pochopit, že jejich nářečí se do spisovného jazyka překládá a nikoli přebírá.
Jsem si zcela jist, že tak odporně znějící slovo se nikde jinde než v Brně neuchytí a do spisovné češtiny se nedostane. Pokuste se pochopit, že každá věc na světě má mnoho pojmenování a stále je to stejná věc. Věci, které vy nazýváte tím slovem tak odporným, že jej štítím napsat, jsou zároveň také tramvaje, trams, tranvías, Straßenbahnen (dolnoněmecky také jen Bahnen) nebo třeba villamosok. A přes tato naprosto odlišná slova je to stále jedna a tatáž věc. Pobral jste to nebo je to na vás příliš složité?
Poíráte sám sebe, když požadujete překládání do češtiny a používáte převzaté slovo tramvaj.
Když jste načal dolnoněmčinu, tak slovo „Traam“ anličtina převzala právě z dolnoněmčiny a nikdo už to nevrátí zpátky.
Vy opravdu nechápete, že se jen snažím názorně ukázat, jak je rčení, že v Brně nejezdí tramvaje…, fakticky idiotské, protože je to jen další slovo pro stále stejnou věc? Co s tím mají společného nějaké jazykové turbulence 19. století? Takže tedy speciálně pro vás: Tvrzení, že v Brně nejezdí tramvaje, ale jezdí tam tramvaje (neboť to odporné lokální slovo znamená jen a pouze tramvaj) je podle mého soudu fakticky idiotské. Je to totiž stále jedna a tatáž věc.
Tak ono ani to slovo tramvaj nemá původ v češtině, takže co je tedy vlastně spisovné, a proč by zrovna šalina nebo šmirgl se nemohly stát spisovnymi slovy
Slovo tramvaj není jen převzaté, ale také lehce nevkusně zkomolené z původního tramway (traemuei). O nic lepší než hébl, gumicuk, štelář, vercajk nebo šína.
ČTK tento článek vydala včera v 13:59:59 ve své neveřejné (placené) Infobance. Zde je v totožném znění, pouze přibyl podnadpis „Provozní spolehlivost byla nadprůměrná.“
Kdyby raději vyházeli Varia
Na Varia je vypsané výběrové řízení na úpravu výzbroje. Třeba po něm dojde ke změně a konečně už nebudou jezdit pořád obutá.
Jen taková otázka čím by jste ty Varia chtěl nahradit když tvoří základ vozového parku pro 1 a 12 v dlouhých soupravách?
Vysokokapacitními vozy buď draci ve dvojicích nebo ideálně něco na styl Pesa Krakowiak
PESA?
Pokud se DPMB poptal u ČD na spolehlivost Foxů, tak se obávám, že PESA to nebude.
Pesy jezdí v PL ve velkém a problémy s nimi nejsou. Oproti zde obhajovaným Váriím jsou moderní, klimatozované, útulné a bezbarierové.
Obávám se, že tato reinkarnace věčné T3 se v plné svěžesti dožije stoletého jubilea typu v roce 2060. My už tu nebudem, haVaria ano…
Toho se taky bojím. Horší tramvaj potkat nelze
Jsem si říkal, že ten design je klasický (šílený) Kotas a ono fakt. Neví někdo o někom, komu se jeho práce líbí? Chudák nový model SORu…
T3R jsou fakt hnus, protože jsou nepraktické pro horší výhled řidičů, jak se píše v článku.
Ovšem design nejnovějších SORek je rozhodně nejlepší ze všech dosavadních BUSů této značky, a mezi TROLEJbusy za mě je nejlepší ze všech v ČR zařazených kdy do provozu.
Jednooký mezi slepými.
Fakt není, jsou to stále zamrzlé devadesátky…
Šotoušů, kterým se Kotasovy hnusy líbí, je opravdu mnoho. Sklidíte zde mnoho mínusů, kdykoli se mu nebudete s hlubokou úctou klanět. 🤣
mně přijde docela dobrý kombo na svou dobu 21/22Tr + RT6, ale teda možná je v tom dost nostalgie (a taky jsem nemusel nikdy řešit ty prasklý ohnutý okna)
21Tr a RT6 měly výhodu v tom, že se jednalo o od základu nová vozidla, zatímco T3R je pouze vozová skříň T3 s novými čely.
Některé práce pana Kotase se mi líbí, třeba M1 nebo 15T. Mám rád i Rajskou zahradu, možná je to hodně dítě své doby, taky jsem tam dlouho bydlel a mám to spojené s úžasným vylepšením dopravní obslužnosti Černého Mostu, což to moje vnímání ovlivňuje.
15T se mi líbí, Rajská Zahrada taky.
Metro na Čerňáku holt má jako Kotasoviny další náklady na údržbu, které se nechce platit, takže tam bydlí holubi. WC musí provozovatel terminálu zavírat, aby opilci čekající na noční bus … korektně chodili kilometr na otevřenou benzinku a pak zpátky.
15T je dobrá. Pravda, účelnost nemusela být estetikou tolik potlačená. Ale tahle Samara, to je vysloveně hnusná a nelícující havárie tří odporujících si stylů.
tak 1615 jezdí snad jen na desítce na víkendových retro kurzech, ne? to není moc normální:)
Konec T3R budecaž po roce 2030. Až s příchodem dalších skládeček
1615 je sice teoreticky běžná provozní tramvaj, ale prakticky slouží spíš jako další retro vůz. Ostatně, její provoz nemá s provozem ostatních T3R víceméně nic společného.
Mě zaráží na článku jedna věc, a to že v Brně dojezdily TRAMVAJE ! V Brně nikdy tramvaj nejezdila, vždycky šalina. 😁
Pohrdáte brněnskym hantecem, který pro tato vozidla má výraz „Šmirgl“? 🙂 🙂
Oficialní dokumenty – ať již DPMB či zpravodajství má používat spisovný jazyk a nikoliv nářečí apod.!
Ale jezdila. A pořád jezdí. Už od roku 1869. 🙂 Nesmíte skočit na každou kravinu.
Baví mě, jak jsou někteří fanatici obecné (nespisovné, hovorové) češtiny neschopni pochopit, že jejich nářečí se do spisovného jazyka překládá a nikoli přebírá.
Ehm, češtině zcela běžně přebírá slova z jiných jazyků. Říkáme ananas, nepřekládáme.
Jsem si zcela jist, že tak odporně znějící slovo se nikde jinde než v Brně neuchytí a do spisovné češtiny se nedostane. Pokuste se pochopit, že každá věc na světě má mnoho pojmenování a stále je to stejná věc. Věci, které vy nazýváte tím slovem tak odporným, že jej štítím napsat, jsou zároveň také tramvaje, trams, tranvías, Straßenbahnen (dolnoněmecky také jen Bahnen) nebo třeba villamosok. A přes tato naprosto odlišná slova je to stále jedna a tatáž věc. Pobral jste to nebo je to na vás příliš složité?
Poíráte sám sebe, když požadujete překládání do češtiny a používáte převzaté slovo tramvaj.
Když jste načal dolnoněmčinu, tak slovo „Traam“ anličtina převzala právě z dolnoněmčiny a nikdo už to nevrátí zpátky.
Vy opravdu nechápete, že se jen snažím názorně ukázat, jak je rčení, že v Brně nejezdí tramvaje…, fakticky idiotské, protože je to jen další slovo pro stále stejnou věc? Co s tím mají společného nějaké jazykové turbulence 19. století? Takže tedy speciálně pro vás: Tvrzení, že v Brně nejezdí tramvaje, ale jezdí tam tramvaje (neboť to odporné lokální slovo znamená jen a pouze tramvaj) je podle mého soudu fakticky idiotské. Je to totiž stále jedna a tatáž věc.
Tak ono ani to slovo tramvaj nemá původ v češtině, takže co je tedy vlastně spisovné, a proč by zrovna šalina nebo šmirgl se nemohly stát spisovnymi slovy
Slovo tramvaj není jen převzaté, ale také lehce nevkusně zkomolené z původního tramway (traemuei). O nic lepší než hébl, gumicuk, štelář, vercajk nebo šína.
Hovorová čeština je spisovná.
O jeden atyp míň. Ale ještě furt je v tom T3 zvěřinci spousta “unikátních exemplářů”…
Autorem článku je ČTK.
Pochybuji, že dotyčný autor má něco společnýho s ČTK. Na ČTK nic takového nevyšlo. Ale za to na spoustě jiných médií vyšel podobný články už včera.
ČTK tento článek vydala včera v 13:59:59 ve své neveřejné (placené) Infobance. Zde je v totožném znění, pouze přibyl podnadpis „Provozní spolehlivost byla nadprůměrná.“
Díky za info, do neveřejné banky nemám přístup.
U článku je uvedený autor ČTK. To je dost jasný indikátor.
Je to v záhlaví jasně uvedeno.
Nevidíte původní komentář, na který jsem reagoval.