kmax

Rusové je neodebrali, tak skončily v Brně. Dvojice Samar po 23 letech dojezdila

Tramvaj T3RF. Foto: Harold / Wikimedia CommonsTramvaj T3RF. Foto: Harold / Wikimedia Commons

Provozní spolehlivost byla nadprůměrná.

39 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Vena

Kdyby raději vyházeli Varia

Luděk

Na Varia je vypsané výběrové řízení na úpravu výzbroje. Třeba po něm dojde ke změně a konečně už nebudou jezdit pořád obutá.

Jen taková otázka čím by jste ty Varia chtěl nahradit když tvoří základ vozového parku pro 1 a 12 v dlouhých soupravách?

Vena

Vysokokapacitními vozy buď draci ve dvojicích nebo ideálně něco na styl Pesa Krakowiak

vbb

PESA?
Pokud se DPMB poptal u ČD na spolehlivost Foxů, tak se obávám, že PESA to nebude.

Plok

Pesy jezdí v PL ve velkém a problémy s nimi nejsou. Oproti zde obhajovaným Váriím jsou moderní, klimatozované, útulné a bezbarierové.

Nose Peak

Obávám se, že tato reinkarnace věčné T3 se v plné svěžesti dožije stoletého jubilea typu v roce 2060. My už tu nebudem, haVaria ano…

Plok

Toho se taky bojím. Horší tramvaj potkat nelze

dzejejc

Jsem si říkal, že ten design je klasický (šílený) Kotas a ono fakt. Neví někdo o někom, komu se jeho práce líbí? Chudák nový model SORu…

Milan M Mikulovsky

T3R jsou fakt hnus, protože jsou nepraktické pro horší výhled řidičů, jak se píše v článku.

Ovšem design nejnovějších SORek je rozhodně nejlepší ze všech dosavadních BUSů této značky, a mezi TROLEJbusy za mě je nejlepší ze všech v ČR zařazených kdy do provozu.

Václav Pašek

Jednooký mezi slepými.

Ferda

Fakt není, jsou to stále zamrzlé devadesátky…

Zahn

Šotoušů, kterým se Kotasovy hnusy líbí, je opravdu mnoho. Sklidíte zde mnoho mínusů, kdykoli se mu nebudete s hlubokou úctou klanět. 🤣

P73

mně přijde docela dobrý kombo na svou dobu 21/22Tr + RT6, ale teda možná je v tom dost nostalgie (a taky jsem nemusel nikdy řešit ty prasklý ohnutý okna)

Ondra K.

21Tr a RT6 měly výhodu v tom, že se jednalo o od základu nová vozidla, zatímco T3R je pouze vozová skříň T3 s novými čely.

Kubrt

Některé práce pana Kotase se mi líbí, třeba M1 nebo 15T. Mám rád i Rajskou zahradu, možná je to hodně dítě své doby, taky jsem tam dlouho bydlel a mám to spojené s úžasným vylepšením dopravní obslužnosti Černého Mostu, což to moje vnímání ovlivňuje.

Leinad

15T se mi líbí, Rajská Zahrada taky.
Metro na Čerňáku holt má jako Kotasoviny další náklady na údržbu, které se nechce platit, takže tam bydlí holubi. WC musí provozovatel terminálu zavírat, aby opilci čekající na noční bus … korektně chodili kilometr na otevřenou benzinku a pak zpátky.

tarten

15T je dobrá. Pravda, účelnost nemusela být estetikou tolik potlačená. Ale tahle Samara, to je vysloveně hnusná a nelícující havárie tří odporujících si stylů.

P73

tak 1615 jezdí snad jen na desítce na víkendových retro kurzech, ne? to není moc normální:)

Pavel Vavříček

Konec T3R budecaž po roce 2030. Až s příchodem dalších skládeček

Ondra K.

1615 je sice teoreticky běžná provozní tramvaj, ale prakticky slouží spíš jako další retro vůz. Ostatně, její provoz nemá s provozem ostatních T3R víceméně nic společného.

Pavel Kopeček

Mě zaráží na článku jedna věc, a to že v Brně dojezdily TRAMVAJE ! V Brně nikdy tramvaj nejezdila, vždycky šalina. 😁

Milan M Mikulovsky

Pohrdáte brněnskym hantecem, který pro tato vozidla má výraz „Šmirgl“? 🙂 🙂

Oficialní dokumenty – ať již DPMB či zpravodajství má používat spisovný jazyk a nikoliv nářečí apod.!

MiNo

Ale jezdila. A pořád jezdí. Už od roku 1869. 🙂 Nesmíte skočit na každou kravinu.

Zahn

Baví mě, jak jsou někteří fanatici obecné (nespisovné, hovorové) češtiny neschopni pochopit, že jejich nářečí se do spisovného jazyka překládá a nikoli přebírá.

N.N.

Ehm, češtině zcela běžně přebírá slova z jiných jazyků. Říkáme ananas, nepřekládáme.

Zahn

Jsem si zcela jist, že tak odporně znějící slovo se nikde jinde než v Brně neuchytí a do spisovné češtiny se nedostane. Pokuste se pochopit, že každá věc na světě má mnoho pojmenování a stále je to stejná věc. Věci, které vy nazýváte tím slovem tak odporným, že jej štítím napsat, jsou zároveň také tramvaje, trams, tranvías, Straßenbahnen (dolnoněmecky také jen Bahnen) nebo třeba villamosok. A přes tato naprosto odlišná slova je to stále jedna a tatáž věc. Pobral jste to nebo je to na vás příliš složité?

N.N.

Poíráte sám sebe, když požadujete překládání do češtiny a používáte převzaté slovo tramvaj.
Když jste načal dolnoněmčinu, tak slovo „Traam“ anličtina převzala právě z dolnoněmčiny a nikdo už to nevrátí zpátky.

Zahn

Vy opravdu nechápete, že se jen snažím názorně ukázat, jak je rčení, že v Brně nejezdí tramvaje…, fakticky idiotské, protože je to jen další slovo pro stále stejnou věc? Co s tím mají společného nějaké jazykové turbulence 19. století? Takže tedy speciálně pro vás: Tvrzení, že v Brně nejezdí tramvaje, ale jezdí tam tramvaje (neboť to odporné lokální slovo znamená jen a pouze tramvaj) je podle mého soudu fakticky idiotské. Je to totiž stále jedna a tatáž věc.

Tomáš

Tak ono ani to slovo tramvaj nemá původ v češtině, takže co je tedy vlastně spisovné, a proč by zrovna šalina nebo šmirgl se nemohly stát spisovnymi slovy

tarten

Slovo tramvaj není jen převzaté, ale také lehce nevkusně zkomolené z původního tramway (traemuei). O nic lepší než hébl, gumicuk, štelář, vercajk nebo šína.

Jan Z.

Hovorová čeština je spisovná.

Nose Peak

O jeden atyp míň. Ale ještě furt je v tom T3 zvěřinci spousta “unikátních exemplářů”…

MiPol

Autorem článku je ČTK.

Pavel Kopeček

Pochybuji, že dotyčný autor má něco společnýho s ČTK. Na ČTK nic takového nevyšlo. Ale za to na spoustě jiných médií vyšel podobný články už včera.

MiPol

ČTK tento článek vydala včera v 13:59:59 ve své neveřejné (placené) Infobance. Zde je v totožném znění, pouze přibyl podnadpis „Provozní spolehlivost byla nadprůměrná.“

Pavel Kopeček

Díky za info, do neveřejné banky nemám přístup.

Y.K.

U článku je uvedený autor ČTK. To je dost jasný indikátor.

dzejejc

Je to v záhlaví jasně uvedeno.

MiPol

Nevidíte původní komentář, na který jsem reagoval.