T3R jsou fakt hnus, protože jsou nepraktické pro horší výhled řidičů, jak se píše v článku.
Ovšem design nejnovějších SORek je rozhodně nejlepší ze všech dosavadních BUSů této značky, a mezi TROLEJbusy za mě je nejlepší ze všech v ČR zařazených kdy do provozu.
mně přijde docela dobrý kombo na svou dobu 21/22Tr + RT6, ale teda možná je v tom dost nostalgie (a taky jsem nemusel nikdy řešit ty prasklý ohnutý okna)
Některé práce pana Kotase se mi líbí, třeba M1 nebo 15T. Mám rád i Rajskou zahradu, možná je to hodně dítě své doby, taky jsem tam dlouho bydlel a mám to spojené s úžasným vylepšením dopravní obslužnosti Černého Mostu, což to moje vnímání ovlivňuje.
15T se mi líbí, Rajská Zahrada taky.
Metro na Čerňáku holt má jako Kotasoviny další náklady na údržbu, které se nechce platit, takže tam bydlí holubi. WC musí provozovatel terminálu zavírat, aby opilci čekající na noční bus … korektně chodili kilometr na otevřenou benzinku a pak zpátky.
P73
8 hodin
tak 1615 jezdí snad jen na desítce na víkendových retro kurzech, ne? to není moc normální:)
Pavel Vavříček
8 hodin
Konec T3R budecaž po roce 2030. Až s příchodem dalších skládeček
Ondra K.
9 hodin
1615 je sice teoreticky běžná provozní tramvaj, ale prakticky slouží spíš jako další retro vůz. Ostatně, její provoz nemá s provozem ostatních T3R víceméně nic společného.
Pavel Kopeček
10 hodin
Mě zaráží na článku jedna věc, a to že v Brně dojezdily TRAMVAJE ! V Brně nikdy tramvaj nejezdila, vždycky šalina. 😁
Baví mě, jak jsou někteří fanatici obecné (nespisovné, hovorové) češtiny neschopni pochopit, že jejich nářečí se do spisovného jazyka překládá a nikoli přebírá.
Jsem si zcela jist, že tak odporně znějící slovo se nikde jinde než v Brně neuchytí a do spisovné češtiny se nedostane. Pokuste se pochopit, že každá věc na světě má mnoho pojmenování a stále je to stejná věc. Věci, které vy nazýváte tím slovem tak odporným, že jej štítím napsat, jsou zároveň také tramvaje, trams, tranvías, Straßenbahnen (dolnoněmecky také jen Bahnen) nebo třeba villamosok. A přes tato naprosto odlišná slova je to stále jedna a tatáž věc. Pobral jste to nebo je to na vás příliš složité?
Poíráte sám sebe, když požadujete překládání do češtiny a používáte převzaté slovo tramvaj.
Když jste načal dolnoněmčinu, tak slovo „Traam“ anličtina převzala právě z dolnoněmčiny a nikdo už to nevrátí zpátky.
Tak ono ani to slovo tramvaj nemá původ v češtině, takže co je tedy vlastně spisovné, a proč by zrovna šalina nebo šmirgl se nemohly stát spisovnymi slovy
Nose Peak
10 hodin
O jeden atyp míň. Ale ještě furt je v tom T3 zvěřinci spousta “unikátních exemplářů”…
ČTK tento článek vydala včera v 13:59:59 ve své neveřejné (placené) Infobance. Zde je v totožném znění, pouze přibyl podnadpis „Provozní spolehlivost byla nadprůměrná.“
Kdyby raději vyházeli Varia
Jsem si říkal, že ten design je klasický (šílený) Kotas a ono fakt. Neví někdo o někom, komu se jeho práce líbí? Chudák nový model SORu…
T3R jsou fakt hnus, protože jsou nepraktické pro horší výhled řidičů, jak se píše v článku.
Ovšem design nejnovějších SORek je rozhodně nejlepší ze všech dosavadních BUSů této značky, a mezi TROLEJbusy za mě je nejlepší ze všech v ČR zařazených kdy do provozu.
Jednooký mezi slepými.
Fakt není, jsou to stále zamrzlé devadesátky…
Šotoušů, kterým se Kotasovy hnusy líbí, je opravdu mnoho. Sklidíte zde mnoho mínusů, kdykoli se mu nebudete s hlubokou úctou klanět. 🤣
mně přijde docela dobrý kombo na svou dobu 21/22Tr + RT6, ale teda možná je v tom dost nostalgie (a taky jsem nemusel nikdy řešit ty prasklý ohnutý okna)
21Tr a RT6 měly výhodu v tom, že se jednalo o od základu nová vozidla, zatímco T3R je pouze vozová skříň T3 s novými čely.
Některé práce pana Kotase se mi líbí, třeba M1 nebo 15T. Mám rád i Rajskou zahradu, možná je to hodně dítě své doby, taky jsem tam dlouho bydlel a mám to spojené s úžasným vylepšením dopravní obslužnosti Černého Mostu, což to moje vnímání ovlivňuje.
15T se mi líbí, Rajská Zahrada taky.
Metro na Čerňáku holt má jako Kotasoviny další náklady na údržbu, které se nechce platit, takže tam bydlí holubi. WC musí provozovatel terminálu zavírat, aby opilci čekající na noční bus … korektně chodili kilometr na otevřenou benzinku a pak zpátky.
tak 1615 jezdí snad jen na desítce na víkendových retro kurzech, ne? to není moc normální:)
Konec T3R budecaž po roce 2030. Až s příchodem dalších skládeček
1615 je sice teoreticky běžná provozní tramvaj, ale prakticky slouží spíš jako další retro vůz. Ostatně, její provoz nemá s provozem ostatních T3R víceméně nic společného.
Mě zaráží na článku jedna věc, a to že v Brně dojezdily TRAMVAJE ! V Brně nikdy tramvaj nejezdila, vždycky šalina. 😁
Pohrdáte brněnskym hantecem, který pro tato vozidla má výraz „Šmirgl“? 🙂 🙂
Oficialní dokumenty – ať již DPMB či zpravodajství má používat spisovný jazyk a nikoliv nářečí apod.!
Ale jezdila. A pořád jezdí. Už od roku 1869. 🙂 Nesmíte skočit na každou kravinu.
Baví mě, jak jsou někteří fanatici obecné (nespisovné, hovorové) češtiny neschopni pochopit, že jejich nářečí se do spisovného jazyka překládá a nikoli přebírá.
Ehm, češtině zcela běžně přebírá slova z jiných jazyků. Říkáme ananas, nepřekládáme.
Jsem si zcela jist, že tak odporně znějící slovo se nikde jinde než v Brně neuchytí a do spisovné češtiny se nedostane. Pokuste se pochopit, že každá věc na světě má mnoho pojmenování a stále je to stejná věc. Věci, které vy nazýváte tím slovem tak odporným, že jej štítím napsat, jsou zároveň také tramvaje, trams, tranvías, Straßenbahnen (dolnoněmecky také jen Bahnen) nebo třeba villamosok. A přes tato naprosto odlišná slova je to stále jedna a tatáž věc. Pobral jste to nebo je to na vás příliš složité?
Poíráte sám sebe, když požadujete překládání do češtiny a používáte převzaté slovo tramvaj.
Když jste načal dolnoněmčinu, tak slovo „Traam“ anličtina převzala právě z dolnoněmčiny a nikdo už to nevrátí zpátky.
Tak ono ani to slovo tramvaj nemá původ v češtině, takže co je tedy vlastně spisovné, a proč by zrovna šalina nebo šmirgl se nemohly stát spisovnymi slovy
O jeden atyp míň. Ale ještě furt je v tom T3 zvěřinci spousta “unikátních exemplářů”…
Autorem článku je ČTK.
Pochybuji, že dotyčný autor má něco společnýho s ČTK. Na ČTK nic takového nevyšlo. Ale za to na spoustě jiných médií vyšel podobný články už včera.
ČTK tento článek vydala včera v 13:59:59 ve své neveřejné (placené) Infobance. Zde je v totožném znění, pouze přibyl podnadpis „Provozní spolehlivost byla nadprůměrná.“
Díky za info, do neveřejné banky nemám přístup.
U článku je uvedený autor ČTK. To je dost jasný indikátor.
Je to v záhlaví jasně uvedeno.
Nevidíte původní komentář, na který jsem reagoval.