Ruslan letí do Česka s miliony respirátorů a roušek. Pomohly členství v NATO a vztahy s Ukrajinou, let vyjde na 35 milionů
Antonov An-124 Ruslan v Praze. Foto: Rosťa Kopecký / Flyrosta.com
(aktualizováno 15:20)Velkokapacitní nákladní letoun Antonov An-124 odstartoval po třetí hodině ranní středoevropského času z letiště v čínském Šen-čenu. Po mezipřistání
Ruský trolling
Když jsi už zmínil ty naše bývalé „spojence“ a nynější spojence. Můžeš si klidně, kozáku, pindat co chceš, ale já vycházím z osobní zkušenosti. Nemusíš mi to věřit, koneckonců, ani bys nesměl. Ale ještě nikdy po mně žádný Američan nestřílel. Zato naši úhlavní přátelé, Rusové po mně v osmašedesátém stříleli, když jsem šel po ulici a vůbec nikoho a nic neprovokoval. Stříleli i po mojí manželce, tenkrát ještě mojí manželkou nebyla, v úplně stejné situaci. Šla po ulici, za rohem se vyřítil náklaďák s Rusy, kteří stříleli po všem co viděli. A kupodivu, neutekl tomu ani brácha. Ještě teď má… Číst vice »
Za kolik doručují zdravotnický materiál čínské aerolinky a ČSA?
REQ pokračuje z OVB do PVG
Netušíte někdo, jak se vlastně na ten Flightradar vůbec dostanou ty data? GPS příjmače na letadle/motorech chápu, ale jak se dostanou ta data na zem uprostřed oceánu-satelit?
To jsou data, která vysílají odpovídače sekundárního radaru v módu S, který je na palubě každého většího letadla. Něco si o tom lze přečíst např. zde: https://www.airguru.cz/clanky-back/odpovidace
Tato vysílání letadel zachycuje spousta nadšenců po celém světě a to, co zachytí, sdílejí právě na serveru Flightradar.
Letadla mají odpovádače a pomocí ADS-B příjmačů se to „chytá“ na zemi. Nad oceánem jak píšeš je to ze satelitů.
Většina letadel je vybavena odpovídačem s modem – S.
Odpovídače – https://www.airguru.cz/clanky-back/odpovidace
Příjem – https://www.flightradar24.com/how-it-works
Hele, dík za odpovědi. Zajimavé čtení. Poptám se odborníků, když se neznámo kam ztratilo MH370. Chápu správně, že pilot musel tedy ručně vypnout (tlač. OFF/odpojením pojistky(?)), tenhle odpovídač někde mimo dosah primárních radarů-asi nad oceánem. A pak odletěl mimo plánovanou trasu dokud mu nedošlo palivo a doplachtil do vody? Jediná věc, která ho po dvou hodinách „bonzovala“, že je neznámo kde a stále ve vzduchu, byla diagnostika motorů. To je docela nedomyšlenost, že jde takto důležitý systém, jen tak vypnout ve vzduchu.
MU707, za pár minut Praha!
A přistál.
a je na zemi. 600 km/h než začal klesat.
Už je to tady, už je to tady….. 23.30H
MU707 je tu také 23.59H
Ruslan jde na finále. Číňan je nad Vratislaví.
A máme ho tu.
U Přerova? podle mapy letěl severně od olomouce….
z Grymova směrem na Hranice(krásně jasná obloha)
Landing live on ČT24!
Tak za chvíli Bude tady;)
Viděl jsem a slyšel jsem ho uPřerova.
Já jsem ho jen slyšel. Nad Hranicemi.
Olomouc přímo z okna!
23:13H VVP Libavá
V kolik bude v Pardubicích
Zamávejte mu z Litovele 🙂
Průlet nad Beskydami, pěkně slyšet burácení motoru.
Už mu od Rožnova máváme 😀
Za okamžik průlet nad Beskydami.
22:40h, vstup Ruslanu do prostoru Slovenska.
teď ho křižuje zajímavý rakouský konvoj do číny 2 x 777
právě začal klesat na přistání
Ukrajinský drobeček vlétl do vzdušného prostoru Rumunska, za chvilku je v ČR.
Radši obletěli Maďarsko aby nám to nezabavili 🙂
WZZ9012 je už v čínském prostoru na cestě do Šanghaje (z Budapešti přes Nur-Sultan), ty evidentně problém se slotama neměli jako SW. Nebude ten problém spíš jinde? Stejně tak letěla včera bez problému z Bělehradu do Šanghaje A330 Air Serbia (let ASL001).
Asi přátelství Zemana s Čínou není dostatečně pevné. Nic nového, už dávno pro ně plní jen roli užitečného vola.
Slovo „užitečného“ je nadbytečné.
To jsou právě ty “výhody” česko-čínskýho análního partnerství. Nechci slevu zadarmo!
Austrian letí s dvěma Boeingy 777 z Vídně do Xiamenu. Pod OS6021 a OS6023. Tyto letadla do Činy taky běžně nelétají. Na Flightradar24 jsou to jediná letadla Austrian ve vzduchu, momentálně.
Ještě, že to NATO vy ko ko ti máme, vyrobili je, ale komunisti v Číně.
Komunisti v Číně 😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Ruslan je nad Baku, ADB5362 , 4h ve vzduchu, další 4 ho do Pic ještě čekají.
Právě přelétá Baku. Bude letadlo vpuštěno do ruského vzdušného prostoru nebo bude oblétat Krym přes Černé moře?
?? Právě proto, že povolení přes Rusko nemá, letí spodem. A nemá ho proto, že je UA. Jinak by letěl vrchem, jako MU707 😉
https://www.flightradar24.com/CES707/243eabfa
Čínský Boeing s pomocí za tři minuty přeletí přímo nad hlavou našemu Airbusu a Boeingu v Novosibirsku, kteří čekají na povolení k letu do Číny.
Docela slušný výsměch.
Přijede do Pardubic na tu 23tou i HamHam, Babiš a jeho kluk ?
Ten Ruslan by měli uvítat
Nebo Miloš z Lán
Letecký most mezi Čínou a Českem byl zahájen při ceremoniálu v Ruzyni za účasti vlády včera, při příletu prvního letadla. Beru proto váš dotaz jako pokus o legraci.
Vzkaz pro přispěvatele Y.K. Ještě pořád trváte na tom, že SW mělo všechny potřebné povolení k vykonání letu do Číny, když se odlepovali od dráhy v PRG? A pořad budete psát, že měli letový plán. Bohužel, pravda je taková, že neměli zařízeno vše aby do Číny letět mohli.
Když se podívám na cenový rozdíl na přepravu 1 m3 letadlem SW a 1m3 letadlem Ruslan, tak cena SW je téměř třínásobná. Zajímalo by mě, jestli SW dostalo již zaplaceno a jestli se ji zaplatí za ty dva lety do Novosibirsku :))).
Tak je logický, že čím větší stroj, tím levnější přeprava, všeobecně. Condor pro nás poletí ještě jednou a pak buďto stále China Eastern, nebo SW. A nejsem si jistý, jestli ty 124ky platíme, nebo jestli je to v trámci plateb do NATO. Ale Andrej to tak jako tak odprezentuje tak, že je to jeho, Hamáčka a Mildy Becherovky zásluha.
Vy jste opravdu přesvědčen, že tam SW letěl jen tak z vlastního rozhodnutí že na tom vydělá nějaké peníze? O ten let je někdo musel požádat a slíbit jim, že vše proběhne hladce. Což se bohužel nestalo. Ale opravdu se nejednalo o žádnou jejich partyzánskou akci.
A pro pana Sůru by to měla být výzva přijít na to kdo za tím stojí a hlavně proč se to tak zkomplikovalo
Nejsem a netvrdím, že letěli jako partyzáni. Ale nemám povolení a nemám potvrzený slot, tak neletím.
Více napoví jistě smlouva, až bude v registru.
jako partizáni by neletěli, kdyby jim každé 2 minuty nevolal Hami s Jardou a netlačili ať se letí, aby už se něco dělo…
Povolení už bylo vydané, slot potvrzený, ale pak se zjistilo, že zboží není na letišti, je to tragická organizace, každý si hrabe jen na vlastní píseček a aby získal marketingové body, jak to všechno zařídil.
Kecy o security checku jsou blbost, SW byli v Číně už vícekrát, viz poslední cesta kolem světa. Kdo vidí realitu za tím co politici prezentují na obrazovkách a sociálech, musí být celkově zhnusen…
Tak to se podivejte i na smlouvu ohledne Manily. To bude jeste zajimavejsi nez ta Cina 😉
Ano. Každý, opravdu každý IFR let musí mít schválený a aktivovaný letový plán ještě před tím než nahodí motor(y). Neexistuje něco jako letět někam na blind. Letový plán se může skládat z několika sektorů, ty může být nutné aktivovat postupně, což bude tento případ odhaduji. Detailní specifika létání v Číne neznám (kromě toho, že tam uplatňují metrický systém). Vzhledem k tomu, že takový let stojí miliony a musí být domluvený handling a další věci, tak nevěřím tomu, že to prostě zkusili. Kapacita těch letadel samozřejmě není velká, o tom žádná, na druhou stranu byla nejrychlejší v době kdy to nejvíce… Číst vice »
Slalom?
A ještě přidal na rychlosti, proč?
provoz, hory, kdyby někomu ruplo v kouli….. ale už je na „dálnici“
Vyhýbá se koronaaviru!
vyhýbá se Iránu
teprv bych počkal na manévr okolo Brna 🙂
Jenom detail – v celé dodávce z Číny (všechny lety) není (a není ani objednán) jediný respirátor třídy FFP3 – pouze hobbymarketové FFP2 proti mechanickým nečistotám, na viry neúčinné. Neboli pro všechny s rizikem kontaktu s nákazou účinné stejně, jako doma ušité látkové roušky (vlastně ne stejně – respirátor má životnost 8 hodin a do koše, doma ušité roušky lze vyprat a sterilizovat pro opakované použití)
Neplaš! FFP1 a FFP2 bohatě stačí při běžném styku. FFP3 jsou určeny pro PŘÍMÝ kontakt s pacientem. Ty jsou na cestu do páce a na nákup úplně zbytečný. To by bylo jen vyhazování peněz. Dále pak, látkové rouška musí být 100% bavlna a je lepší 2vrstvá a do vnitř vložit papírový kapesník, jako filtr. Asi tak.
Možná, že jsem hloupatej, jak by řekl emeritní prezident , moudrý Klaus, ale zdravotníci FFP nepotřebují? To se budou s pacienty stýkat nepřímo?
Opravuji se, pardon. Měl jsem, samozřejmě, na mysli FFP3.
FFP3 přivítali Andrej s Hamáčkem a čínským velvyslancem v Práglu. Těch nejsou potřeba mio.
V Prahe privitali takisto len FFP2. Ziadny FFP3 dodany nebol. A zrejme ani nebude.
Hamáček uvedl, že po poledni bude jednat s hejtmany o přerozdělení dodávky. Respirátory budou prioritně předány nemocnicím a zdravotnickým zařízením.
V pátek dopravené respirátory jsou třídy FFP2. Podle Hamáčka jsou určeny pro zdravotníky, kteří nejsou v přímém kontaktu s nakaženými.
Zkopírováno ze zpravodajství.
Jedinou FFP3 jsem viděl na obličeji pana ministra Hamáčka. Je na ní, kupodivu, zřetelný potisk: Made in Italy.
Zřejmě se chystá na přímý kontakt s nakaženými, takže to vypadá i na oficiální poděkování Italům.Jestlipak také v původní sestavě.
Já to teda v televizi viděl na ksichtě Babiše. FFP3 jsou asi jen pro členy vlády, zdravotníkům musí stačit FFP2.
Jestli ji Ham neměl ze sekáče! 🙂
Za co ty mínusy, hrdinové? Je tam něco nepravdivého? Tak honem, argumentujte!
To by chcelo rozvinut. Co znamena bezny styk? Tie objednane FFP2 su pre zdravotnikov. Aky je tam bezny styk? Len take myslienkove cvicenie: Bud sa zdravortnici dostanu do kontaktu s nakazenym, a v tom pripade ich FFP2 neochrani (resp. im poskytne ochranu na urovni bavlnenej rousky), alebo do styku s nakazenym nepridu, a v takom pripade FFP2 nepotrebuju. Vo vysledku je za kazdych okolnosti FFP2 k nicomu. Je to tak, alebo je moja uvaha chybna?
bakšiš za nákup FFP2 pomáhá splatit dluh Holdingu u čínských bank a zlepšit finanční situaci dalších osob
Pro koho jiného mají být dováženy respirátory, než pro ty kdo se mohou přímo setkat s nakaženými? A k tomu je FFP1 i FFP2 jen placebo.
Nebo si snad myslíte, že ty jednorázové respirátory (životnost 8 hodin) a jednorázové roušky (životnost 2 hodiny) budou rozdány obyvatelstvu?
Alespoň dle toho co tvrdí prof. Prymula, jehož odbornost je myslím celkem zjevná, je FFP3 nutný především pro prostředí, kde vzniká aerosol – tj. především JIPky a zubaři. Na ostatní by mělo stačit FFP2.
Ostatně WHO je na svém webu ještě o něco liberálnější a FFP2 považuje za minimální vhodnou ochranu i pro tato prostředí: Health care workers should use a particulate respirator at least as protective as a US National Institute for Occupational Safety and Health (NIOSH)-certified N95, European Union (EU) standard FFP2, or equivalent, when performing aerosolgenerating procedures.
https://www.who.int/docs/default-source/documents/advice-on-the-use-of-masks-2019-ncov.pdf
Aha, takže při pouhém kašli aerosol nevzniká. A to jsem všude četl, že „obyčejné“ roušky mají zabránit šíření vykašlávanému aerosolu. Nejspíš jsem četl špatně.
Vzniká, ale už vzdálenost vás slušně ochrání. Málokdo na vás bude kašlat z 30 cm. Což je rozdíl od zubaře a doktorů při ošetřování, kteří jsou tomu vystaveni enormně.
Viděl jsem v metru borce s respirátorem, po nástupu udělal několik postradalených přehmatů tyčí načež se posadil, v půli cesty respirátor sejmul, vyfrkal se do kapesníku, kejchnul, podrbal se v nose a respirátor nasadil. Tyhle věci se především musí umět používat.
No nevím, pokud se záchranář setká s nakaženým, tedy i nakaženým BEZ zjevných příznaků, dost těžko si od něj bude udržovat doporučenou vzdálenost. A ta je, podle některých pramenů min. 1,5, podle jiných až 4m. 30 cm u stomatologa je samozřejmě extrém, ale zase běžně používají obličejové štíty, které částečnou bariéru umocňují. Tím nechci vůbec tvrdit, že jim stačí také FFP2. Jen nevím jestli si bude moci záchranář dovolit, při případném pacientově kašli odejít s odůvodněním, že má jen FFP2.To, že někdo tvrdí, že i WHO považuje FFP2 za poměrně bezpečnou bariéru, není, alespoň podle mne v tomto případě rozhodující.… Číst vice »
Omlouvám se za to nastavování, ale zapomněl jsem ocitovat Saul Goldman:
Ostatně WHO je na svém webu ještě o něco liberálnější a FFP2 považuje za minimální vhodnou ochranu i pro tato prostředí.
S důrazem na to „minimální“.
Za minimální ochranu při kašli se také někdy doporučuje kašlat do kapesníku. V případě nakaženého to ale určitě není ochrana dostatečná.
Proč ty minusy, pokud nejste poserové, tak mi to můžete vyvrátit.
Mára si to žádá
Ano, logicky nejvyšší míra rizika je na infekčních odděleních a při práci s nemocným, kde je nakažení bez ochrany jisté. Zubař má určitou pravděpodobnost, chodec na ulici ještě menší a musíme věřit odborníkům, že dokáží rizika škálovat a doporučit přiměřenou ochranu.
Nesmysl. Cituji: „Hlavní rozdíl, proč FFP2 má menší účinnost filtrace oproti FFP3, je hlavně v tom, že se testují dvěma způsoby: buď filtrací aerosolu (tekutých kapének ve vzduchu) nebo pomocí parafínového oleje. A právě tato zkouška pomocí parafínového oleje, která je náročnější, mnoho masek přesune do nižší kategorie (tedy do FFP2), ačkoliv v testu s aerosolem dosahují přibližně shodných výsledků jako FFP3. A jelikož my nyní bojujeme s nemocí, která se přenáší kapénkovou cestou, tak už vám asi dochází, že nám s přehledem stačí i FFP2 respirátory. A poslední věc, o kterou bych se ještě rád podělil, je doba účinnosti… Číst vice »
Není mi jasné, proč se za současné tíživé situace nepokusí vedení SW odkonzervovat dálkové letadlo A330 stojící bez užitku na kanále. Letadlo větší než ta dvoustovka China Eastern, která sem přivezla první krabice z Číny a s odpovídajícím doletem?
Co třeba proto, že Čína to chce dopravovat svým letadlem (neb prachy za dopravu) a ty naše dvě vyslaná nechala v Krasnodaru? To tam má stát ještě třetí?
Kdyžtak Novosibirsk, ten je trochu někde jinde. A330 nepotřebuje mezipřistání, je to dálkové letadlo, do Číny v pohodě doletí na jeden zátah.
kampak doletí, když nedostane povolení ke vstupu do čínského vzdušného prostoru?
nebo myslíte, že v tom Novosibirsku stojí proto, že si piloti nemůžou vzpomenout jak odstartovat?
Čekají tam, protože se předpokládalo, že do Číny budou lítat naše stroje. ČR si objednala celkem 7 letů. Ale Čína nenechá , v této situaci na zemi svoje stroje, to se dá pochopit. Čili ber, nebo ne. Podívej se, kudy k nám lítà China Eastern. An 124 by pravděpodobně taky lítali přes Rusko, ale jelikož jsou Ruslany ukrajinský, nedostali od Rusů povolení k přeletu, tudíž lítaj ze spodu. Asi tak.
Podle dostupných informací propadlé certifikáty na motor. Kvůli pár letům se úplně nevyplatí dělat znovu.
Začali Čínsko-Ukrajinské letecké závody:-)
Právě odstarovali z Karáčí…
ADB5362
Tak možná má problém ten v tý Prištině. Tam pořád nic. 🤔
Je ve vzduchu, odlet v 15.18h, před sebou má 5197km.
Ale byly to nervy ho sledovat na zemi 🙂 Doufejme že 5197 km bez problémů.
čas příletu cca 22 00
Nemáte někdo info co zrovna dělá An-225 Mria ? Díky
Letěl dnes kolem 13h z Kypru někam k Jordánsku, tam se ztratil.
Ruslan právě teď (15:13) startuje v Karáčí.
Ano – https://www.flightradar24.com/ADB5362/243ecf54
Odstartoval!
Chvilku si postál na začátku dráhy a už je ve vzduchu. Šťastný let.
Je to na dobré cestě, dal se do pohybu a roluje.
ADB5362 už je vidět na radaru! Tak možná už poletí.
Zase zmizel 🙁
Už je zpátky,snad už se to povede a šťastně doletí.
a hurá do PED https://www.flightradar24.com/ADB5362/243ecf54
Ruslan se zobrazil na radaru.
dvě letadla s čínským materiálem dosud přistály v Praze??? jedno zatím…. tripl je na cestě teprv
Airbus vládní letky do Kbel nepočítáte?
Ukrajinská státní letecká správa říká, že vyšetřování „vážného incidentu“, ke kterému došlo na letounu An-124, vysledovalo selhání zničení disku druhého stupně v kompresoru mezilehlého tlaku. 🤭🤔
A byl to ten „náš“? Dopoledne jsem na radaru viděl ještě jeden letící z Mali (nebo někde kolem ) směrem do Evropy.
To byl Antej z Nigérie. Turbovrtulovej.
Turbovrtulový jsem viděl letět z Prištiny někam na Kypr či Maltu.Ale teď přistál u Istres ve Francii (to je nějaké vojenské letiště?) tryskáč registrace UR 82072.Číslo letu bylo ADB 5333.
selhání zničení? 😀 Tak tohle Google tranlator nedal.
Kdyžtak už: došlo k destruktivnímu selhání disku středotlakého kompresoru
MU707 from Shanghai http://fr24.com/CES707/243eabfa
Asi už letí další várka…
Ano, to bude další pro nás. Typ 773 souhlasí a kod letu taky
To je ten do Práglu. Asi 5 mio roušek a respirátorů
jenže v provedení pro hobbymarkety 🙁
Tak snad doletí 🙂
https://www.flightglobal.com/safety/an-124-disk-inspection-ordered-after-uncontained-failure/137455.article
Operators must conduct the eddy-current inspection of disk dovetails within six months.
Ruslan stále neodletěl z Karachi. Že by nějaký problém?
tankuje. asi bude muset být natankovaný k horní hranici limitů, aby to zvládl. přeci jen to bude téměř 6000 km a váha nákladu přes 100 tun.
Při té spotřebě Ruslanu mají štěstí, že šla cena ropy dolú.
Natankovat Ruslan na limit, tak nic neuveze….
Myšleno k horním limitům poměru váhy nákladu a doletu….
Vidím, že Antonov letí z Nigérie. Teď je nad Alzirskem.
Pořád sedí v Karáčí. Alespoň podle údajů z Flightradar24
To bude jiný, hledejte registraci UR-82008
To je ale turbovrtulový AN-22A Antej, kód NATO – Cook
Ten z tý Nigérie, AN-22A 🙂
Anteje jsem včera v noci slyšel nad Prahou (spolu s An-12 jsou to jediná letadla, která slyším i v letové hladině). Když jsem kouknul na FR24, tak letěl z Lipska do Prištiny.
Z Leipzigu do Prištiny letěl dnes dopoledne, současně s tím našim ze Šen-Čenu. Koukal jsem na ně.
Jojo, toho si člověk zapamatuje celá desetiletí.
Dobrý den, vůbec ho nemohu najít, Poradíte mi?
Ten náš Antonov je vidět tady:
https://www.flightradar24.com/airport/khi/ground
Jestli sedí, tak není na radaru. To jsou lety v rámci NATO, na zemi nejsou vidět, jen ve vzduchu. Stejně, jako ten z toho Lipska. Ten sedí v Prištině.
To je dané tím jestli má zapnutý odpovídač (což na stojánce nebývá) a jestli je plocha letiště pokrytá nějakou anténou dodávající ADS-B data FR24, což také není všude. NATO na to vliv nemá. 🙂
Ten “náš” je už 3 hodiny v Karáčí
Pár poznámek k tomu, jak se Strana a Vláda stará: – Premiér Andrej Babiš veřejnost opakovaně ujišťoval, že roušek i respirátorů je dostatek a že je prý všem osobně rozveze. – Ministerstvo zdravotnictví v době, kdy se virus začal šířit i na našem území, rozhodlo o zastavení běžného zásobování nemocnic s tím, že to celé zařídí samo. Důsledek? Výrobci a prodejci běžný zdravotnický materiál do nemocnic již 2 týdny dodávat nemohou. Autora článku, ze kterého vycházím, sem linkovat nebudu, aby náhodou nepřišel o práci za kritiku Strany a Vlády. Nebo na něj nedorazila dělnická pěst, přesvědčená, že má dochtůrek nosit… Číst vice »
Mimochodem, v článku je chyba, přistálo zatím jen jedno letadlo, ten včera mohutně vítaný speciál China Eastern Airlines. O tom druhém, co měl letět dnes, nikde ani vidu ani slechu.
Takže po „výletu do Novosibirsku“ další blamáž na obzoru?
Myslím, že do toho počítají i armádní A 319, které bylo v Číně pro rychlotesty.
Ten druhý let China Eastern pry prileti az kolem pulnoci
Armádní letoun do toho nepočítáte?
On je trošičku problém i v tom, že Rusko s Čínou a také Indie s Čínou vedou úřední sitzkrieg. Tj. požadují další a další lestro.
Hádám, že i v ČR by se našlo pár snaživých úředníčků, kteří by zablokovali dodávky látek do divadla. Protože proto, aby je mohl nasrat. Bez zájmu na tom, že v divadle ve velkém nešijí kostýmy, ale výhradně roušky.
A já si myslel že je to díky Zemanovi a jeho nestandardním vztahům s Čínou a teď se dozvím, že za roušky vděčíme Ukrajině a NATO.
Ano, nebýt programu NATO s názvem SALIS a členství AČR v něm, respektive členství ČR v NATO, tak bychom si mohli o takto masivní přepravě násobně předražených ochranných pomůckách z Číny nechat leda zdát. S tím skutečně nemá Zeman nic společného. Spíše by mě zajímalo proč jen Čína, když se objevuje čím dál více informací, že by byla možnost nakoupit min. část roušek a dalšího vybavení z Indie, Bangladéše a dalších asijských zemích, a to za lepší ceny. A ani s dopravou českými letadly by narozdíl od Číny nebyl problém.
Násobně předražených…. A kde chytrolín sežene ty za normální cenu.? Ideologie, ať je jakákoliv, zatemňuje mozek.
Indie, Pákistán a další země to dle dostupných zpráv nabízejí levněji, tak proč se vláda orientuje jen na Čínu a ještě se tváří, že nám Čína dělá nějakou milost? Když jsem viděl ten přílet čínského letadla a ponížené projevy našich politiků, připadal jsem si jak za bolševika při oslavách osvobození Prahy hrdinou Rudou armádou v poslední minutě před jejím totálním zničení.
Jde pro Čínu o moc dobrý kšeft, není jediný důvod je nějak oslavovat.
Takže jestli má někdo zasažený mozek jsou to poněkud méně mentálně vyvinutí Zemanovi jako ty.
Praha byla v nějaké jiné realitě totálně zničena? SM Lomos, ale spíše mrtvička, že… 😀
A další zemanovec co má problém s chápáním textu a z minulosti si nic nepamatuje. Za bolševika se příjezd RA do Prahy ve chvíli kdy už v ní žádní Němci nebyli vydával za záchranu v poslední minutě, která zabránila totálnímu zničení a přesně v takovém duchu se ty oslavy nesly. Tohle to začíná trochu připomínat. Takže být Vámi, to podezření na mrtvici bych si nechal otestovat. Hezký den!
Copak se dá s destičkovým vázáním o něčem diskutovat?
Ostatně, stačí se podívat, kolik nákladních letadel letí do Evropy aktuálně z Indie.
Lze se na ně někde nějak přehledně podívat? Na flightradaru mi jde vyfiltrovat jen lety z jednoho letiště apod.
Ehm, o jakých českých letadlech blouzníte?
Příspěvek smazán pro omezené IQ autora
Nováku, Nováku, a co se zeptat, proč nám nepomohl náš úhlavní přítel, bývalý a budoucí eseseseser, stejně nezištně jako v sedmačtyřicátém. A opakovat, že si to musíme velice tvrdě zaplatit je v tvém případě naprosto zbytečné. Máš evidentně ty správné noty. A Tibet se píše s měkkým „i“ kozáku.
Zajimave jak i v dobe krize vytezi politika nad zdravym rozumem. Cesti podnikatele sehnali rousky a ochranne pomucky mimo Cinu, tvrdi ze levne a stat to nechce, to je divne, spise pradivne. Proc nemame rousky z Indie, ci Pakistanu, kdyz byly k mani jiz v pondeli??
Stát asi nemůže nakupovat zdravotnické pomůcky úplně od kohokoliv, kdo má jehlu a nit.
V Indii i v Pákistánu se tohoto zboží vyrábí na vývoz možná více než v Číně, a to ve stejné kvalitě. A pokud Prymula tvrdí, že občané mají používat běžné textilní roušky, tak by stačilo např. bangladéškým textilním firmám dodat střih a požadavek na typ látky. Letadlo dvě takové fabriky zaplní za dva dny. Takže ta otázka je na místě, proč jenom Čína?
Že by proto, že se nejedná obyčejné textilní roušky? Nebo myslíte, že roušky pro zdravotníky je možné vyrábět v běžných podmínkách?
Máte problém s pochopením psaného textu? Já říkám, že profi vybavení lze koupit i jinde než v Číně a ještě levněji. Například Indie je opravdu velký producentem. A zároveň, že je možné koupit textilní roušky pro normální občany např. v Bangladéši, což bude stále lepší než když si ji lidé vyrábějí po domácku. Ale naše vláda se z nějakého důvodu orientuje jen na Čínu a ještě u toho projevuje nebývalou servilitu, přičemž čínský režim nese nemalou vinu na dnešní situaci. A vrcholem všeho je projev Zemana v televizi, který se ani nenamáhal poděkovat lidem, kteří jsou v první linii v… Číst vice »
No nevím, ale přijde mi, ze si to představujete trošku jako Hurvinek. Chápu, že britská vláda s historickými vazbami na Indii je schopna tam nakoupit. Ale my tam asi žádné extra vazby nemáme. A nevím, jestli náš stát může nakoupit milion roušek stylem, hele tady jsem vygooglil výrobce v Bangladesi a má samý dobrý recenze, stačí poslat 50 milionů předem. Čímž neříkám, ze to i s Indií nemohli zkusit, a možná o tom jen nevíme, ze zkusili.
Bože, to není o vazbách, to je prostě kšeft jako jakýkoliv jiný. A pokud máme zprávy, že to lze a takové nabídky tu jsou i od českých podnikatelů, kteří to tam odtud běžně dováží, tak se je podivné, že naše vláda na ty nabídky ani nereaguje, byť do médií stále tvrdí, že nakupují kde to jen jde. Místo toho pořádá na Ruzyni nedůstojné vítačky čínských letadel z nichž máte pocit, že se nám že strany Číny dostalo nějaké speciální milosti když nám dovolí abychom jim za jejich zboží zaplatili trojnásobek v amerických dolarech.
Opravdu nemám problém s psaným textem. Děkuji za optání. Jistě, že se to dá koupit i někde jinde. Otázka jaká je cena a jaké jsou termíny dodání. Ať už si o naší vládě myslím cokoliv, tak si nemyslím, že by byli takový idioti, aby něco draze nakupovali v Číně, když někde jinde to mají levněji. A pokud nemáte rád čínský režim, tak přestaňte kupovat všechno co odtam pochází. Myslím, že je hlavní, že ten zdravotnický materiál je na cestě a pomůže zastavit tuto epidemii.
Ano, vyrábí se v běžných podmínkách. Tohle není sterilní materiál pro operační sály, jsou to obyčejné ochranné pomůcky s běžnou úrovní čistoty.
Tak možná proto celá dodávka z Číny (všechny lety) neobsahuje jediný respirátor třídy FFP3 (proti virům) a dle prohlášení Andreje Babiše na kameru ČT24 není z Číny ani jeden takový respirátor objednán.
Celý ten vládní mediální humbuk jsou jednorázové roušky (trvanlivost jedno nasazení, maximálně 2 hodiny) a hobbymarketové respirátory třídy FFP2 (proti mechanickým nečistotám, neúčinné ani proti plísním, natož virům, trvanlivost 8 hodin).
13.13 22/03/2020 nad Tureckem dvě B789ky LOTu do WAW, oboje z Bangkoku, nad Kaspickým mořem dva triply, jeden z Bengaluru D-AALH, druhý z Dillí N772CK, oba do LEJ. Co se asi veze?
Babiš ,Zeman a další politici poslali do Číny humanitární pomoc včetně roušek na potlačení rostoucí epidemie. Přišlo mě to správný poslat někam něco na zmírnění následků epidemie, když jsme o to byli požádáni. Toto co sem letí z Číny není žádný dar ani humanitární pomoc. Stát to vyhandloval víceméně od soukromé firmy a také za to pěkně platíme. Prostě je to obchod. Ropu též kupujeme , kterou nutně potřebujeme k životu a tak proč nevelebíte i ropařské státy?
No, nebýt počátečního lhaní, zastrašování lékařů a cenzury v Číně bychom ty roušky vůbec nepotřebovali. Soudruzi by je měli dodávat zadarmo a ne násobně předražené.
A vy by jste dal někomu něco zadarmo? A nebýt tam pevné ruky, tak je tam situace mnohem horší než v současné době v Itálii.
zadarmo putovalo letos od nás do Číny 5,4 tun zdravotnického materiálu včetně protivirových (nikoli hobbymarketových) respirátorů
Čínští komunisté jsou ti, kdo celý problém s wuchanským koronavirem způsobili. Místo aby poslechli doktory ve Wuchanu, že tam vzniká něcopodezřelého, tak vyhrožování lékařům, vynucené veřejné omluvy za šíření paniky, cenzura a pak to propuklo a od té doby to nejde zastavit. Samozořejmě, v Číne nemůže vzniknout nebezpečná nákaza, to je šíření paniky a ohrožování pozice strany. Pro vaši informaci z ČR byl na začátku března odeslán DAR v podobě ochranných pomůcek a divadlo okolo toho nebylo, přestože to byl charitativně orientovaný čin. Dnes z Číny KUPUJEME materiál, tedy je obyčejný obchod za ceny vyšší než obvyklé, i když ve… Číst vice »
Trolling
10.35 h., Ruslan přistál v Karachi.
Prosím, nemáte označení letadla pro https://www.flightradar24.com/ ?
A už tam sedí přes tři hodiny
UR-82008
Nevíte proč letí přes Pakistán a Indii? Připadá mi, že hodně letadel podobné trasy letí přes Kazachstán a Rusko…
Vztahy Ruska a Ukrajiny.
Jestli je to skutečně tak… Smutný příběh.
Pokud stojí naše letadla 5 MIO za 50 m3, tak za to je 1 MIO za 10 m3. U čínského carga to vychází na 360.000 a u Ruslanu to je o pár tisíc méně…
Ruslan ve vzdušném prostoru Pakistánu a chystá se na přistání v Karachi pro doplnění paliva.
Dobrý den, nemáte kod letadla na Flightradar24 ?
ADB5362 nebo ADB5363
https://www.flightradar24.com/data/aircraft/ur-82008#243e17aa
Proc to neprivezlo Smartwings? Vzdyt tam vyrazili,ne?
Kempujou v Novosibirsku, navíc to vůbec nebyl dobrý nápad, Antonov pobere 20x tolik a jepotom v přepočtu na kapacitu cca na třetině ceny…. Poslat tam náš slavný aeroklub je to samé jako jezdit s vlekem celé odpoledne do uhelných skladů… Ta Liazka to odveze najednou a levněji….
Jenže někdo je tam poslal, od někoho ten požadavek musel přijít a někdo to evidentně zvoral nebo zablokoval. Šimáně by těžko poslal dvě letadla jen tak na výlet, kdyby neměl pokyn z vyšších míst (Ministrestvo zahraničí?), že to má udělat
Zvoral… Umím si představit, ze ta povolení Čína slíbila, tak ta letadla poslali, protoze šlo o čas, a pak Číně došlo, ze má sama dost volných letadel… Ale samozřejmě i tohle je jen gaučová úvaha.
Je to jednoduché, jakmile Šimáně/smartwings zavětřil možnost odsát pár desítek milionů ze státní kasy, tak přispěchal s jeho letkou nepřipravenou na cestu do Číny. Jak ostudně to takovou partyzánštinou dopadlo, se raději už moc nezmiňuje.
Tak tohle už je fakt na palici. Někdo se snaží pmoct, ale někteří svoji nenávist nedokážou překousnout a hned přilezou alespoň s pomluvou.
Houslistovi zlomit ruku. A pak se vztekat na celý svět, že přece chtěli jen ztrestat muzikanta za to, že —vno dělá. A on to byl povoláním chirurg. „Jaktože neoperuje“, vzteká se umravňovač. Sám mu přitom ty ruce zlámal.
Neleze Vám ta karanténa tak trochu na mozek? 🙂
Tak jistě, Dushan nemusí dělat praktického lékaře nebo sestru co odebírá vzorky pro PCR, tak je mu jedno, že se hrálo o hodiny, kdy lékaři bez pomůcek každý den nasazují zdraví či dokonce život pokud už jsou věkovitější.
Prosim vás nevyprávějte pohádky z vlastní hlavy. Nevíte nic, jen to že něco letělo z bodu A do B, což víme všichni.
Chápu že se Šimáně s SW nabídnou, ale nevěřím tomu, že by sáhli na letadlo, když na to nebude požadavek a objednávka. Ten let stojí miliony, jen přelet ruska je hromada papírování, takové věci se nedělají na blint.
Navíc Hamáček osobně psal, že povolení mají a vyráží.
No souhlasím Antonov toho ceně vše jenže kde by ten smartvingx vydělal když ne na tomhle hlavně si uvedom me že máme armádu z transportními letadly na hovno slavné časy tam asi letět nemohou , tak požádejte strýčka Donalda kupujeme vrtulníky tak nám může půjčit c130 Herkules a nebo přímo dvě B52 ty by to naložily a přiletěli by nad ruziň a vysypaly by to za letu a letěly znovu a než by přiletěly znovu tak by bylo uklizeno
Na novinkach pisou, ze ma dnes dopoledne priletet dalsi China Eastern, ale na Flightradaru zadny cargo letadlo nemiri k nam. Nevite nekdo jak to teda je?
To, ze je LKPD vojenskym letistem neznamena automaticky, ze tam muzou pristavat vsechna vojenska letadla ne? An124 je v AIPu popsan jako kriticke letadlo a je tedy mozne s nim tady pristat, spis nechapu, kdyz tam muze pristat an124, proc tam nemohla pristat a330. Nevite nekdo?
Na každé letadlo je potřeba certifikace, tu si LKPD nedělalo. Je to i pochopitelné, A330 není jako cargo letadlo příliš časté, A330 v osobní verzi nelze v běžném provozu očekávat nikdy (možná v nejvlhčejších snech některých místních politiků). Naopak 747-F zde přistávat může, což mi přijde podstatně logičtější.
V Pardubicích podle mě ani nemají tak vysoké schody pro osobní A 330.
Snad tam mají na vykládání B 747 nebo cargo A 330 tu techniku na vykládání kontejnerů. 🙂
Je to přece vysvětlené v článku – jde o let v rámci režimu předplacených hodin v aliančním programu strategické letecké přepravy SALIS a Pardubice jsou vojenským letištěm. Prostě na tyto lety se vztahují určitá pravidla, pokud jsou splněna, dostaneme slot pro využití toho AN 124. Čínské civilní A330 je jen věc dohody, evidentně byly pro let použity podmínky platné pro provozování civilní linky do ČR i s tím mezipřistáním v Xianu.
Posílat jeden B737 a jeden A319 na druhý konec zeměkoule jako cargo lety je prostě nesmysl. Nic neuvezou, náklady na let jsou mnohonásobně vyšší než hodnota plánovaného zboží. Navíc nevyřízené formality hrozí krachem té akce, číňani to evidentně neberou jako vážně míněnou akci.
A to podle Vás, kdo dal těch 26 palců vzhůru, bylo lepší sedět s rukama v klíně a nic nedělat? Když ta letadla startovala, tak nebyl žádný antonov ani cargo letadlo a i kdyby byly, tak je to pořád třetí varianta. Doletěli na půl cesty, aby byly co nejblíže, nyní čekají a je jedno z jakého důvodu. Alespoň jsme to zkusili. Tohle hnidopišství vážně nechápu.
Ano, zkusili jste to. Co kdybyste místo vymýšlení přeletů zeměkoule nevhodným letadlem zkusili odkonzervovat A330 stojící na kanále bez užitku? Letadlo s desetinásobnou kapacitou carga a s odpovídajícím doletem?
No jo, Luftjardo, kdyby jsi měl šanci se v ČSA realizovat déle, tak si pro materiál letíme minimálně s tričkem, viď?
Jinak chápu že jsou sloty nasmlouvané, ale i Šanghaj prořídla.
Pokud doletí, je to důvod na šampus..
Modlím se.. Za naše zdravotnictví.. Ať už stojí bezpečně na dráze v ČR..
ADB5362 http://fr24.com/ADB5362/243e17aa
ANO. Bude Líp. Vůdce nám opět propagandisticky naslibovat, ukázal, a vyslal letadla pro ochranné pomůcky za 3x vyšší cenu, než je obvyklé, které do Číny ani nedoleti. Ruslan požádal také o přistávací slot, později a už je, chvála panu bohu, na cestě zpět. Držím pěsti, ať to vše zvládneme. A NEBUĎ CYP, VEM Si ROUŠKU !
Teď si to od místních soudruhů slíznete. 😀 tady se na Fuhrera nesmí nic říct.
Dkonce se nesmí ani vytahovat to, že soukromníkům zakázal dodávat zdravotnický materiál ze skladů v ČR s tím, že stát se postará. A přitom neměl ani objednané zboží, natož dopravu od výrobce.
Takhle dlouho jsem se nezasmál.. děkuju
Nějak se musí prezentovat ta součást strategické infrastruktury a pootevřít si dvířka k následné státní pomoci :)))). Palec nahoru.
Jestli nebude rozdíl v tom, že kdyby nebyly obstrukce, mohla ta první dvě letadla být v ČR už ve čtvrtek dopoledne. O den dříve než ta zásilka co dorazila. Což by jistě zdravotníci ocenili. Roušky z Ruslanu dostanou možná v pondělí.
Jinak Ruslan letěl do Šenčenu, naše dvě letadla do Šanghaje, takže hóódně vzdálená letiště s jinými sloty.
Pro zopakování: Hlavní úloha NATO a naši úředníci, politici, nikoliv Čína. Žádná pomoc Číny, je to jen obchod – kdo si co zaplatí, to si odveze/odletí. Žádná solidarita Číny, jen snaha protlačit alespoň částečně jejich letadla. Odkud přišel SARS, MERS, COVID? Čína. Není potřeba nikoho špinit, ale jen pro uvědomění základních faktů…
A to zrovna MERS má hned v prvních dvou písmenech odkud pochází, a z Číny to opravdu není. Jedině že by Čína získala v poslední době hodně území. O tom, že prakticky všechna lidská etnika (nejsem si jist u Inuitů apod.) v historii už rozesela smrtelnou nemoc mezi ostatní lidi se ani nemá cenu zmiňovat. A že je to obchod? No samozřejmě, co jste čekal? On by to byl obchod, i kdyby se za ten zdravotnický materiál neplatilo, ale v dluhodobym měřítku by to bylo mnohem dražší. Já osobně radši každému zaplatím než abych mu byl zavázaný.
MERS není z Číny. Middle East Respiration Syndrome.
Jinak souhlas.
Druhý „čínský“ speciál – MU 707 – podle všeho zatím ještě ani neodstartoval ze Šanghaje.
K 06.20 je nad Bangladéšem – ADB 5362.