egoe-plus
Infrastruktura Silnice Stavebnictví

Rudná se po sedmi letech otevírá provozu, do zdí rozemleli přes 30 tisíc pneumatik

Stavba silnice I/11 prodloužená Rudná. Foto: ŘSD
Stavba silnice I/11 prodloužená Rudná. Foto: ŘSD

V Ostravě se dnes dopoledne konala velká sláva. Ředitelství silnic a dálnic zde po více než sedmi letech od zahájení výstavby otevřelo nový čtyřpuhový úsek silnice I/11, známý jako prodloužená Rudná. Spolu s řidiči si tak mohou oddechnout i obyvatelé západní části Ostravy, hlavně ulic 17. listopadu a Opavské, které trápil hustý tranzitní provoz. Pro řidiče bude úsek otevřen od večera.

Celá stavba, která měří 6,7 kilometru, se začala stavět už v roce 2012. Definitivně dokončena ale byla kvůli sporům ŘSD s majiteli přilehlých pozemků až dnes. Řidičům se dnes otevřelo 4,5 kilometru nové silnice, zbylé úseky se podařilo silničářům zprovoznit už v minulých letech.

Odpůrce stavby reprezentovalo Občanské sdružení Skalka v čele s architektem Dušanem Richtárem. Spory blokovaly stavbu 414 metrů silnice. Podařilo se je zažehnat až vstoupením kraje jako mediátora mezi obě znepřátelené strany letos v lednu.

Šlo především o technickou podobu a rozsah protihlukových stěn, lávku přes silnici a výkup věcných břemen na pozemcích. Právě protihlukové stěny ŘSD v rámci urovnání sporů vyprojektovalo znovu. „Udělali jsme vše pro to, abychom obyvatele okolní zástavby před hlukem ochránili,“ uvedl mluvčí ŘSD Jan Rýdl. Zdi mají plochu 3300 metrů čtverečních. Obsahují 147 tun granulátu z pneumatik, což představuje 33 tisíc pneumatik.

Prodloužená Rudná propojuje dva stávající čtyřpruhové úseky silnice I/11 mezi Opavou a Ostravou. Dostavba sporných 414 metrů začala letos 21. září.

Zprovozňování jednotlivých částí Rudné:
– 10/2015 – zároveň se zprovozněním navazující stavby I/11 Mokré Lazce, bylo zprovozněno provizorní napojení části stavby na stávající silnici I/11 v prostoru nákupního centra Globus
– 06/2016 – byla spuštěna doprava po objízdné trase vedené za Globusem, která je variantou za úplnou uzavírku I/11 (16 měsíců) po zprovoznění hlavní trasy silnice Prodloužené Rudné.
– 08/2017 – zahájen zkušební provoz na rampách MÚK Krásné Pole a přeložkách stávající I/11
– 11/2017 – zprovoznění části hlavní trasy po MÚK Krásné Pole a ulice K. Svobody u Globusu
Pramen: ŘSD

Trasa I/11 prodloužená Rudná. Foto: ŘSD
Trasa I/11 prodloužená Rudná. Foto: ŘSD

I/11 Ostrava, prodloužená Rudná – hranice okresu Opava

Hlavní trasa:

délka: 6,7 km

kategorie: S 22,5/100 a S 24,5/100

plocha vozovek: 198 276 m2

počet všech stavebních objektů: 123

zhotovitel: STRABAG, OHL ŽS, JHP

cena stavby dle smlouvy: 2 449 mil. Kč bez DPH

30 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Kodl

Gratuluju Porube, hlavne at to pomuze, dopravni situace tam byla zoufala uz za mych studii.
I tak ma Ostrava hodne co dohanet a napravovat pokazeny image a reputaci, kdy spousta mladych a vzdelanych z mesta utika a uz se nevraci, castecne i kvuli spatne infrastrukture a bydleni.
Ja jsem z Ostravy-Poruby odesel pred 10 lety a uz bych se nevratil. Tehdy ovsem byla krize, v dnesni dobe doufam ze Ostrava boomuje.

ukulele

Ostrava dopravní infrastrukturu rozhodně nemá špatnou. Ve srovnání s Brnem je to pohádka.

Ostravan

A to máme brát jako tvoje chlubení, že zrovna ty jsi to vyhrál a jsi teda lepší, než my ostatní mladí věrní, co zůstali?

Dushan

Bydlení na Ostravsku je cenově i nabídkou jedno z nejdostupnějších měst, MHD bez problémů, nabídka vlakových spojů výrazně převyšuje poptávku (osobní zkušenost).

Ondřej

No s těmi vlakovými spoji bych zase nebyl takový optimista. Pokud by se vám hodilo odjed z Ostravy večer třeba do olomouce, tak nic moc. Též příměstské vlaky tím směrem nejsou zrovna super, protože koridor je zasekaný dálkovými a nákladními vlaky. Ale netvrdím, že to je nějaká hrůza, ale prostor se zlepšovat rozhodně je.

Andrej

S tým nemôžem súhlasiť.

Ostrava má určite mnoho problémov, avšak kde má jasnú komparatívnu výhodu oproti napríklad Brnu, Prahe či Bratislave sú práve dve veci, ktoré udávate ako špatné: dopravu a bydlení.

Celkovo sa Ostrava za posledných 10 rokov výrazne zdvihla, kultúrne, športovo, ekonomicky, esteticky, a síce prišli aj veci dovtedy v Ostrave nevídané (zápchy), stále nedosahujú úrovní vyššie spomínaných miest

Martin K.

Škoda, projel jsem Porubou před hodinou, protože ještě nebylo otevřeno. Projel jak projel, tradičně poskakoval v koloně…

Vít

Dobrá práce, jen tak dál. Teď ještě kruháč na D35 za Olomoucí, Přerov, D3 Střední Čechy, D0 Běchovice a hned bude na světě lépe. Jo a ještě Nové mlýny, Mikulov. A Chýnov. A Hradec – Mohelnice.

Kodl

A chybejici D52, D55, D49 a D11 na Polsko…

Martin F.

D43 😀

K.S.

Hitlerovu dálnici nepostaví nikdo, respektive bez její jižní části od D1 nemá moc smysl, spojení na Vídeň úskokem a po přetížené D1, to samé spojení na Bratislavu. To by tam musela být D1 tak na 4+4 pruhy a ještě s dost krkolomným napojením všech těch silnic. Možná bude lepší realizovat jižní část D43 jako to pak plánovali za komančů, nepřímo a přes Svitavskou radiálu.

Brno je tak nějak dopravě začarované.

Vít

Tak asi by byla lepší, než zbytečná D6, kde nic nejezdí. Tam kdyby radši dotáhli do KV z Chomutova D13 a z Prahy pak po D7.

beedat

Zbytečná D6? To myslíte vážně? Rozhodně důležitější než všechny dálnice na Moravě.

Andrej

Zase brrr. D6 samozrejme zbytocna nie je, ale takychto sudov by som sa zdrzal. Pretoze pre Vas, ako zrejme aj pre vacsinu ostatnych ludi, je ocividne jedinym kriteriom pre posudzovanie dolezitosti tej ktorej dialnice to, ci ju budete vyuzivat alebo nie. A to je malo. Pozrel som len pre zaujimavost stavajuce intenzity dopravy na trasach planovanych dialnic na Morave a na I/6 a minimalne v trasach buducich D43, D55, D52, samozrejme moravska cast D35, prietah Zlinom a nasledne az do Vizovic je intenzita vyssia nez pod nedostavanou D6. V niektorych miestach az nasobne. Je to len primitivny ukazatel, ale urcitu… Číst vice »

Vít

Já tudy jezdím, ale radši bych jel na Chomutov. V trase D6 nejsou významné aglomerace a dálnice by tam vedla, ale jinudy.

Kalanis

Problém trasy Pha-KV se jmenuje kopce. Prakticky hned za KV. Vždy je potřeba se protlačit kolem Doupova, Krušných hor či Slavkovského lesa. I/6 sice neobsluhuje velká sídla, ale má na trase bodové závady jménem vesnice jako Bochov, Lubenec, Hořovičky,… které cestu znepříjemňují. A dají se u nich celkem za levno stavět obchvaty – v porovnání s trasou kolem Ohře. A protože už jen naprojektovat R13 z Ostrova do Klášterce bude napřeshubu (jel jsem jí, vím, jak vypadá), tak D6 zůstává celkem zajímavá alternativa.

Asd

Dobrá zpráva pro Ostravu a všechny kterým se zkrátí cesta mezi Opavou a Ostravou. Snad se i ŘSD poučí a bude více naslouchat místním obyvatelům. Třeba by mohli jít na školení k Polákům. Ti očividně umí stavět dalnice.

Ic540

Jedna strana mince.
Chvála panu bohu.
Porubě se neskutečně uleví…👍

Druha strana mince je to, že jen ja vim o desítce lidí kteri definitivně opusti vlak a přesednou do aut. Budou jich stovky…

Ono by pomohlo kdyby linka 285 byla vice protažena na Svinov. A taky kdyby přijížděl vlak nejen ve 4:05a v 5:05 od Opavy, ale i cca 4:35. Mel by prestupni vazbu na dva dalkove vlaky (Praha a Brno) a jeden regionalni (smer Kunčice/Těšín/Frýdlant) a dale…

Ale když se nechce tak se nechce….

súdruh Rohlíček

S tou úlevou bych to tak jasně neviděl. Aut přibývá čím dál více a do centra vám nikdo přes Rudnou nepojede, je tam potom plno křižovatek. Možná chvíli bude zátěž menší, ale pak se lidé stejně vrhnou do dobrodružství a budou to razit přes Porubu jako dříve. Ještě před nějakými pěti lety byly některé ulice Ovy poloprázdné, dnes už stojí auta na každém rohu. Neschopnost udělat dvoukolejku do Opavy dělá vlak méně a méně konkurenceschopným, už tak to jezdí věčně zpožděné.

Dushan

Ostrava-Opava jsem jel vlakem několikrát a vždy byl elefant poloprázdný (a to bylo přes den, v noci jezdí vlaky tuplem prázdné). Holt při malé poptávce není důvod investovat do dalších spojů a přidávání kolejí.

K.S.

A možná by to chtělo nejenom dvojkolejku do Opavy, ale upravit ji na 160 s tím že se udělá uvnitř Opavy, sice pomalý, trojúhelník pro jízdu přímo až do Krnova a tam eventuálně další, čímž by vznikla teoreticky přímá trasa pro nákladní dopravu. Akorát je tam problém – Glucholazy. Ale pak by třeba PKP došlo že se dá jezdit i tudy a opravily tu trať po hranice, protože by se stala zajímavou. Škoda že od Olomouce do Bruntálu je to tak hrbaté, to by to s drátem pak mohlo mírně řešit kapacitní problémy.

Kubrt

Dopravně vyspělé země rozvíjejí silniční i železniční infrastrukturu; každá má své místo, své uživatele, svou roli.

súdruh Rohlíček

No, nějaké lidí před hlukem ochránili, ale všechny zdaleka ne a přilehlý lesopark už vůbec ne. Je to zčástí na mostě, takže je s podivem, že nikoho nenapadlo, že se bude hluk rozléhat široko daleko. Těch pár set metrů zdí navíc by nikoho nezabilo, snad to někdy někoho napadne brzo doplnit. Ale zadání asi bylo nalít asfalt co nejrychleji a přestřihnout pásku před Vánoci.

Michellini

7 let???? co tam dělali ?

Ic540

Mastili kapsy…😀

Rosťa

ANO, už je líp. Tak dlouho jsou kobliháři u moci a konečně jsou za nimi výsledky.

2701

Ano, dotahli to v tomto pripade, spolu s ODS. Uz se s tim smirite lip?

Pavel

Úředníci z ŘSD se nechtěli dohodnout s obyvateli okolních domů na postavení protihlukové zdi. Tak se cca 400 m stavby zablokovalo na tak dlouhou dobu. Kdyby se do toho nevložil kraj, tak tam ještě nic postavené není.

2701

Ono to bylo malicko barevnejsi, ale kdyz potrebujete ten svuj cernobilej svet, tak si tomu tak verte…

Insider

Vlastně to o moc barevnější ani nebylo.