ŘSD zmodernizuje křižovatku Diamant na styku dvou tranzitních tepen v Budějovicích
Podle ŘSD jde o dlouhodobě plánovanou (a odkládanou) stavbu, se kterou nelze čekat na otevření dálničního obchvatu města.
Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) bude v následujících týdnech vylepšovat tzv. Diamant, což je mimoúrovňová křižovatka silnic I/3 a I/20 v Českých Budějovicích. Jde o jednu z nejvytíženějších křižovatek ve městě, po obou silnicích proudí tranzitní doprava. Práce začnou v pondělí a potrvají 58 dní.
Podle posledního sčítání dopravy projede tímto úsekem silnice I/3 téměř 37 tisíc vozidel denně, dopravní intenzity na silnici I/20 dosahují téměř 24 tisíc vozidel denně. Jako důvod pro vylepšení křižovatky uvádí ŘSD její nedostatečnou kapacitu.
„Navrženo tak bylo zkapacitnění některých křižovatkových větví, které by mělo zajistit plynulejší průjezd křížením těchto hlavních tahů,“ uvedl jihočeský mluvčí ŘSD Adam Koloušek. Na sjezdu ze silnice I/3 ve směru na Linec a Dolní Dvořiště bude stávající jeden pruh doplněn o další dva. Ve směru na Linec budou dva odbočovací pruhy (místo jednoho) a samostatný pruh bude mít odbočka do opačného směru na Písek. Součástí prací bude i rozšíření větvě v jihovýchodní části křižovatky, tedy nájezdu ze silnice I/20 na silnici I/3 (směr na most přes řeku Vltavu).
Celá stavba je rozdělena do čtyř etap, během kterých se budou dopravní omezení měnit. Provoz bude v místě stavby veden provizorními odbočovacími pruhy, v případě úplných uzavírek po objízdných trasách přes nedaleké kruhové objezdy u Globusu a u Kauflandu (křižovatka Strakonické a Husovy).
Podle ŘSD jde o dlouhodobě plánovanou (a odkládanou) stavbu, se kterou nelze čekat na otevření dálničního obchvatu města, ke kterému dojde letos v prosince. Dálnice by měla právě této křižovatce výrazně ulevit. I tak je podle ŘSD zkapacitnění nutné kvůli zatím chybějící severní spojce, která propojí silnici I/20 s dálnicí D3.