ŘSD získalo povolení pro dalších sedm kilometrů dálnice D6
Nový úsek D6, přeložka Krupá. Pramen: ŘSD
Tendr na stavební firmu s odhadovanou cenou přes 3,2 miliardy běží už od prosince.
Tendr na stavební firmu s odhadovanou cenou přes 3,2 miliardy běží už od prosince.
Průjezd po loni otevřeném úseku D6 Krupá – přeložka:
https://youtu.be/fhDWlu0zXbo
Průjezd po loni otevřeném úseku D6 u Hořoviček:
https://youtu.be/fhDWlu0zXbo
Doufám že to není jen můj pocit, ale přijde mi že vznik DESÚ poměrně zásadním způsobem zrychlil povolovací procesy a přitom se o tom nikde moc nemluví. Za mě jednoznačně palec nahoru a doufám že se pokroky brzy uvidíme i na železnici.
U některých typů záměrů určitě, jinde zase takový časový pokrok není (např. VVN nebo jina energetická infrastruktura). U železničních staveb si netroufám odhadovat a také by mě to zajímalo.
Možná by to bylo zajímavé téma na článek. Zhodnotit působení tohoto úřadu za rok a půl činnosti. Možná by bylo i zajímavé pozvat Mgr. Martina Kozáka do podcastu.
Dle mého názoru je za tím hlavně ona mnohdy kritizovaná centralizace. Je mnohem efektivnější když obsáhlé a složité záměry může povolovat jedna specializovaná množina úředníků.
Kdo by to čekal. Když dálnici mezinárodního významu dneska povolovala babka na menším úřadu, která celý život řešila rodinné domky a chodníky a najednou ji přistála stavba s 500 objekty.
Hlavně, že za to všichni ANO kritizovali.
Bohužel druhá etapa, která měla centralizovat i jiné než dopravní stavby na krajích přes novou vládu neprošla (zejména by starostové přišli o možnost lobbingu na stavebním úřadu ve své obci a to se pochopitelně nelíbí). Ale budiž, není to tak zásadní.
co ta prelozka trati? ono toho do BOchova jezdi tolik ze se to vyplati?
Nevyplatí…jen šotojizdy a svoz palivového dřeva. Trať se nevyužívá. SŽ se jí prostě jen nedaří zrušit, protože #potencial
A to dříví je nic? Aha, i toho chceme víc na silnicích…
Karlovarský kraj by už měl konečně začít řešit přestavbu silnice na Toužim. Aby se do Plzně nemuselo přes pomalé nebezpečné serpentiny, ale mohlo se začínat na D6. Bohužel známe KVK.
Celá D6 je zavádějící, ještě bude třeba dostavit plnohodnotnou dálnici z Chebu na Hranice.
Protože u Chebu D6 najednou končí zdí, že. Když kousek, tak prostě celá 🙂 Intenzita provozu je tam nedostatečná. Proto z Chebu byla D6 postavena v poloviční profilu, s připravenými mosty atd.. Estakáda přes nádrž Skalka plus navazující úsek má dokonce dálniční parametry (1,1km). Loni prošla velkou rekonstrukcí. Navazující hraniční přechod v běžném čtyřpruhu, Němci tam dálnici nestaví. Velká část provozu jde na Aš.
Však on psal Hranice s velkým H, to právě řeší tu Aš 🙂
Budete další z těch co se jen dívá na čáry na mapě ale to místo nezná.
Obecně Karlovy Vary neměly dálniční spojení s Prahou, takže se staví dálnice. Nicméně intenzitami by stačila v tomto úseku stávající silnice první třídy.
Vzhledem k tomu že německá A70 je už asi navěky zakončená v A9 cca 50km vzdušnou čarou od hranice, tak se D6 nestane nikdy významnou tranzitní dálnicí na Německo, naprostou většinu dopravy do západního Německa bude stále převádět D5 přes Rozvadov na A6
Místním to asi vadit nebude. Taky bych byl radši kdyby D1, kterou mám kousek od baráku nebyla hlavní tah zahlcenej tranzitem, ale poloprázdná dálnice. Pro místní jedině dobře, jelikož vede dokonce centrem varů.