Autobusy Automobily Infrastruktura Silnice

ŘSD zaplňuje bílé místo na D1, u Křenovic může postavit benzinky Čepro

Čerpací stanice EuroOil. Foto: Čepro
Čerpací stanice EuroOil. Foto: Čepro

Řidiči by se měli do několika let konečně dočkat čerpací stanice na odpočívce Křenovice mezi Vyškovem a Kroměříží. Postaví je státní společnost Čepro, se kterou Ředitelství silnic a dálnic uzavřelo dvě smlouvy o dlouhodobém pronájmu (pro obě strany dálnice).

ŘSD vypsalo tendr na nájemce a investora do dvou čerpacích stanic už v létě 2018, smlouvy s vítězným Čeprem pak uzavřelo loni v polovině roku. Aby mohly vstoupit v platnost, bylo ale třeba podle zákona o majetku České republiky výjimky od ministerstva financí. Pronájem bude totiž na 20 let, nikoliv na zákonem daných osm let. Výjimku udělilo ministerstvo financí v prosinci, vyplývá z registru smluv. Právě krátká doba pronájmu původně vedla k tomu, že zájem ze strany provozovatelů nebyl žádný. Z každé smlouvy by mělo ŘSD celkově získat 67 milionů korun.

Čepro, které provozuje čerpací stanice EuroOil, musí nejpozději do dvou let zajistit všechna potřebná povolení a do dalších dvou let pumpy zprovoznit. Díky tomu dostanou řidiči možnost načerpat pohonné hmoty na desítky kilometrů dlouhém úseku, kde dosud žádná pumpa není. Ve směru z Brna na Přerov je poslední na Rohlence u Brna, v opačném směru je u Vyškova.

nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Démon
Host
Démon

Do 4 let už budou lítat auta na elektriku. do 10-ti let tam budou stavět rychlo-nabíječky 🙂

Martin V.
Host
Martin V.

Nabíječky bych nespojoval s pumpami, ale spíše s odpočívkami a hlavně s motoresty, restauracemi, vyhlídkovými místy, dětskými hřišti, pamětihodnostmi, případně s obchodními centry. Prostě s místy, kde se chcete zastavit a protáhnout se i z jiného důvodu, než jen že vám došla šťáva.

R2R2
Host
R2R2

Takze uz tak pomerne caste sjezdy a najezdy z dalnice jeste vyrazne zahustit? Podle me je prave lepsi vyuzit stavajici infrastrukturu, coz v podminkach CR znamena prave arealy cerpacich stanic, samostatnych motorestu nebo odpocivadel tu mnoho nemame a stavet nove mi prijde nejen jako plytvani zdroji, ale i jako vytvareni dalsich zbytecnych problemu.

johny
Host
johny

Ale ta plocha uz je tam vybudovana od zacatku asi 10 let, pouze se tam postavi benzinka a buudova odpocivadla

R2R2
Host
R2R2

Toto byla jedna z mala vyjimek bez benzinky, ale zrovna tady stalo za to ji doplnit, na pomery ceskych dalnic byl ten usek extremne dlouhy a vykaslat se na to, protoze jiz za tricet let (mozna) nebudou normalni auta mi prijde celkem predcasne.

Martin V.
Host
Martin V.

Já jsem se nevyjádřil přesně, stávající areály samozřejmě využít, ale spíš než o využití relativně malých čerpadel půjde o využití větších parkovišť (ať už samostatně stojících, nebo přilehlých). A pokud elektrifikace automobilové dopravy postoupí (otázkou je jak moc a jak rychle), tak bych čekal ústup čerpadel s kapalnými palivy (i plyny?) a využití ploch na nabíječky. Ale ty budou rozesety hustěji (ideálně na každé odpočívce) a zaberou mnohem víc místa, protože tam budeme tvrdnout déle. A proto je lépe tam ten čas nabíjení trávit účelně, což teď řešit nemusíme, když je tankování rychlé. Rozlehlá parkoviště obchodních center si o dobíjení… Číst vice »

R2R2
Host
R2R2

Takhle to samozrejme dava smysl.

Jihocech
Host
Jihocech

😂😂😂😂😂😂😂😂
To jste po Silvestru ještě pod vlivem?

Přemek
Host
Přemek

V dané lokaci optimální volba vzhledem k daným možnostem. Jinde je pump až příliš a těch dálničních až moc vyděračských.

David
Host
David

Jestli dobře počítám, tak mezi Prahou (okruh) a Brnem (okruh) je momentálně cca 18 pump s tím, že ty nejvzdálenější jsou od sebe cca 17km. Opravdu je nutné tuto síť zahušťovat? V Německu občas stačí jedna pumpa na 70km (to by mezi Prahou a Brnem vyšlo na cca 2 pumpy).

Paja
Host
Paja

Ale tady se mluví o úseku Vyškov – Kroměříž, kde žádná pumpa není a osobně jsem tam zažil jak kamarád se zpoceným čelem hledal jak natankovat.

Ondra
Host
Ondra

Jedna pumpa je u Mořic ve směru na Kroměříž, není sice na dálnici, ale asi 200m od ní, takže člověk musí sjet z dálnice (lze sjet z obou směrů)..

Paja
Host
Paja

To jo, sjet z dálnice se dá, tam pumpy jsou, ale člověk když na něj svítí hladový oko moc nejistý výlety riskovat nechce 🙂

Stráťa
Host
Stráťa

Pokud pojedete kolem téhle benzínky při cestě mezi Prahou a Brnem, tak máte drobné potíže s navigací. 🙂

Erik
Host
Erik

Ale jenom drobné 😂

Jiří Kocurek
Host
Jiří Kocurek

A možná nejen s navigací.

Josef
Host
Josef

Presne, kdyby se radeji pracovalo na odpocivadlech bez pumpy, a pripadne taky na jinych dalnicich, kde treba neni vubec nic. Kdyz se prejede cara u Rozvadova a jede se na Mnichov, tak az do pripojeni na A9 tam je na dalnici jedna jedina benzinka, par jich je v blizkym okoli, ale primo na dalnici jen jedna. Byt to u nas tak jich tam je asi 10

Alexandr Mikulka
Host
Alexandr Mikulka

A to je 55 km, to je v Německu standard a plyne to z historie – v minulosti museli pumpaři u dálnic stavět i infrastrukturu (parkoviště, hajzly, motoresty) a z to požívali územní ochranu.

Potěmkin
Host
Potěmkin

Myslíte na Norimberk…

Alexandr Mikulka
Host
Alexandr Mikulka

A víš, kde jsou Křenovice?

Mech
Host
Mech

Což tak i kdysi bylo, před revolucí byly na D1 dvě čerpačky pro každý směr a to na Střechově a Devítí křížích, oboje státní Benziny. Těsně před revolucí se plánovala ještě na Pávově, kde byl i první Aral, pak už se do toho pustil trh s jeho neviditelnou rukou a výsledek vidíme.
Nicméně v článku zmíněné čerpačky jsou na úseku dálnice, kde široko daleko na dálnici nic není, takže zcela jiný případ než Praha-Brno.

Jiří Kocurek
Host
Jiří Kocurek

Ano, chtělo by to s neviditelnou rukou trhu POŘÁDNĚ zatočit a 2∕3 čerpacích stanic ZAVŘÍT! Že budou výsledkem hodinové fronty na benzín, jak tomu bylo před tím, než benzínky přibyly? Nezájem! Plán je 1 benzínka na 50 kilometrů. Plán se dodrží! Průkazy opravňující k přednostnímu odběru vydá Ministerstvo na základě žádosti.

Bjcarkar
Host
Bjcarkar

Má někdo foto z místa činu?

Bjcarkar
Host
Bjcarkar

Jedna fungl nová pumpa je ve směru na Kroměříž hned za sjezdem na morkovice. Je vidět z dálnice je to asi 100m.

CendaB
Host
CendaB

Bistro Mořice – sjezd na km 244 z obou stran. Totem je vidět min. 1km …

liberal shark
Host
liberal shark

Takže postavit u nás benzínovou pumpu trvá celé 4 roky ? V tom případě jsme definitivně ztraceni :-((.

Jakub
Host
Jakub

Proč by mělo?

zesp
Host
zesp

Aktuálně jsou dokončeny stavby provozní části stanice včetně prodejny (již i omítnuto), stojí už nosná konstrukce zastřešení prostoru stojanů, pracuje se na zastřešení. Stavby jsou na obou stranách dálnice úplně ve stejné fázi výstavby. Hotovy je i hrubhá stavba nádrží. Nájezd na odpočívku je omezen z důvodu výstavby napojení na odpočívku. Naposledy jsem tudy projížděl v minulý pátek a takto se mi to jevilo… Podle mě se na jaře musí otevírat…

Pavel
Host
Pavel

Už je hotová hrubá stavba.

Xapadlo
Host
Xapadlo

Smlouva byla uzavřena loni v létě, povolení si tedy musí ČEPRO obstarat do léta 2021 a otevírat se bude po dalších dvou letech, tj. v létě 2023? Nejsem odborník, ale opravdu trvá otevření čerpací stanice 4 roky od uzavření smlouvy?

JFK
Host
JFK

Těžko říct jak to bude v reálu, když hrubé stavby budov ČS jsou skoro hotové a pracuje se na nich i nyní…

Jan Sova
Host
Jan Sova

Taky nejsem, ale vzhledem k obecné složitosti současných (a v zástupu nových) stavebních předpisů si umím představit různé posuzování ze strany dotčených orgánů životního prostředí, vodohospodářů apod…. Takže jim asi dali širší lhůty, aby se do toho Čepro mohlo vejít. No a dokud nebude D1 okolo Přerova, tak KM větev D1 bude spíše zónou klidu, tj. nějaké extratržby tam asi nebudou.

Petr766
Host
Petr766

No na druhou stranu to je jediná pumpa hned na dalnici od nebo ze Zlína až po vyškov resp Rousinov. Předraženou u Moric fakt nepočítám.