ŘSD zahájilo stavbu dalšího úseku D3, rozestavěno je 30 kilometrů
Zbývající dva úseky k hranicím s Rakouskem plánuje ŘSD zahájit v příštím roce, hotovo má být v roce 2025.
Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) dnes u Velešína slavnostně zahájilo stavbu dalšího úseku dálnice D3: Třebonín – Kaplice nádraží. Devítikilometrový úsek zbuduje za 1,878 miliardy korun firma Metrostav Infrastructure, jejíž nabídka v tendru byla na 79 procentech předpokládané ceny (2,388 mld. Kč).
„Stávající silnice I/3 má nevyhovující směrové i výškové uspořádání a nachází se na ní mnoho nehodových míst. Nová dálnice zásadním způsobem zvýší právě bezpečnost a plynulost provozu, neboť veškerá tranzitní doprava bude převedena na kapacitní čtyřpruhovou komunikaci. Obyvatelé obcí, kterými nyní prochází silnice I/3, se po zprovoznění dálnice mohou těšit na snížení hlukové zátěže i exhalací z dopravy,“ uvedl šéf ŘSD Radek Mátl.
Stavba navazuje na již budovaný dálniční obchvat Českých Budějovic, v realizaci je tak ode dneška souvislý téměř třicetikilometrový úsek D3. Tři rozestavěné úseky by měly být otevřeny zároveň v roce 2024. „Zbývající dva úseky k hranicím s Rakouskem plánujeme zahájit v příštím roce a na konci roku 2025 by tak měla být jihočeská část dálnice D3 kompletně hotova,“ doplnil Mátl. Konkrétně budou zbývat úseky Kaplice nádraží – Nažidla a Nažidla – státní hranice (celkem 12 + 4 kilometry).
Dálnice D3 má celkem měřit 170 kilometrů, v provozu je teď 70 kilometrů od hranic Středočeského a Jihočeského kraje k severnímu okraji Českých Budějovic. O vývoji ve středních Čechách psal deník Zdopravy.cz začátkem ledna. Dálnice D3 je v celé délce součásti mezinárodní silnice E55 Helsingborg – Berlín – Praha – Salzburg – Benátky – Kalamata.