ŘSD zahájilo stavbu dálničního obchvatu Vysokého Mýta
Po dnešním poklepání základního kamene u Vysokého Mýta jsou na D35 v běhu stavby tří úseků o celkové délce 28 kilometrů.
Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) dnes zahájilo výstavbu dálnice D35 kolem Vysokého Mýta. Nový dálniční úsek má výrazně ulevit dopravně zatíženému městu, přes které denně projede více než 22 tisíc vozidel. S uvedením do provozu šesti nových kilometrů D35 se počítá koncem roku 2025.
„Obchvat odvede z Vysokého Mýta veškerou tranzitní dopravu, což bude mít za následek výrazný pokles hlukové zátěže a také zlepšení životního prostředí pro všechny obyvatele. Řidiči se mohou těšit na kapacitní komunikaci, po níž bude jízda výrazně plynulejší a bezpečnější,“ řekl šéf ŘSD Radek Mátl.
Stavba nese oficiální název Vysoké Mýto – Džbánov. ŘSD k ní letos v létě podepsalo smlouvu se sdružením Eurovia, M-Silnice a Stavby mostů. Do tendru s odhadovanou cenou 2,5 miliardy korun přišlo pět nabídek, cena vítězného sdružení činí 1,83 miliardy korun.
Součástí stavby je mimo jiné 11 mostů, dvě mimoúrovňové křižovatky a 3 200 metrů protihlukových stěn. Na jednom konci se úsek napojí na stavbu D35 z Ostrova do Vysokého Mýta (s výstavbou se počítá v letech 2024 až 2026), na druhém konci bude dálnice pokračovat k Litomyšli (2024 až 2026).
Po dnešním poklepání základního kamene u Vysokého Mýta jsou na D35 v běhu stavby tří úseků o celkové délce 28 kilometrů. Od května se staví úsek Janov – Opatovec a před týdnem byl zahájen úsek Hořice – Sadová.
„Po letech odkladů se dálnice D35 stala skutečnou prioritou. V roce 2024 začne na dálnici D35 historicky nejvíce staveb. Konkrétně se rozestaví dalších šest úseků dálnice v délce 36 kilometrů. Dohromady tak bude najednou ve výstavbě 64 kilometrů dálnice D35,“ řekl dnes ministr dopravy Martin Kupka.
Dálnice D35 je plánována v trase Jičín – Hradec Králové – Olomouc – Lipník nad Bečvou a po dokončení bude s celkovou délkou 210 kilometrů druhou nejdelší dálnici v České republice. D35 je v celé délce součástí sítě evropských dopravních koridorů TEN-T.