ŘSD žádá o stavební povolení pro západní obchvat Krnova, za dva roky chce stavět

Nový obchvat má vymístit tranzitní dopravu z centra města.
Přípravy západního obchvatu Krnova postoupily do další fáze. V rámci projektu bylo zahájeno společné řízení o povolení záměru. Vyplývá to z úřední desky.
Pokud všechno půjde podle plánů, měly by stavební práce odstartovat v roce 2027. Hotovo pak má být o rok později. Náklady na stavbu ŘSD odhaduje na 858 milionů korun bez DPH.
Celkem 3,45 kilometru dlouhý úsek spojí silnici I/45 se silnicí I/57, kam má z centrální části města přenést dopravu. V současnosti prochází silnice I/45 přímo centrem Krnova, což se negativně projevuje na dopravní zátěži v zastavěném území města. Nový obchvat to má vyřešit.
Ulicemi Bruntálská, Revoluční, Jesenická či Petrovická projíždí podle ŘSD denně v průměru přes šest tisíc vozidel. Na souběhu se silnicí I/57 přesahuje intenzita dokonce hranici 10 tisíc vozidel za 24 hodin.
„Po dokončení stavby dojde k zásadnímu poklesu intenzit provozu v zastavěném území Krnova,“ slibuje ŘSD.
Trasa nového obchvatu povede v nezastavěném území v severozápadní části obce Brantice a v západní části Krnova a je navržena jako dvoupruhová, směrově nerozdělená komunikace. Součástí stavby budou dva mosty, jeden 164 metrů dlouhý přes údolí Jeleního potoka a druhý 158 metrů dlouhý přes údolí Ježník.
Na severovýchodní obchvat se napojí turbo-okružní křižovatkou. ŘSD se už dříve dohodlo s městem na vybudování lávky pro pěší a cyklisty, která bude investicí města. Detailně stavbu popisuje informačním leták ŘSD.
