Ředitelství silnic a dálnic se podařilo zahájit budování dalšího obchvatu, u kterého dlouho čekal na stavební povolení. Dva roky po vybrání společnosti M-Silnice v soutěži začal se stavbou obchvatu Chýnova na silnici I/19 z Tábora do Pelhřimova.
Nová silnice bude měřit 3,55 kilometru, ŘSD za ni zaplatí 262 milionu korun. „Vybudováním obchvatu města dojde k vyloučení tranzitní dopravy mimo Chýnov, a tak k výraznému snížení hlučnosti a imisí a samozřejmě také ke zvýšení bezpečnosti a plynulosti provozu. Zároveň dojde k odstranění nevhodného průběhu trasy z hlediska směrových i sklonových parametrů, které již nevyhovují aktuálním dopravním intenzitám,“ řekl generální ředitel ŘSD Radek Mátl. Budování potrvá dva roky.
Silnice I/19 spojuje západní Čechy s východní částí jižních Čech. Prostřednictvím dálnice D1 přes silnici I/34 a D1 pak s východními oblastmi republiky, Slovenskem a dalšími státy.
Stavět se původně mělo podstatně dříve, tři roky ale trval maraton odvolávání proti stavebnímu povolení. První žádosti o stavební povolení byly podány už ve druhé polovině roku 2017, poslední povolení obdrželo ŘSD až na konci srpna. Detailně je stavba popsána v informačním letáku Ředitelství silnic a dálnic.
Denně Chýnovem projede 10 tisíc aut, z toho 3 000 nákladních. Obchvat bude mít délku 3,6 kilometru.

Na stejné silnici už letos došlo ke zlepšení průjezdu: v únoru ŘSD otevřelo dlouho očekávaný obchvat obce Kámen. Na obchvat Chýnova má v budoucnu navázat obchvat sousedních Kladrub, jehož součástí bude i nový železniční most (trať Tábor – Obrataň) přes silnici.
Silnice I/19 by měla být 4 proudá včetně obchvatů měst a část nákladní dopravy (tranzit) by na D1 ubyla. Ale to je zatím hudba budoucnosti !
10 000 aut/den ?! to je moc
Ze Zlína na Uherské Hradiště jezdí 15 000 aut/den a už tam staví dálnici D55
Tudíž i zde dálnice Plzeň-Písek-Jihlava je nezbytná!
Určitě pár tisíc vozidel by se přesunulo z D1 a D5
D5 – Od Berouna do Prahy přes 40 000 aut/den
D1 – Od Prahy do Mirošivice přes 60 000 aut/den
=> vyplívá dost řidičů jeden osa V-Z přes Prahu nedobrovolně
Nejedná se o obchvat – ale o nový průtah….!!!
Hlava mi nebere proč to znovu dělaj středem a nenaprojektovali to o 200m vedle kolem Záhostic.???
https://mapy.cz/zakladni?x=14.8080477&y=49.4128947&z=14&l=0
Jakým středem, jaký průtah? Jde to okolo Chýnova, po loukách a polích za obcí, nevede to mezi baráky, nevede to přes náměstí. Proč posunout o 200m vedle? Tam už by to nebyl průtah? A není to málo, co takhle 1 km nebo 10 km, nebylo by to lepší?
Třeba proto, že by taková trasa byla mnohem delší a sváděla by řidiče ke zkracování po staré silnici přes historické jádro Chýnova?
Tak to si někdo zase namastí kapsy:
3.6 km
Předpokládaná cena stavby:
429 700 000 Kč (bez DPH)
Cena stavby dle smlouvy:
261 593 423 Kč (bez DPH)
kdyby raději sázeli nové stromy a udržovali kulturu a zemědělství,
akorát dojde k poklesu návštěvnosti, obchodu, turistiky atd.
Narodil jsem se přímo na hlavním tahu a dá se na to zvyknout. Štve mě, že za naším domem už nebude
ta krásná oáza klidu, přírody, kam jít na procházku.
Vše hezké se zničí, zruší, zdevastuje.
Je mi z toho smutno.
Měli by jste se stydět.
Divím se, že autoři článku neupozornili na to, že SP je pravomocné jen na hlavní trasu. Proti přeložkám dvojek přišlo odvolání, které ještě není vyřešeno.
Zrychlit ze Západu na Východ? Hrozná blbost, každý utíká z Východu na Západ.
Než obchvat Kladrub je potřebnější obchvat Zárybničné Lhoty.
Měli tam být MÚK a mělo to být dál od obce. Případné rozšíření na 4 pruh nebude možné.
Trochu offtopic: nevíte někdo, kdy bylo v Chýnově vystavěno přemostění silnice u výjezdu z náměstí směr Pelhřimov?
Existovalo už v roce 1946 (https://ags.cuzk.cz/archiv/openmap.html?typ=lms&idrastru=WMSA08.1946.KAML90.10279) ale vypadá to, že už v roce 1830 tam mohlo něco být (https://ags.cuzk.cz/archiv/openmap.html?typ=cioc&idrastru=B2_a_6C_2713-1_5).
Trasa: https://mapapp.rsd.cz/Upload/Stavby/178/infoletak_s19-kamen-obchvat.pdf
Nechápu proč v plánu není mimoúrovňové křížení! … Podle zkušeností z dosavadního provozu se ta odbočka na II/409 se bude hojně využívat! (Chtělo to celé stavět už s přípravou na budoucí rozšíření o druhý pruh resp. na kategorii R nebo D. Škoda, že tak nevznikal už obchvat obce Kámen.)
D nebo R 19 povede pravděpodobně úplně jinudy, pokud vůbec…
Žádná dálnice D19 se nechystá. Pokud někdy spojení D5-D1 bude, tak může vést o desítky km jinudy. Tohle je obyčejný obchvat.
Vpořádku. Silnice první třídy vedená přes náměstí je pro ošteru místním i projíždějícím.
Onchvaty obci nad 1,5 tisice obyvatel uz davaji smysl. O kolik zrychli trasa? Ale hlavne se zvysi i bezpecnost obyvstel. Kamiony nakladaky atd uz do obce jen tak nevjedou
Ještě prosím 15-20 takových poklepání do konce roku. Obchvatů ve frontě jsou stovky. díky
Letos jeste obchvat Olbramovic na Benesovsku bude.
To těžko.
Myslim,ze urcite se to rozjede do konce listopadu.
Škoda, že neupraví i ten železniční podjezd.
Není on v majetku Správy Železnic?
No…, jestli je to na té úzkokolejce JHMD, tak asi není. Ale jasně… Vím je tam i trať Tábor – Horní Cerekev.
V Chýnově úzkokolejka není.
To si pletete Chýnov s Obrataní.
Kazdy obchvat vitany, jen bych uprednostil vystavbu dalnic. Takhle to udelali Polaci a za 10 let meli hotovou skoro celou sit.
Silnice I/19 vede ve směru, kam žádná dálnice plánovaná není a ta prvorepubliková Plzeň-Užhorod se stavět nebude. Tím chci říct, že v tomto směru žádná aktuálně rozpracovaná dálnice nepomůže.
Proboha, potřeba je obojí. Žadné buď a nebo. Absence obojího stojí lidské zdraví (bouračky, exhalace) čas a i peníze.
Jenze tohle je typicky ceske vsechno nebo nic a to je za me spatne,! Kdyby byly dalnice postavene s obsolutni prioritou, tak mame uz dalnici daleko vice v rozestavenem stavu nez je ten aktualni. Pristi rok se z cca 50mld SFDI pouze cca 15 mld na novou vystavbu a to je sakra malo, nebo si mysli nekdo neco jineho?
Tak, a teď bych čekal, že se už pojede příprava toho dalšího obchvatu, tak aby se mohlo plynule pokračovat …
… ale to bych byl hodně naivní.
Já budu ještě naivnější 🙂 Co kdyby se to nechystalo jen pro Kladruby, ale protáhlo se to v nové stopě rovnou až za Obrataň? to by bylo. Ale samozřejmě netuším, jaké jsou tam poměry a zda je to vůbec alespoň teoreticky možné.
studie: https://mapapp.rsd.cz/Upload/Stavby/181/infoletak_s19-tabor-hranice-kraje.pdf
Tak se místní konečně dočkají. Tam ten prudký kopec, esíčko, křižovatka pod viaduktem, průjezd okolo rybníka, křižovatka na Turovec, je opravdu špatné místo pro tranzit 10-15 tisíc vozidel denně.
Za co mate minus? Ten,kdo minusoval,tak autem nejezdi a nesnasi oststni ridice asi…
Třeba překlep? 🤷♂️
To si nemyslim