ŘSD vypsalo tendr na přivedení čtyřpruhu do Karlových Varů, z třetiny to bude dálnice

V letech 2026 až 2028 by se měl stavět rovněž vedlejší úsek D6 Žalmanov - Olšová Vrata.
Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) dalo před Vánoci na trh vydatné stavební sousto. Aktuálně zahájilo výběrové řízení na proměnu více než osmi kilometrů silnice I/6 u Karlových Varů na bezpečnější čtyřpruh. Z části jde o další úsek dálnice D6.
Stavba nese oficiální název D6 Karlovy Vary – Olšová Vrata a fakticky bude znamenat přivedení dálnice od východu do krajského města.
Oficiálně ale půjde o dálnici pro rychlost 130 km/h jen zhruba z jedné třetiny (cca 2500 metrů od Andělské Hory na západ), zbytek bude čtyřpruhová silnice I. třídy pro maximální rychlost 90 km/h. Předpokládaná hodnota zakázky je 4,3 miliardy korun.
„Na stavbu probíhá inženýrská činnost pro povolení stavby a majetkoprávní příprava,“ uvedl na síti X šéf ŘSD Radek Mátl. Stavět by se mělo v letech 2026 až 2028. „Hlavním účelem stavby je převedení silnice I/6 na čtyřpruhovou směrově rozdělenou komunikaci, která bezpečně převede vysoké dopravní zátěže,“ stojí v letáku ŘSD.
V letech 2026 až 2028 by se měl stavět rovněž vedlejší úsek D6 Žalmanov – Olšová Vrata, proti pravomocnému územnímu rozhodnutí byla ale letos na jaře podána žaloba. Tím by měla být dálnice D6 mezi Prahou a Karlovými Vary hotová.
Podrobnosti k aktuální rozestavěnosti jsou zde.
