ŘSD vyhlásí počátkem roku soutěž na obchvat Přeštic u Plzně za miliardu
Po současném průtahu vedoucím po celé délce přes město projíždí průměrně denně včetně víkendů 20 000 aut.
Státní Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) vyhlásí počátkem příštího roku soutěž na dodavatele stavby více než pětikilometrového obchvatu Přeštic na jihu Plzeňska zhruba za jednu miliardu korun. Jde o nový úsek frekventovaného hlavního tahu silnice I/27 za Plzní, který vede na Klatovy a Železnou Rudu až do Německa. Stavba naplno začne na jaře 2025 a hotová by měla být zhruba o dva roky později. Uvedl to ředitel plzeňské oblasti ŘSD Miroslav Blabol.
„Dokončujeme zadávací dokumentaci na výběr zhotovitele stavby. Výběrové řízení vypíšeme v lednu nebo v únoru. Předpokládáme, že začátkem druhé poloviny příštího roku bychom měli mít vybraného dodavatele,“ řekl Blabol.
Už příští rok na podzim chce ŘSD zahájit stavbu skrývkou ornice a na začátku roku 2025 by ji měla vítězná firma naplno rozestavět. „Velmi dobré je, že kromě jednoho už máme vydaná všechna stavební povolení. A teď projednáváme s dráhou výluky na rok 2025, abychom mohli zrealizovat dva železniční mosty,“ řekl.
Po současném průtahu vedoucím po celé délce přes město projíždí průměrně denně včetně víkendů 20 000 aut. Místní lidé hlavní silnici jen obtížně přecházejí. Je nebezpečná obzvlášť pro děti, protože budovy škol jsou na opačných stranách Přeštic.
Nová dvouproudá silnice začne ve směru od Plzně u poslední křižovatky před Přešticemi, u nebezpečné křižovatky na Dnešice s velkým terénním zlomem, kde vznikne velký kruhový objezd. Obchvat obejde město a napojí se na silnici I/27 ve směru na Lužany.
Stavba od Plzně naváže novou čtyřpruhovou silnicí Šlovice – Přeštice o délce 6,1 kilometru za 1,3 miliardy korun, kterou ŘSD zprovoznilo letos 25. září. Po dokončení obchvatu z Přeštic se tak jízda do centra Plzně zkrátí ze současných 15 minut o třetinu.
ŘSD dále příští rok v listopadu zprovozní na stejné silnici osmikilometrový obchvat Klatov za více než miliardu. Je důležitý pro celé Pošumaví, pro Šumavu a cesty do Bavorska. „Absolutně vyloučíme, aby tranzitní doprava projížděla centrem Klatov. Bude to tam bezpečnější, plynulejší a samozřejmě se průjezd po obchvatu zrychlí,“ uvedl Blabol.
ŘSD připravuje i 5,6 kilometru dlouhou přeložku Švihov – Štěpánovice, která skončí na začátku budovaného klatovského obchvatu. „Je dokončená technická vyhledávací studie a budeme pokračovat dalšími pracemi, jako je dokumentace EIA a dokumentace pro společné územní a stavební řízení,“ řekl Blabol. Hotovo by mělo být vše do 15 let.