ŘSD vybralo firmy pro stavbu dalšího úseku D7. Stavět se začne letos
V roce 2027 se završí budování D7 ve středních Čechách.
Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) vybralo tři měsíce po otevření nabídek firmy, které zbudují sedm kilometrů dlouhý úsek dálnice D7 od Kutrovic k Panenskému Týnci.
Dálnici zbuduje česko-slovensko-maďarské sdružení společností MI Roads, Colas CZ, Doprastav a Duna Aszfalt, jehož cena 1,3 miliardy byla v soutěži nejnižší. Předpokládaná cena stavby byla 1,9 miliardy. Podáno bylo celkem pět nabídek.
Na budoucí trase D7 v tomto úseku je už dokončeno kácení dřevin, v závěrečné fázi je záchranný archeologický výzkum, a to včetně zemních prací. Na stavbu je vydáno stavební povolení v právní moci. Stavba by měla začít ještě letos, hotovo má být v roce 2027.
Dálnice D7 v daném úseku vznikne rozšířením stávající silnice I/7, která bude využita jako levá polovina budoucí dálnice. Součástí stavby bude jedna mimoúrovňová křižovatka (Hořešovice) a 250 metrů dlouhý most přes Bílichovský potok.
Na hranicích Středočeského a Ústeckého kraje stavba naváže na obchvat Panenského Týnce, který byl zprovozněn v roce 2021, na opačném konci se napojí na úsek MÚK Slaný západ – Kutrovice (obchvat Lotouše). Ten by měl být hotov v roce 2026, stavět ho bude Silnice Group.
V roce 2027 se má otevřít rovněž dálniční obchvat Slaného, u kterého aktuálně vrcholí tendr na zhotovitele. S nejnižší nabídkou přišla společnost Swietelsky stavební. Tím bude celá středočeská část D7 hotova.