Most přes Vltavu i podjezd pod koridorem. ŘSD uzavřelo smlouvu na budějovickou severní spojku
Nemanická ulice se promění v severní spojku. Přejezd bude nahrazen podjezdem. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
Stavba 2,5 kilometru dlouhého obchvatu začne 28. listopadu.
Na rozdíl od tunelu pod nádražím má tohle smysl. Ten snad včas někdo zarazí…
Proč si myslíte, že ten tunel smysl nemá? Ulevil by významně Rudolfovské.
Pokud nebude do otevření severní spojky hotové mimoúrovňové křížení Okružní x I/34, tak ten kruháč bude strašnej špunt.
U té Nemanické je nějaký statek. To se zbourá?
Ano, je to i v popisku fotografie.
Je tam hospoda u Korbelů, zrovna v pátek jsem se jich na to ptal – se statkem jsou smířeni, jen se trochu obávají i o tu Stodolu, kde teď mají hlavní restauraci, protože na rozdíl od statku není podsklepená (bývala to opravdu jen stodola, chlév či tak něco) a až se těsně vedle bude hloubit pod zemí, snad to ty otřesy vydrží…
Díky. Nevšiml jsem si.
No koukám, že tam není psáno o bourání. Ale v poho, o nic nejde. Díky za info každopádně.
Tuto spojku nepovažuji za úplně šťastnou. Vhodnější řešení, které by posloužilo jako obchvat vně Budějic a zároveň bylo smysluplnější vzhledem ke kontextu okružní dálnice/rychlostní silnice/silnice 1. třídy kolem Čech by bylo propojení od MÚK 20 se 105 u Bavorovice a MÚK na D3 u Úsilného. Zhruba jak vede vysokonapěťové vedení.
Jmenuje se to Severní tangenta.
Ale takhle dostane město silnici od státu uvnitř města. Při opačném postupu (nejdřív stavba tangenty pro skutečné odvedení tranzitu) by si spojku stavělo samo.
Tak vede to většinou trasy mezi průmyslovými areály, tam moc lidí na rekreaci nechodí.
No jistě! To jste asi koukal jen na Nemanickou ulici, která z celé Severní spojky činí asi 600 m .
Stezky po obou stranách Vltavy, které bude Severní spojka křížit, bývají při pěkném počasí, minimálně k jezu v Českém Vrbném, pravidelně plné obyvatel přilehlých sídlišť. (pěšáci, běžci, in-line, cyklisti).
https://mapy.cz/letecka?q=ceske%20budejovice&source=muni&id=537&pid=95512803&newest=0&yaw=6.170&fov=1.257&pitch=0.323&x=14.4616761&y=49.0033449&ds=2&z=16&ovl=8
Ta severní spojka, kterou navrhuje Změna …, ta by ty stezky kolem řeky křížila úplně stejně. Takže žádný rozdíl při posunu mostu přes Vltavu, to by musel být až tam, kam bruslaři nedojedou.
Jen dodám, že křížení (mostem) není zdaleka takový zásah jako souběh, pod mostem ten rachot není až tak slyšet, mostovka dobře tlumí.
„jen na Nemanickou ulici“
Plus teda celá Okružní, to už je 600+800 metrů.
Už vidím, jak se k tomu nadšeně staví obyvatelé (samostatných) obcí Hrdějovice a Úsilné. Kolik let trvalo prosazení severní tangenty? A ta vede pouze katastrem ČB. Tohle protlačit by trvalo dvakrát déle. Jen tak namátkou si vzpomínám na to, jaký odpor kladly Hrdějovice při plánování IV. koridoru (NemaŠe). Dodnes se na něm nedělá.
Někteří budou vznášet protinávrhy i proti vlastním protinávrhům, jen aby zabránili změně.
Přes ten terén tam… 🤣🤣 Pán je šprýmař. Ani vzhledem k dopravním tokům to nedává smysl.
👏