Most přes Vltavu i podjezd pod koridorem. ŘSD uzavřelo smlouvu na budějovickou severní spojku

Nemanická ulice se promění v severní spojku. Přejezd bude nahrazen podjezdem. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářNemanická ulice se promění v severní spojku. Přejezd bude nahrazen podjezdem. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Stavba 2,5 kilometru dlouhého obchvatu začne 28. listopadu.

Odebírat
Upozornit na
guest
18 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jack

Na rozdíl od tunelu pod nádražím má tohle smysl. Ten snad včas někdo zarazí…

DavidS

Proč si myslíte, že ten tunel smysl nemá? Ulevil by významně Rudolfovské.

Jihočeský Krtek

Pokud nebude do otevření severní spojky hotové mimoúrovňové křížení Okružní x I/34, tak ten kruháč bude strašnej špunt.

Koro

U té Nemanické je nějaký statek. To se zbourá?

DavidŠ

Ano, je to i v popisku fotografie.
Je tam hospoda u Korbelů, zrovna v pátek jsem se jich na to ptal – se statkem jsou smířeni, jen se trochu obávají i o tu Stodolu, kde teď mají hlavní restauraci, protože na rozdíl od statku není podsklepená (bývala to opravdu jen stodola, chlév či tak něco) a až se těsně vedle bude hloubit pod zemí, snad to ty otřesy vydrží…

Koro

Díky. Nevšiml jsem si.

Koro

No koukám, že tam není psáno o bourání. Ale v poho, o nic nejde. Díky za info každopádně.

Změna je na dohled

Tuto spojku nepovažuji za úplně šťastnou. Vhodnější řešení, které by posloužilo jako obchvat vně Budějic a zároveň bylo smysluplnější vzhledem ke kontextu okružní dálnice/rychlostní silnice/silnice 1. třídy kolem Čech by bylo propojení od MÚK 20 se 105 u Bavorovice a MÚK na D3 u Úsilného. Zhruba jak vede vysokonapěťové vedení.

Vasek

Jmenuje se to Severní tangenta.
Ale takhle dostane město silnici od státu uvnitř města. Při opačném postupu (nejdřív stavba tangenty pro skutečné odvedení tranzitu) by si spojku stavělo samo.

Jiří Kocurek

Tak vede to většinou trasy mezi průmyslovými areály, tam moc lidí na rekreaci nechodí.

Karl vB.

No jistě! To jste asi koukal jen na Nemanickou ulici, která z celé Severní spojky činí asi 600 m .
Stezky po obou stranách Vltavy, které bude Severní spojka křížit, bývají při pěkném počasí, minimálně k jezu v Českém Vrbném, pravidelně plné obyvatel přilehlých sídlišť. (pěšáci, běžci, in-line, cyklisti).
https://mapy.cz/letecka?q=ceske%20budejovice&source=muni&id=537&pid=95512803&newest=0&yaw=6.170&fov=1.257&pitch=0.323&x=14.4616761&y=49.0033449&ds=2&z=16&ovl=8

Jiří Kocurek

Ta severní spojka, kterou navrhuje Změna …, ta by ty stezky kolem řeky křížila úplně stejně. Takže žádný rozdíl při posunu mostu přes Vltavu, to by musel být až tam, kam bruslaři nedojedou.

Jiří Kocurek

Jen dodám, že křížení (mostem) není zdaleka takový zásah jako souběh, pod mostem ten rachot není až tak slyšet, mostovka dobře tlumí.

Jiří Kocurek

„jen na Nemanickou ulici“

Plus teda celá Okružní, to už je 600+800 metrů.

Václav

Už vidím, jak se k tomu nadšeně staví obyvatelé (samostatných) obcí Hrdějovice a Úsilné. Kolik let trvalo prosazení severní tangenty? A ta vede pouze katastrem ČB. Tohle protlačit by trvalo dvakrát déle. Jen tak namátkou si vzpomínám na to, jaký odpor kladly Hrdějovice při plánování IV. koridoru (NemaŠe). Dodnes se na něm nedělá.

Jiří Kocurek

Někteří budou vznášet protinávrhy i proti vlastním protinávrhům, jen aby zabránili změně.

M19

Přes ten terén tam… 🤣🤣 Pán je šprýmař. Ani vzhledem k dopravním tokům to nedává smysl.

David

👏