Ředitelství silnic a dálnic dokončilo stavební úpravy okružní křižovatky na silnici I/14 na okraji Liberce u sídliště Kunratická. Ve směru od sídliště mají řidiči k dispozici nový bypass, který umožňuje přímé napojení na silnici vedoucí dál k průtahu městem v podobě silnice I/35.
Krajský úřad Libereckého kraje povolil předčasné užívání spojovací větve od 6. listopadu. Zlepší se tam bezpečnost a plynulost dopravy. Denně tudy projede 14 tisíc vozidel. Celkové náklady nepřesáhly 5,655 milionu korun a uhradilo je Ředitelství silnic a dálnic ČR.
„Po okružních křižovatkách u Bílého Kostela a Hrádku nad Nisou se jedná o třetí bypass v Libereckém kraji, jehož hlavním cílem je odvedení dopravy směřující z oblasti Harcova a Kunratic na průtah krajským městem mimo hlavní prostor okružní křižovatky,“ uvedl Jan Wohlmuth, ředitel liberecké správy Ředitelství silnic a dálnic ČR. Nová součást silnice I. třídy je vystavěna v pravotočivém oblouku o poloměru 35 metrů. Celková délka bypassu činí 241,262 metru.
„Po kontrolní prohlídce jsme rozhodli z pozice speciálního stavebního úřadu, že lze stavbu bezpečně užívat,“ dodal vedoucí odboru dopravy Krajského úřadu Libereckého kraje Jan Čáp. Nový bypass je v režimu předčasného užívání od 6. listopadu. Po doložení dalších zákonem stanovených podkladů bude vydán kolaudační souhlas.
Do provozu dnes půjde odbočující větev “bypass” okružní křižovatky ze směru od sídliště Kunratická, které vede v přímé napojení na silnici I/14 ve směru Liberec/Praha/Děčín. Kromě výstavby silničního bypassu došlo k doplnění veřejného osvětlení, odvodnění komunikace a úpravě DZ pic.twitter.com/j5tHyKaEUZ
— ŘSD Liberecký kraj (@RSD_Liberecky) November 6, 2020
Může mi nějaký znalec místních poměrů vysvětlit, k čemu tam jsou betonová svodidla, když je vedle silnice mírně vyvýšený terén?
Ještěby to chtělo zrušit 70tky od Jablonce a nebo poloviněhospodářských zvířat vysvětlit, kde 70 začíná a kde končí, ne že se potáhnou 60 od cedule konec Jablonce až k tomuto kruháku.
Škoda, že se neudělaly 4 pruhy po celé délce Liberec – Jablonec, pořádné připojovací pruhy a rychlé spojení se zabilo kruháky
no kazde ceske vylepseni je vice mene desaster. ale co chtit od ouredniku kdyz ani nevi co je tangenta a ani nevi rozdil mezi 1 klasou a dalnici
Na Liberec se bohužel dlouhodobě kašle a tak jak v železniční, tak silniční dopravě. Plánovaných staveb je tam naprosté minumum.
Alespoň by mohli udělat tuto silnici:
https://en.mapy.cz/zakladni?mereni-vzdalenosti&x=15.0095001&y=50.7828080&z=15&rm=95jIEx1w.af393NM5C1eBq
Je součástí plánovaného obchvatu Liberce, ten sice nyní nemá smysl dělat celý, ale tato část byť jen v půlprofilu by vyřešila kolony u kruháčů u sjezdu do Globusu.
Já bych to spíše viděl na druhou silnici z průmyslové zóny Doubí směr Hodkovická.Ulice České mládeže to ve špičkách ( střídání směn) nedává.
Zrovna tato část prioritní vskutku není. https://marushkapub.liberec.cz/default.aspx?ThemeId=9
(protože kdo by to stavěl na potoku a vedle je golfové hřiště)
Tak kousek vedle, to je jedno.
jj, moje oblíbené místo na běhání, okolo louky a pastviny s koňmi. Pochybuju, že by to místní neblokovali, přeci jen, koně nikam jen tak nepřevezete
Myslim, ze by bylo na miste mit pro prijezd k letisti Liberec od severu kapacitni ctyrpruhovou komunikaci. Takze za me palec hore nacrtnute trase.
ŘSD silnici Lbc – Jbc zabil nesmyslným úrovňovým křížením. První u Novoplastu. To druhé přidal v podobě zcela zbytečné odbočky na Lukášov (Lučanská ul.). Obě místa nutí projíždějící vozidla zbytečně zpomalovat. Vyjíždějící přitom stejně trnou, jestli se v hustém provozu na hlavní vmáčknou. Tohle musela vymyslet hlava vskutku pomazaná!
V noci budete za 70 /h rád/a,srny to tam také křižují úrovňově, často v trojici, jak je zvykem
Kde jsou ty časy, kdy jsem si prohlížel studie a projekty na tuto budoucí I/14, a na tomto místě byla namalována mimourovňová křižovatka. Pryč.
No…, taky jsem se vlastně chtěl přeptat, zda-li na 14 tis. aut denně není MUK tím správným řešením ?!
Dokonce i byly vykoupené pozemky na trubkovou MÚK. Pak ale někdo rozhodl udělat kruháč.