ŘSD testuje na motorkáři oblíbené silnici nové značení. Elipsy mají jezdce udržet ve správném pruhu

Nové značení pro vyšší bezpečnost motorkářů na Červenohorském sedle. Foto: BesipNové značení pro vyšší bezpečnost motorkářů na Červenohorském sedle. Foto: Besip

Pokud se opatření osvědčí, rozšíří ho na další úseky.

Odebírat
Upozornit na
guest
34 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jan

Jsem zvědavý, aby náhodou těch nehod nebylo více. Pokud to bude klouzat.. Je tady totiž zásadní rozdíl, že mentalitou nejsme ( natož Poláci ) jako Rakušané a jak je u nás známo, čára není zeď…

Leinad

V Rakousku bývá přerušovaná čara i v zatáčkách, kde bych nepředjížděl. Pokud je v A plná čára, tak rozhodně má důvod.
V Česku je několik míst, kde se dá přes plnou předjíždět slušně, s výhledem naproti.

Motoman

Uz to někdo psal – na mokru o hubu, jinak k prdu. Vyhozeny penize.

Martin

Silnici předělat na autodrom, pro normální řidiče instalovat značky vjezd na vlastní nebezpečí a zrušit CHKO Jeseníky, kvůli hluku šířícího se x kilometrů daleko.

km213393

Přesně tak. Motorkám namalovat uprostřed CHKO závodní dráhu za peníze z daní houbařů, aby měli co poslouchat. Pak vypnout radary a policajty poslat hledat zichrhajcky. Ryba smrdí od hlavy.

bakiy

A ještě by se u nás mohla víc rozšířit “spodní” svodidla…

Honza

Dobrá věc, už několikrát jsem potkal motorkáře jedoucího skoro po čáře naklopeného do mého jízdního pruhu.

krtek

No, ono to taky dost souvisí s tím, že motorka je dnes hrozně módní záležitost, ale zdaleka ne každý na ní umí tak jak by měl. To že si koupím R1300GSA, obalím ho kompletním katalogem Touratechu a navrch připíchnu na tyčku Insta360, neznamená že jsem motorkář. Doporučuji shlédnout profil kanyarfoto. To samý když si někdo plete silnici a Nordschleife. Normální motorkář co nemá v hlavě prejt šištičky na silnici fakt nepotřebuje. Chtělo by se říci že ten zbytek by bylo vhodné nechat samovolně eliminovat alá darwinovy ceny, ale problém je v tom že takový blb většinou sestřelí někoho nevinného

Ivan_pha

Proč má stát vydávat další finanční prostředky za nadbytečné značení pro ty, co nerespektují běžná pravidla? Tedy bezpečná jízda, nepřekročení čary, neomezení ostatních rodičů.

Jiří Melich

Protože to je pořád levnější než ztráta člověka v produktivním věku.

Ivan_pha

Člověk má jezdit slušně a bezpečně.

Ivo

Ano správně! A tedy klidně zrušit i značení krajnic, svodidla, tlumiče nárazu a většinu výstražných značek! 😉

Pepa

Lidi si bohužel nekupují silné motorky proto, aby s nimi jezdili pomalu do Jednoty pro rohlíky.

Eman

Možná i kvůli těm v protisměru? Nikde není napsáno, že obětí případné nehody musí být vždy jen motorkář, může tam být cyklista, menší auto…

Ivan_pha

Dobrá připomínka.

Jméno

Doporučuji znovu přečíst.

Zbynek

Intuitivni, pritom jednoduche.

Neslo by podobne postupovat i k cyklistum a nestavet jim do cesty ruzne zivot ohrozujici sikany a sikanozni cyklisto sesedni, napr. misto dej prednost?

Joe

Dej předností je na cyklostezkách spoustu. Ignorovány jsou dnes a denně.

PetrK

klíč k pochopení je právě ve slově „spoustu“

Zbynek
Dachs

Tak ještě označovat začátek zatáčky, apex a konec zatáčky. Ne k divočejší jízdě, ale naopak k větší jistotě průjezdu horskými serpentinami. I to jsem po Evropě potkal.
Každopádně jen houšť, protože někteří majitelé řidičáků strašně rádi v levé zatáčce jezdí prostředkem. Velmi bezohledné chování!

Zelvak

Více vodorovného značení, navíc v zatáčce, to je přesně to, co motorkáři pro svoji bezpečnost, zejména za mokra, jistě velmi ocení.

Jan K

Tak to přeci má fungovat, ne? Uvidí, že nemůžou tolik ve směrovém oblouku klopit, tedy budou ho muset projet pomaleji.

Zelvak

Buď to bude klouzat a bude to potencionálně nebezpečný, nebo to klouzat nebude a bude to funkčně k ničemu protože pak magoři budou jezdit i přes to a normální motorkář to nepotřebuje. A ultramagoři to radši vemou rovnou protisměrem.

Jan K

No jak píšete, že na mokru to bude klouzat, tak to máte pravdu. Ale to obecně klouže motorkářům i na asfaltu a proto v dešti a na mokru většinou nejezdí, ne? Nebo aspoň neřezají ve vysoké rychlosti zatáčky.
Jak se v článku píše, není to nic, co by ŘSD samo vymyslelo, ale jen to okopírovali z jiných zemí, kde s tím mají dobré zkušenosti. Tak si říkám, že pokud to dobře realizovali, tak by to mohlo pomoc.
Spíš si říkám, že nejvíc proti tomu budou protestovat motorkáři, co sem právě jezdili a tohle jim ten adrenalinový průjezd trochu bude kazit..

Joter

Normální motorkář co se chce svézt, tak si zatáčky hezky vyjíždí celé, nikam nechvátám, chci si tu zatáčku užít – přece nejedu do úseku plného zatáček, abych je pak projížděl rovně ne? A souhlasím s kolegou, ti co tam jeli závodit těm jsou nějaký kroužky úplně jedno, jen jim to zvětší adrenalin, protože jím na tom bude klouzat kolo nebo to střihnou protisměrem, protože na čáře fakt bejt nechceš (klouže i suchá a drncá, na motorce je to fakt poznat hodně)…

Stráťa

Asfalt na mokru až tak moc neklouže a v dešti se dá bez problému jezdit. Většinou to motorkáři nevyhledávají protože být promočený a zmrzlý není úplně příjemné ale třeba cestovní motorky v dešti běžně jezdí.

Barva proti asfaltu klouže výrazně víc a mokré plastové VDZ je skoro jako led. Čím míň ho na silnici je tím líp, a to i pro auta i když je to netrápí zdaleka tolik jako motorky.

Jura Kameník

Budou „muset“ ?! Už vidím, kolik motorkářů na to bude brát ohled. Na Sedle, na EH nad Šternberkem a na podobných závodních dráhách si jdou motorkáři zařádit a né někam dojet, žádné ohledy na nikoho neberou. Co tam už vyhaslo (a ještě vyhasne) životů.

BND30

Asi nejezdíte, co ?

Zelvak

Moc ne ale dost na to abych neklopil do protisměru i bez kroužků na silnici.

Joter

Já jezdím na motorce 30 let a s kolegou souhlasím, co tam nesedí?

Pavel T.

Ale tohle značení je umístěno tak, aby na to kolama vůbec nenajížděl. Problém byl právě, že v náklonu hodně motorkářů je za plnou čarou, ale hlavu mají v protisměru. Takto ho to psychologicky vytlačí s kolama na střed svého pruhu

bakiy

Přesně tak. Podvědomě to (v levé zatáčce) “zatlačí” motorkáře víc doprava a trochu ho to zpomalí. To je, oč tu běží…

Pavel Skládaný

Jako jeden z mála jste pochopil princip fungování.