ŘSD spustí úsekové měření na dalších částech D1, řidiči budou pod kontrolou radarů na 60 kilometrech

Modernizace D1 mezi Humpolcem a Větrným Jeníkovem. Foto: SkanskaModernizace D1 mezi Humpolcem a Větrným Jeníkovem. Foto: Skanska

Řidiče na D1 čeká zavedení úsekového měření na další části, kde dochází k modernizaci. Po již dříve zavedeném měření na

Řidiče na D1 čeká zavedení úsekového měření na další části, kde dochází k modernizaci. Po již dříve zavedeném měření na třech úsecích letos přibude celkem 32,4 kilometrů pod dohledem kamer na třech úsecích.

Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) minulý týden vysoutěžilo dodavatele další sady kamerového systému, které umožní změřit průměrnou rychlost řidičů v dálničním omezení. Dosud se takto měří na 28,3 kilometrech.

Podle nového plánu začne měření do konce května na úseku 7 (Soutice – Loket), od začátku června pak na úsecích 11 a 12 dohromady (Koberovice – Větrný Jeníkov). Už z loňského roku se měří rychlost mezi Mirošovicemi a Hvězdonicemi, z Velkého Beranova do Měřína a okolo Velkého Meziříčí.

Úsekové měření slouží k dodržování osmdesátikilometrové rychlosti na modernizované D1, jedním z hlavních cílů je zklidnění dopravy a ochrana zaměstnanců stavebních firem v modernizovaných úsecích. Data z loňského roku ukazují, že rychlost dodržuje většinou 80-85 % řidičů.

„Nejčastější příčinou nehod v omezených úsecích je nezvládnutí rychlé jízdy, náraz do dočasných svodidel, čímž se může na hodiny zastavit provoz na daném úseku. V tomto ohledu je policie s úsekovým měřením rychlosti spokojená, protože dokáže v provozu zachytit velké množství těchto případů,“ říká ředitel dopravní policie Jiří Zlý. V uplynulých letech se počet přestupků jízdy nepřiměřenou rychlostí pohyboval kolem jednoho procenta ze všech, kteří daným úsekem projeli.

„Studie chování řidičů v uzavírkách na D1 ukázala, že se zahájením úsekového měření došlo k poklesu průměrné rychlosti o 5 km/h. Méně řidičů také překračovalo nejvyšší dovolenou rychlost. Díky tomu se snižuje riziko vzniku nehod, ale také je průjezd dopravním omezením plynulejší. Pokud se vozidla pohybují podobnou rychlostí a nedochází k náhlému zrychlování a brzdění, zvyšuje se propustnost dálnice o 20 až 30 procent,“ uvádí vedoucí oddělení BESIP Tomáš Neřold.

Tagy D1 Ředitelství silnic a dálnic ŘSD úsekové měření rychlosti
37 komentářů