Infrastruktura Silnice Stavebnictví

ŘSD rozšířilo D1 u Humpolce zpět do čtyř pruhů, svodidla jsou posunutá

Situace na D1 ve středu 12.12. 2018 odpoledne. Foto: Oldřich Sládek
Situace na D1 ve středu 12.12. 2018 odpoledne. Foto: Oldřich Sládek

Z dálnice D1 zmizel nejproblematičtější úsek posledních dní. Silničáři dokončili posunutí provizorních betonových svodidel v úseku mezi Humpolcem a Větrným Jeníkovem, v každém směru tak  jsou už k dispozici řidičům dva pruhy o požadované šířce.

„Ve směru na Prahu skončilo posouvání svodidel po jedenácté hodině, ve směru na Brno po dvanácté hodině,“ řekl mluvčí ŘSD Jan Rýdl. Situaci komplikoval ještě dnes kamion, který se na úseku porouchal ve směru na Prahu a na místě vznikaly velké kolony. Do hodiny se ho podařilo z dálnice dostat.

Posun svodidel bude stát podle Rýdla do dvou milionů korun. „Dálnice je nyní plně průjezdná, levý pruh má požadovaných 3,75 metrů,“ řekl Rýdl. Podle něj silničáři ještě od 4. ledna začnou dodělávat střední dělící pás, to ale omezení už nepřinese. Zatím se smí jet úsekem maximálně osmdesátkou.

ŘSD a ministerstvo dopravy čelí velké kritice za nezvládnutou situaci na D1 v úseku Humpolec – Větrný Jeníkov, který modernizovalo česko-kazašsko-italské sdružení, problém budou řešit i poslanci.

nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Hi E
Host
Hi E

Když si člověk sečte náklady na lidi a mechanizaci, která prováděla posonutí svodidel tak se nedostane přes 150 tis. Kč a dle médií ŘSD to objednalo za 2 miliony Kč. Kdyby to objednával svaz kuchařů nebo někdo jiný tak nic neřeknu, ale tihle se tím živí ….

JOHNNY GOMEZZ
Host
JOHNNY GOMEZZ

1.)tahounem konsorcia byli Italové – Češi měli menší část… Takže pořadí v textu je špatně – jedná se Italské konsorcium spolupracující původně s Čechy a Kazachy…
2.) podle reportáže ČT si to Italové představovali hodně divoce – no a když po nich dozor chtěl doklady a podklady – tak se strašně cukali až se na to vybodli a makali tam jenom lidi od Geosanu…

železničář v důchodu
Host
železničář v důchodu

Já se divím, že v tomto státě ještě vůbec někdo chce s (jakýmikoli) Italy spolupracovat – třeba s ohledem na zkušenosti s nimi při rekonstrukcích několika nádražních budov železničních stanic: asi si myslí, že jsme úplně „banánová republika“, a že si mohou dovolit s námi podle toho jednat: měli by si ovšem především „zametat před svým vlastním prahem“!

Partneři