ŘSD rozšíří silnici I/34 u Třeboně na střídavý třípruh

Stavba I/34 Lišov - Vranín. Pramen: ŘSDStavba I/34 Lišov - Vranín. Pramen: ŘSD

Pro tříkilometrovou stavbu s oficiálním názvem I/34 Vranín - Třeboň ŘSD aktuálně vybralo projektanty.

27 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Milan Pech

„Polepšit si mají také obyvatelé Vranína, jejichž domovy má od silnice odclonit nová protihluková stěna.“
Obyvatelé Vranína si polepší tak o 40%, protože největší hluk z dopravy vychází z místa mezi Vranínem a Bestem, tj. místa, které je výše položené než samotná vesnice, a tady již protihlukovou stěnu stavět nebudou. O hluku s Bestu ani nemá cenu mluvit, ale to zase nepálí obyvatele Štěpánovic, pod které Vranín patří…

Osoba odborně nezpůsobilá

Nejedná se spíše o střídavý dvoupruh, tj. pozemní komunikaci v profilu 2+1?

Michal

Stačilo by zmenšit střed kruhového objezdu, a udělat tam odbočovací pruhy do centra, Jindřichův Hradec, a od směru Prahy na Budějovice .
Přes to pole to už chtěli ale Třeboň řekla že ne kvůli nákladní dopravě .
A jinak moc se vymýšlet nemůže protože okolí Třeboně je v chráněné krajinné oblasti .

Sáček

Třeboň, tam se dá jen vylepšovat kruháč, přidáním třeba samostatných větví, bypassů. Místo přechodů podchody. Zrušení supermarketu by vytvořilo prostor, díky kterému by se dalo něco vymyslet.

medvěd

Jak vyřeší u Vraníma zastavovače pro zemědělské plodiny ? Kolikrát zapnou blinkr na poslední chvíli. Doufám, že srovnají ty zatáčky za horizont. A u Třeboně kvůli komerci zas brzda za benzinkou k městu. Když se doplazím k PENNY, přes plnou vyjíždí lidi do města. Obchvat by pomohl.

Karl vB.

Obchvat Třeboně?
Kudy byste ho vedl?

Joter

Hlavně pak dál v té zatáčce před Třeboní by měli vyřezat to křoví a stromy co tam za posledních 20let narostly – sice je tam přerušovaná čára, ale moc toho tam vidět už není…

Dálnice

A pak to vsechno prijede do Trebone a skonci v kolone pred tim zku*venym kruhacem…Ach jo…

Ondra K.

Ta křižovatka je reálně neřešitelná.

RedBaron

Bohužel, ztroskotaly i plány na obchvat, kolem Třeboně si můžete vybrat jestli rybník nebo močál, nic dalšího. Teď tam ještě napřímo do silnice první třídy připojili nový retail park a vytvořili na ní novou závadu.

stan

Pokud vzpomínám, plány na přeložku vznikly už v 60 letech, silnice dálničního typu měla pokračovat od mostu nad Jiráskovou ulicí na most nad Táboritskou a až na konec Třeboně. Vše ztroskotalo na majiteli prvního domku u současného kruhového objezdu, který silnici neuhnul a odmítal jakoukoli náhradu. Stavitelé tehdy byli rádi, že ušetřili.

Tom

V 60 letech ? Až do roku 1989 by se s nikým nebavili a dům zlikvidovali.Nedělalo jim problémy zlikvidovat celá města a nikdo neprotestoval

roman.lelek

Tak pod rybníkem uděláme tunel… už máme zkušenosti z Českých Budějovic.

Karl vB.

Z historického pohledu je stávající stav už obchvat.
Původně vedla silnice I/34 od CB do ulice Svobody. Na fotomapě z let 2004-07, nebo 2019-21 je původní těleso silnice v přímém směru ještě zřetelné.
Dál na JH vedla silnice I/34 ulicí Dukelskou na Kopeček.
https://mapy.cz/letecka?l=0&x=14.7513050&y=49.0032984&z=16

Martin Ježek

Zakopat hlavní tah I/34 pod ten kruhák?

PetrN

vzhledem k tomu že hned vedle stoupá silnice I/34 na most přes Jiráskovu a MÚK s I/24 tak by to pod kruháč fakt zakopat nešlo, to by byl solidní tobogán. To spíš, jak se píše níže, ten kruháč zrušit a nahradit jinak

Otto

No jestli by spíš nestálo za úvahu zakopat pod I/34 ten sverojižní směr – Táboritská – z té by se pak na I/34 jezdilo přes MÚK I/24 x I/34. Ta zajížďka by byla minimální a vyřešilo by to ty věčné kolony…

SYN

Spíš než zakopat tak „vrchem“, aspoň 1+1 pruh přímo nad tímto kruháčem… (vše ostatní pak „spodem“ přes kruháč jako dosud) ale asi by to dost naráželo na okolní domy, počítám že by byli poněkud „nešťastní“ z vzhledu i výše položeného zdroje hluku…

Anonym

Tak moznost by byla ho pro automobily zrusit (nebo predelat na krizovatku umoznujici vzdy jen oboceni/najezd doprava) a ponechat nejakym zpusobem pouze pro chodce a cyklisty treba na semafor.
Auta maji podjezd o kus dal, akorat by ho bylo potreba trochu upravit.

Dálnice

Resitelne to samozrejme je. Nejaky podjezd asi velmi tezko kvuli spodni vode. Ale slo by vyuzit MUK Jiraskova x I/34 k prevedeni pricneho provozu pres hlavni tah, postavit OK v miste STK a mycky, novou rampu smer CB, zrusit tu OK a umoznit pouze sjezdy/najezdy, postavit lavku pro pesi v ose ul. Daskabat a podchod z Tyrsovy do Taboritske, obnovit sjezd od CB na starou silnici v ul. Svobody aby se odlehcilo ostatnim krizovatkam atd. Ale proc by to nekdo delal, kdyz je mozne mit kazdodenni kolony? To prece chcete.

Maara

Každodenní kolony chtějí tak maximálně Piráti v Praze, aby zvítězili ve svém ideologickém boji proti autům.
A až bude zdroj všeho zlat – auta zlikvidována, rozprostře se všude klid a mír.🤣

X 1

Spodní voda? A to je nějaký problém?
Podívejte se do Holandska. Tam jsou takových zahloubených křižovatek stovky. A nejen silničních ale i železničních. Nákladní trať z Rotterdamu na Německé hranice Betuwe route, má podjezdy v bažinách, pod vodními toky, odvodňovacími kanály, silnicemi, dálnicemi. Na povrchu nad ní pak vybudovali parky, developerské projekty na bydlení nebo sklady.
Ne, spodní voda je jen výmluva, že je to dražší ale ne že to nejde.

BTC

… a nebylo by jednodušší prodloužit rampu od JH estakádou přes KO, kde na úrovni ul.Krokova by byl odbočovací a připojovací pruh od KO pro napojení centra? Pro směr Lomnice – ČB rampa místo skate parku. Odešlo by se to bez podchodu, jen v přilehlých bytových by měli most před okny…

Pavel

Jako lowcost řešení by trochu pomohlo napojit ulici Svobody na I/34 (tam je to doslova 200 m přes pole). Tímto by auta směřující do centra Třeboně nemusela jezdit přes kruhový objezd.

roman.lelek

Jediné řešení, co mě napadá, je jen tohle https://mapy.cz/s/mucazoleka

Ale chápu, že silnici kolem největšího rybníka v ČR, most přes močál pod ním a navíc řešení, které neodkloní auta jedoucí na I/24, by asi nikdo moc nestavěl.

Karl vB.

Pokud by to mezi silnicí I/24 a Starou Hlínou preventivně stálo na pontonech, tak by to možná šlo. 🙂
Pokud by se navrhovala estakáda, padly by otázky:
– kolik pilotů a jak hluboko zapuštěných by muselo být použito
– kolik by to stálo
– zda by to bylo, kvůli ceně, vůbec průchodné

MiMa

Jsou i jiná řešení: 1) pozemní „tunel“ v stávají trase nové napojení I/24 přes skatepark. Táboritská nad I/34. Dalskabát lávka. 2) estakáda I/34 asi zasklená jako tunel. Vykoupení bytů domů v nejbliším okolí. Táboritská pod I/34. Dalskabát podchod 3) Tunel od I/24 po Dalskabát s tím že I/24 by byla nově nad I/34 4) Tunel Mokrá Luka – Dvorce (pod železniční tratí) tohle by byla celkem výzva a MÚK Dvorce kam by se napojla obchvatem I/24 a Svobody a nová Budějovická ulice po železnici je tam podobné podloží jak u tunelu Pohůrka, za železnicí směrem na Hradec mnohem horší 🙂… Číst vice »