ŘSD rozšíří odpočívku u Vyškova na D1. Kamiony získají 76 míst, jejich řidiči sprchy
Dnešní podoba odpočívky Vyškov vlevo. Pramen: ŘSD

Přibudou parkovací místa, toalety se sprchami či restaurace.
Přibudou parkovací místa, toalety se sprchami či restaurace.
Možná jsem to přehlédl a tak se zeptám: kdo rozšíření zaplatí?
Přijde mi, že je to obsaženo v nadpisu článku „ŘSD rozšíří odpočívku u Vyškova na D1.“. Zaplatí to tedy ŘSD.
Máte pravdu, ale ŘDS musí někde ty peníze získat, má to znamenat, že odpočívky se staví/rozšiřujíz veřejných peněz? Pokud ano, budu otravovat s další otázkou: proč?
No, třeba z peněz vybraných silniční daní, mýtem? Které jsou primárně od nákladních vozidel? Nebo chcete jen vybrat prachy od automobilů, které vám dováží zboží a nechat je stát na krajnicích?
V zhledem k tomu, co kamionová doprava způsobuje (externality), je mýtné zcela nedostatečné, neexistuje tedy žádný zbytek, ze kterého by se dalo financovat cokoli dalšího. Řešením situace je vysoké mýtné na všech cestách po vzoru Švýcarska, kde se opatření osvědčilo.
To je celkem zajímavé. Máte nějaký zdroj, kolik nákladní doprava způsobí škoda v porovnání, kolik se z ní vybere? Rád bych se na toto blíže podíval.
Na druhou stranu si ale musíte uvědomit, že o co víc budete chtít z dopravců dostat, o to víc vám zvednou cenu přepravy. A to samozřejmě zaplatí zákazník. A s tím souhlasíte, resp. budou s tím souhlasit všichni?
“ o co víc budete chtít z dopravců dostat, o to víc vám zvednou cenu přepravy. “
Je na tom něco špatně? Kdo jiný, než zákazník má platit za dopravu?
„budou s tím souhlasit všichni?“
Hlavně, jestli ti všichni souhlasí s tím, co tady nechají svým dětem!
Předložte čísla dokazující vaše tvrzení.
Nepotřebuji čísla, naše okolí s přehledem válcuje kamionová doprava, k tomu každému stačí oči. Obchvaty se staví z veřejných peněz kvůli kamionové dopravě, často kvůli tranzitu. Nemám součet těch miliatd, které zaplatíme na komerční činnost. Kdo potřebuje zboží dopravené z dálky, ať si dopravu zaplatí ze svého, ne z daní.
Význam odpočívky Vyškov je o to větší, že jde o odpočívku na tahu Brno – Ostrava a Brno – Olomouc, bude tak nabízet služby a kapacitu stání nejen pro D1, ale i pro D46,“ uvádí ŘSD v informačním letáku. Na protější straně dálnice zatím odpočívka chybí, výstavba se momentálně připravuje.
Počkat, počkat, to je trochu popletené, ne?
Bude se stavět na dvě etapy, odpočívka bude oboustranná.
Výborně, takže tahle naprosto nevhodně umístěná megastavba nakonec bude… Aspoň je vidět, co město Vyškov říká a co potom odsouhlasí. Hlavně, že město propaguje zónu kolem rybníka Kačence jako klidovou zónu se zelení, vhodnou pro sport a výlety, když bez nejmenších připomínek odkývala ŘSD doslova 60 metrů od rybníka odpočívku pro kamiony… Pro dokreslení situace, rybník je chovný, sbíhají se do něj dva vodní toky, nedaleko je biokoridor/mokřad, který město za nemalé peníze postavilo. Prostě nesmysl. Zvlášť, když v okolí města jsou minimálně 2 jiné lokality, které by vyhovovaly více. Je mi jasné, že dostanu spoustu mínusů, ale tohle je… Číst vice »
Podle mapy je to k rybníku čtvrt kilometru.
Ke stávající benzince. Odpočívka bude o dost větší.
Tak to bude 150 metrů. Nikoliv 60.
Jen to bude kumulovat nechtěné osazenstvo řidičů kamionů. ty mají především jezdit. Zbytečná stavba.
Ty jseš koukám také kumula….
Jistě, za chvíli tam bude kasino, motel, šlapky…
Taky by mohlo dojít k indukci. To je taky oblíbený termín. Je třeba se nebát a použít ho i zde.
Snad bude i automatická plošina na odstranění sněhu/ledu… Mimo cisterny prakticky nikdo z řidičů nemá práci ve výškách.
No hlavně by bylo fajn aby to řidiči používali – podle toho, co říká ŘSD, tak na Rozvadově to využívají minimálně.
Mít možnost to využít a potom to i vymáhat PČR. Ale jsme v ČR, tak si to moc nemaluji.