ŘSD připravuje přeložku vytíženého tahu I/19 západně od Tábora
Silnice I/19 v Táboře a skalní masiv po sanaci. Pramen: ŘSD

Přeložka má odlehčit obcím Všechov, Dražice a Drhovice od tranzitní dopravy.
Přeložka má odlehčit obcím Všechov, Dražice a Drhovice od tranzitní dopravy.
Úžasná zpráva. Denně tu jezdím do práce a kapacita je absolutně nedostačující. V ranních hodinách se defakto posouváte krokem kupředu.
Mělo by se zauvazovat o tom co zmínil pan Babiš udělat dálnici k propojení západu východem jižní trasou
Křižovatka se silnicí II/123 nebude mimoúrovňová? Vypadá to že je, směrem do Tábora. Nebo to bude bez křižovatky nebo snad úrovňová křižovatka?
Úseky se třemi pruhy taky vidím dva.
Podle toho nakresu bude křižovatka s II/123 taková polo MUK, sjezd a nájezd pouze od/do Tábora
Cituji z letáku: „Přibližně v km 4,830 přechází přeložka mostem
silnici II/123, která bude také přeložena v délce
cca 330 m. Sjezd na II/123 z I/19 je umožňěn ve
směru od Tábora. Nájezd z II/123 pak směrem na
Tábor“
Tomuhle v rakousku říkají HAST ale neznamená to polo-múk ale mimoúrovňová s omezeným sjezdem/nájezdem. Je to teda docela divné ale „něco“ tam asi je…
Ok, ale především by se měla urychlit příprava a stavba „D19“ od Jihlavy do Plzně. Tak, aby to nebyl ten prodloužený paskvil „D23“, který představil novinář Kupka. V minulém období byl navrhován Středočeský okruh, Kupka se potřebuje odlišit??? Jižní dálnice musí být kratší než cesta přes Prahu a musí sloužit k přeložení E50, nikoliv jako vyhlídková trasa Jihočeským krajem. Mohla by se jmenovat D1 a vést bez odbočování až do Rozvadova, D5 by vedla jen z Plzně do Prahy.
Ale notak, asi Babišův volič.
To není Kupkův výmysl, ŘSD si nechávala zpracovat komplexní studii možností dalšího rozvoje dálniční sítě včetně ekonomických zhodnocení vybraných tahů a toto je jeden z výstupů který je již „venku“. Jsou v tom i další tahy, např. od Jihlavy navazující tah „38“ u Čáslavi ucuknutý k Přelouči na D11, který zajistí společně s „jižní dálnicí“ spojení Hradec/Pce-Č.Budějovice mimo Prahu, resp Polsko-Rakousko – tato relace vzroste po dostavbě D3 a D11 dost na významu. Navržená Jižní dálnice má být dle dostupných informací na km stejně dlouhá jako současná trasa D1-D0-D5 což i tak zajistí že ji tranzit využije, protože doprava kolem… Číst vice »
Mohl bych tu studii vidět? Jediná, o které vím, je skoro deset let stará a je od MD…
Na fóru ceskedalnice se od zainteresovaných lidí oběvují zatím kusé informace o jednotlivých trasách a jejich variantách. I dle slov Radka Mátla (ve více podcastech) se jednotlivé záměry musí nejdříve projednat s dotčenými kraji, až následně se může studie zveřejnit, k tomu by mělo dojít během letošního roku… Já rovněž čerpám jen z toho fóra, studii k dispozici nemám.
Párkrát jsem jel trasu Jihlava Dobřany.Pres Prahu jednou.Dvakrak přes Písek a asi třikrát nebo čtyřikrát přes Rožmitál pod Třemšínem.Nejdelsi je to přes Písek.Kolem Prahy o půl hodiny kratší než přes Rožmitál.Kilometrove rozdíl deset kilometrů.
I ta varianta spodem kolem JH bude snad stále kratší než jet přes Prahu…
Domnívám se že potřebujeme dobré cesty ale že to za každou cenu nemusí být dálnice všemi směry… hlavně to musí být mimo obce (řidiči nechtějí 50ku a obyvatelé nechtějí smrady a ohrožení chodců) a chtělo by to co nejvíc MÚK… pak jsou v pořadí stoupací pruhy no až pak někde potom zcela směrově oddělené uspořádání s luxusními odstavnými pruhy a vysokou maximálkou…
Kde lze, byl by dobrý koncept „halbausbau“.
ale zároveň ŘSD prezentuje nápady/plány na dálnici Plzeň -> Tábor -> Jihlava (náhrada za středočeský dálniční okruh)
nekoliduje tato stavba 3pruhu jak časově tak i trasováním?
Za pár desítek let se to zamortizuje a v době stavby jižní dálnice už to bude zralé na přestavbu v dálnici.
Jakej středo okruh pro okresní města, hlavně je potřeba spojit dálnicemi krajská města. Například Ústí-Liberec.
Proc?
Jako každý s každým? To snad ani není řešitelné… Karlovy vary a HK? Je to síť, nebuduje se to point-to-point…
Představená jižní dálnice nemá vést přes Tábor. Je navržená z Jihlavy přes J.Hradec, Soběslav a Písek k Plzni
jak stará je tato informace?
Pár týdnů zpět jsem slyšel plán varianty přes Milevsko…
Toto je nové, asi týden venku.
No Soběslav – Písek je fakt dost zabitý směr, tam jen oklikou, tam klidně můžou začít tam se to neztratí, i třeba v polovičním profilu… podobně Jihlava – JH.
Intenzity stejné jako na budoucí D6. Mohli udělat 4 pruh jako silnici první třídy místo třípruhu.
Pozdě bycha honit.
Škoda jen, že v aktuální kategorizaci silnic již tento úsek od D3 až po křiž. s I/29 u Oltyně není sledován ve čtyřpruhu ale připravuje se jen S11,5. Každopádně palec nahoru za občasné přídatné pruhy a řešení bez kruháčů…
Ano, po Oltyni je to společný úsek pro dva směry, tam je to dvojnásobně užitečné, díkybohu aspoň za toto.
I/19 by nejlépe měli protáhnout do Přerova (nejlépe na telěse nedostavěné dálkové silnice) a začít budovat nějaké ty obchvaty(Divišov&Rovné..)
Konečně rozumný projekt s MÚK bez kruhových objezdů na silnicích I.třídy, kde to plynulosti a rychlosti neprospívá. Snad se v této podobě dostane i do realizace a nezprasí se jako např. tzv. Obchat Mošnova na I/58, kde jsou nakonec 3 KO na 1,5km připravené na další okolní zástavbu s přechody, takže v podstatě nová místní komunikace za spoustu peněz.
Zapomente. Kousek vedle, kde se RSD hezky snazi, do toho JCK hodi vidle.
Kruhace u MUK s D3?
Jojo, viz kousek niz.
Nebojte, přeložka končí za Drhovicemi a hned po tom je tam před Oltyní obrovský kruháč.
Obrataň má snad také už našlápnuto na obchvat a ještě něco vymyslet v Zárybničné Lhotě. Ještě trochu upravit úsek mezi Leskovicemi a Čížkovem, je to tam úzké a zatáčky a možná ještě z Čížkova na Starák.
Tato trasa po dostavbě D3 do ČB je hodně vytížená hlavně kamiony.
V podstatě všechno se chystá, úseky od tábora po kladruby budou do deseti let přetrasované
Nebyl bych takový optimista. Už je vybraná trasa kolem Zarybnicne Lhoty?
Chystají se Kladruby, Lejčkov, Čížkov, Obrataň, Starý Pelhřimov. Zárybničná Lhota bohužel, vybírá se varianta viz https://apdos.roadmedia.cz/Upload/Stavby/181/infoletak_s19-tabor-hranice-kraje.pdf
Lejčkov má zatím stavbu 2031-33, Kladruby 2029-31, stejně jako Čížkov a Obrataň. Pokud se Zárybničnou Lhotou pohnou, mohla by být 2035.
Což je stejně smutný, když EIA na většinu těchhle obchvatů byla vydána už 2008.
Osobně bych se spíš přimlouval za propojení I/19 a II/137 v místě dálničního sjezdu 76.
Ten nesmysl, že když chcete z D3 odbočit na Ratibořské Hory a Mladou Vožici, tak musíte projet celý Tábor, mě fascinuje už desetiletí.
Jestli tohle měla vyřešit ta nová komunikace v Měšicích, tak to se moc nepovedlo.
A ano, chápu, zde (přeložka I/19) je to ŘSD a to propojení by musel udělat Jihočeský kraj.
Zkuste sjet už v Chotovinách, ušetříte dost času i PHM…
a pro cestu od Budějic byste měl jakou radu?
No tak to samozřejmě sjeďte u Mašáta, vemte to k hasičárně a pak tou novou propojkou k silnici na Vožici. Žádná tragedie a městu se takřka vyhýbáte…
Stavět kvůli tomu nějaký další přivaděč mi nepřijde hospodárné…
Přesně. Přitom by to byl jen kilometr silnice. A MÚK by se taky příliš přestavovat nemusela, čtyřlístek tam nutný není.
Ale jiste, zadny problem, ozvalo se ze sluchatka…
https://dopravnistavby.kraj-jihocesky.cz/cs/prelozka-silnice-ii137-mesice-cekanice-2etapa
Takze nejakymu potencialu na ctyrpruh muzeme udelat papa…
na druhou stranu, pokud by v budoucnu vznikla D19 v trase mimo Tábor (https://www.seznamzpravy.cz/clanek/domaci-zivot-v-cesku-kupka-slibuje-jizni-dalnici-ktera-ulevi-praze-ano-ihned-volaji-regiony-269058), tak by toto řešení s kruháky asi tolik nevadilo…
Tak zpátky na zem, chlapci.
To asi moc často tudy nejezdíte. Kapacita totálně vyčerpaná a přejít v obci silnici je adrenalinový sport