ŘSD připraví mosty na D5 u Berouna na rozšíření na šest pruhů
Dálnice D5, ilustrační foto. Pramen: ŘSD

Silničáři mosty připravují v předstihu před samotným rozšířením dálnice, které se stále odkládá.
Silničáři mosty připravují v předstihu před samotným rozšířením dálnice, které se stále odkládá.
Hlavní problém D5 je, že končí sjezdem na DO (Pražský okruh), který je denodenně a celodenně zajebanej od Zličína po Barrandov a vlastně všechny kamiony tam z D5 musí sjet, protože dál do Prahy je zákaz. Takže kvůli tomu stojí D5 a rozšíření u Berouna na 6 pruhů k ničemu nebude.
Já se divím. Předpokládám, že si to vyžádá značné úpravy (novostavba mostovky?) dlouhé estakády, což bude teda finančně raketa. Osobně by mi přišlo praktičtější začít 6 pruh až stoupáním na Vráž (kde je to už dnes 2+1 stoupací pruh) a plynule pokračovat ku Praze, dost by se tím ušetřilo a rozdíl pár set metrů od nájezdu by nic neřešil. Trochu mi to připomíná, když před pár lety bylo omezení snad půl roku kvůli instalaci nových svodidel, které teď všechny vyházeli a celkem rychle nahradili betonem…
A to tam nepeážuje II/118. Pokud by se neplacený úsek protáhl až na konec trojměstí tedy na MUK u Bavoryně, bylo by to ještě horší, takto si to vychutnávají Zdice a Levín. Kdyby aleěpoň začala stavba levínského obchvatu a dokončila se stavba jižního berounského obchvatu. Zdice ale mají smůlu, napojení na levínský obchvat mají ucpaný cyklostezkou.
Vím, že to není moc reálné, ale bylo by hezké, kdyby se v rámci realizace povedlo napravit to, jak v 80. letech dálnice necitlivě odřízla Královédvorský zámek od města, že by se dálnice v tom místě zahloubila.
No hezké by též bylo vyřešit ten „tovární dvůr“ a haly okolo…
Jinak zpřístupnění je asi reálnější lávkou (případně podchodem) než zahloubit dálnici o nějakých 7-10 metrů 🙁
No ona by to byla hloupost to nemít na 6 pruhů připravené (leda by tam byl nějaký zádrhel s pozemky nebo tak). Ono není jen běžný provoz 3+3 ale taky je relativně důležité aby v případě výluk byla každá „strana“ dostatečně široká na BEZPROBLÉMOVÉ (nikoliv nouzové s levým pruhem 2,75m) uspořádání 2+2…
Snad nebude g ČR víc jak 6 pruhů, aby jsme nedopadli jako v Americe
Jestli víc to fakt nevím, (ostatně když se započítají odbočovací tak někde v klíčových bodech už teď může být 5) ale 3 se na mnoha místech docela hodně „šiknou“… z více než jednoho důvodu… (např. levý pruh bez kamionů (a to 24/7, bez nutnosti značky, a přitom nezpůsobí kamionu absolutné zákaz předjíždění) a možnost při výlukách provozu 2+2 na jedné „straně“) a opravdu nevidím důvod proč se tomu zarytě bránit. Je to rozdíl zhruba 27m vs 32m to fakt není moc rozdíl, za citelně lepší funkčnost. Domýšlet „kam to povede“ v tuto chvíli fakt odmítám, bo to ještě vůbec nepřichází… Číst vice »
Ono kdyby byla snaha rychle rozšířit na více místech okruh D0, kde jsou kolem často jen pole a k tomu zrychlit přípravu/stavbu D19, tak by se problémy D5 mohly rozředit a nemuselo se vše indukovat v jednom úzkém hrdle.
Jenže akce D19 je velké sousto i na Mátla a jeho tým, on je sice borec, ale je to fakt pořádný kus dálnice…
Souhlasím s Vámi. ale D19 znamená cca 180 km dálnice, která v dnešních cenách bude stát min. 65 mld., ale spíš více a která je teprve ve fázi studie, takže 1. kopnutí do země možná tak za 8-10 let s dokončením tak někdy kolem r. 2040. To je ještě opravdu hodně dlouhá doba.
Pokud by to bylo za patnáct let, tak se bude jednat o nevídaný zázrak. Zprovoznění bych odhadl tak na přelomu století, pokud vše půjde rychle.
Zrovna „ucpávání“ jižního segmentu D0 by částečně řešilo i propojení D5->D4 někde v oblasti Zdice-Dobříš silnicí kategorie „úsporná SPMV“ které by stejně bylo nanejvýš záhodno i z dalších důvodů… a je to jen nějakých 30km.
„Plnotučná“ dálnice na jihu v délce nějakých 150km je fakt hotně tučné sousto 🙁
Tak ono by stačilo postavit obchvaty na II/114, tak jak jsou plánované a hned by bylo veseleji. Jenže Dobříš se považuje za malou Prahu, takže si zrušil obchvat a teď chce zákaz tranzitu. Takže neví co chce, ale zase na tom trvá.
To je oblíbený postoj, takový… „zásadový“.
D19 by IMO tomu rozšiřovanému úseku stejně příliš nepomohla. Respektive jsem přesvědčený, že by mu nepomohla dostatečně. Vždy když tam jedu, tak je nárust, a v opačném směru pokles, dopravy mezi exity 22 a 18 opravdu značný. D19 by z toho úseku stáhla prakticky jen to, co jede od Plzně někam na východ. Myslím si, že tenhle proud je jen zlomkem toho, co jezdí na prvních 22 kilometrech D5. No a kdyby byla nízká kapacita D0 jediným problémem D5, nevznikaly by kolony ve směru na Plzeň, což vznikají. Sice nejsou zdaleka tak hrozné jako ve směru do Prahy, ale jsou… Číst vice »
Tak jestli to začne v 27 roce, tak se v Berouně zblázní. Protože v té době se má stavět nový most TGM a jako objížďka má sloužit i D5. Protože provizorní most u zimáku to nepobere.
Copak, objížďka po dálnici bude dobrá? Já myslel že dálnici nemají rádi…
Tak do 3,5t, VHD a IZS se nějak protáhne po provizoriu, ale zřejmě to bude stále ucpané. https://youtu.be/aWF9v0D0uzk
Už dnes je objížďka nad 3,5t vedená po D5, takže tam přibudou ty co nevydrží s nervama.
Jako člověka, který bydlí hned vedle pražského konce toho delšího mostu (oba mosty jsou celé v Berouně, nikoli u Berouna) a jehož výhled z obýváku již nyní zabírá tento most asi z 80%, by mě zajímaly podrobnosti. Zdali se už tuší, jestli bude nutné mosty zbourat a postavit nové širší, nebo se bude „pouze“ upravovat stávající konstrukce? Hlavně se modlím, aby byl nahrazen mostní závěr, neboť šílené rány, které se ozývají kdykoli přejede přes dilatační spáru větší vozidlo, už pronikají i přes trojsklo. Prostě, zejména na Závodí, kde vede most přímo středem zástavby (při jeho stavbě byly četné demolice), je… Číst vice »
Tohle je přesně jedna z těch otázek, která zazněla na veřejném projednávání v Loděnici ohledně rozšíření D5 Praha – Beroun, a na kterou nikdo z přítomných svolavatelů nebyl tazatelům schopen hodnověrně odpovědět. Ani přepracovaná EIA nic nevyřešila, maximálně se zájemce dozví statistiku odlovené vodní fauny atp. Celé rozšíření D5 je velmi diletantsky připraveno. Není divu, že se obce, spolky i jednotlivci velmi hlasitě ozvali, a zejména z problematiky bagatelizované hlukové zátěže, nemíní bez rozumného řešení ustoupit. Dokud to stát, resp. ŘSD nepřipraví lépe, domnívám se, že se nikam neposuneme.
Tak závěr je natolik důležitá součástka (a v tom směru se dnes dělají lepší než kdysi) bych předpokládal že se na 99% vymění, jinak to nebyla rekonstrukce ale něco jiného…
Asi ano, když Centrum duševní rehabilitace vzniklo hned vedle a to ještě okolo bude nová železnice i silnice. 🙂
Jen si nejsem jistý, že opravdu myslíte ty samé mosty, které jsou zmíněné v článku – jedná se „o mosty D5-019 a D5-023 na mimoúrovňových křižovatkách“, tedy ne o ten velký přes Berounku, ale opravdu jen o ty malé na sjezdech. Ještě jsem si ty čísla mostů kontroloval na streetview.
Ve Vámi zmíněném Závodí neprochází ani jeden a upřímně si ani nemyslím, že byste kterýkoliv z těchto dvou mostů viděl z okna obýváku.
Pokud někde hoří, mělo by se hasit. Hoří na D0 mezi Zličínem a Slivencem. Mosty na D5 u Berouna by mohly počkat.
Pane bože, ona ta D5 hoří úplně stejně protože většina toho tranzitu na DO pokračuje na D5. Sednete-li v Berouně do auta často jed to tak, že rychleji jste v Chebu než na Zličíně.
Dálnice by vůbec Berounem nemela vést. Chudáci lidi v tom údolí. Hlavně, když pak na dálnici je omezení nebo nehoda. Ale komunisti nakreslil přímku. I když máme tak světovou unikátní možnost se dálnicí projet i přes zámecký park.
A proto se nyní nakrslila přímka přes zámek pro VRT i když trasa pro ní byla dávno daná, jen bohužel obchází Beroun a to na rozdíl od varianty F bez možnosti někde vytvořit terminál Praha jihozápad. 😀
Poděkujme soudruhům, to byli skutečně mistrní architekti. Odstřel nádraží Těšnov, magistrála v Praze před divadlem a muzeem, dálnice středem Berouna a přes zámecký park… asi tak.
A udrželi se tam dlouho https://www.idnes.cz/praha/zpravy/planovana-rychlodraha-do-berouna-je-nakreslena-skrz-zamek.A150504_2160057_praha-zpravy_nub
Každý, i malý krok kupředu je pozitivní, ale to odkládání celé akce je jen cesta do pekel, asi se čeká až na naprostý kolaps, tak, jak se to nyní často děje na D1 před Brnem
A proč ne rovnou na 8 pruhů.
A ještě požadujte cyklostezky po obou stranách.
Když blbnout, tak pořádně
Je třeba počítat s dopravní indukcí.
Škoda,že ta dopravní indukce nefunguje u cyklostezek
Funguje.
I u železnice…
Já bych to zrušil a nechal všechny jezdit přes Beroun 🙂
No, polovina objemu by tam půl dne stála v koloně, a ta druhá polovina by to půl dne objížděla… nejsem si jistý že by to komukoliv prospělo, včetně místních. Snad leda že by byli na*raní všichni stejně…
Dopravní indukce bude D5 ulehčovat (viz D6, D3).