obnoveny

ŘSD postaví v Brně další exit z D1, začalo hledat dodavatele

Křižovatka Slatina na D1. Foto: Google Street ViewKřižovatka Slatina na D1. Foto: Google Street View

Podle návrhu vznikne další křižovatka (exit 200) pro přímé napojení do průmyslové zóny Černovice. Úpravy se budou týkat i stávající křižovatky Brno-Slatina.

Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) zahájilo tendr na zhotovitele další dálniční křižovatky na D1 v Brně. Na platformě X to uvedl šéf podniku Radek Mátl. Křižovatka zajistí jednodušší připojení průmyslové zóny Černovice na dálnici.

„Stavbou dojde k přímému napojení průmyslové zóny a části Brna na D1 a tím dojde k výraznému odlehčení stávajících silnic,“ napsal Mátl.

Předpokládaná hodnota zakázky je 1,8 miliardy Kč bez DPH. Nabídky lze podávat do 20. února 2026. Zahájení stavby plánuje ŘSD na příští rok, hotovo pak má být do tří let. Vyplývá to z informačního letáku stavby.

Až dosud zajišťuje napojení silniční sítě v této oblasti na dálnici D1 deltovitá křižovatka Brno – Slatina (exit 201), ve které je připojena silnice III/15289 (ulice Řipská). Nová křižovatka ponese název Černovická terasa. Před jejím vybudováním dojde i k úpravě křižovatky Slatina. Vzniknou u ní dvě okružní křižovatky pro připojení ramp z dálnice.

Nové napojení průmyslové zóny Černovická terasa na D1. Foto: ŘSD

S novou křižovatkou Černovická terasa dojde k propojení s nově navrženými oboustrannými kolektory podél dálnice. Kromě napojení průmyslové zóny dojde k novému připojení brněnského letiště. „Kromě přímého napojení nově budované průmyslové zóny Černovická terasa se zkvalitní stávající napojení letiště Brno–Tuřany na dálnici D1 a umožní se realizace dalších výhledových záměrů v dané oblasti. Cílová doprava bude odvedena z dálnice přímo na místo určení mimo zastavěnou část Slatiny,“ uvádí ŘSD.

Tagy brno Černovická terasa D1 DESÚ Dopravní a energetický stavební úřad (DESÚ) Ředitelství silnic a dálnic ŘSD
5 komentářů