ŘSD otevřelo poslední obálky k modernizaci D1, nejlevnější je Eurovia
Stavební firmám vypršela poslední možnost k účasti na modernizaci D1. Ředitelství silnic a dálnic otevřelo nabídky v posledním tendru, který
Stavební firmám vypršela poslední možnost k účasti na modernizaci D1. Ředitelství silnic a dálnic otevřelo nabídky v posledním tendru, který se týká úseku Koberovice – Humpolec. Žádný ze čtyř zájemců se přitom nevešel pod předpokládanou cenu 1,047 miliardy bez DPH.
Nejlevnější nabídku poslala Eurovia, její cena je 1,097 miliardy korun bez DPH. „Hodnotící komise nyní nabídky zhodnotí a doporučí uchazeče, se kterým by měl zadavatel uzavřít smlouvu,“ uvedl mluvčí ŘSD Jan Studecký. Předpokládané zahájení stavby je v průběhu léta letošního roku.
Devítikilometrový úsek Koberovice – Humpolec je jedním ze dvou posledních, kde se dosud nekoplo. Druhým je deset kilometrů od Devíti křížů po Ostrovačice, kde rovněž probíhá výběrové řízení a mělo by se začít stavět ještě letos.
V rámci modernizace D1 již bylo zprovozněno 90 kilometrů dálnice. Dalších 52 kilometrů je v současné době v realizaci. Zbylých 19 kilometrů (dva výše zmíněné úseky) bude zahájeno ještě během letošní stavební sezóny. Samostatnou kapitolou je téměř čtrnáctikilometrový úsek Humpolec – Větrný Jeníkov, odkud ŘSD vypovědělo italsko-česko-kazašské sdružení Toto Costruzioni, Geosan a SP Sine Midas Stroy a bude vypisovat nový tendr.
Letos s příchodem dubna zahájilo ŘSD práce na modernizaci úseků Velké Meziříčí, západ (EXIT 141) – Velké Meziříčí, východ (EXIT 146) a Velký Beranov (EXIT 119) – Měřín (EXIT 134).
Modernizace D1, úsek 11 Koberovice – Humpolec (podány byly celkem 4 nabídky) |
||
Předpokládaná hodnota zakázky: 1 047 mil. Kč bez DPH |
||
Název účastníka výběrového řízení |
Nabídka (bez DPH) |
Záruka |
EUROVIA CS, a.s. |
1 097 mil. Kč |
120 |
COLAS CZ, a. s. |
1 186 mil. Kč |
120 |
STRABAG a.s. |
1 372 mil. Kč |
120 |
Metrostav a.s. |
1 546 mil. Kč |
120 |