ŘSD otevřelo rampy v Třeboni o dva měsíce později. Stavělo i nové pilíře
Dalším problémem bylo, že nosníky mostních konstrukcí na hlavním tahu zasahovaly do opravovaných mostů.
Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) završilo další z oprav mostů na průtahu Třeboní, který vede po silnicích I/34 a I/24. Stavební firma kompletně vyměnila rampy na styku obou silnic v místech, kde čtyřpruhová silnice překonává trať Veselí nad Lužnicí – České Velenice. Práce, které začaly v březnu, skončily s více než dvouměsíčním zpožděním, původně mělo být hotovo už v srpnu.
Důvodem pro pozdější dokončení oprav byly podle ŘSD hlavně práce, se kterými se v původním projektu nepočítalo. „Na základě výsledků dodatečných diagnostických měření v průběhu stavby bylo rozhodnuto o vybudování zcela nových mostních pilířů. Dalším problémem bylo, že nosníky stávajících mostních konstrukcí na hlavním tahu zasahovaly do opravovaných mostů a byly navzájem propojeny. Muselo tedy dojít k postupnému odbourání těchto napojení, a to i v prostoru pod silnicí a následně se provádělo nové napojení mostů,“ uvedl jihočeský mluvčí ŘSD Adam Koloušek.
Staré rampy křižovatky byly zdemolovány a na stejném místě byly zbudovány nové mostní konstrukce přes železniční trať. Důvodem pro kompletní rekonstrukci obou mostů byl podle ŘSD nevyhovující technický stav.
„Povrch spodní stavby byl degradovaný a vykazoval závady, které ovlivňovaly jejich životnost. Nosníky neměly potřebnou krycí vrstvu a omezenou funkčnost měly i izolační systémy obou mostních konstrukcí,“ doplnil Koloušek.
Oprava byla prováděna za úplné uzavírky obou ramp (nájezdové i sjezdové). Provoz byl sveden na objízdnou trasu přes Táborskou a Jiráskovu ulici. Aktuálně už motoristé místem projedou bez omezení.
Nedaleko odsud silničáři opravili v roce 2021 i most přes Černou stoku.