ŘSD ode dneška staví i východní polovinu obchvatu Frýdku-Místku

Vizualizace obchvatu Frýdku - Místku. Foto: ŘSDVizualizace obchvatu Frýdku - Místku. Foto: ŘSD

Ředitelství silnic a dálnic dnes zahájilo výstavbu druhé části obchvatu Frýdku-Místku. Druhá etapa je dlouhá přes čtyři kilometry, jde o

Ředitelství silnic a dálnic dnes zahájilo výstavbu druhé části obchvatu Frýdku-Místku. Druhá etapa je dlouhá přes čtyři kilometry, jde o úsek mezi silnicí I/56 a dálnicí D48 směrem na Český Těšín. Obchvat má vyvést tranzitní dopravu z hustě zastavěné oblasti.

„Dnes zahajovaná stavba řeší společně s již realizovanou první částí vybudování kapacitního obchvatu Frýdku-Místku, který odkloní z města veškerou tranzitní dopravu. Ve městě tak výrazně poklesne hluk, dojde ke zlepšení ovzduší a podstatně se zvýší bezpečnost,“ uvedl šéf ŘSD Radek Mátl.

Už od loňského května buduje ŘSD šestikilometrovou západní část obchvatu Frýdku-Místku, stavba dálnice D48 probíhá i mezi Rybím a Rychalticemi. V příštím roce chtějí silničáři zahájit výstavbu mezi Bělotínem a Šenovem u Nového Jičína.

Cesta k zahájení stavby u Frýdku-Místku přitom byla dlouhá. Už v roce 2004 ŘSD získalo souhlasné stanovisko v procesu posouzení vlivu na životní prostředí (EIA). Příprava se ale protahovala. Stavební povolení vydalo ministerstvo dopravy v srpnu 2017, proti němu se ale ještě odvolaly Děti Země, případ se dostal až k Ústavnímu soudu.

Frýdek-Místek,obchvat. Autor: ŘSD

Frýdek-Místek,obchvat.
Autor: ŘSD

Nová dálnice vyjde dráž, než ŘSD plánovalo. Už loni totiž vybralo na stavbu sdružení v čele s firmou Silnice Group, které nabídlo cenu 1,339 miliardy korun. Sdružení ale náhle odstoupilo od smlouvy a ŘSD muselo soutěž vypsat znovu. Napodruhé vyhrály Strabag a Eurovia s cenou 1,975 miliardy korun. Řidiči by se po novém obchvatu měli poprvé projet v květnu 2022.

První etapa obchvatu Frýdku-Místku staví od loňska sdružení firem vedené Alpine Bau.

 

Tagy D48 Obchvat Frýdku - Místku ŘSD
3 komentáře