Automobily Infrastruktura Silnice Stavebnictví Zprávy

ŘSD otevře dva zmodernizované úseky D1, hotova už je více než polovina

Modernizace D1. Foto: Ministerstvo dopravy
Modernizace D1. Foto: Ministerstvo dopravy

Ředitelství silnic a dálnic zprovozní v příštích dnech dva zmodernizované úseky dálnice D1. Konkrétně jde o úsek 10 od exitu 75 Hořice po exit 81 Koberovice a úsek 20 od exitu 146 Velké Meziříčí po exit 153 Lhotka. Z dvaceti úseků mezi Mirošovicemi a Kývalkou určených k modernizaci tak bude hotovo 12.

Stav modernizace D1. Pramen: ŘSD
Stav modernizace D1.
Pramen: ŘSD

Mezi Hořicemi a Koberovice budou poslední dopravní omezení odstraněna už v pátek večer. V úseku Velké Meziříčí – Lhotka bude během víkendu stahována doprava do jednoho jízdního pruhu. V sobotu večer bude obnoven provoz ve směru na Prahu ve dvou jízdních pruzích, ve směru na Brno budou práce pokračovat do pondělního poledne. Následně budou během úterý probíhat ještě dokončovací práce na krajnici, doprava však již bude vedena v režimu 2+2.

Už v srpnu byl plně otevřen úsek 15 Jihlava – Velký Beranov, koncem září bude následovat ještě úsek mezi Ostředkem a Šternovem. Na konci letošního roku tak bude řidičům k dispozici 90 kilometrů nově zmodernizované D1. Celá má být hotová do konce roku 2021.

Úsek 10, EXIT 75 Hořice – EXIT 81 Koberovice
Hlavní trasa:
délka: 6 497 m
kategorie: D 28/120
plocha vozovek: 150 612 m2
počet stavebních objektů: 28

Zhotovitel: EUROVIA, COLAS, EUROVIA Beton
Cena stavby dle smlouvy: 842 mil. Kč bez DPH
Termín modernizace: 03/2017 – 09/2018

Úsek 20, EXIT 146 Velké Meziříčí – EXIT 153 Lhotka

Hlavní trasa:
délka: 6 647 m
kategorie: D 28/120
plocha vozovek: 186 116 m2
počet stavebních objektů: 33

Zhotovitel: COLAS CZ, a.s. a INŽENIERSKÉ STAVBY, a. s.
Cena stavby dle smlouvy: 698 mil. Kč bez DPH
Termín modernizace: 03/2018 – 09/2018

5 komentářů

Klikni pro vložení komentáře
  • Dá se tohle vůbec nějak komentovat?
    Už je EIA na 6 pruhů? Není …
    12 let se o tom jenom mluví

  • Hotova UŽ je polovina?

    Vzhledem k původním plánům bych spíš psal TEPRVE polovina.

  • Pořád se mluví o tom, jak v roce 2018…. posléze až 2021 bude Rekonstrukce D1 hotová, ale nějak se zapomíná na stavbu č.1 – most Šmejkalka. Ten se začal stavět již za války a bez zásadní opravy slouží dodnes, má jen omezení co týká hmotnosti soupravy (důležité pro nadměry) a také se tam nesmí s vozidlem nad 12 tun v levém pruhu. Kdy se na něj dostane a jakým způsobem bude zrekonstruován či postaven nový?
    A jedna perlička – ve směru z Brna na Prahu je u nájezdu od Velké Bíteše (těsně před mostem přes I/37) na cca 50 metrech zachován původní povrch, jako by nepatřil ani do jednoho úseku (Lhotka – V.B. či V.B. – Devět Křížů). Možná je jako památka chráněn památkáři 🙂

  • No, první brněnský sjezd má kilometráž 190, tak mi přijde zvláštní, že po rekonstrukci 90 kilometrů bude rekonstrukce za půlkou…

    Není přesnější říci, že po (5-10?) letech uzavírek a megavoseru větší polovina ještě zbývá a rok 2021 je Ťokovo wish date, které dopadne podobně jako všechny ostatní jeho wish dates…

    • Modernizace se počítá od km 21 (Mirošovice) po km 182 (Kývalka) čili 161 km celkem. Úsek v km 182 – 210 se celkem rozvláčným tempem připravuje na šestipruh, tak se toho snad po schválení územních plánů a jiných drobností dožijeme 🙂 Termíny proto raději nekomentuji 🙁

Newsletter

Partneři


Výběr editora