ŘSD nechá navrhnout architekty další most na Pražském okruhu. Překlene Drahaňské údolí
Dálniční most přes Vltavu na DO, 5. místo. Autor: ov architekti + V-Con

Podmínkou bude vybudování lávky pro pěší a cyklisty i řešení celého území.
Na to stejně nebudou peníze.
Čím dříve, tím lépe…! Už před 30 lety bylo pozdě. Přestaňme už konečně vyhazovat peníze ČR/EU za „úpravy polních stezek“ a stavme opravdové stavby..
Tato stavba je hlavou proti zdi. Odpor je příliš velký.
Bojím se, aby nakonec stačil. Je třeba přidat.
Navrhuji odpor zlomit kobercovym bombardovanim a zbytek vycistit rojnici buldozeru a tanku. Tento muj komentar je neuveritelne stupidni a presto mene nez ten Vas.
Super! Architektonicko-urbanistické soutěže k významným dopravním stavbám prostě patří.
Hlavně na to urbanistické řešení se často zapomíná. Je dobře, že tady se na ně myslí.
Když jsem chodil na fakultu stavební já, tak jsme se učili že v pozemním stavitelství je nositelem zakázky architekt a v dopravním stavitelství inženýr. To znamená, že u pozemních staveb se přizvou do autorského týmu inženýrské profese jako subdodavatelé se všemi známými nevýhodami. U dopravních staveb by to mělo být naopak. Tedy, že do autorského týmu se jako subdodavatel přizve architekt. Až se jednou za jednu generaci budeme divit, že nemáme ani dělníky a ani inženýry, tak Vám garantuji, že „estéti“ nám to nepostaví. Čest výjimkám, ale je to čím dál horší. protože jednotlivé profese se díky tlaku na efektivitu… Číst vice »
OK boomer
🙂 To ještě ne.
Když jsem chodil na fakultu stavební já, měli jsme některé předměty na ústavu dopravních staveb. Vybrané studentské práce byly prezentovány na plakátech lemujcích chodby ústavu. Studenti se zde naučili skvěle řešit všechny technické aspekty dopravních staveb, bohužel ale vůbec žádná péče nebyla věnována problematice umístění těchto staveb do krajiny nebo města. Když studujete architekturu, vaše práce je během semesteru pravdelně podrobována kritice a je konzultována s odborníky v dalších oborech. Na dopravních stavbách se toto neděje a na výsledcích v praxi je to velmi často znát. Z mojí osobní zkušenosti, „odborník“ který pohrdá ostatními disciplínami je nejčastěj odborníkem ve svém… Číst vice »
OK BOOMER. Vždyť ty architektonické týmy samozřejmě mezi sebou technické inženýry mají. A řeší to taky podmínky, které toto požadují, včetně kvalifikací.
Já jsem naopak moc rád, že ŘSD zapojuje institut architektonické soutěže, není to jen o lepší estetice veřejných staveb, ale i o jejich funkčnosti a domyšlenosti mimo čistě technicky-inženýrskou stránku.
Navíc archi. soutěž přináší více možných řešení a alternativ, vč. řešení nejen automobilové dopravy.
Tak s tím si po 35 letech projektování dovoluji nesouhlasit… Bohužel nemají. A pak to strašně stavby prodražuje.
Možná krátkodobě prodraží, ale pozitivní externality dobrého designu vč. estetiky to brzy vyváží.
Tak pro ty, co mají potřebu se tu dělit na boomery a juniory. Funguje to asi takto. Ten, kdo je nositelem zakázky, tak ten drží peníze. Čím více bude inženýrská, tedy konkrétně mostařská profese v subdodavatelské pozici, tak tím v konečném důsledku bude nízká mzda toho inženýra, co ten most bude počítat. Dnes předseda ČKAIT už otevřeně říká, že máme vážný problém. Ti Vaši boomeři půjdou výhledově do penze a mladí o špatně placenou, ale vysoce odpovědnou práci nemají zájem. Kdo z Vás ví, že takový odpovědný autorizovaný statik/mostař má za svůj návrh doživotní odpovědnost a proto si musí platit… Číst vice »
Žijeme v tržní ekonomice. Pokud ti lidé nebudou, tak jejich mzdy porostou. Tak jednoduché to je.
Jo jo máte pravdu. Už se na to těšíme, že budeme mít vysoké mzdy, ale nebudeme mít čas je utratit 🙂 . Tak jednoduché to není. U nás spousta oborů stojí na ochotě lidí a jejich nadšení. Nikoli na ekonomických principech.
Domnívám se, že ten nedostatek mladých v oboru je z nemalé části způsoben i špatně a neefektivně nastaveným vysokým školstvím. Současný VŠ obor Konstrukce a dopravní stavby je hodně obsáhlý a složitý, čímž zejména silničářům a železničářům úplně zbytečně prodlužuje a komplikuje studium. Kdyby třeba byly dopravní stavby typu silnic, železnic a městských komunikací samostatně třeba jenom na 3 roky, tak by zájemců a absolventů taky třeba bylo víc.
Taky jsem z oboru a musím říct, že tyhle nekonečný žabomyší války mezi egy inženýrů a architektů mě dost vytáčí. Prioritou by mělo být spolupracovat a nikoliv se dohadovat o tom, kdo je víc.
Také jsem stavební inženýr, ale rozhodně nehodlám vést diskusi, kdy je kdo důležitější. Jsem přesvědčený, že jsou důležití oba – jak stavební inženýr, tak architekt, resp. urbanista. A především! Oba spolu mají komunikovat a spolupracovat!
Tak Vás v pozemním stavitelství učili třídní boj. Skvělé.
Nenapadlo Vás pak v praxi, že tento přístup překáží normální spolupráci?
Jsem si teda myslel, že udělaj tunel přes tu krásnou přírodu, zničí to celý ráz a i výhledy a ono jak tak koukám, tak ne. A přitom proč, když to šlo dost i u vedlejšího úseku dát do tunelu(úsek 520 Březiněves – Satalice)?! Fakt nechápu. Jako jasný bylo by to dražší, ale i tak si myslim, že za to ta Drahaň stojí, aby byla nedotčena…..
Jak si takové řešení představujete výškově?
Tak z mostu přes Vltavu by to přešlo do tunelu a vyjelo by to asi tak za budoucím MÚK Čimice. By to aspoň nezasáhlo přirodní park Drahaň – Troja. Takže by se to dalo udělat
Ano, dalo by se to udělat, ale kdo to zaplatí?
Když to nikdo nezaplatí, tak ať žádný okruh nestojí. Nelze přece takhle bezostyšně likvidovat přírodní parky.
Tak zaplatí, jako nebylo by to nejlevnější, ale takhle by nám tady taky nemuselo zůstat ani trochu přírody. Samozřejmě vše s mírou, jen i v tom parku je pár druhů, kterých není úplně hodně. Já tam nedaleko bydlim, takže vim jak to tam vypadá teď a bude to vypadat potom. A nelíbí se mi to a to se nelíbí nejen mně, ale i Praze 8 či Dolním Chabrům a nebo Ďáblicím…..
Jasně to chápu. Nikdo nechce „nedaleko“ od domu dálnici. Znamená to, že namáme stavět dálnice.
BTW: Ten Váš tunelový návrh moc nedává smysl. MÚK Čimice je mezi mostem přes Vltavu a mostem přes Drahaňské údolí. Takže ta by musela být buď zrušena, nebo hluboko pod zemí. I tak by mohl být problém v dálničních parameterech naklesat od mostu přes Vltavu dostatečně hloboko. Nezapomeňte Čimický potok, respektive Zámeckou rokli.
Otázka je, zda tam potřebujeme dálniční parametry.
Ta otázka už je dávno zodpovězená. Samozřejmě, že na pražském okruhu potřebujeme dálniční parametry.
Proč?
Jaké jiné parametry by měla mít komunikace propojující všechny dálnice vedoucí do/z Prahy?
Takové jaké se dají udělat bez zničení přírodního parku.
Jaké to jsou?
Myslíte těm městským částem kterým jinak nevadí se postupně plíživě rozšiřovat a zastavět podobná hodnotná území ulicemi a domy??
V jakém přírodním parku se tak děje?
Zrovna vámi a Filipem zmíněný park opravdu není pustina. Je docela dosti už teď zastavěný. Ani by mě nepřekvapilo, kdyby jste nějakou z těch staveb vlastnil vy.
Navrhuji zbourat Prahu 8, Dolní Chabry a Ďáblice a vrátit je přírodě.
Nemáte pravdu, my z Kobylis a Bohnic se toho nemůžeme 30 let dočkat. Jakákoli cesta na západ (od) Prahy znamená martyrium Stírka, Holešovičky, tunely, Patočkova/Evropská.
Byl jsem i na setkání v KD Krakov, a takovou masírku s hausnumerama jsem dosud nezažil. Pozváno starostkou Dolních Chaber. Měla to být diskuse, ale jako člověku , který dopravu vystudoval a 40 let se o ní zajímá, ty nesmysly trhaly uši.
Stavba je docela citlivě zasazena a v okolí ještě spoustu nedotčené přírody zůstane.
Drahaňským údolím jezdím na kole často, ale nejvíce by tomu místu prospěla likvidace všech vil a chat (cca 50 ks co jde vidět ze silnice (celkem 100 staveb dle mapy.cz)). Poté je možné tomu říkat přírodní park.
To ale pořád neřeší ten zásah do přírodního parku a to mi přijde fakt blbý. Ty chaty tam.pořád tu přirodu maj a nějakým způsobem aspoň za mě ten ráz nijak neničí a i docela zapadá do toho místa….
Ten úsek 520 ještě v tunelech NENÍ a pevně doufám že teď se to znovu přehodnotí!
AFAIK už je u 520 rozhodnuto, že se bude stavět v tunelové variantě.
Snad uz konečně budou chodci a cyklisti stavebně oddělení a lávka nebude zbytečně úzká… jednou se to v Praze snad nauči (HolKa, Zoo, Dvorecký…)
Dost o tom pochybuji..
Bohuzel taky … budou tam tak max nejakou minimalni sirky dany normou a cara a nebo ani ta ne a znacka na smiseny.
Zrovna když je investorem ŘSD? ŘSD chodce a cyklisty systematicky ignoruje. Např. https://mapy.com/s/kesenesega
https://mapy.com/s/jasehebode
Ono taky ty obce si museji rict nejaky podminky za ktery souhlasi se stavbou … u odkazu vyse bych rekl, ze maslo na hlave bude mit i ta obec … RSD nedela nic co nemusi.
Jenže v Osové Bítýšce naopak ŘSD udělalo i co nemuselo. Zaslepilo silniční odbočku do obce, potud v pořádku. Způsobem aby tam nešlo odbočit pěšky nebo na kole. A odbočení doleva k nádraží, odkud je podchod pod silnicí do obce je pro jistotu zakázáno taky. Takže např. ze Skřinářova se do Osové Bítýšky dostanete jen závlekem přes obchvat. Ideální cesta pro děti jedoucí do školy.
Jak se to ŘSD povedlo, že v Osové Bitýšce nikdo nepřipomínkoval ten projekt? Ono, třeba to tak někdo z těch místních stejců i chtěl…protože na kole nejezdí. Ale ŘSD za to jako úplně nemůže
Systematicky ignoruje? Protože tam nepostaví co: lávku pro pěší a cyklisty výšky 4+m nad vozovkou? To nejde jen tak „spíchnout“ z fošen a lešenářských trubek… 🙁