Infrastruktura Silnice

ŘSD navrhne úpravy dálnice D35 v okolí Litomyšle

Vizualizace D35 u Litomyšle
Vizualizace D35 u Litomyšle

Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) se bude snažit vyjít vstříc obcím a spolkům, které nesouhlasí s navrhovanou podobou budoucí dálnice D35 v okolí Litomyšle. Proti územním rozhodnutím na dva úseky vydaným v prosinci se také odvolaly. Takzvanou trasu nula z dokumentace k územnímu řízení ŘSD nechce směrově měnit, řekl novinářům místostarosta Litomyšle Radomil Kašpar (KDU-ČSL).

ŘSD začne podle připomínek připravovat návrhy na úpravu dálnice, například na výstavbu valů, protihlukových stěn, hustší osázení zelení a bude uvažovat o úpravě výškového profilu trasy. Změny by měly pomoci snížit hlučnost a další nepříjemné vlivy dálnice na okolí.

Za Pardubický kraj rád pomohu při přesvědčování kompetentních orgánů a ministerstev o důležitosti uvolnění peněz pro navržená opatření, která vyplynou při přípravě projektu pro realizaci stavby. Dálnici D35 nepotřebuje pouze Litomyšl, ale je páteří celého kraje a České republiky,“ uvedl Michal Kortyš (ODS), senátor a náměstek hejtmana Pardubického kraje pro dopravu.

Na úseku z Litomyšle do Janova některým lidem vadí zvolená trasa. ŘSD ji dlouho chystalo středem koridoru, který schválilo město Litomyšl. Další varianta zvažovala vedení silnice nikoli po náspech, ale v zářezu. Zastupitelstvo Litomyšle před dvěma lety o jeden hlas doporučilo původní variantu. Lidé z obcí Strakov či Janov se s tím ale nesmířili. V úseku ze Džbánova do Litomyšle zase panují obavy z toho, že dálnice povede u Pekla přes cenné zdroje pitné vody.

Žádost o vydání územního rozhodnutí na zbývající třetí úsek D35 kolem Kornic již posuzuje Krajský úřad Pardubického kraje. Podle litomyšlské radnice lze předpokládat, že územní rozhodnutí by mohlo být vydáno koncem roku 2020.

D35 Litomyšl - Janov
D35 Litomyšl – Janov

ČTK

10 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Přemek

Přiblížení trasy u Kornic k obci by při odhlučnění řešilo i dotyk dálnice se zvodněnou oblastí severně od Kornic. Zabijí se tak dvě mouchy jednou ranou. Nicméně se trochu divím, že neexistuje vysoce respektovaná funkce traséra s ekologickými i stavebně technickými znalostmi, který by kombinací prošlapání trasy kombinoval s dobrou aktuální mapou a teprve pak by maloval trasu či již načrtnutou od stolu korigoval. Závazně. Kdejaký trumbera má dnes pocit, že může žvanit do víceoborového řešení páteřní dopravní komunikace. Mirek Patrik a DZ by se pak mohli věnovat komplexnějším problémům naší země a ne náhradě lidského zdrojového deficitu v obcích… Číst vice »

Přemek

Dohadují se, dohadují a zase dohadují, penízky se kutálejí a výsledek – ten není a ještě dlouho nebude. Dokud se nezavede progresivní zdanění příjmů s vynětím z progrese při financování veřejné infrastruktury (možno podmínku upravovat dle aktuálních veřejných priorit). I bohatci ji totiž zhusta využívají.

Kodl

To skutečně vypadá, že D35 nebude dostavena ani do konce právě začlého desetiletí. Smutné české poměry..

Rýpal

Hlavně múk od Třebové by to chtělo

Ján Trnka

Kolkokrat sa tento konkretny usek uz upravoval??

Najprv sa zrusilo planovane odpocivadlo, potom aj zjazd od Ceske Trebove, o ktorom sa narychlo zase jedna, lebo niekomu docvaklo, ze jeho zrusenie bola uplna blbost. Potom donekonecna hadanie o tom ci bude dialnica o 50 metrov blizsie alebo dalej, potom zase vadili nasypy…

vrtal

Máte pravdu. Je to děs. Prapůvodně ta dálnice měla vést od Vysokého Mýta mezi Ústí nad Orlicí a Českou Třebovou a dále na moravu. Jenže Litomyšl strašně chtěla mít dálnici kolem města a teď jsou z toho jenom problémy. Že zas tak blízko ji nechtějí. Městům na severu jako držhubné byli slíbeny přivaděče jenže to stojí peníze takže se z toho stát snaží vyvléct… On si nikdo nevšiml že z UO a ČT je to do Litomyšl přes dost slušný hřbet…

smart

Pokud by se prosadila severní varianta, bylo by to zablokované zase stížnostmi Dětí Země viz: „Děti Země se dálnicí D35 v Pardubickém kraji silně angažovaly společně s místními obcemi, spolky a veřejností při výběru koridoru během schvalování krajského územního plánu do roku 2008. Jelikož se podařilo prosadit námi navrhovaný jižní koridor podél stávající silnice I/35, zatím povolování konkrétní trasy této dálnice jen sledují,“ uvedl předseda Dětí Země Miroslav Patrik.

jma

Ty sjezdy mi připadají poměrně nešikovný. To lidé, kteří pojedou do České Třebové, případně do Ústí, stejně budou nuceni projet centrem Litomyšle?

vrtal

To se ještě řeší. Měl by se tam vrátit sjezd pro Ústí a Českou Třebovou – vedou se o tom celkem intenzivní jednání. V Litomyšli i České Třebové novým vedením radnic po volbách došlo že vypuštění tohoto sjezdu byl nesmysl. V Litomyšli by se veškerá doprava na dálnici totiž valila kolem zámku po nově vydlážděné silnici. A výkřik starosty Němčic že lidé na dálnici z České Třebové budou jezdit přes přivaděč od Žamberka k Chocni ukazuje na nepříliš logické uvažování tohoto starosty.

Rýpal

Jojo na too bych se mohl víte co