Na jaře zahájí ŘSD proces EIA k tunelu Bílina, stavět se má od roku 2029

Bílina a silnice I/13. Pramen: Město BílinaBílina a silnice I/13. Pramen: Město Bílina

Vznikne ucelený čtyřpruhový tah z dálnice D8 až do Chomutova s napojením na dálnici D7.

28 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Kamil

Úsek silnice z Varů až po Ústí by nebyl špatný dotáhnout v režimu 2+2 včetně případných obchvatů. Něco takového skrz Sudety se tu již kreslilo cca 80let nazpět 😉

Diesel

Tak co jsem se tak pídil, tak ta myšlenka uceleného čtyřpruhu se ani neopustila. Jen ten úsek kolem Ohře bude zřejmě úplně to poslední co vznikne. Tam silnice rozšířit nikde nejde a bude to de facto novostavba z Ostrova až po Klášterec nad Ohří.

Alibaba

Není třeba rozšiřovat, dá se postavit další dva pruhy v trochu jiné stopě a bude se jezdit po staré silnici jedním směrem a po nové druhým směrem. Jen je možný, že pro ty dva pruhy bude nutné v údolí Ohře vybudovat tunely.

Bernard L.

To můžete tvrdit jen proto, že jste tam nikdy nejel. AKtuální silnice bude dobrá jako silnice II/613 pro obsluhu obcí, ale tako hlavní průtah mezi Karlovarským a Ústeckým krajem to je směrově i sklonově naprosto tragické.

Alibaba

A co kdyby se místo silnice/dálnice postavila pořádná železnice a silnice i/13 pak zůstala pro tu místní obsluhu?

looking4bucho

Studie je k tomu vypracovana davno:
https://portal.cenia.cz/eiasea/download/RUlBX0tWSzM0NV9vem5hbWVuaURPQ18xLnBkZg/KVK345_oznameni.pdf

Jako u vseho slozityho, bude i tady zalezet na mnoha faktorech a rozhodnutich. Jednim z prvnich bude referendum v Ostrove o vysce budouciho logistickeho centra v arealu byvale Skodovky. Pokud projde vyssi varianta, tak se da ocekavat takovy narust intenzity kamionove dopravy aby tato studie ekonomicky vysla. Pokud ne, tak to asi automaticky neznamena konec nadeji na zkapacitneni, ale sance budou mensi. A podobnych faktoru tam bude jeste mraky…

Greta

Běžte už se vycpat s názvem Sudety. Takhle tomu začal říkat až Hitler a nikdy předtím v Erzgebirge ani pod nimi o žádných Sudetech nikdo neslyšel.

Hwk

Ale dnes to Sudety jsou. Tečka.

klef

Aby ses nepotentovala. Tady v Sudetech tomu tak říkáme.

Pavel

Nesmysl. To pro Krušné hory používal už Johannes Mathesius v 16. století. A před ním možná i antičtí autoři.

Slosor

Sudety dnes pro mě nejsou primárně geografickým pojmem. Jsou to regiony s velkými specifiky oproti zbytku republiky, které souvisí s tím, že drtivá většina obyvatel tam před rokem 1945 neměla žádné předky. Jak jinak tyto oblasti jednoslovně nazvat?

Diesel

K ucelenemu čtyřpruhu bude ještě chybět spojka u Teplic, ale ta se má snad v dohledné době realizovat. Bílina si to zaslouží na téhle trase je to jediný průtah městem. Pak skutečně bude supr alternativa D7/D8. V Deutsch jsem koukal už se taky začíná o něčem uvažovat od Chemnitz nach Chomutov.

Honza z Jirkova

A co se stane se špuntem u Globusu v Chomutově? Ve špičce je to taky pěkná čekačka, když se čtyrpruh napojuje na obyčejný kulaťák.

Diesel

Tak to je u Mostu ten samý problém, ale tyhle bodové závady se snad jednou taky odstraní. V případě Chomutova to zřejmě bude muset asi jižně obejít město celá čtyřproudovka.

Beekee

Délka přeložky je 3,4 km, z toho 1,4 km v tunelu. Aktuální odhad ceny je 7 mld.
To jen pro upřesnění a doplnění.

Tomáš H

Těžaři uhlí platí daň 1.5 % z ceny vytěženého uhlí (v Německu je to přes 10%). Kdyby se i u nás daň zvedla, podobné stavby by šlo snadneji realizovat. Uhelná lobby je však silná, nevěřím, že nová vláda daň zvýší. Přitom důl Bílina je hlavní překážkou pro vedení obchvatu, nicméně tunel je vždy do budoucna lepší, netvoří bariéru v krajině.

Alibaba

Co má uhlí společného se silnicí? To vám nestačí ty šílené daně na uhlí v podobě emisních povolenek?
A co takhle silniční daň pro všechny auta bez výjimek?
Co takhle vyšší cena dálničních známek? Sice to není dálnice, ale furt je to přispění silniční dopravy do silničního rozpočtu.

David

Silniční daň i cena dálniční známky jsou teď tak nízko, že by nepokryli ani údržbu natož nějaké investice.

Alibaba

Jsou, a ještě spousta aut má výjimku.
Takže co s tím?
Prostě zdražit, aby se teda pokryla minimálně ta údržba a pak třeba i nějaká investice.

Tomáš H

Ad dálniční známka – i zde je srovnání s vyspělejším Německem, ke kterému směřujeme, na místě – dálniční známka v ČR za rozbité dálnice s omezenou rychlostí – 1500 Kč ročně, Německo – neomezená rychlost, 0 Kč ročně

Pavel Čech

Všichni Němci platí silniční daň podle stáří a emisní třídy auta…

Tomáš H

Silniční daň není dalnični známka. U dalnični znamky vznika negativni efekt, že lide bez ni pak dalnice objiždeji pres obce. V Nemecku je silnični daň spiše ekologickou daní. Jsem pro její zavedení a zrušeni dalnični znamky v ČR, ale opět nevěřim, že to nekdo prosadi.

Tomáš H

Silnični daň pro všechny dle stari vozu a exhalaci si dokažu predstavit. Aspoň by se urychlila eliminace vraků ze silnic. A zaroveň zrušit dalnicni znamku a omezenou rychlost na dalnicich (až na vybrane useky).

Alibaba

Je blbost platit daň podle stáří a nějakých emisí, když namáhání a opotřebení silnic je úměrné hmotnosti. A co se týče starých aut, tak ty jsou právě ty nejekologičtější, protože se nemusely nově vyrobit. A dálniční známka by měla být jako platba za luxus, nejlépe od kilometru. Omezená rychlost na našich dálnicích je proto, že jsou dálnice navrženy na nějakou rychlost, kdy je po ní jezdit bezpečné (hlavně různé rozhledové trojúhelníky a připojovací pruhy). Ano, některé rovné přehledné úseky by mohly být pojížděny rychleji než 130, ale to je na posouzení konkrétních úseku. I Němci mají na svých dálnicích spousta… Číst vice »

Frantisek

I silniční lobby je silná. Místo konečně alespoň trochu pořádné železnice jen další a další a širší a rychlejší silnice.

Jiří Kocurek

Jo, zlá silniční lobby si vymohla, aby železnice dostala 53 mld. Kč na rok 2022. Jinak by měla rozpočet větší než celá Česká republika.

Joker

Tzn., že vznikne jakýsi bypass Č. Středohoří pro pro případ, že nebude průjezdná D8?

FrenkyUL

Ne to ne. Prostě jednou či druhou dálnicí dojedete z Prahy do pohraničí a dál po čtyřpruhu na místní velká města.