ŘSD musí potřetí předělat plány na obchvat České Třebové

Průtah Českou Třebovou. Foto: Google Street ViewPrůtah Českou Třebovou. Foto: Google Street View

Jen projednávání EIA na novou stavbu běží od roku 2016.

Už dvakrát vrátil Krajský úřad Pardubického kraje Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) plány na vybudování nového obchvatu České Třebové. Naposledy se tak stalo tento týden.

Vyplývá to z informací v registru oznámení EIA. Úřad vrátil dokumentaci k přepracování na základě vyjádření dotčených osob, zejména ze strany městských a obecních úřadů podél trasy. Zpracovatel dokumentace Vladimír Ludvík má například doplnit údaje o záboru půdy u jednotlivých variant, včetně tříd ochrany. V dokumentaci chybí reálné vyhodnocení dopadu jednotlivých variant na lesy a stanovení kompenzačních opatření. Zpracovatel nedodal ani zdravotní rizika z podoby imisních koncentrací a kompletní biologický průzkum. Projednávání obchvatu se táhne od roku 2016.

Trasa nové přeložky silnice I/14 vede okolo České Třebové až k Opatovu. Nová trasa by vytvořila obchvat Třebové, kterou zatěžuje tranzitní doprava. Dokumentaci krajský úřad již v roce 2020 jednou vrátil k doplnění, protože chyběly některé její součásti.

Tři různé varianty

ŘSD v materiálu předkládá tři varianty přeložky silnice. První dvě jsou podobné a měří asi 14 kilometrů. Obě odklánějí dopravu ze současné silnice I/14 v nezastavěné části sousední obce Dlouhá Třebová přibližně naproti autobazaru. V červené variantě se pak obchvat napojuje na přeložku silnice I/43 Opatov – obchvat, ve variantě je napojení stykovou křižovatkou na silnici I/43.

Třetí, zelená, je alternativou ke dvěma předchozím a zajišťuje pouze obchvat větší části České Třebové. Trasa je výrazně kratší, měří jen něco přes pět kilometrů, její součástí jsou ale tři významné mostní objekty. Trasa se odpojuje od silnice I/14 mezi ulicemi Vondrák a Niva, na konci úseku je napojena do křižovatky silnice I/14 se silnicí III/01427.

Varianta zelená podle zpracovatele dokumentace nezajistí vymístění tranzitní dopravy z celého úseku silnice I/14 procházejícího Českou Třebovou ani z přilehlých obcí Dlouhá Třebová a Třebovice. Není také v územních plánech obcí. V souladu s územními plány je prakticky pouze varianta červená. Přeložka je navržena jako dvoupruhová komunikace. I delší varianty obsahují mostní stavby, shodně po sedmi.

Návrhy tras obchvatu České Třebové. Foto: ŘSDNávrhy tras obchvatu České Třebové. Foto: ŘSD
Tagy Česká Třebová I/14 obchvat České Třebové Ředitelství silnic a dálnic ŘSD
20 komentářů