ŘSD má první povolení pro další rozšíření D1 u Brna na šest pruhů

D1 u Troubska. Foto: Google Street ViewD1 u Troubska. Foto: Google Street View

Práce na mostech mezi Kývalkou a Brnem-západ začnou příští rok.

Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) získalo první povolení pro rozšiřování dálnice D1 u Brna v úseku od Kývalky k exitu Brno-západ. Podle aktuálního plánu by rozšíření samotné dálnice v této části mělo začít v roce 2027, výstavba nových mostů začne ale už dříve.

O vydání povolení informoval Dopravní a energetický stavební úřad na úřední desce. Povolení se týká mostu u Troubska přes Augšperský potok, který bude zbourán a místo něj postaven nový pro šest jízdních pruhů.

ŘSD počítá, že pro většinu úseku bude žádat o společné povolení najednou. „Mosty se snažíme řešit dopředu, jde o komplikovanější stavby,“ vysvětlil ředitel brněnského závodu ŘSD David Fiala.

Rozšíření D1 v úseku Kývalka - Brno-západ. Foto: ŘSD

Celkem osm kilometrů dlouhý úsek je ve směru od Prahy prvním, kde bude okolo Brna šestipruh. ŘSD postupně počítá s rozšířením dálnice v úseku Kývalka až Holubice. Aktuálně běží práce na rozšíření D1 v úseku Brno-centrum a Brno-jih, letos by měly začít práce na úpravy křižovatky Brno-jih.

Práce na mostech začnou už příští rok

I když celý úsek začne rozšiřovat až v roce 2027, práce na celkem třech nových mostech začnou už před tím. Aktuálně běží projektová příprava na další dva mosty a zpracovává se podrobný geotechnický průzkum.

Demolice stávajícího mostu přes Augšperský potok bude prováděna postupně při zachování provozu na dálnici D1 v provizorních jízdních pruzích. Nový most bude 20 metrů dlouhý a 51,85 metru široký. Zbourány mají být postupně i další dva mosty na tomto úseku.

Součástí úprav bude i proměna křižovatky Kývalka, která bude přestavěna na všesměrovou křižovatku. Jižní část křižovatky bude doplněna o velkou okružní křižovatku, do které budou zapojeny silnice I/23, II/602 a větve křižovatky. Ve směru z Brna do Prahy bude ještě na části úseku přidán stoupací pruh. Zvětšení pruhu je navrženo na vnitřní stranu vozovky. I v tomto úseku bude zřízen odstavný pruh šířky 2,50 metru, šířka vozovky se stoupacím pruhem je 14,50 metru.

Detailně je celá stavba popsána v informačním letáku. Rozšíření tohoto úseku má vyjít na 3,6 miliardy korun.

Tagy D1 Ředitelství silnic a dálnic rozšíření D1 u Brna ŘSD
43 komentářů