ŘSD má povolení pro výměnu dvou mostů na nejvytíženějším úseku D1 u Prahy
D1 se zúženým úsekem u Jažlovic. Foto: Google Street View

K výměně mostů u Říčan dojde až po dokončení modernizace Šmejkalky.

K výměně mostů u Říčan dojde až po dokončení modernizace Šmejkalky.
Mluvím o směru z Prahy. Ideální by bylo propojit připojovák od exitu 12 až ke stoupáku před exitem 15. Právě toto místo tomu bránilo. Pro nouzové odstavení by mohlo stačit vytvořit SOS zálivy.
Tak by se de facto vytvořil čtvrtý pruh.
Být ŘSD, jdu do toho hned, co budu moci. Šmejkalce navzdory. Protože v uvedených letech cca 28, má již být v provozu SOKP 511, který přivede do tohoto místa více dopravy, než v současné době. Navíc pokud by stavba nových mostu začala nyní, trochu by to mohlo pomoci i kratším kolonám před Šmejkalkou. Protože by se doprava kolem těchto mostu trochu rozředila. Ale nejsem odborník na dopravní proudy, pouze laik.
Já osobně bych tipoval že 511 spíš dopravu odvede – zatraktivní to D11+D35 i pro cesty ze západu (Prahy i republiky).
Ale pravda je že to zase přitáhne auta od Bolky (která teď jezdí po I/38), takže těžko říct
Mě „baví“, jak se stále objevují nové a nové mosty, které nebyly zmodernizovány…
Tenhle úsek ale vůbec součástí modernizace nebyl
Tenhle usek byl soucast akce 3+3 pred zhruba dvaceti lety.
Já myslel, že se jedná o modernizaci mezi Mirošovicemi a Kývalkou. Že se dodnes tyhle zúžení nevyřešily je samozřejmě ostuda a špatně je i to, že se stejná strategie plánuje na budoucích rozšířeních stávající sítě, např. D10..
To moc akce 3+3 nebyla, když z ní vynechaly pár mostů 🙂 Následně to mohli zahrnout do té velké modernizace, po které by jim zůstala jen stará Šmejkalka. No, škoda mluvit.
Tak chybějící odstavný v délce doslova pár metrů je strašný problém a bezpečnostní riziko, které se musí řešit. Ale aby se dohromady s těmi mosty rozšířila také vozovka D1 tak, aby zde vznikl pořádný dálniční rozplet 2+2 pruhy (2 centrum Prahy+2 na D0) TO NE. To odbočování tam vytváří stokrát nebezpečnější situace a to nemluvím o naprosto nedostatečné kapacitě ve chvíli, kdy se otevře D0 511. Veškerý provoz z D1 na okruh pak povede jedním pruhem, který se na pár metrech na konci rozdvojí, což je už v tu chvíli úplně k ničemu. Za 15 let tady s tím naprosto… Číst vice »
Uznávám, není to ideální, ale je zas pravda, že třeba v neděli večer, kdy je tento úsek hodně problematický, tak klidně 40-50% příjezdu na tento úsek tvoří auta od Budějovic. To samé obráceně v pátek/sobotu jich v Mirošovicích klidně 40-50% odpadne a trpí to vlastně hodně podobně i bez oemezení na „jé my zapomněili na most Šmejkalka“. Průměr je o něco nižší, ale i sčítání z roku 2020 říká, že zatímco dvoupruh D1 přivede do Mirošovic zhruba 40-50 tisíc aut, tak I/3 tam přivede 25-30 tisíc. Kolik jich tedy zůstane, jestli se někdy dožijeme D3, je otázka (možná na to… Číst vice »
Opravdu mne těší, že „chalani“ s ŘSD vnímají neexistenci odstavného pruhu jako bezpečnostní riziko. Takže vzhůru do toho. Na D1 jich je plná prd…
A budou mosty připravené pro 4+4, kdyby na něj někdy výhledově došlo? Aby to tam zase nevypadalo stejně, bez odstavného. Protože jestli někdy někde bude dálničních 4+4 pruhů, tak dost možná právě tady mezi D0 a Mirošovicemi.
Zbytečné. Provozu odlehčí budoucí D3 na ČB a D11+D35 jako severní alternativa osy východ-západ.
Dočasně, ale bavme se třeba o roce 2050, ne 2035
V roce 2050 už ani v ČR nebudou auta posvátná a pokud bude potřeba zvýšit objem dopravy mezi Prahou a Brnem, bude se řešit přidávání kolejí, ne dálničních pruhů.
Nedomyslel jste sídelní suburbanizaci Prahy. O tu tu půjde do budoucna především.
tak regulérní 4+4 s odstavákem by při případné rekonstrukci mostu v jednom směru asi dokázal pojmout 3+3 zúžených pruhů. a že se jedná o kritické místo s mimořádnou dopravní vytížeností asi rozporovat nebudeme.
To je taková absurdní stokrát opakovaná doměnka. D1 bude stále hlavní spoj mezi Prahou a zbytkem jihovýchodu republiky (Moravou), především Brnem a okolím. Plus hlavní spoj se Slovenskem, Maďarskem, Rumunskem. D35 hraje roli možná tak pro cesty mezi Prahou a Olomoucí/Ostravou, popř. Polskem.
Stačí se podívat na aktuální data o provozu na D1 a ta dálnice je dávno za hranicí kapacity, takže když něco z toho za možná 5 let pobere D35, tak s ohledem na stálý pozvolný nárust budeme na D1 stále tam, kde jsme teď.
Přesně tak, po dostavbě D3 se uvolněná kapacita náplní hned do dalšího sčítání dopravy a žádný pokles na I/3 reálně nebude. K tomu se bude stavět východní obchvat Říčan, který přivede na D1 celou oblast okolo Mukařova a nárůst obyvatel na Praze-Východ se taky asi úplně nezastaví… Představa, že na jakékoliv dálnici u Prahy nebo Brna někdy poklesne provoz je mylná a je to spíše zbožné přání
Má smysl řešit alternativní tahy a ne donekonečna rozšiřovat ten jeden. Mnohem více by tady pomohla třeba budoucí D19 Plzeň-Humpolec a nebo tah Jihlava-Znojmo aspon v parametru SPMV…
Nazory jakoje tenhlejsou duvod proc se cela rada staveb postavi jen proto aby se po 5 letech zjistilo ze nedostacuje.
Nikoli, důvodem k takovému stavu je chybějící/nedostatečné zpoplatnění silnic, takže se neřeší efektivita dopravy. Tenhle problém, že když dáte silnice k dispozici zadarmo, vždycky když přidáte pruh, aby silnice odpovídala požadované kapacitě, za pět až deset zjistíte, že už to zase nestačí. A že ještě jeden pruh to vyřeší.
4+4 je naprosto mimo znalost výhledu (ne)nárůstu vozidel. Respektive těch neautonomních. V okamžiku nástupu autonomních vozidel se tyto pohodlně poskládají na 3+3, protože rozhodně nepojedou všichni piloti v pravém a strejci v klobouku 80-tkou v prostředním a levý nebude prázdný.
Až budou auta autonomní, bude jich jezdit 2x tolik protože MHD ztratí absolutně smysl a bude to (mimo centra velkých měst) už fakt jenom pro ty socky. Proč se mačkat v S9 a tam se nesoustředit na práci, když můžete jet klidně o trochu déle (v ranní špičce), ale sedět budete ve svém vyhřívaném/klimatizovaném voňavém a pohodlném autonomním voze, kde si vyřídíte všechny telefony a k tomu nějakou tu schůzku nebo si prostě zdřímnete?
Důvod je jednoduchý – protože ta cesta autonomním autem bude několikrát dražší, než cesta MHD.
No a proto píšu, že mimo velmi husté osídlení budou VHD jezdit jen socky.
Většina tras S linek je pořád součást toho hustého metropolitního osídlení. Vždyť můžou v důsledku přibýt autonomní autobusy atd., kterých bude jezdit tolik, že každý bude mít své pohodlné sedadlo. A ty kolony budou menší, když bude na dálnici stát řada autonomních busů než řada autonomních aut. Zapomínáte na děti co jezdí ze-do školy, lidi co mají potřebu nějakého sociálního kontaktu (staří, ženy, ti co jsou už sami), lidi kterým je příjemnější velký prostor a vysoký posed a v autonomním osobním voze se prostě nebudou cítit dobře a bezpečně, plus ne každý potřebuje pracovat při dojíždění. Když říkáte že to… Číst vice »
Až nastoupí plně autonomní vozidla, tak Vy, maminko, už tady nebudete 😉
Já spíše vnímám to 4+4 jako rozplet 2/2 + 2/2.
Uvažovat o 4+4 má smysl teprve ve chvíli, až přijdeme na to, jak všechny 4 pruhy udělat levé…
Just one more lane…
… for trains?
Nikoliv, až bude nutné mít 4+4, ŘSD opět omezí provoz na dálnici a učitelé a důchodci se rádi uskrovní, aby byly finance na další rekonstrukci. Vždyť je to pořád stejné, viz Pražský okruh, který se u Ořecha nedávno rekonstruoval za miliardu, aby se za pár let mohl za další miliardy rozšířit na 3+3.
Vážený pane, čas hrozně letí, tahle rekonstrukce u Ořecha se datuje 2009/10, tj. co je špatného na tom, že nyní se připravuje nikoliv jen další oprava, ale rovnou přestavba na 3+3?
Ten most blíže Praze by potřeboval rozšířit na 4 pruhy stoprocentně, protože u něj začíná rozplet 2+1 D1-D0, který se až o kus dál mění na 2+2. Vytváří to tam nebezpečné situace. Rovnou celý úsek odkud začíná rozplet rozšířit na 2+2.