ŘSD má povolení pro výměnu dvou mostů na nejvytíženějším úseku D1 u Prahy
D1 se zúženým úsekem u Jažlovic. Foto: Google Street View

K výměně mostů u Říčan dojde až po dokončení modernizace Šmejkalky.
K výměně mostů u Říčan dojde až po dokončení modernizace Šmejkalky.
Mě „baví“, jak se stále objevují nové a nové mosty, které nebyly zmodernizovány…
Tenhle úsek ale vůbec součástí modernizace nebyl
Tenhle usek byl soucast akce 3+3 pred zhruba dvaceti lety.
Tak chybějící odstavný v délce doslova pár metrů je strašný problém a bezpečnostní riziko, které se musí řešit. Ale aby se dohromady s těmi mosty rozšířila také vozovka D1 tak, aby zde vznikl pořádný dálniční rozplet 2+2 pruhy (2 centrum Prahy+2 na D0) TO NE. To odbočování tam vytváří stokrát nebezpečnější situace a to nemluvím o naprosto nedostatečné kapacitě ve chvíli, kdy se otevře D0 511. Veškerý provoz z D1 na okruh pak povede jedním pruhem, který se na pár metrech na konci rozdvojí, což je už v tu chvíli úplně k ničemu. Za 15 let tady s tím naprosto… Číst vice »
Opravdu mne těší, že „chalani“ s ŘSD vnímají neexistenci odstavného pruhu jako bezpečnostní riziko. Takže vzhůru do toho. Na D1 jich je plná prd…
A budou mosty připravené pro 4+4, kdyby na něj někdy výhledově došlo? Aby to tam zase nevypadalo stejně, bez odstavného. Protože jestli někdy někde bude dálničních 4+4 pruhů, tak dost možná právě tady mezi D0 a Mirošovicemi.
Zbytečné. Provozu odlehčí budoucí D3 na ČB a D11+D35 jako severní alternativa osy východ-západ.
Dočasně, ale bavme se třeba o roce 2050, ne 2035
V roce 2050 už ani v ČR nebudou auta posvátná a pokud bude potřeba zvýšit objem dopravy mezi Prahou a Brnem, bude se řešit přidávání kolejí, ne dálničních pruhů.
Nedomyslel jste sídelní suburbanizaci Prahy. O tu tu půjde do budoucna především.
tak regulérní 4+4 s odstavákem by při případné rekonstrukci mostu v jednom směru asi dokázal pojmout 3+3 zúžených pruhů. a že se jedná o kritické místo s mimořádnou dopravní vytížeností asi rozporovat nebudeme.
To je taková absurdní stokrát opakovaná doměnka. D1 bude stále hlavní spoj mezi Prahou a zbytkem jihovýchodu republiky (Moravou), především Brnem a okolím. Plus hlavní spoj se Slovenskem, Maďarskem, Rumunskem. D35 hraje roli možná tak pro cesty mezi Prahou a Olomoucí/Ostravou, popř. Polskem.
Stačí se podívat na aktuální data o provozu na D1 a ta dálnice je dávno za hranicí kapacity, takže když něco z toho za možná 5 let pobere D35, tak s ohledem na stálý pozvolný nárust budeme na D1 stále tam, kde jsme teď.
Přesně tak, po dostavbě D3 se uvolněná kapacita náplní hned do dalšího sčítání dopravy a žádný pokles na I/3 reálně nebude. K tomu se bude stavět východní obchvat Říčan, který přivede na D1 celou oblast okolo Mukařova a nárůst obyvatel na Praze-Východ se taky asi úplně nezastaví… Představa, že na jakékoliv dálnici u Prahy nebo Brna někdy poklesne provoz je mylná a je to spíše zbožné přání
Má smysl řešit alternativní tahy a ne donekonečna rozšiřovat ten jeden. Mnohem více by tady pomohla třeba budoucí D19 Plzeň-Humpolec a nebo tah Jihlava-Znojmo aspon v parametru SPMV…
Nazory jakoje tenhlejsou duvod proc se cela rada staveb postavi jen proto aby se po 5 letech zjistilo ze nedostacuje.
Nikoli, důvodem k takovému stavu je chybějící/nedostatečné zpoplatnění silnic, takže se neřeší efektivita dopravy. Tenhle problém, že když dáte silnice k dispozici zadarmo, vždycky když přidáte pruh, aby silnice odpovídala požadované kapacitě, za pět až deset zjistíte, že už to zase nestačí. A že ještě jeden pruh to vyřeší.
4+4 je naprosto mimo znalost výhledu (ne)nárůstu vozidel. Respektive těch neautonomních. V okamžiku nástupu autonomních vozidel se tyto pohodlně poskládají na 3+3, protože rozhodně nepojedou všichni piloti v pravém a strejci v klobouku 80-tkou v prostředním a levý nebude prázdný.
Až budou auta autonomní, bude jich jezdit 2x tolik protože MHD ztratí absolutně smysl a bude to (mimo centra velkých měst) už fakt jenom pro ty socky. Proč se mačkat v S9 a tam se nesoustředit na práci, když můžete jet klidně o trochu déle (v ranní špičce), ale sedět budete ve svém vyhřívaném/klimatizovaném voňavém a pohodlném autonomním voze, kde si vyřídíte všechny telefony a k tomu nějakou tu schůzku nebo si prostě zdřímnete?
Důvod je jednoduchý – protože ta cesta autonomním autem bude několikrát dražší, než cesta MHD.
Až nastoupí plně autonomní vozidla, tak Vy, maminko, už tady nebudete 😉
Já spíše vnímám to 4+4 jako rozplet 2/2 + 2/2.
Uvažovat o 4+4 má smysl teprve ve chvíli, až přijdeme na to, jak všechny 4 pruhy udělat levé…
Just one more lane…
… for trains?
Nikoliv, až bude nutné mít 4+4, ŘSD opět omezí provoz na dálnici a učitelé a důchodci se rádi uskrovní, aby byly finance na další rekonstrukci. Vždyť je to pořád stejné, viz Pražský okruh, který se u Ořecha nedávno rekonstruoval za miliardu, aby se za pár let mohl za další miliardy rozšířit na 3+3.