Infrastruktura Silnice Stavebnictví

ŘSD má povolení pro další úsek D7, rozšíření obchvatu Panenského Týnce začne letos

Vizualizace mimoúrovňové křižovatky v Panenském Týnci. Foto: ŘSD
Vizualizace mimoúrovňové křižovatky v Panenském Týnci. Foto: ŘSD

Ředitelství silnici a dálnic chce ještě letos začít s rozšířením obchvatu Panenského Týnce na Lounsku na silnici I/7. Stavbou čtyřpruhového úseku vznikne další úsek dálnice D7.

Získání stavebního povolení oznámilo ŘSD na svém twitterovém účtu.

Podle mluvčího Jana Studeckého aktuálně běží soutěž na zhotovitele, termín pro podání nabídek je na začátku června. Pokud půjde vše dobře, řidiči by měli začít po úseku jezdit v roce 2021. Odhadovaná cena je 758 milionů korun, ŘSD několikrát kvůli dotazům uchazečů posouvalo termín podání nabídek.

Mapa obchvatu Panenského Týnce. Foto: ŘSD
Mapa obchvatu Panenského Týnce. Foto: ŘSD

O rozšíření obchvatu Panenského Týnce se mluví dlouho, už v roce 2009 dostala silnice pravomocné územní rozhodnutí. Pak se ale dostala na seznam staveb, na které nebyly peníze. ŘSD postupně buduje mezi Prahou a Chomutovem dálnici.

Po dokončení bude celý 3,5 kilometru dlouhý úsek čtyřpruhový. Do Panenského Týnce budou řidiči sjíždět po nové mimoúrovňové křižovatce na severozápadním okraji obce.

nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Človek
Host
Človek

Každý kus dálnice je asi fajn, ale obchvat už tam je a zácpy se na něm zrovna netvoří. Jiná místa by to potřebovala víc.

Hanzi
Host
Hanzi

Snad ještě letos by mělo také začít zkapacitnění obchvatu Loun, no doufejme. Nevěřil jsem, že bych se téhle dálnice jako celku dožil a ejhle vypadá to nadějně. Z Prahy půlhodinka do Loun a hodně slabá hodina do Chomutova. Za hodinku je člověk schopen být v Deutsch. Paráda, alespon někde to smysl má investovat.

Petr
Host
Petr

V tom úseku to bude už 6 km :DDD A bude tam 90 km/h jako na navazujícím obchvatu Toužetína?

Jiří Kocurek
Host
Jiří Kocurek

Samožřejmě 90 km/h. Sice je silnice navržená na 130 km/h, ale nějak se musí zaplnit kasa přilehlé obce, když po návsi už dálkaři jezdit nebudou a tak nebude ani koho pokutovat.
Je až s podivem, že si radnice nevydupala snížení rychlosti na 70 km/h jakože kvůli hluku, lépe na 50 km/h.

Kabrňák
Host
Kabrňák

Jako být majitelem té benziny, tak bych byl asi docela naštvanej za to odříznutí. Tou křižovatkou tam bude jezdit tak 10% zákazníků, co by jezdilo, kdyby byl před ní odbočovák.

Mott
Host
Mott

Další zbytečná dálnice. Cokoliv dál od slaného na D7 je vyhazování peněz. Obchvaty stačí v dvoupruhu.

Arimatejsky
Host
Arimatejsky

Naopak, D7 přinese za minimum peněz maximum muziky a měla by mít nejvyšší prioritu po D35, D11. a D3.

Rodney
Host
Rodney

Aha, takže třeba taková I/43 plně postačuje, ale na Chomutov je potřeba dálnice…

Luďan
Host
Luďan

a co třeba dyckyMOST! a hromada kamionů do Německa + Kadaň, Klášterec, Žatec … Vy moc nejezdíte po sedmičce, že

Rodney
Host
Rodney

Víte, stačí se podívat na intenzitu dopravy…za Kuřimí 24 000 aut denně, obchvat Slaného 11000 aut. A to ještě musím poznamenat že silnice I/7 nevede přes žádnou obec, všude jsou obchvaty, kolony se netvoří. Nám tady u Brna je to na denním pořádku.

Miloš
Host
Miloš

Byl jste někdy v Lotouši?

Butrusik
Host
Butrusik

Az bude zhruba za rok zprovozněn severní obchvat Slaného, intenzita dopravy na stávajícím obchvatu 7 podstatně vzroste. Nákladní doprava bude mít zakázány průjezd městem. Takze i zkapacitneni slanskeho obchvatu by dávalo jiste smysl.

Jiří Šrámek
Host
Jiří Šrámek

Jako hlavní priority bych bral D35 a především dokončení obchvatu / okruhu kolem Prahy.

Poudy
Host
Poudy

A D3 přes Středočeský kraj.

jenomjá
Host
jenomjá

To ano. Ale okruh blokují samotné pražské městské části. Pokračování D35 zase Litomyšl.

Pak je hodně dúležitých úseků na Moravě zejména Přerov, Frýdek Místek 2. etapa, D43 a dálnice na Vídeň. Tam ovšem úřaduje Patrik a jiní.

Tak se prostě staví kde se dá.

MichalM
Host
MichalM

Tak jste jako jediný pochopil, že tahle stavba není výsledkem sofistikované prioritizace, ale prostého faktu, že to jde… 🙂

Vladimír
Host
Vladimír

Ten mega kruhák je úchylnej, ale chápu že je potřeba. Ale ten malej na druhé straně dálnice je dle mě úplně zbytečnej…

LKB
Host
LKB

Je zajimave, ze na videu ke zkapacitneni obchvatu je cca 8:05 az 8:10 auto, ktere predjizdi druhe pres dvojitou plnou carou. To je nejaky interni joke Valbeku? Je otazka, zda maji toto oficialni videa statu obsahovat, kdyz je to zakazane a za body…

Arimatejsky
Host
Arimatejsky

To je právě dobrý argument pro 4pruh. Jinak nevím proč chcete z „oficiálních videí státu“ dělat potemkinovu vesnici, to už je snad za námi.

LKB
Host
LKB

Ale ja nerikal, ze to ma byt Potemkinova vesnice. Jen ve chvili, kdyz neco umistite do sledovanych videi / TV, tim spis jeste do oficialniho kanalu RSD, davate tim skryte legitimitu takovemu jednani, pokud tam zaroven neni uvedeno/naznaceno „toto je zakazane/protipravni“. Jednoduse tim snizujete odrazujici ucinek pokut policie a spravnich organu (pripadne lze dohledat publikace o kriminologii). Proto si myslim, ze toto video je v teto sekunde nespravne pojate a skryte legitimizuje predjizdeni pres dvojitou plnou caru, coz je obtiz (dosadte si Vase subjektivni hodnoceni, me to vadi).

Kabrňák
Host
Kabrňák

Plná čára není zeď.

Frantisek
Host
Frantisek

Poslední věta mnoha lidí. 😉 Platí možná výjimečně pro mimořádné situace, například objetí překážky, rozhodně ne pro předjíždění!

Kabrňák
Host
Kabrňák

Ona na tomto úseku prvotně byla přerušovaná čára. Rozhledové poměry tam jsou víc než dobré. Jsou daleko horší úseky, kde není vidět a je přerušovaná čára

Jiří Šrámek
Host
Jiří Šrámek

Svatá slova. Zrovna včera mě předjížděl totální vypatlanec s prázdným tahačem na převážení kmenů stromů. Na silnici I/9 se Stožeckého sedla (Šébr) dolů směr Rumburk. V místě, kde je dolů 70km/h, DVOJITÁ plná čára a pak dva pruhy směrem do kopce. Prostě přejel do protisměru a valil to dolů. Idiot!!! Čas cca 17:45h SELČ

Neonym
Host
Neonym

Jsou silnice, kde je plná čára bezesporu zbytečně. Např. mezi Švihovem a Červeným Poříčím ve směru od ČP do Š je levotočivá zatáčka a následně velice dlouhá rovinka. Na rovince je přerušovaná čára a v levotočivé zatáčce není, přitom už na cestě před zatáčkou je vidět celá ta dlouhá rovinka. Já tam vždycky říkám, že není v ČR místo, kde je bezpečnější předjíždět.

Honza
Host
Honza

To je bohužel zcela normální situace na této silnici… proto tolik těžkých nehod

Partneři



CSCARGO