Nijak bych se „nevrtal“ v tom kolik míst je kde určeno pro osobáky či kamiony… kromě vyjímek jde předělat jedno na druhé z měsíce na měsíc, pouhým „přemalováním“… WC na odstavných parkovištích (aspoň na těch větších) jsem vloni potkával v okolních zemích běžně. Trošku jsem ve výčtu v článku postrádal zmínku o aspoň minimální možnosti nabíjení elektroauta na takovém velkém objektu?? Největší rozdíl je totiž mezi „nulovou“ a jakoukoliv „lepší“ možností, takže i jednoduché pomalé nabíjeni 1-2 vozidel by pomohlo (a nezruinovalo by to el.přípojku objektu)…
Jan
1 den
Vítací objekt na Rozvadově je skvělý nápad, ale hlavně ať se konečně ŘSD zbaví té parazitní firmy přeprodávající dálniční známky na příjezdu z Německa a je bohužel tím prvním na co řidič po příjezdu k nám narazí…
Jakub
1 den
na kolika odpočívkách bude rampa na odklízení sněhu z návěsů?
Nebo aspoň třímetrový pojízdný žebřík… koště snad má vlastní…
lukas
1 den
Asi ok, místo nebude nikdy dost,ale je dobré že se staví. Nicméně proč u nových dálnic se staví se zpožděním nechápu (viz 2 plánovaná na D11 a dálnice je už otevřená).
Hm… pokud je komplikované jednání s obcemi o tom zda se SMÍ postavit někde odpočívka (ano, stále ještě tu máme strach z „kriminality“ v okolí) tak pak chápu aspoň otevření komunikace…
David
1 den
Zoufale málo odpočívek je na D3, D8 a D11.
hroch.obojzivelny
2 dny
Vítací objekt je krásný název.
„Pamatujte si: Takhle se mává, takhle se bije!“ 🙂
Tomáš
2 dny
Nechápu, proč nemá ŘSD aplikaci, kde se ukazují volná místa na odpočívkách pro kamiony. Ta by se měla také zpoplatnit (nemusí nijak drasticky, spíš symbolicky) a pak ať PČR řeší stání kamionů mimo tato místa.
Stát na jedné straně vybírá mýto a kontroluje nákladní auta, jestli jejich řidiči dodržují přestávky, tak jim zas na straně druhé musí umožnit ty přestávky někde legálně vykonávat. Je to tak těžko pochopitelné?
Složku tu máme a pokutuje. Já myslím, že by se měla vytvořit další instituce, která pustí do provozu jen vozy, které prokáží, že mají kde parkovat. A ještě bych zakázal jezdit náklaďákům o víkendech, v pátek po 13 hodině, v noci od 22 hodiny do rána do 9 hodin, až zmizí ze silnic poslední spěchající do práce. Dále bych zakázal jezdit přes letní prázdniny a týden před nimi a týden po nich, jakož i přes všechny ostatní prázdniny a dva dny před nimi i po nich. Zapomněl jsem na něco? Anebo bych vlastně zakázal náklaďáky úplně. Kdyby byla povinnost kupovat… Číst vice »
S parkovným budou stát šťastlivci na placeném parkovišti (která u nás skoro nejsou a skoro tu nejsou ani ta zatím bezplatná parkoviště, z kterých by se dala udělat placená) a ten zbytek bude stát jak se dá (i nedá). Jako včera a dnes, tak i zítra a pozítří.
Nemohu si nedovolil poznamenat… Když nás Martin v rámci nekritického entuziasmu a malování světlých lží, ehmm omlouvám se, chtěl jsem samozřejmě říci zítřků, podělil stejnou výší rakouské dálniční známky, bez adekvátního plnění, jak jinak, co takhle zapracovat nejen na síti, kvalitě, službách, ale právě na poplatkovém systému i vůči NAD. Stačilo by začít dorovnáním, když to u OA šlo na lusknutí prstu a něco udělat se zatížením. Legrácky v podobě zákazu v noci, části sobot či Bůh ví co ještě je, zatím nechme stranou, i když vlastně proč ne… 2s vzdálenosti jsou taky na pořadu dne.
Kolik je , prosím, na 5 náprav €6 44 tun mýto v Rakousku a kolik ve Švýcarsku? A kolik u nás? My jsme nedávno ještě při výpočtu najeli na kooficient podle emisí CO², oni také? Děkuji za odpověď.
Tak že něčím začíná učebnice, není směroplatné. Kdysi učebnice začínaly fotkou Stááálina. A chcete mi snad namluvit, že zpoplatněním vyřešíte problém? Jakože cože? Když jako zpoplatníme rozumné myšlení a společenský takt, tak tím eliminujeme (vyřešíme)Vaše autistické konstrukty, či Vaše trołlení®? Správně definovaný úkol je, jak co nejoptimálněji získáme cca. 4.000 parkovacích míst pro LKW v CZ, která chybí a jak to budeme zvládať do doby, než se docílí alespoň podkritického stavu. To nevyřeší parkovné. To je jako když Hanousek skládal pomalu milión čištěním bot. Měl by stát a občané pochopit, že silniční nákladní doprava je veřejně prospěšná služba, jako tomu… Číst vice »
„Měl by stát a občané pochopit, že silniční nákladní doprava je veřejně prospěšná služba…“
Nákladní doprava je čistě komerční záležitost, tedy až na tu humanitární. Nákladní doprava výrazným způsobem likviduje prostředí, zabírá půdu, má velký podíl na nehodách.. Podle mého názoru je zcela na místě, když se tato činnost náležitě prostřednictvím mýtného zpoplatní.
Na západě už tomu někteří rozumí.
To, že je něco komerční, neznamená že to není ve veřejném zájmu. To je jako tvrzení, že když se na potravinovém řetězci vydělává, tak není ve veřejném zájmu. A místo dotování ho penalizovat. Však také škodí. Jinak; buďte rád za většinu společnosti (a nejspíš i za sebe sama), že ty náklaďáky vezou zboží. Za to zboží někdo zinkasuje peníze 💸, které se pak porcují jako medvěd 🐻. Nejméně dostanou ti, kteří to celé odmakají a pak vzniká sofistikovaná rvačka o ten zbytek lidmi, spolky a státy, kteří z toho žijí (velmi dobře), aniž by je score společenské užitečnosti k tomu… Číst vice »
Nechte je radši zadarmo stát na parkovišti,čertví kde by je napadlo parkovat s parkovným.Myšleni řidičů je někdy šílené.Dnes v patek v 15 hodin měnil někdo z Plzeňského kraje na D11 za odbočkou na Lysou a Nymburk prasklou levou přední pneumatiku v LEVÉM jízdním pruhu dálnice!!! Normálně tam pracoval s vercajkem na levé krajnici.Co se tam dělo radši nebudu popisovat.!!!
Při bouchnutí gumy se tak v 10% případů stane, že roztrhaná guma utrhne vzduch do brzdiče a auto je pak zabržděné. To samozřejmě vy poznáte, čo se vlastně stalo a proto komentujete. Kdybyste si nebyl úplně jistý, tak jako znalec a expert na dopravu, zvláště tu nákladní, určitě taktně pomlčíte.
Ale některé realizace jsou stále na klasické mapě staveb…
PavelM
2 dny
A já se těšil, jak se také dozvíme, že se toho také chopí soukromý sektor a začne stavět Truck Centra po vzoru německých AutoHofů poblíž dálnic. Něco mi ale říká, že obchodní model, kdy to lze zdarma odstavit na sjezdu z dálnice, chudší evropští spoluobčané a tolerující Policie ČR nejde dohromady. Tak si držme palce ať v případě mimořádné situace neskončíme pod návěsem špatně parkujícího kamionu. Jak nás učili na fakultě stavební, dobře navržená komunikace musí umět odpouštět chyby řidičů.
Jsou zoufale neefektivní. Plocha by snesla mnohem více parkovacích míst a je tam zbytečný minimálně každý druhý zaměstnanec. Buď majitel získal areál za pusinku, nebo tam pere 💵.
Chudší dokonce i mimoevropští (Uzbeci, Filipínci, Mongolové, Indiové) spoluobčané za volantem třeba Litevského naklaďáku tráví i celé víkendy na placených parkovištích, kdy firma zaplatí za víkend třeba 90€. A čistý příjem těchto řidičů je okolo 3.000€/měsíc. Kdo z vás to má, pánové?
Jenda
2 dny
Odpor místních a ekologických aktivistů. Teda já vím, že tohle je obligátní součást úplně každého článku, který popisuje jakékoliv zlepšení čehokoliv, ale přesto jsem ji u nevinného rozšíření odpočívadla na dálnici nečekal 😀
Jak vidno na obrázku, je to z jejich pohledu zaasfaltování velkého kusu pole. Podporuje to auto dopravu, už ten samotný princip jim vadí. Když je na úkor cyklo a vlaků. A jsou určo spolky, kterým o eko nejde, ale za peníze uskutečňují objednávku nějakých cizích mocností, kterým jde o ekonomické poškozování státu a jeho pomalejší rozvoj.
Toto je slovo do pranice. Těch pár parkmíst na „státovkách“ jako je I/38, či I/43 apod., a jedno, zda je velkoryseji vedená (viz první případ), či vymetá každou dírou (ta druhá), jsou taktéž potřeba, především pro NAD. Lidi v osobáku si mohou snáze poradit a někam se upíchnout, ať již sjedou do města, či jím projíždí a postaví to na náměstí, ale v dopadu jsou vlastně vítání (jídlo v nějakém gastru, možná nějaký nákupek, či jen kafe s čičinou na služebce), ale na balkánce s 4 hod. běžícím chlaďákem při popasování se s ES č. 561/2006 v Letovicích, fakt nikdo… Číst vice »
Říkal jsem si totéž… snad by na jedničkách nemuselo jít o žádné „monstr“ plochy, snad něco kombinovaného nouzové odstavení/odstavení… semtam drobně zadotovat několik málo míst na benzínce (kde „zbytek“ = nájezdy, záchod etc. už je stejně)…
andrejmasaryk06
2 dny
proč tam nestaví i dobíječky?
Pavel Kopeček
2 dny
Nechápu, jak někdo může být proti vybudování/rozšíření odpočívek u už stojící dálnice. Není den, abych neviděl kamion zaparkovaný na krajnici u nájezdu/sjezdu z dálnice, čerpací stanice nebo odpočívky.
Ty odpočívky jsou většinou v lmi siln osvětleny což se obyvatelům přilehlých vesnic obvykle nelíbí, stejně tak zabírají velké množství prostoru. Myslim že by nemělo být těžké pochopit proč se to některým nelíbí.
To je samozřejmě pravda a k tomu sociopatologické společenské jevy. Nicméně není od věci, aby obce zdaňovaly různé části katastrálního území odlišně a měly z toho také nějaký finanční profit.
Odpočívka je součástí veřejné silniřní sítě, pozemek je zpravidla ve vlastnictví státu, takže tam je daň z nemovitostí nula. Maximálně se platí z té plochy pod čerpací stanicí nebo restaurací, ale to je pouze zlomek plochy.
Jeden z nejčastějších argumentů je světelný smog, hlučnost a bordel po ridicich, kdy někteří mají odpočívadla za skládku-proto třeba doteď není odpočívadlo u Hory Svatého Šebestiána.
Nijak bych se „nevrtal“ v tom kolik míst je kde určeno pro osobáky či kamiony… kromě vyjímek jde předělat jedno na druhé z měsíce na měsíc, pouhým „přemalováním“… WC na odstavných parkovištích (aspoň na těch větších) jsem vloni potkával v okolních zemích běžně. Trošku jsem ve výčtu v článku postrádal zmínku o aspoň minimální možnosti nabíjení elektroauta na takovém velkém objektu?? Největší rozdíl je totiž mezi „nulovou“ a jakoukoliv „lepší“ možností, takže i jednoduché pomalé nabíjeni 1-2 vozidel by pomohlo (a nezruinovalo by to el.přípojku objektu)…
Vítací objekt na Rozvadově je skvělý nápad, ale hlavně ať se konečně ŘSD zbaví té parazitní firmy přeprodávající dálniční známky na příjezdu z Německa a je bohužel tím prvním na co řidič po příjezdu k nám narazí…
na kolika odpočívkách bude rampa na odklízení sněhu z návěsů?
Nebo aspoň třímetrový pojízdný žebřík… koště snad má vlastní…
Asi ok, místo nebude nikdy dost,ale je dobré že se staví. Nicméně proč u nových dálnic se staví se zpožděním nechápu (viz 2 plánovaná na D11 a dálnice je už otevřená).
Hm… pokud je komplikované jednání s obcemi o tom zda se SMÍ postavit někde odpočívka (ano, stále ještě tu máme strach z „kriminality“ v okolí) tak pak chápu aspoň otevření komunikace…
Zoufale málo odpočívek je na D3, D8 a D11.
Vítací objekt je krásný název.
„Pamatujte si: Takhle se mává, takhle se bije!“ 🙂
Nechápu, proč nemá ŘSD aplikaci, kde se ukazují volná místa na odpočívkách pro kamiony. Ta by se měla také zpoplatnit (nemusí nijak drasticky, spíš symbolicky) a pak ať PČR řeší stání kamionů mimo tato místa.
Hm, dokud nebude těch odpočívek aspoň trochu víc, jsem pro taktéž symbolické „řešení“ stání všelikde…
Chybí jakákoli zmínka o parkovném, pak se nemůžeme divit, že je míst nedostatek
S parkovným ty náklaďáky budou stat na kde jakým nájezdu/odstavným pruhu
Škoda, že nemáme třeba nějakou státní složku, která by byla určena k tomu takové případy pokutovat, že?
Stát na jedné straně vybírá mýto a kontroluje nákladní auta, jestli jejich řidiči dodržují přestávky, tak jim zas na straně druhé musí umožnit ty přestávky někde legálně vykonávat. Je to tak těžko pochopitelné?
Složku tu máme a pokutuje. Já myslím, že by se měla vytvořit další instituce, která pustí do provozu jen vozy, které prokáží, že mají kde parkovat. A ještě bych zakázal jezdit náklaďákům o víkendech, v pátek po 13 hodině, v noci od 22 hodiny do rána do 9 hodin, až zmizí ze silnic poslední spěchající do práce. Dále bych zakázal jezdit přes letní prázdniny a týden před nimi a týden po nich, jakož i přes všechny ostatní prázdniny a dva dny před nimi i po nich. Zapomněl jsem na něco? Anebo bych vlastně zakázal náklaďáky úplně. Kdyby byla povinnost kupovat… Číst vice »
S parkovným budou stát šťastlivci na placeném parkovišti (která u nás skoro nejsou a skoro tu nejsou ani ta zatím bezplatná parkoviště, z kterých by se dala udělat placená) a ten zbytek bude stát jak se dá (i nedá). Jako včera a dnes, tak i zítra a pozítří.
Parkovné je zahrnuto v poplatku za použití dálnice.
Ne, neni
Ale mělo by. Je to zdaleka nejjednodušší, a „úměrné“ tomu kdo kolik najede…
Oni ty kamiony platí na dalnici mastné mýto a tohle už je trošku v ceně.
Mastné?
Mastne myto maji v rakousku nebo svajcu, u nas fakt nee…
Nemohu si nedovolil poznamenat… Když nás Martin v rámci nekritického entuziasmu a malování světlých lží, ehmm omlouvám se, chtěl jsem samozřejmě říci zítřků, podělil stejnou výší rakouské dálniční známky, bez adekvátního plnění, jak jinak, co takhle zapracovat nejen na síti, kvalitě, službách, ale právě na poplatkovém systému i vůči NAD. Stačilo by začít dorovnáním, když to u OA šlo na lusknutí prstu a něco udělat se zatížením. Legrácky v podobě zákazu v noci, části sobot či Bůh ví co ještě je, zatím nechme stranou, i když vlastně proč ne… 2s vzdálenosti jsou taky na pořadu dne.
Kolik je , prosím, na 5 náprav €6 44 tun mýto v Rakousku a kolik ve Švýcarsku? A kolik u nás? My jsme nedávno ještě při výpočtu najeli na kooficient podle emisí CO², oni také? Děkuji za odpověď.
A tohle jste vymyslel sám?🤣
Poučkou
Poučkou převis poptávky-> zvýšení ceny začíná každá učebnice ekonomie, ale líbí se mi jak mi fandíte 😉
Tak že něčím začíná učebnice, není směroplatné. Kdysi učebnice začínaly fotkou Stááálina. A chcete mi snad namluvit, že zpoplatněním vyřešíte problém? Jakože cože? Když jako zpoplatníme rozumné myšlení a společenský takt, tak tím eliminujeme (vyřešíme)Vaše autistické konstrukty, či Vaše trołlení®? Správně definovaný úkol je, jak co nejoptimálněji získáme cca. 4.000 parkovacích míst pro LKW v CZ, která chybí a jak to budeme zvládať do doby, než se docílí alespoň podkritického stavu. To nevyřeší parkovné. To je jako když Hanousek skládal pomalu milión čištěním bot. Měl by stát a občané pochopit, že silniční nákladní doprava je veřejně prospěšná služba, jako tomu… Číst vice »
„Měl by stát a občané pochopit, že silniční nákladní doprava je veřejně prospěšná služba…“
Nákladní doprava je čistě komerční záležitost, tedy až na tu humanitární. Nákladní doprava výrazným způsobem likviduje prostředí, zabírá půdu, má velký podíl na nehodách.. Podle mého názoru je zcela na místě, když se tato činnost náležitě prostřednictvím mýtného zpoplatní.
Na západě už tomu někteří rozumí.
To, že je něco komerční, neznamená že to není ve veřejném zájmu. To je jako tvrzení, že když se na potravinovém řetězci vydělává, tak není ve veřejném zájmu. A místo dotování ho penalizovat. Však také škodí. Jinak; buďte rád za většinu společnosti (a nejspíš i za sebe sama), že ty náklaďáky vezou zboží. Za to zboží někdo zinkasuje peníze 💸, které se pak porcují jako medvěd 🐻. Nejméně dostanou ti, kteří to celé odmakají a pak vzniká sofistikovaná rvačka o ten zbytek lidmi, spolky a státy, kteří z toho žijí (velmi dobře), aniž by je score společenské užitečnosti k tomu… Číst vice »
Oprava poslední věty//nekoukat=nekousat.
Nechte je radši zadarmo stát na parkovišti,čertví kde by je napadlo parkovat s parkovným.Myšleni řidičů je někdy šílené.Dnes v patek v 15 hodin měnil někdo z Plzeňského kraje na D11 za odbočkou na Lysou a Nymburk prasklou levou přední pneumatiku v LEVÉM jízdním pruhu dálnice!!! Normálně tam pracoval s vercajkem na levé krajnici.Co se tam dělo radši nebudu popisovat.!!!
Při bouchnutí gumy se tak v 10% případů stane, že roztrhaná guma utrhne vzduch do brzdiče a auto je pak zabržděné. To samozřejmě vy poznáte, čo se vlastně stalo a proto komentujete. Kdybyste si nebyl úplně jistý, tak jako znalec a expert na dopravu, zvláště tu nákladní, určitě taktně pomlčíte.
ŘSD má pro odpočívky, jejich výstavbu a rekonstrukce samostatnou interaktivní mapu: https://www.rsd.cz/mapa-odpocivek#/odpocivky?
Ale některé realizace jsou stále na klasické mapě staveb…
A já se těšil, jak se také dozvíme, že se toho také chopí soukromý sektor a začne stavět Truck Centra po vzoru německých AutoHofů poblíž dálnic. Něco mi ale říká, že obchodní model, kdy to lze zdarma odstavit na sjezdu z dálnice, chudší evropští spoluobčané a tolerující Policie ČR nejde dohromady. Tak si držme palce ať v případě mimořádné situace neskončíme pod návěsem špatně parkujícího kamionu. Jak nás učili na fakultě stavební, dobře navržená komunikace musí umět odpouštět chyby řidičů.
V ostrovacicich u Brna uz takove je, D1 Autopark
No…, má to i drobné muchy, ale… dejme tomu. Ale kde jsou ty další.
Jsou zoufale neefektivní. Plocha by snesla mnohem více parkovacích míst a je tam zbytečný minimálně každý druhý zaměstnanec. Buď majitel získal areál za pusinku, nebo tam pere 💵.
Hmhm, z hlediska toho „odpouštění“, jsou naše dálnice „správně postavené“ aby odpustili řidičům nutnost NĚKDE odstavit?
Chudší dokonce i mimoevropští (Uzbeci, Filipínci, Mongolové, Indiové) spoluobčané za volantem třeba Litevského naklaďáku tráví i celé víkendy na placených parkovištích, kdy firma zaplatí za víkend třeba 90€. A čistý příjem těchto řidičů je okolo 3.000€/měsíc. Kdo z vás to má, pánové?
Odpor místních a ekologických aktivistů. Teda já vím, že tohle je obligátní součást úplně každého článku, který popisuje jakékoliv zlepšení čehokoliv, ale přesto jsem ji u nevinného rozšíření odpočívadla na dálnici nečekal 😀
Jak vidno na obrázku, je to z jejich pohledu zaasfaltování velkého kusu pole. Podporuje to auto dopravu, už ten samotný princip jim vadí. Když je na úkor cyklo a vlaků. A jsou určo spolky, kterým o eko nejde, ale za peníze uskutečňují objednávku nějakých cizích mocností, kterým jde o ekonomické poškozování státu a jeho pomalejší rozvoj.
wow… cizí mocnosti brzdí rozvoj našeho státu, prostřednictvím odpočívek… na tohle jsi přišel sám, nebo ti to přišlo v řetězáku?
Zvláštní, čekal bych, že někdo ocení nová pracovní místa.
No ale nalejme si čistého vína, také se k tomu obvykle váže doprovodná drobná kriminalita. Prostě každý má svoje…
V záboru půdy je nějaké zlepšeni??
Samozřejmě, umožní odstranit nějaké další nádraží, a uvolnit jinou půdu (/irony)
Dálnice super. Ale po cestách naší zemí mi přijde, že odpočívky chybí i u důležitých silnic 1. třídy. Ne všude se plánují dálnice.
Toto je slovo do pranice. Těch pár parkmíst na „státovkách“ jako je I/38, či I/43 apod., a jedno, zda je velkoryseji vedená (viz první případ), či vymetá každou dírou (ta druhá), jsou taktéž potřeba, především pro NAD. Lidi v osobáku si mohou snáze poradit a někam se upíchnout, ať již sjedou do města, či jím projíždí a postaví to na náměstí, ale v dopadu jsou vlastně vítání (jídlo v nějakém gastru, možná nějaký nákupek, či jen kafe s čičinou na služebce), ale na balkánce s 4 hod. běžícím chlaďákem při popasování se s ES č. 561/2006 v Letovicích, fakt nikdo… Číst vice »
Říkal jsem si totéž… snad by na jedničkách nemuselo jít o žádné „monstr“ plochy, snad něco kombinovaného nouzové odstavení/odstavení… semtam drobně zadotovat několik málo míst na benzínce (kde „zbytek“ = nájezdy, záchod etc. už je stejně)…
proč tam nestaví i dobíječky?
Nechápu, jak někdo může být proti vybudování/rozšíření odpočívek u už stojící dálnice. Není den, abych neviděl kamion zaparkovaný na krajnici u nájezdu/sjezdu z dálnice, čerpací stanice nebo odpočívky.
Ty odpočívky jsou většinou v lmi siln osvětleny což se obyvatelům přilehlých vesnic obvykle nelíbí, stejně tak zabírají velké množství prostoru. Myslim že by nemělo být těžké pochopit proč se to některým nelíbí.
To je samozřejmě pravda a k tomu sociopatologické společenské jevy. Nicméně není od věci, aby obce zdaňovaly různé části katastrálního území odlišně a měly z toho také nějaký finanční profit.
Ano, o tom se v poslední době hodně píše, že obce nemají vůbec žádný prospěch z ekonomické aktivity na svém území, prakticky žádné přesměrování daní.
Odpočívka je součástí veřejné silniřní sítě, pozemek je zpravidla ve vlastnictví státu, takže tam je daň z nemovitostí nula. Maximálně se platí z té plochy pod čerpací stanicí nebo restaurací, ale to je pouze zlomek plochy.
Pochopit snad, souhlasit… za mně ne.
Je màlo odpočívek, nebo moc kamionů?
To je v tomto kontextu asi irelevantni, ale pokud stat nebude vystavbu obcim kompenzovat, tak se asi nelze divit, ze to nechteji
Jeden z nejčastějších argumentů je světelný smog, hlučnost a bordel po ridicich, kdy někteří mají odpočívadla za skládku-proto třeba doteď není odpočívadlo u Hory Svatého Šebestiána.