ŘSD hodlá za 120 milionů vylepšit mimoúrovňovou křižovatku na konci D4 u Písku
Silnice I/20, ilustrační foto. Pramen: ŘSD
Cílem je odstranit nebezpečné odbočování vlevo, při kterém dochází k závažným haváriím.
Cílem je odstranit nebezpečné odbočování vlevo, při kterém dochází k závažným haváriím.
Jak je to tam s intenzitou provozu? Nestačil by kruháč na křížení I/4 s rampou na I/20?
Rvát kruháč na jedničku spojující krajská města ?
Naopak jsem moc rád, že se vymyslelo řešení bez kruháče.
Končí tam dálnice, pokračuje čtyřpruhovka, další dvě „obyč.“ krajovky… né, tam nebude skoro žádný provoz, proč by byl… 🙁
To je tak, když celá křižovatka je navržena od začátku špatně a ve výsledku by bylo i lepší ji celou zbourat a postavit smysluplně znova tak, jak by měla být. Tzn. klasické mimoúrovňové křížení 2 tahů Praha-Strakonice a Plzeň-České Budějovice, kde by byl ten tzv. čtyřlístek. Tím by všechny směry byly bez problému dostupné a ještě by celá křižovatka byla přehlednější a jednodušší. Bohužel se dělá paskvil na hotový paskvil.
Křižovatka je navržená tak, aby byl preferován dominantní směr PHA-ČB a opačně. Podobně je to i u Hulína nebo Olomouce, v budoucnu i u Turnova. Řekl bych, že na dnešní poměry je nová křižovatka navržená velmi velkoryse – bohužel jiná křížení dokonce dvou dálnic takové štěstí neměly…
Směr Praha-Budějovice považovat za dominantní je nesmysl. A kvůli tomu komplikovat celou křižovatku, která může být daleko jednodušší a i lépe průjezdná, je špatně. V době výstavby křižovatky to rozhodně dominantní tah nebyl a momentálně intenzita sice narostla, ale z důvodu nedokončení D3. Jakmile ta bude hotová, tak tento směr zase klesne. Takže mít nesmyslně postavenou křižovatku kvůli něčemu, co se za pár let změní, není rozumné.
No ale právě i ty směry PLZ-CB a PHA-STR, které uvádíte jsou vykříženy zcela bezkolizně a přímými větvemi…tak nevím, co řešíte…
Na klasický čtyřlístek (který zas tak klasický není, v Česku by se daly spočítat ja prstech jedné ruky) tam máte o silnici navíc, konkrétně o 604. A navíc by vám tam vznikly proplétačky mezi směry Praha–Písek a Blatná – Praha.
On je důvod, proč se čtyřlístky moc nedělají – jsou vhodné jen pokud ve všech levých odbočeních je malá intenzita a zároveň jsou všechny intenzity moc velké na nějaké jednodušší řešení s částečně úrovňovým křížením
Ten dočasný kruháč tam stačil, ale tak v JČ kraji už asi docházejí projekty…:)
Nebylo by levnější, udělat rondel? Dálnici do Strakonic a I/20 horem přes mega kruháč? S tím, že by se zachoval čtyřpruh od Písku kdy by levý pruh šel na nahoru na kruháč a pravej pruh jako bajpás do Prahy.
Není tohle o dost levnější?
Přestavba je rozhodně potřeba, snad to půjde přihrát přímo koncesionáři PPP v rámci nějakého dodatku a dojde k rychlejší dostavbě. Jen bude vtipné jak budou muset jet auta od Plzně na doprovodnou II/604 – nutnost otočit se postupně o 720 stupňů, než se dostanou na kruháč. Takových ale bude naprosté minimum, tak asi ok.
Tahle větev už tam je, to je ta nepodbarvená
Přečtěte si prosím znovu co jsem psal a podívejte se pořádně na mapku křižovatky. Pro cestu od Plzně z I/20 na II/604 (na sever) bude nutné se dvakrát otočit kolem dokola na vratných rampách. Stávající větev na to nemá žádný vliv. Problém v tom ale nevidím, je to spíš zajímavost…
Také to tak vidím. Nejdřív odbočovat jako na Prahu, hned sjet jako zpět na Plzeň a pak už odbočit k tomu kruháku.
Znalí řidiči, kterých bude pro tento směr většina, to vezmou přes Šamonice… Větší debata bude o tom, zda tuto 720° ekvilibristiku vůbec značit na velkoplošných značkách, já jsem proti…
Podle zdejších není co měnit. Pravidla jsou přeci jasná. A beztak tam určitě bourají jen Uzbeci a Ukrajinci z Rohlíku a Boltu…
Aktuálně jsou tu 4 další komentáře a v žádném z nich se nepíše, že by se nemělo nic měnit.
Těžký večer?
Presne, byt to na zeleznici, tak bychom se ted mohli jen poplacavat po zadech, ze podle predpisu dokazeme najit vinika.
Co 4 pruhy na Strakonice, kdy se dožijeme?
Jezdím tudy často a 4 pruhy nejsou potřeba, spíš by to chtělo obchvat Strakonic a dalších měst a obcí až po Vimperk + kde to jde, tak MÚK nebo alespoň úpravu křižovatek jako je ta u Kbelnice.
Tak žejo, to on asi pokládá za automatické při výstavbě čtyřpruhovky, že by tam nezůstaly úrovňová křížení a šlo to skrz město…
Podle sčítání dopravy tamtudy projede 7-10 tisíc vozidel, z čehož bude část místní doprava, takže ten čtyřpruh by zel prázdnotou. Nestačil by střídavý třípruh?
https://www.rsd.cz/silnice-a-dalnice/scitani-dopravy#zalozka-celostatni-scitani-dopravy-2020
Mě švagr říkal, že plány na dálnici existují a to prý až do Pasova popřípadě Salzburgu.
Tak to se o tom musíte se švagrem bavit než stáhnete borovičku 😀
Němci staví A94 po A3 u Pasova. Dál to nepotáhnou.
Ono by stačilo, kdyby I/4 vypadala na hranice jako vypadá symetricky B12.
Tak ona ta B12 zase až tak drasticky lepší není… úrovňová křížení též a místy taky po okraji dědiny… ale je širší, „spravenější“ a nestydějí se tam dělat dlouhé stoupací pruhy…
Na české straně by to podle mně chtělo odstranit aspoň některé „výjezdy ze dvora“ a některá křížení předělat na MÚK…
Samozřejmě, dálnice přes NP Šumava, a teď prosím nějakou jinou pohádku 😀
1, výborně.
2, mohlo se udělat v rámci proběhlé dostavby, no škoda…
3, přimlouval bych se za oddělený čtyřpruh na strakonické větvi skrz křižovatku.
Musí se nechat něco kamarádovi, přece Via Salis nepřevezme vše.
Od začátku jednání o PPP bylo jasné, že na toto nebude včas povoleni a pozemky, tak se to do PPP nedalo, stejne jako odpočívka Předotice. Až bude SP a pozemky, bude se jednat o vztahu k PPP, určitě to dostane Koncesionar do údržby i kdyby to měl stavět stát…
Ta stavba zrovna v tomto místě vůbec neprobíhala. Zde byla dálnice otevřená již před delší dobou.
Ale součástí stavby D4 byla i rekonstrukce přivaděče do Písku, nebo ne? (Otázka)
Přesněji, probíhala rekonstrukce stávající dálnice a dál směrem na Písek. Také v rámci PPP projektu.
Další zajímavostí, o které se moc nemluví, je nová odpočívka Předotice (směr Praha). Není to tak dávno, co na ní bylo vydáno zatím nepravomocné společné povolení.
Další zajímavostí z D4 je (konečně) rekonstrukce MÚK na 21km a prodloužení připojovacího a odbočovacího pruhu směr Praha.
Což mi připomíná – na té křižovatce byl (asi právě kvůli stavbě) dočasný kruháč, ten už je teď zase pryč?
Ano, kruhový objezd tam teď není.