ŘSD hledá firmu, která pro letiště opraví lávku přes dálnici D7. Využije se odstávky ranveje
Lávka slouží k obsluze navigačních světel na druhé straně dálnice.
Přestavba nebezpečné křižovatky Aviatická napojující Letiště Václava Havla na dálnici D7 se sice odkládá, přesto se bude v jejím okolí už příští rok stavět. Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) vypsalo výběrové řízení na stavební firmu, která by měla opravil neveřejnou lávku přes dálnici patřící letišti.
Stavba „D7 MÚK Aviatická – Lávka letiště Praha“ se má stát první fází rekonstrukce mimoúrovňové křižovatky Aviatická, a začne tak už v předstihu v roce 2025. Důvodem rozdělení projektu ve spěchu s vypsáním tendru je plánovaná výluka hlavní ranveje, která by se měla pro stavbu využít.
Lávka je přibližně 400 metrů od křižovatky, slouží k obsluze navigačních světel na druhé straně dálnice. Předpokládaná hodnota prací je 60 milionů korun bez DPH.
„Realizace nového mostního objektu SO 222 z plánované přestavby MÚK Aviatická proběhne v předstihu pro zajištění realizace v době odstávky provozu křižující vzletové a přistávací dráhy Letiště Praha,“ stojí v aktualizovaném letáku ŘSD.
Přestavba nebezpečné křižovatky na D7 u letiště se odkládá. Čeká se na vyvlastnění pozemku
Samotná kompletní přestavba MÚK Aviatická se zahájí až v roce 2026, trvat bude dva roky. ŘSD stále chybějí dvě z šesti stavebních povolení, proti stavbě se totiž postavil jeden z majitelů pozemků. Zároveň probíhá jejich vyvlastnění.
Během uplynulého léta ŘSD vybralo zpracovatele geotechnického průzkum pro druhou etapu. Už na začátku roku proběhlo na křižovatce kompletní odstranění stromů a keřů, v září začal archeologický průzkum. Dokončení terénních prací se předpokládá do 30. dubna 2025.
Praha daruje státu jeden sloup veřejného osvětlení u letiště. Při převodu D7 se na něj zapomnělo