dkv_obrazok

ŘSD hlásí zahájení stavby středočeské D3. Začalo kutat štolu k tunelu Kamenná Vrata

Průzkumná štola k tunelu Kamenná Vrata na budoucí D3. Pramen: ŘSDPrůzkumná štola k tunelu Kamenná Vrata na budoucí D3. Pramen: ŘSD

Nejpozději začátkem příštího roku má začít také ražba průzkumné štoly k tunelu Luka.

27 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Pavel

Další zbytečná dálnice… Stačilo by už konečně dostavět úsek Pardubice – Mohelnice, tím by z D1 zmizela polovina kamionů a směrem na jih není co řešit… To je taková zvláštní zásada ŘSD, vždy stavět to, co není potřeba… dálnice u Přerova, dálnici přes Posázaví (nemám tam chatu, a i tak je to nesmysl) a to, co je třeba řešit, jako především obchvat Prahy, na to kašlat… Díky tomu se pak udržuje „lidový tlak na výstavbu dálnic“ … D3 je typická ukázka…

Tomáš

Jak jako, že D3 nejni potřebná? Zkusil jste si jet někdy po E55 v době,kdy je nejvíc zatížena? Nemluvě o městech ,kterými prochází.. D3 už měla být minimálně 20let. Je přes ni všechen tranzit z jihu Evropy na sever

Pavel

Další úplně a naprosto zbytečná dálnice… Stačilo by už konečně dostavět úsek Pardubice – Mohelnice, tím by z D1 zmizela polovina kamionů a směrem na jih není co řešit… To je taková zvláštní zásada ŘSD, vždy stavět to, co není potřeba… dálnice u Přerova, Kroměříže, kapacitní silnice u Mostu, dálnici přes Posázaví (nemám tam chatu, a i tak je to nesmysl) a to, co je třeba řešit, jako především obchvat Prahy, na to kašlat… Díky tomu se pak udržuje „lidový tlak na výstavbu dálnic“ a jsou trvale prachy k rozkradení… D3 je pro to zcela typická ukázka…

Jan

Je mi líto, musím být pesimista. Sice je to dobrý začátek, ale obávám se, že odpůrci odloží začátek stavby na cca 2031. Ještě není ani územní rozhodnutí, o SP nemluvě. A tam se budou odvolávat, rozkladovat, soudit,… Na závěr to Radek ještě zbytečně o rok prodlouží tím, že to půjde přes PPP, podobně jako u D35.

Pavel

No, díky Bohu… že na to nikdy nedojde.

Vladimír M.

Jo,vslyšel jsem na Country rádiu, jak mobilizovali všechny milovníky přiridy.😂

Vojta

Každý můžeme mít různé názory, vzdělání, cokoliv dalšího, ale ta základní dálniční síť se prostě musí dostavět a přirozeně, v zemi velikosti Česká, prochází takové stavby občas i místy přírodně i kulturně hodnotnými, proto se projektují co nejcitlivěji, nelze je však desítky let blokovat. Není možné, aby do jedné z největších metropolitních oblastí v zemi nevedla dálnice…

SYN

Rozhodně souhlasím, jen podotknu že to ještě automaticky neznamená že „každá dálnice je správně“ nějaká diskuze o vedení trasy se musí připustit…
Zde to ovšem vypadá docela udržitelně, tři delší tunely by měly zajistit že to území nebude „rozříznuté“, kdokoliv nesouhlasí ať nahodí alternativu, protože varianta „žádná dálnice D3 u Prahy“ pro mně není reálná…

David

Škoda, že sjezd Libeň/Libeř nemá i napojení na Psáry… kolonam tam by to taky pomohlo než hnát ty baráčníky přes obec

SYN

Brání něco zásadního dobudování toho propojení ke sjezdu (okolo hřbitova)?

David

Ma mapce ŘSD to není, takže to asi zůstává na Středočeském kraji a ten nemá úplně štěstí na personální obsazení

Martas

Psáry sjezd u Libře nechtěli, bylo v dokumentaci napojení na Psáry, ale potenciální riziko zkracování a objíždění kolon vznikajících napojením na D0 vedení obce za to nestálo. Malá perlička, MÚK Psáry figurovala i po neodsouhlasení sjezdu do Psár v DÚR, až na požadavek Libře bylo přejmenováno

factory

Stejně nechápu proč se od plánovaného napojení na D0 nevedou souběžně dva pruhy (1+1) na muk vestec aby ti co jedou do Prahy nemuseli vůbec najíždět na D0.

zlevněme dráhu

Ano to je zajímavé. Křižovatky určitě nesplňují vzájemnou vzdálenost a měly by být propojeny kolektory. Možná je to v projektu D3 schválně vynecháno, aby se při projednání nemusel řešit zásah do hotové části D0 a bude to dokončeno později jako samostatná stavba. Ostatně stejně tak součástí stavby D0 511 nejsou potřebné úpravy na D1. Nedávno tu bylo naznačeno, že se budou postupně provádět v rámci odstranění dopravních závad (rozšíření mostů na D1 před MÚK Modletice).

David

Všichni kdo přijedou z jižní Čech a Rakouska budou potřebovat na jižak a do officů na Opatově a Chodově? Nebo rovnou ke koňovi na Václavák? Takhle už se nějaký to desetiletí neplánuje…

factory

Potřebuji všude po Praze. To že vy to nevyužijete neznamená že je to zbytečné. Takhle to zase zbytečně ucpe D0

zlevněme dráhu

Stačí nahlédnout do ČSN a požadavku na min. vzdálenost mezi připojovacím a následným odbočovacím pruhem. A průběžný připojo-odbočovací pruh se už cca 30 let nesmí vůbec navrhovat.

factory

Kdo chce připojovací průběžný pruh? Já chci cestu úplně mimo D0

Martin

Hurá, konečně! Volejte sláva a 5 dní se raduje!

Škoda jen, ze až teď. Nicméně jen tak dál a houšť🙏

Martas

Momentálně se můžete tak akorát radovat v kolonách na D1 a u Benešova, asi bych vyčkal, dokud nedojde na stříhání pásky 🙂

Klondajk

No jo, je to tak. Vzhledem k mému věku si při každé takové slávě říkám: Příliš málo, příliš pozdě…

PetrH

Platíte na daních příliš málo a příliš pozdě.

Padre

Tak to je velká paráda .Super.

Dusanh

Už aby to bylo hotové!

FrenkyUL

2028 je bez odvolaček, takže se začne cca 2031? Jak to vidíte?

Dusanh

V globále pozitivně, protože jiné úseky dálniční sítě jsou už tak rozpracované/dokončené, že se D3 uskuteční (pokud nebude třetí světová).

zlevněme dráhu

Ta už probíhá, ale zatím vliv na stavbu D3 nemá.