Infrastruktura Silnice

ŘSD chystá ve Středočeském kraji čtyři kilometry nových protihlukových stěn

Protihluková stěna u Průhonic na D1. Foto: ŘSD
Protihluková stěna u Průhonic na D1. Foto: ŘSD
Stavba protihlukových stěn povede k dopravním omezením.

Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) chystá v letošním roce stavbu více než čtyři kilometry protihlukových stěn za zhruba 160 milionů korun. Částečně půjde o stěny zcela nové, z části budou vybudovány v místech stávajících a již nevyhovujících objektů.

ŘSD to oznámilo v tiskové zprávě. Tři trvalé stěny jsou plánované podél levého jízdního pásu dálnice D1 ve směru na Prahu v km 5,3-1,45 (přibližně mezi Průhonicemi a MÚK EXIT 2 Chodov). Jejich celková délka je 1 046 metrů. Budou postavené jako zcela nové, z části na stávajícím valu u městské části Kateřinky. Snížit hlukovou zátěž pomohou obyvatelům pražských městských částí Újezd u Průhonic, Kateřinky a částečně Chodov. Na tuto akci je už vybrán i zhotovitel.

Další 2 protihlukové stěny vyrostou při levém jízdním pásu dálnice D0, tedy ve směru od dálnice D5 k dálnici D1. Bude se jednat o kombinaci mobilních a trvalých stěn u obcí Ořech a Jinočany v celkové délce 867 metrů. Stavba u Ořechu má již vysoutěženého svého zhotovitele a i zde by rádi zahájili práce již v průběhu dubna.

S další protihlukovou stěnou se počítá na opačné straně dálnice D0. Její výstavba bude realizována v rámci rekonstrukce mostu přes Chlumeckou ulici v Praze 9,“ dodal mluvčí ŘSD Martin Buček.

Nové stěny jako reakce na rostoucí provoz

Další protihlukové stěny vzniknou u obce Bavoryně. Ve směru na Plzeň vznikne kompletně nová stěna v délce 402 metrů, a to přibližně mezi km 27,5 a km 28. V opačném směru na Prahu dojde nejdříve k demolici stávající nevyhovující protihlukové stěny, kde vznikne nová o délce 340 metrů. K demolici staré a výstavbě nové stěny dojde také u Zdic, ta bude mít délku 1,34 kilometru.

Až na akci „D1 PHS Kateřinky“ budou muset počítat řidiči v místě staveb s omezením dopravy. Zejména se bude jednat o uzavření krajnice a buď části, nebo celého pravého jízdního pruhu v závislosti na prostorových možnostech v konkrétním místě.

Stěny vznikají tam, kde ukázaly akustické studie jejich potřebu. Mají snížit hluk z dopravy směrem k zastavěným oblastem. „K řešení hlukové zátěže se přistupuje zejména v důsledku zvýšení intenzity dopravy, rozvoje obydlených aglomerací směrem ke komunikacím a již nevyhovujícím stávajícím protihlukovým opatřením. Jedním z takových opatření je právě výstavba protihlukových stěn,“ dodal Buček.

Odebírat
Upozornit na
guest
11 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
richmond

něco přes 4 kilometry za 160milionů? Za tu cenu bych čekal tak 40 kilometrů…

Tomáš

A D11 na výjezdu z Prahy nic? Já jen že by pak mohli konečně namalovat ten třípruh, na který je tam od rekonstrukce už položený asfalt, ale kvůli nutnému doplnění PHS se po něm v režimu 3+3 zatím nesmí jezdit…

Zdravý sluch

A hluk že železnice se řešit nebude? Tam je třeba postavit mnohem více stěn.

provokatér

Dejte si do uší špunty, když vám dráha tolik vadí!

Štěpán

Tam toho hluku je mnohonásobně méně. Vlaky totiž nedělají nepřetržitý rámus 24 hodin denně, narozdíl od dálnice.

Jiří Kocurek

Toho hluku je méně do chvíle než se přiřítí Tornádo a spustí PANKILEEEEEEER v pět ráno. Protihlukovka tady bohužel nepomůže, jedině snad vyměnit vlak.

Štěpán

Nebojte, i tornáda jednou dojezdí.

bkv

proč by ŘSD měla řešit hluk na železnici?

Leinad

Proč to řešit jednotlivě a stavět stěnu mezi silnici a železnici?

Rudolf Tuček

Když se instaloval phs na D5 z Loděnice na Vráž tak na kopci nad dálnici je víc hluku, je ta dálnice víc slyšet než dřív.

David

U takovýchto článků bych opravdu ocenil mapku.

Partneři


Czechtoll

pst
podcast