ŘSD chystá ve Středočeském kraji čtyři kilometry nových protihlukových stěn

Protihluková stěna u Průhonic na D1. Foto: ŘSDProtihluková stěna u Průhonic na D1. Foto: ŘSD

Stavba protihlukových stěn povede k dopravním omezením.

Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) chystá v letošním roce stavbu více než čtyři kilometry protihlukových stěn za zhruba 160 milionů korun. Částečně půjde o stěny zcela nové, z části budou vybudovány v místech stávajících a již nevyhovujících objektů.

ŘSD to oznámilo v tiskové zprávě. Tři trvalé stěny jsou plánované podél levého jízdního pásu dálnice D1 ve směru na Prahu v km 5,3-1,45 (přibližně mezi Průhonicemi a MÚK EXIT 2 Chodov). Jejich celková délka je 1 046 metrů. Budou postavené jako zcela nové, z části na stávajícím valu u městské části Kateřinky. Snížit hlukovou zátěž pomohou obyvatelům pražských městských částí Újezd u Průhonic, Kateřinky a částečně Chodov. Na tuto akci je už vybrán i zhotovitel.

Další 2 protihlukové stěny vyrostou při levém jízdním pásu dálnice D0, tedy ve směru od dálnice D5 k dálnici D1. Bude se jednat o kombinaci mobilních a trvalých stěn u obcí Ořech a Jinočany v celkové délce 867 metrů. Stavba u Ořechu má již vysoutěženého svého zhotovitele a i zde by rádi zahájili práce již v průběhu dubna.

S další protihlukovou stěnou se počítá na opačné straně dálnice D0. Její výstavba bude realizována v rámci rekonstrukce mostu přes Chlumeckou ulici v Praze 9,“ dodal mluvčí ŘSD Martin Buček.

Nové stěny jako reakce na rostoucí provoz

Další protihlukové stěny vzniknou u obce Bavoryně. Ve směru na Plzeň vznikne kompletně nová stěna v délce 402 metrů, a to přibližně mezi km 27,5 a km 28. V opačném směru na Prahu dojde nejdříve k demolici stávající nevyhovující protihlukové stěny, kde vznikne nová o délce 340 metrů. K demolici staré a výstavbě nové stěny dojde také u Zdic, ta bude mít délku 1,34 kilometru.

Až na akci „D1 PHS Kateřinky“ budou muset počítat řidiči v místě staveb s omezením dopravy. Zejména se bude jednat o uzavření krajnice a buď části, nebo celého pravého jízdního pruhu v závislosti na prostorových možnostech v konkrétním místě.

Stěny vznikají tam, kde ukázaly akustické studie jejich potřebu. Mají snížit hluk z dopravy směrem k zastavěným oblastem. „K řešení hlukové zátěže se přistupuje zejména v důsledku zvýšení intenzity dopravy, rozvoje obydlených aglomerací směrem ke komunikacím a již nevyhovujícím stávajícím protihlukovým opatřením. Jedním z takových opatření je právě výstavba protihlukových stěn,“ dodal Buček.

Tagy D0 D1 D5 Protihlukové stěny Ředitelství silnic a dálnic ŘSD sez
11 komentářů