dkv-spojujeme

ŘSD chystá opět velké měření rychlosti na D1 kvůli modernizaci

Modernizace D1. Foto: Ministerstvo dopravyModernizace D1. Foto: Ministerstvo dopravy

Řidiči na dálnici D1 budou i letos pod kontrolou, zda dodržují v úsecích se sníženou rychlostí předepsanou maximální osmdesátikilometrovou rychlost.

Řidiči na dálnici D1 budou i letos pod kontrolou, zda dodržují v úsecích se sníženou rychlostí předepsanou maximální osmdesátikilometrovou rychlost.

Ředitelství silnic a dálnic už vypsalo zakázku na firmu, která radary a měření zajistí, odhadovaná hodnota je 1,8 milionu korun. Půjde o úsekové měření, radary zachytí auto na začátku omezení a po výjezdu a spočítají jeho průměrnou rychlost. Pokud dojde k překročení, výsledky dostane policie, přestupky pak řeší místně příslušné obce s rozšířenou působností.

ŘSD měří rychlost na dálnici D1 během modernizace několik posledních let. “Důvodem je zvýšení bezpečnost řidičů, našich zaměstnanců a pracovníků zhotovitele, kdy je třeba v rámci stavby dodržovat sníženou rychlost 80 km/h,“ řekl mluvčí ŘSD Jan Studecký. Zakázka je na jednu měřící sadu, ŘSD má ale další z minulosti.

Podle něj zatím ale nebylo rozhodnuto, kde úsekové měření bude probíhat. Statistiky z minulých let ukazují, že rychlost nedodržují zhruba tři procenta řidičů.

Práce na modernizaci D1 už po zimní přestávce začaly. „Z hlediska modernizace D1 nás v letech 2019 a 2020 čekají nejsilnější sezony,“ uvedl generální ředitel ŘSD Jan Kroupa. Silničáři totiž chtějí letos rozjet modernizační práce na všech zbývajících úsecích, kde se dosud nekoplo.Už na začátku března začali stavaři s modernizací úseku Soutice – Lekt, po zimní přestávce se dělníci vrátili i na úsek Mirošovice – Hvězdonice. Postupně se má začít také se stavbou úseků Koberovice – Humpolec (km 81 – 90), Velký Beranov – Měřín (119 – 134), Velké Meziříčí západ – Velké Meziříčí východ (141 – 146) a Devět Křížů – Ostrovačice (168 – 178). Celkem se tak má letos pracovat na 71 kilometrech dálnice, 90 kilometrů už je hotových. Celá modernizace má být hotová do konce roku 2021.

Samostatnou a nejproblematičtější kapitolou nicméně zůstává čtrnáctikilometrový úsek Humpolec – Větrný Jeníkov, odkud se v prosinci kvůli nečinnosti poroučelo konsorcium s českou firmou Geosan. „Čekáme, až znalec dokončí zkoumání stavu tohoto úseku,“ doplnil Kroupa. Pak bude ŘSD vypisovat soutěž na nového zhotovitele.

Tagy D1 měření rychlosti na D1 Ředitelství silnic a dálnic
7 komentářů