Infrastruktura Silnice

ŘSD chystá opět velké měření rychlosti na D1 kvůli modernizaci

Modernizace D1. Foto: Ministerstvo dopravy
Modernizace D1. Foto: Ministerstvo dopravy

Řidiči na dálnici D1 budou i letos pod kontrolou, zda dodržují v úsecích se sníženou rychlostí předepsanou maximální osmdesátikilometrovou rychlost.

Ředitelství silnic a dálnic už vypsalo zakázku na firmu, která radary a měření zajistí, odhadovaná hodnota je 1,8 milionu korun. Půjde o úsekové měření, radary zachytí auto na začátku omezení a po výjezdu a spočítají jeho průměrnou rychlost. Pokud dojde k překročení, výsledky dostane policie, přestupky pak řeší místně příslušné obce s rozšířenou působností.

ŘSD měří rychlost na dálnici D1 během modernizace několik posledních let. “Důvodem je zvýšení bezpečnost řidičů, našich zaměstnanců a pracovníků zhotovitele, kdy je třeba v rámci stavby dodržovat sníženou rychlost 80 km/h,“ řekl mluvčí ŘSD Jan Studecký. Zakázka je na jednu měřící sadu, ŘSD má ale další z minulosti.

Podle něj zatím ale nebylo rozhodnuto, kde úsekové měření bude probíhat. Statistiky z minulých let ukazují, že rychlost nedodržují zhruba tři procenta řidičů.

Práce na modernizaci D1 už po zimní přestávce začaly. „Z hlediska modernizace D1 nás v letech 2019 a 2020 čekají nejsilnější sezony,“ uvedl generální ředitel ŘSD Jan Kroupa. Silničáři totiž chtějí letos rozjet modernizační práce na všech zbývajících úsecích, kde se dosud nekoplo.Už na začátku března začali stavaři s modernizací úseku Soutice – Lekt, po zimní přestávce se dělníci vrátili i na úsek Mirošovice – Hvězdonice. Postupně se má začít také se stavbou úseků Koberovice – Humpolec (km 81 – 90), Velký Beranov – Měřín (119 – 134), Velké Meziříčí západ – Velké Meziříčí východ (141 – 146) a Devět Křížů – Ostrovačice (168 – 178). Celkem se tak má letos pracovat na 71 kilometrech dálnice, 90 kilometrů už je hotových. Celá modernizace má být hotová do konce roku 2021.

Samostatnou a nejproblematičtější kapitolou nicméně zůstává čtrnáctikilometrový úsek Humpolec – Větrný Jeníkov, odkud se v prosinci kvůli nečinnosti poroučelo konsorcium s českou firmou Geosan. „Čekáme, až znalec dokončí zkoumání stavu tohoto úseku,“ doplnil Kroupa. Pak bude ŘSD vypisovat soutěž na nového zhotovitele.

nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Jaroslav
Host
Jaroslav

Tragikomedii celé rekonstrukce ukazuje mimo jiné i úvodní fotka článku přímo od MD ČR, na které nikdo nepracuje, ani zde není vidět žádná technika. To je opravdu dokonalá ilustrace.

Lumír Kuchař
Host
Lumír Kuchař

až na to, že na dané fotce je vidět, že se pokládá CB kryt a ten se dělá finišérem, kolem kterého se motá asi 25 lidí a jedou postupně z jednoho konce úseku na druhý, tudíž práce probíhají v tom daném místě, kde je CB finišér, na této fotce je již položeno, tudíž je někde dál, takže nelze říct, že nikdo nepracuje, nesmysl!

petr.r
Host
petr.r

správně, jarda by ten beton hned rozjezdil, tomu se říká technologická přestávka.

Desper
Host
Desper

Takže na 53km (81-134) je celých 15km dálnice 😀

Martin V.
Host
Martin V.

No aspoň že kolem Jihlavy je těch 15 km nové dálnice. 🙂 Pokud rozvrtají naráz 9 km Koberovice – Humpolec a budou pokračovat na 14 km sousedního již rozvrtaného úseku Humpolec – Větrníkov, tak to bude masakr…

...
Host
...

Když jsme u těch oprav, dost se zapomíná na to, že existuje před Měřínem (při jízdě směr Brno) úsek, který už jednou kompletně zrekonstruován (tedy včetně kompletního vybagrování vozovky) byl někdy před 15 lety a stále je na poměry českých vozovek nadprůměřný. Ten chtějí rekonstruovat znovu?

Martin V.
Host
Martin V.

To je zajímavá otázka. Takových úseků bylo víc, třeba mezi Lhotkou a Bíteší směr Brno, ale byly toho asi jenom dva kilometry, možná čtyři? Rozhodně ne celý úsek mezi exity. Ten nevím jak dopadl, patrně ho vybourali znovu. Možná tyhle úseky nemají patřičnou šířku.

Partneři



CSCARGO