ŘSD chystá odpočívku na hřebenech Krušných hor, pojme 80 kamionů
Silnice I/7 na Horu Sv. Šebestiana. Pramen: ŘSD

Rozmístění odpočívek vychází podle ŘSD ze zpracované studie a zázemí je potřeba zbudovat v blízkosti hranic.
Absolutně nechápu tu logiku, že kamiony parkují „zadarmo“. Jednak to zadarmo vúbec není, jenom to zaplatí někdo jiný. Za druhé vlaky taky za parkování musí platit a pokud by jsme to s přesunem zboží na železnici mysleli vážně, tak tohle dělat nebudeme.
Nejde o to za parkování účtovat nesmyslné částky, ale účtovat reálné náklady na zřízení a provoz těch parkovišť. Pak múžou tyto odpočívky budovat i soukromníci, kteří to udělají levněji, než stát.
Nu to budeme asi jediní kdo budou mít (dálniční) odpočívky placené… nějak se nemůžu vzpomenout že by toto měli na Slovensku, v Rakousku, Německu, Švýcarsku, Itálii, Francii…
Určitě to všichni dělají špatně!
Mýtné na dálnicích i spoustě silnic pro náklaďáky je, tak toto je „příslušenství“… osobáky (busy…) pak zde mají menší část, to už se vůbec nevyplatí to nějak dělit.
Kamiony platí za každý ujetý km cca 6 korun plus spotřební daň z nafty. Takže opravdu ne parkují zadarmo ale velice draze si to platí.
„…ale velice draze si to platí.“
Jsem si jistý, že jste to napsal jako ironii. Dávám vám plus!
A nebude D7 až k hranicím?? Někde jsem četl že Němci by měli stavět další část svý silnice až k nám (kromě Chemnitz) ?? Moc mi nedává smysl to utnout před Chomutovem
D7 končí u Chomutova, ale až nahoru ke Křímovu je to 2+2, jen je tam 90km/h. Má to tam docela slušné stoupání, nevím zda by to mohlo plnit normy dálnice, ale spíš ne.
Proč byste to chtěl?
Ostudné. Připomíná mi to umanutost komunistických inženýrů, že to tak prostě čarou v mapě vyšlo, tak se holt vrchol hory vyasfaltuje, no a co.
Bohužel na této trase je to absolutně žalostné co se parkování týče. Přírodu mám rád a chce to najít rozumný kompromis kde a jak stavět. Nahoře mi to přijde celkem zbytečné, resp. hloupé a to říkám jako řidič. Méně „agresivní“ mi to přijde dole před Chomutovem kde se to řekněme ztratí v blízkosti průmyslových zon. Těch 15km nahoru už žádného řidiče nezachrani.
Podle mě to nesmí projít už jenom kvůli osvětlení, které by na takovém odpočívadle jistě bylo, a které by ovlivnilo faunu širokého okolí.
Nevím jak vyjde posouzení vlivu na krajinný ráz, když neprošla lanovka nad čističkou. 🤔
Jakmile se jedna o infra pro auta projde cokoli.
Ani náhodou. Kdybyste věděl kolik toho jde do šuplíku. A přesto se staví. Tak jsme výkonní.
Dnes je situace taková, že toaletní papír má výrobu z důvodu efekivity na pár místech a stovky nebo minimálně desítky kilometrů od sebe. Racionálně je nejrozumnější vozit to kamiony. A protože ty kamiony řídí lidské bytosti, musí občas zastavit a odpočinout si. Logicky musí být zastávky pravidelně rozmístěny. Protesty možná proti úplným extrémům, ale jinak jsou země, kde jsou ještě vyšší horské oblasti, jsou severské země, kde je sníh běžný, je to přimknuto u silnice, která již existuje. Protestující spíš komplikují a prodražují dopravu, která je těžko nahraditelná.
Pardon, ale absolutně z ničeho nevyplývá potřeba stavět takováto kamionová odpočívadla na takovýchto místech a ničemu to nepomůže, ani tomu, abyste měl levnější toaletní papír.
Ne, levnější! Dnes už vůbec měl. Žádné lokální papírny už nikdo budovat nebude.
Nevím, co už dnes měl, ale argument pro stavbu něčeho takového na takovém místě to není.
Jak vyplynulo z článku, tak se odpočívadla většinou stavěla u státních hranic, protože je mohou využít i orgány dohledu (např. Policie, celníci, inspekce silniční dopravy atd.).
Časy dávno minulé.
Ale a co budoucí, pán je asi věštec.
Jak vysvětlíte, že se součastně vozí toaletní papír z místa A do místa B a z místa B do místa A? Toto „racionální“ tahání blbin proti sobě si pochopitelně vynutí budování „racionální“ odpočíky. Ekonomika šlape.
Konkurence způsobuje, že vše funguje. Pamatuji plánované hospodářství, kde zrovna ten toaletní papír chyběl.
Konkurence? Na západ od nás se dotují potraviny ve větší míře, než u nás. Další dotace do silnic. Funguje to, ale díky štědrosti daňového poplatníka.
Na směšné mýtné doplácí místní producenti.
A pak je dotace do vodíku a do solárů, tu taky odmítáte??
Tak tohle jim snad neprojde. To je jen důkaz toho, že Krušné hory už měly být dávno CHKO 🙁
ŘSD si opravdu vzalo za cíl učinit tuto zemi co nejhnusnější kde to jen jde.
Shodné příjmení s paní farmářkou je náhoda?
Ne, já si ji vzal a převzal její příjmení. Jinak mé skutečné křestní jméno je Patrik. Jsem Patrik Havránek :-D.
Vybudovat odpočívku na hřebenech Krušných hor v srdci budoucí CHKO ve výšce 840 m. n.m. mi z mnoha důvodů přijde jako šílený nápad. Přitom pod horami u Chomutova vhodné lokality jsou a je to pouhých 15 km do vnitrozemí. Nechápu…
Taky se divím. Kdyby to bylo hned u hranic, tak ještě dejme tomu. Ale takhle to je už na polovině cesty do Chomutova.
Já to chápu a je to uplně logický – ten šílemej krpál od Chomutova nahoru na „Šebíka“ a opačně těsně před tim šílenym krpálem dolu do Chomutova – to si odpočívku určitě zaslouží. Navíc místní si budou moct jet nakoupit i v neděli když je v Německu tupě zavřeno…
A až nakydá sníh, tak točvolanti dostanou v pauze sněhovou frézu a budou si tam uklízet a vyhrábavat vhodné místo k zaparkování.
Ač nemám příliš “ „ekoaktivisty“ v lásce, tak pevně doufám že tohle neklapne a vybuduje se to trochu níž v kraji
Ten výraz „točvolant“ tady používají jen frustrovaní obdivovatlé mačkačů knoflíků v mašině nebo ještě nějaká další menšina? Protože cyklisty jsem slyšel používat jiný výraz (ti navíc sami musí točit řidítky). Jako chápu, že ovládání 40 tunového vozidla na kluzké vozovce mezi ostatními účastníky provozu se s nesmírně náročným procesem posouváním rychlostní páčky podle návěstidla nebo šlapáním do pedálů a natáčením ostatních řidičů na twitter nedá srovnat, ale přece jen bysme tahle označení tady používat nemuseli.
Než to stavět na horách, můžou najít vhodné místo někde u Chomutova, blízko dolů. Tam to nebude taková pěst na oko a nebudou tam ani muset alokovat frézu na zimu.
Jelikož to tam znám, zeptám se, počítá se se zázemím pro holky?
Jsem zvědav, co budou dělat v zimě se sněhem. Plánují čistící bránu?
Dle dokumentace (na kterou článek odkazuje) jsou plánovány dvě sněhové rampy na čištění NA.
Děkuji za navedení, už jsem je našel.
To místo je na mapě zde:
https://mapy.com/s/danesagota
To jsou fakt ropáci.
Takže prakticky na poli, ani kvůli tomu nebudou kácet les… možná bych to udělal trochu menší, ale za mně nevidím zásadní problém.
O pár desítek metrů vedle muzeum – výtopna Křimov…