ŘSD chystá od září zásadní proměnu Bauerovy ulice v Brně na městském okruhu. Místo přechodů budou lávky

Bauerova ulice v Brně. Foto: Google Street ViewBauerova ulice v Brně. Foto: Google Street View

Silnici čeká přestavba i kvůli stavbě arény.

15 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
SYN

Hm, je sice hezké mít možnost mimoúrovňového přechodu přes dopravní tepnu, ale nemělo by se to nadužívat. Sice je hezké že auta můžou projíždět bez zastavení, ale chodcům jsme přechod prodloužili nejmíň na dvojnásobek a navíc ještě přidali schody… anebo dloooouhou rampu. To je SNAD přijatelné tam kde je počet chodců malý, ale jinak je to dost hrůza. Nabízím údaje z Brna-Pisárek, přechod ulice Hlinky, na obou stranách ulice zastávky několika linek MHD. Dříve přechod pro chodce, bez problému přejití do 30sec. Nyní (po stavbě multikřížovatky) semafory, čekací doba na zelenou až půldruhé minuty (a ještě zprasené časování, pokud člověk… Číst vice »

PetrN

Odkaz na leták ŘSD: https://mapapp.rsd.cz/Upload/Stavby/568/infoletak_s42-vmo-bauerova.pdf?t=2022-02-21%2008:34:43.169
Jinak nebál bych se že zde během stavby vzniknou dopravní problémy při provozu 1+1, tady v tom úseku jsou poloviční intenzity oproti Žabovřeské nebo Tomkáči

Tomáš Gottschalk

Hlavně že se přestavbou zruší ty stupidní semafory na vjezdu/výjezdu do areálu DPmB a n/z výstaviště plus přechod pro chodce k Riviéře. Už teď jsou světla akorát pro zlost – kdo se chce dostat do opačného směru, může použít vratnou rampu, pro příjezd od Žabovřeské se stačí otočit na kruháči u Voroněže (pokud se teda ten hotel ještě tak jmenuje). Ale a44 bych nechal jet po Bauerově a ne po Křížkovského, právě kvůli Riviéře. Takže za dva roky budeme mít souvislou část VMO od Vídeňské po Rokytovu a podaří-li se aspoň provizorně vyřešit průjezd přes sídliště VInohrady a postavit spojku… Číst vice »

Pražec

A kde jsou ti, kteří by rádi všechno úrovňově?
Neschovávejte se, doktorko Máňo!

Beekee

Žabovřeská, Tomkáč, Bauerova, Mosty O. Ševčíka, Pisárecký tunely, 6 pruhů na D1… no snad to letos všechno stihnou… bum bum bum, všechno naráz.

Michal

Toho termínu se úplně bojím, žabovřeská má být hotova v roce 2024, letos mají v plánu rozšiřovat dálnici mezi exity Vídeň a Bartislava a ještě k tomu přidají tohle, by mě zajímal kdo ty stavby koordinuje, protože toto už fakt není normální

SYN

Ty stavby „koordinuje“ ten kdo na ně uvolňuje peníze… člověk ze svého by pochopitelně mohl přesunout dostupné peníze nejprve na jednu stavbu (a dokončit ji dříve – ořezat rezervy za malý příplatek, obvykle jde za peníze) ale u státu je to holt jinak… nezačít stavět může snadno znamenat o peníze na dlouhou dobu přijít…

Kleist

Už je to tady zase znovu. Naštěstí jsme udělali pokrok od 1 etapy Žabovřeské kde se postavila 1 lávka, širší komunikace a obslužná komunikace. Zde platí akce 1+1 takže obdržíme lávku druhou.

MHD

Účelem je zvýšit bezpečnost. To jsem rád, že to tady čtu. Něco takového by bylo možné v Praze jen přes Scheiherrovu mrtvolu.

původní Jakub P

Kéž bych měl korunu za každou stavební akci na ulicích měst, která o sobě tvrdí, že účelem je zvýšit bezpečnost a ve skutečnosti dosáhne pravého opaku…

Honza

Třeba jako podchod na Strakonické?

Pavel Skládaný

Otázka je, kolik lidí poleze obtížně na mimoúrovňovou lávku, když nově vzniklý střední dělicí pás může sloužit jako improvizované opatření pro usnadnění přecházení. Výsledný bezpečnostní efekt může být naopak horší, neb se bude stále chodit v úrovni, ale bez světelně řízených přechodů.

Tomáš Gottschalk

Na komunikaci typu VMO přechod nepatří. Už jste zapomněl, jak to dřív vypadalo na Žabovřeské, než postavili lávku? Btw proto se přimlouvám, aby a44 jezdila po Bauerově.

Pavel Skládaný

Nepochopil jste pointu. Nechci přechody na čtyřpruhu, ale varuji, že lidé mohou chodit dál v úrovni i bez přechodů, pokud nabízená alternativa nebude atraktivní.

SYN

No ano, ALE pozor, za takovýchto kolností budeme mít problém se dohodnout kam potom patří VMO. Rozumíme si? POKUD komunikace tohoto typu skutečně znamená mnohonásobné stížení jakékoliv příčné komunikace, pak se holt bude muset skutečný VMO přesunout do podzemí a zde bude „jen“ obyčejný čtyřpruh, tak aby se nedělalo všechno jen jednostranně. Skoro to vypadá jako by auta nedokázala jezdit do kopce a přejezd „vrchem“ nad přechodem byl nemožný…