ŘSD chce příští rok stavět další kus obchvatu Znojma, žádá o povolení na 752 metrů
Vizualizace obchvatu Znojma. Foto: ŘSD

Dostavba této části propojí silnici na Jihlavu se silnicí na Brno.

Dostavba této části propojí silnici na Jihlavu se silnicí na Brno.
Strašlivá ostuda
Nejsem vůbec místní, takže proto můj dotaz – bude po dokončení tohoto úseku odkloněna doprava ve směru Jihlava – Rakousko po ulici Družstevní, aby došlo alespoň k malému zklidnění v centru?
Otázka je co myslíte pod pojmem „odklonění“… jako jestli bude do centra zakázaný vjezd? To si nedovedu představit, maximálně možná pro vozidla nad Xtuny… Problém je v tom že ani ulice Družstevní není nic jiného než 1+1 po městě na padesátce, a pak se napojuje blbou křižovatkou na Brněnskou která průrazem mezi paneláky ústí na semaforech na Dukelských bojovníků. Takže je to o něco lepší než centrem, ale ne o moc (teda s vyjímkou těch co jedou zhruba Pohořelice-Mor.Budějovice ti budou z centra odvedeni dobře a úplně a budou to mít i citelně kratší a rychlejší), ona ta Družstevní bývala… Číst vice »
Tohle je snad nejhorší město v ČR ne ? To snad i úřad proti tomu bojuje.
Snad tahle odpudivá nimbystická estráda dospěje po několika dekádách ke šťastnému konci. Celá I/38 z Jihlavy až na hranice by si zasloužila SPMV aspoň 1+1, ne-li 2+2. Stejně tak I/19 Plzeň-Humpolec a I/16 Řevničov-MB…
Jo, nemusí to byt zrovna dalnice, ale s par obchvaty a MUK to muze byt fakt rychlá cesta z Prahy do Rakouska nebo i ze severu z D11 přes Havličkův Brod a Jihlavu
Mám silné pochybnosti. Spolek „Pro obchvat“, jak se vtipně jmenují ti co tu stavbu blokují, to stavební řízení zase budou napadat jak jen půjde a tak se protáhne na další 4 – 5 let.
Tady právě nejvíce smysl dává střídavý třípruh 2+1 stejně jako je na rakouské straně od Stockerau po Guntersdorf. A vypadá to že by se na tuto kategorii mohly začít useky mezi Jihlavou a Znojmem připravovat… JV část obchvatu Znojma a pokračování na hranice ve střídavém směrově děleném 2+1 budou
Třikrát sláva za to že tam není žádný nesmyslný kruháč!
Kruháče nejsou nesmyslné. MÚK jsou extrémně drahé a zabírají spoustu prostoru, stykové křižovatky josu extrémně nebezpečné a semafory zase zbytečně moc neplynulé. Je dobře že tady žádný kruhový objezd není, ale není možné aby nebyly nikde. Jsou místa kde jsou správně i na silnicích prvních tříd.
Nejnebezpečnější úsek silnic v MSK je kruháč u Opavy. Skvělá věc tyhle kruháče na obchvatech.
No, jako… 🙂 . Úvaha tak „1-„, realizační aplikace ŘSD za „4“. Za příklad obchvat H.B. by si zasloužil lepší řešení.
Může tu někdo znalý vysvětlit, v čem se povolovací proces této stavby liší od všech ostatních? Respektive jak je možné, že se v tomto případě daří stavbu blokovat už neuvěřitelných 20 let? ŘSD se v posledních letech podařilo vyřešit spoustu dlouhodobých kostlivců ve skříni (Motocentrum na D3, Prodloužená Rudná, Litomyšl, D0 511 atd.), proč se to nedaří v tomto případě? Jaké eso v rukávu odpůrci mají? A z jakého důvodu ŘSD věří, že se to zrovna teď povede?
Tak ono obecně řešit tyto konflikty zabere spustu lidských zdrojů a těch, kteří mají chuť a sílu takovéto konflikty řešit, je ve statní správě celkem málo. Tedy jak říkáte, podařilo se odblokovat velké dálniční projekty a tak se pozornost těchto lidí nyní může soustředit i na ty menší. (Nejsem insider, tohle je můj osobní tip).
Ten důvod se jmenuje ŘSD, správa Brno:)
A jaké jsou argumenty těch odpůrců?
Trasa má vést přes zahrádkářskou kolonii a pár politicky angažovaných jedinců s jednou starou psychopatickou bábou si tam zahradní chatky přestavělo na „chatičky s bazénkem“. Stačí se mrknout na mapy. A teď chtějí, aby se obchvat když už tak postavil až někde v polích X kilometrů od Znojma
Já furt nechápu, že si na tyhle zahrádkáře nedošlápne stavební úřad. Takových černých staveb na hektar jako v zahrádkářských koloniích po celém Česku nemají ani v Bangladéši.
Nicméně chatičky s bazénkem nebyly problém např. u Křelova https://mapy.com/cs/letecka?x=17.1885502&y=49.6098913&z=19
Nejsem si jist, jestli odkaz po kliknutí zobrazí tu starší verzi; pokud zobrazí tu nejnovější, nutno překliknout.
A taky se to vyřešilo (výkupy v KN na jaře 2022) a dálnice už tam je hotova.
Jak říkáte, sami mají máslo na hlavě protože staví trvale obývané stavby na místě kde je odedávna stavební uzávěra a proto se tam povolovaly jen rekreační chatky (ale to nám nedokážete!). Dneska je to fajn flek, na okraji města ale pořád dostatečně blízko do obchodu, kina, nádraží…
Ale těm co nejsou bezprostředně „pod trasou“ to až tak moc nevadí, ostatně se jim zlepší příjezd, holt se „odfiltrují“ nějakým živým plotem a dají pořádná okna… akorát par jedinců bude mít vyložený smolík, ale na tom mají spoluvinu že vsadili na to že „tady nikdy nic nebude“
Má tam zahradu…
Nezájem. Vždycky má někdo někde nějakou zahradu, nebo pole, nebo domek nebo plot. To by se nikdy nic nepostavilo. Příbuzný tam zahradu taky má a nemá problem s tím, že mu půlka zmizela pod obchvatem, protože chápe, že pro Znojmo toto potřeba je.
Pro dokreslení představy by bylo vhodné informaci ze strany ŘSD doplnit o to komu, že pozemky zahrádkářské kolonie vlastně patří (jsou i také, kde majitelem je správa, samospráva, vojenské újezdy a hovoří se poté o pronájmu/nyní zřejmě pacht a jeho případném ukončení typicky v případě vyšších společenských cílů hodných zřetele), v návaznosti nato u neuralgických staveb uvést jak je na tom povolení/kolaudace k předmětným stavbám /protože opět vstupuje do hry majitel a možná váznoucí břemena/, o stavu stavby oproti žádosti, stavební dokumentaci a skutečné realizaci nemluvě) a poté začít s instituty výkupu/vyvlastnění, či jak se to správně nyní nazývá. Při… Číst vice »
Proč vládne v ŘSD takový optimismus, že po 20 letech od zahájení stavby se podaří získat stavební povolení na dokončení stavby? Něco nového ohledně odporu místních?
Jako všude 95% místních jsou pro. A pak je tu 5% kverulantů, prudičů a obchodníků, kteří by o něco přišli, kdyby se doprava odvedla z centra, a ti budou ostatní šikanovat.
Změny v zákonech v poslední době, už to není tak neřešitelné jak bývalo… už je to „jen“ obtížné.