Bych se na ně vykašlal. když je baví, že jim středem města jezdí mezinárodní doprava tak proč je k něčemu nutit. A pokud to někomu ve Znojmě vadí, at si to vyříká s aktivisty. A pokud mají dohodnutý jiný trasování (dohodnuté a odsouhlasené dotčenými vesnicemi) at to ŘDS předloží a oni to podle toho postaví.
Jan Sova
2 dny
Vždycky když jedu okolo Znojma, tak sleduji, jak to město má náběh na vybudování obřího okružního prstence. Tipuju 50 let…. Do té doby se do centra Znojma autem nepouštím/nemusím už nějakých 10 let.
jirka
2 dny
Slo by shrnout, o co tem odpurcum jde? Oni nechteji vubec obchvat nebo ho chteji jinde, nebo co? A proc se s nimi nesoudi RSD uz davno?
Občané jen využívají právo podávat námitky. A není to obchvat, ale jen přeložka silnice I/38 do okrajových částí města. Jeho návrh je starý 50 let a odpovídá té době. A soudy zatím vždy odpůrci vyhráli. A ŘSD místo aby hledalo jiné řešení jen tupě čeká až se někdo unaví.
Nezlobte se ale kam ten obchvat chcete přesouvat (oslovuji vás takto protože mi připadá že jejich názor podpoeujete) aspoň 5km za hranice města? A co ty vesnice co jsou v této vzdálenosti (Přímětice, Kuchařovice, Suchohrdly) těm to vadit nebude, ty nebudou nic namítat? Takže uděláme ten obchvat raději 10km od města? Nebo na Rakouské straně hranice?
No tak holt není pořád žádný, a zatím si to v centru pěkně „užijou“… 🙁
OS Obchvat má vlastní návrh tzv. Velkého obchvatu, který by vedl za Kasárnou, Příměticemi, Suchohrdly atd. Troufám si však tvrdit, že kdyby se tento velký obchvat realizoval, tak bude nejspíše nefunkční, protože pro osobní auta bude rychlejší jet přes poloucpané Znojmo, než po obchvatu. Stejná situace teď nastala u Havlíčkova Brodu. Otevřeli obchvat, ale navigace mě žene přes město, protože je to o fous rychlejší.
Není důvod jezdit podle navigace. Ale lenost a vypočítavost je holt potvora. Hlavně, že tam budu o minutu dřív, ale že otravuju tam, kde bych nemusel, už mě nezajímá.
a podle toho právě ten projekt vypadá a musí se vypořádat s velkým odporem
xyz
3 dny
Jak konkrétně ta „blokace“ vypadá?
Ke Znojmu mám (i geograficky) relativně blízko, i když příčiny toho, proč jsem už někdy v roce 2011 viděl rozestavěnou silnici, ale jezdit se po ní začalo o X let později, jsem nikdy moc nezjišťoval.
Copak rozestavěná silnice po které se začalo jezdit později, tam „leží“ další 2km asfaltu po kterém se nejezdí dodnes, bohužel… protože končí „v polích“ (přesněji mezi zahradami) a zbývá cirka 600m k napojení na kruháč „u Baumaxu“ (silnice II/413 x II/412, kudy se standartně přijíždí od Brna) a který by umožnil pro směry Brno-Jihlava kompletně objet střed města po silnici s MÚK, a pro směr Jihlava-Hatě/Rakousko alespoň se vyhnout historickému středu města a projet jen částí po Dukelských bojovníků/Evropské…
To co je ve článku na třetím obrázku (nejvíce vpravo) už ve skutečnosti je prakticky hotové…
viz https://mapy.cz/s/cenoboface
Ty další části už jsou poněkud rozsáhlejší a bojím se problematičtější (také dražší) projekty, ale když se konečně dostaví ten kousek tak už to celkem bude fungovat. Další části už to „jen“ vylepší.
Mmch. vybavuji si právě i rok 2013 a jinou diskusi, kde podle toho diskutujícího, měly dle původního plánu být pro revitalizaci části t-246 úseky Znojmo – Hodonice a pak ještě jeden u Břeclavi (tuším že Boří les – Valtice). On to kritizoval mj. s tím, že úsek Znojmo – Hodonice stejně bude později upravován kvůli obchvatu Znojma (tzn. odtěžení náspu a namísto něj most? toto také doteď neproběhlo).
Nakonec ten diskutující neměl pravdu – revitalizován byl úsek Mikulov – Boří les, což skutečně bylo (v rámci omezených možností) nejvhodnější řešení (přeložení systémového křižování z Mikulova do nové žst. Sedlec).
Ta „rozestavěná silnice“ z roku 2011 byla postavena již v roce 2008 a dodnes se po ní nejezdí (stavba 1-2). Je to stále jen skateboardová dráha. Stavba 2 (obchvat Přímětic) byla postavena v letech 2016-2019, tam už se jezdí. A dál nic…
Martin
3 dny
Aha, uz vim… uz je mi to jasne…
Doufam, ze to postavi, pac tak dlouho to blokuji a pritom by to mohlo dost pomoci.
Martin
3 dny
Ta uvodni fotka je uzasna, to by se dnes asi nepostavilo, ze? Natoz, kdyby misto asfaltu tam byly koleje…
Petr
3 dny
Dvacet let, co to je. U nás ho stát projednává od 29.1.1969. 😀
Bohužel liknavost úředníků a nejednoznačnost legislativy nahrávala odpůrcům. Všichni věděli hned, co je špatně, ale nikdo pořádně nevěděl, jak to má být. Bohužel stavba I. etapy trvá někdy od roku 2007, takže to jelo podle tehdejších předpisů. Proto ŘSD celé územní rozhodnutí a stavební povolení nechalo zrušit, aby to rozjeli od znova už podle současných předpisů, kde zvlášť zákon o liniových stavbách nedává odpůrcům tolik prostoru.
Ono ale té šeptandě nepřidalo ani tvrzení o toxickém prostředí od starosty.Navíc teď ještě odpor obcí u bývale I/30 s požadavkem na převedení tranzitní dopravy na coý znamená na I/18. Ostatně v souvislosti s dlouhou doprojednávání obchvatu, je zmiňované i že místo výstavby nové silnice I/30 v 70. a 80. letech bydegradována na silnici druhé třídy. Prostě stav silnic v dané oblasti, není otázkou posledních dvaceti nebo třiceti let.
Joker
3 dny
Ta Jižní Morava je jistě krásná zem…… Ale pro dopravní stavby je, zdá se, zakletá.
Myslel jsem tím liknavost v přípravě staveb ze strany ŘSD závod Brno. Ikdyž se zdá, že se to v poslední době lepší (otevření úseků VMO), tak jsou zde pořád dlouhodobí ležáci jako I/73, rozšíření D1 okolo Brna atd, kde se jen odsouvají termíny…
Bych se na ně vykašlal. když je baví, že jim středem města jezdí mezinárodní doprava tak proč je k něčemu nutit. A pokud to někomu ve Znojmě vadí, at si to vyříká s aktivisty. A pokud mají dohodnutý jiný trasování (dohodnuté a odsouhlasené dotčenými vesnicemi) at to ŘDS předloží a oni to podle toho postaví.
Vždycky když jedu okolo Znojma, tak sleduji, jak to město má náběh na vybudování obřího okružního prstence. Tipuju 50 let…. Do té doby se do centra Znojma autem nepouštím/nemusím už nějakých 10 let.
Slo by shrnout, o co tem odpurcum jde? Oni nechteji vubec obchvat nebo ho chteji jinde, nebo co? A proc se s nimi nesoudi RSD uz davno?
Občané jen využívají právo podávat námitky. A není to obchvat, ale jen přeložka silnice I/38 do okrajových částí města. Jeho návrh je starý 50 let a odpovídá té době. A soudy zatím vždy odpůrci vyhráli. A ŘSD místo aby hledalo jiné řešení jen tupě čeká až se někdo unaví.
Nezlobte se ale kam ten obchvat chcete přesouvat (oslovuji vás takto protože mi připadá že jejich názor podpoeujete) aspoň 5km za hranice města? A co ty vesnice co jsou v této vzdálenosti (Přímětice, Kuchařovice, Suchohrdly) těm to vadit nebude, ty nebudou nic namítat? Takže uděláme ten obchvat raději 10km od města? Nebo na Rakouské straně hranice?
No tak holt není pořád žádný, a zatím si to v centru pěkně „užijou“… 🙁
OS Obchvat má vlastní návrh tzv. Velkého obchvatu, který by vedl za Kasárnou, Příměticemi, Suchohrdly atd. Troufám si však tvrdit, že kdyby se tento velký obchvat realizoval, tak bude nejspíše nefunkční, protože pro osobní auta bude rychlejší jet přes poloucpané Znojmo, než po obchvatu. Stejná situace teď nastala u Havlíčkova Brodu. Otevřeli obchvat, ale navigace mě žene přes město, protože je to o fous rychlejší.
Není důvod jezdit podle navigace. Ale lenost a vypočítavost je holt potvora. Hlavně, že tam budu o minutu dřív, ale že otravuju tam, kde bych nemusel, už mě nezajímá.
Mimochodem nevidím důvod, proč by takováto silnice nemohla vést průmyslovou zónou. Nebo snad ve Znojmě nechceme průmysl?
Myslíte ty sklady na poli u obce Dyje?
Pak to dopadne to jak v Dobříši, vyškrtli obchvat z UP a teď podepisují petici za zákaz vjezdu nákladního tranzitu. 🙁
Dvacetileté čekání (nejen) na obchvaty Břeclavi a Znojma je spíše vizitka neschopnosti brněnského závodu ŘSD, než schopností odpůrců.
Doufám že se ještě než půjdu do důchodu po tom obchvatu projedu:-)
I kdybyste se nyní narodil, tak se tohoto obchvatu nedočkáte. Už se plánuje a staví 50 let.
a podle toho právě ten projekt vypadá a musí se vypořádat s velkým odporem
Jak konkrétně ta „blokace“ vypadá?
Ke Znojmu mám (i geograficky) relativně blízko, i když příčiny toho, proč jsem už někdy v roce 2011 viděl rozestavěnou silnici, ale jezdit se po ní začalo o X let později, jsem nikdy moc nezjišťoval.
Proč např. v roce 2013 „krajští úřednici zrušili územní povolení“? https://znojemsky.denik.cz/zpravy_region/znojemsky-obchvat-blokace-pokracuji-napul-20130307.html
Copak rozestavěná silnice po které se začalo jezdit později, tam „leží“ další 2km asfaltu po kterém se nejezdí dodnes, bohužel… protože končí „v polích“ (přesněji mezi zahradami) a zbývá cirka 600m k napojení na kruháč „u Baumaxu“ (silnice II/413 x II/412, kudy se standartně přijíždí od Brna) a který by umožnil pro směry Brno-Jihlava kompletně objet střed města po silnici s MÚK, a pro směr Jihlava-Hatě/Rakousko alespoň se vyhnout historickému středu města a projet jen částí po Dukelských bojovníků/Evropské…
To co je ve článku na třetím obrázku (nejvíce vpravo) už ve skutečnosti je prakticky hotové…
viz https://mapy.cz/s/cenoboface
Ty další části už jsou poněkud rozsáhlejší a bojím se problematičtější (také dražší) projekty, ale když se konečně dostaví ten kousek tak už to celkem bude fungovat. Další části už to „jen“ vylepší.
Mmch. vybavuji si právě i rok 2013 a jinou diskusi, kde podle toho diskutujícího, měly dle původního plánu být pro revitalizaci části t-246 úseky Znojmo – Hodonice a pak ještě jeden u Břeclavi (tuším že Boří les – Valtice). On to kritizoval mj. s tím, že úsek Znojmo – Hodonice stejně bude později upravován kvůli obchvatu Znojma (tzn. odtěžení náspu a namísto něj most? toto také doteď neproběhlo).
Nakonec ten diskutující neměl pravdu – revitalizován byl úsek Mikulov – Boří les, což skutečně bylo (v rámci omezených možností) nejvhodnější řešení (přeložení systémového křižování z Mikulova do nové žst. Sedlec).
ŘSD má v infoletáku chybnou mapku. V infoletáku je mapka již hotové části I. etapy. Správně tam patří tato mapka https://www.rsd.cz/mapa-staveb/#/stavby/I38/i38-znojmo-obchvat-i?komunikace=silnice&kraj=JHM&text=obchvat%20znojma&filters%5B%5D=StavbyRealizace&filters%5B%5D=StavbyPriprava&page=0
Ta „rozestavěná silnice“ z roku 2011 byla postavena již v roce 2008 a dodnes se po ní nejezdí (stavba 1-2). Je to stále jen skateboardová dráha. Stavba 2 (obchvat Přímětic) byla postavena v letech 2016-2019, tam už se jezdí. A dál nic…
Aha, uz vim… uz je mi to jasne…
Doufam, ze to postavi, pac tak dlouho to blokuji a pritom by to mohlo dost pomoci.
Ta uvodni fotka je uzasna, to by se dnes asi nepostavilo, ze? Natoz, kdyby misto asfaltu tam byly koleje…
Dvacet let, co to je. U nás ho stát projednává od 29.1.1969. 😀
A kdo to těch bezmála 56 let zdržuje?
(Zejména když si vezmu, že do roku 1989 bylo vyvlastňování atd. daleko tzv. snazší).
Jedním z prvních byl předseda MěNV Wiezner, který si vzpomněl, že tam má zahradu.
MěNV – Městský národní výbor
A po roce 1989 to zdržoval kdo?
Vesměs Občanské sdružení Obchvat, nejaktivnějším členem je paní Poláková, protože to jde přes jejich zahradu.
Cosi se šeptá, ale nehnul s tím ani premiér s ministrem. Tak nevím.
https://www.youtube.com/watch?v=bu0MKT_sgo8
Bohužel liknavost úředníků a nejednoznačnost legislativy nahrávala odpůrcům. Všichni věděli hned, co je špatně, ale nikdo pořádně nevěděl, jak to má být. Bohužel stavba I. etapy trvá někdy od roku 2007, takže to jelo podle tehdejších předpisů. Proto ŘSD celé územní rozhodnutí a stavební povolení nechalo zrušit, aby to rozjeli od znova už podle současných předpisů, kde zvlášť zákon o liniových stavbách nedává odpůrcům tolik prostoru.
Ono ale té šeptandě nepřidalo ani tvrzení o toxickém prostředí od starosty.Navíc teď ještě odpor obcí u bývale I/30 s požadavkem na převedení tranzitní dopravy na coý znamená na I/18. Ostatně v souvislosti s dlouhou doprojednávání obchvatu, je zmiňované i že místo výstavby nové silnice I/30 v 70. a 80. letech bydegradována na silnici druhé třídy. Prostě stav silnic v dané oblasti, není otázkou posledních dvaceti nebo třiceti let.
Ta Jižní Morava je jistě krásná zem…… Ale pro dopravní stavby je, zdá se, zakletá.
Nechápu, že to pan Mátl nevidí…
Co jste tím myslel. To víte, že vidí.
Myslel jsem tím liknavost v přípravě staveb ze strany ŘSD závod Brno. Ikdyž se zdá, že se to v poslední době lepší (otevření úseků VMO), tak jsou zde pořád dlouhodobí ležáci jako I/73, rozšíření D1 okolo Brna atd, kde se jen odsouvají termíny…
Vsechno co v ramci RSD spada do byvaleho jmk (tj vcetne okresu dnes spadajicich do zlinskeho kraje nebo na vysocinu) je jaksi zaklete…
Protože v Praze jim to vyhovuje, jasný příklad d52. Protože po dostavení v Brně po Praze ani čokl neštěkne.
No vidíte, a kousek vedle taky v JMK se obchvacuje – Moravský Písek, Bzenec….. Spíš pod tím Brnem je to horší…