lot
Automobily Doprava ve městě Informační technologie Infrastruktura Silnice

ŘSD buduje na pražském okruhu úsekové měření, poprvé rozdělí auta na osobní a nákladní

Pražský okruh u Slivence. Foto: Wikimedia Commons.
Pražský okruh u Slivence, ilustrační foto. Foto: Wikimedia Commons.

Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) bude od pondělních ranních hodin pokračovat ve výstavbě systému úsekového měření na velkém pražském okruhu (D0) mezi Modleticemi a Jesenicí. Půjde o první systém v republice, který odliší nákladní a osobní auta.

Po stavební stránce jde o postavení několika portálů a jejich osazení technikou. ŘSD stavbu rozdělilo na tři etapy, od pondělí bude probíhat druhá etapa. Ta spočívá ve zhotovení betonových základů pro poloportály, úpravě svodidel a položení kabelových chrániček.

Práce se neobejdou bez omezení provozu. Už dnes večer silničáři rozmístí dočasné značení, které svede dopravu ve směru k D5 do jednoho pruhu, od nedělních 15:00 by měl být provoz ve dvou provizorních pruzích v každém směru. Omezení by měla zmizet nejpozději v úterý 7. července.

Mezi 13. a 21. červencem bude ale výstavba pokračovat ve směru k D1. V srpnu pak přijde na řadu poslední, 3. etapa, v jejímž rámci budou osazeny portály a na ně namontovány radary. Celkové náklady činí 20 milionů korun.

Úsekové měření rychlosti na D0 je momentálně v provozu na obou tunelových stavbách Lochkov a Cholupice.

63 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jirka B.

Tady je zase ublížených, jako na novinkách. Zeptám se: opravdu je takový problém prostě respektovat dopravní značení? Prostě je tak 80, tak pojedu 80. Na těch pár kilometrech to udělá kolik, minutu, dvě? Fakt nechápu. Každý se tu ohání Německem, ale v tom vychvalovaném DE nemají problém je ve zúžení 80, nemají problém jet kolem města 100 v nízkohlukové zóně (bdobně v IG-L v AT), nemají problém jet za někým v nepřehledném úseku třeba 70, protože chápou, že prostě víc nedá a předjet jej až na přehledném úseku (a ne jak u nás v zatáčce před horizontem) a tak bych… Číst vice »

Tomi

To by musela být snaha potírat to, co popisujete. Zatím je tu buzerace a radary najdete především na přehledných úsecích, kde nic z toho, na co si stěžujete, nehrozí.
Udělejte si autoškolu, kupte si auto a jeďte to vyzkoušet. Pak nám dáte za pravdu. 😉

MarSei

Kdyby jezdili tak, jak jezdit mají, tak jim nikde žádné měření a radary vůbec vadit nemusí. Jenže to jezdí jak dobytek, takže čím více radarů, tím lépe. Ovšem to se nejdříve musely několikanásobně zvýšit ty legrační příspěvky, kterým se říká pokuty…
Němci sice mají neomezenou rychlost na dálnici, ale dodržují předpisy. V Německu se jen stačí podívat na přechod už všichni stojí. A u nás? Nedají chodci přednost a ještě si otevřou kolikrát hubu! Takže to chce i kamery ke každému přechodu a hlídku za rohem A železniční přejezdy? To ani nemluvím…

MlB

To už mají asi ten okruh konečně dostavěný, že se můžou věnovat takovým…

kubisek

A bude to také černá stavba, jako když se stavěla první generace mytnych bran?

Dalibor

Proč talčit na pilu s opravami a budováním sítě, když na pár kamerkách se dá napakovat rychlej, že.

Bob

Taky si myslím, že kdyby se notorickým porušovačům předpisů rovnou a definitivně odebíraly řidičáky i auta, tak by se do měsíce situace na silnicích pročistila a nebylo by pak na kom rýžovat. A hlavně by pak všichni poslanci a papaláši chodili pěšky.

Jirka

Celé to omezování vede jen k tomu že potom nutí řidiče časovou ztrátu někde dohnat a tak se zase vytváří riziko někde jinde.Je to ne další zaklekávání na řidiče.

Odpadlik

Já jsem pro. Pravidla silničního provozu se mají dodržovat. Kdo s tím nesouhlasí by měl vrátit řidičák aby neohrožoval nás ostatní.
Není to žádné oskubavani, nikdo vám neprikazuje nic platit.

Gale

Takové výkřiky většinou vyluzují hlavně ti, kteří ta pravidla pořádně neznají…
Mmch to Vaše dodržování platí jen pro uživateče, nebo i pro vlastníky a správce?

Bob

To je bohužel další problém. Že neexistují žádné páky ani na správce silnic, ani na silniční správní orgány.

Zdeněk

Jak se jedná o oškubávání lidí o peníze, jde vše velmi rychle.

Bob

Pokud na ty ignoranty nic jiného než pokuty neplatí, tak zaplaťpámbu že aspoň tohle trochu funguje.

Tomi

Není pak divu, že trh s aktivními antiradary kvete a dotčení si to umí obhájit, aby nebyli postižitelní zákonem.

Asd

Důvod je prostý namastit si kapsu. O nic jiného nejde.

Asd

Chudáci Pražáci a návštěvníci Prahy. ŘSD by místo vymýšlení takovýchto nesmyslů mělo napnout síly na dobudování dálniční sítě pražského okruhu obzvláště.

Kalanis

Tudy pražáci zrovna až tak často nejezdí. Tohle je opravdu těžce tranzitní komunikace.

Tomáš Gottschalk

Já to těm cajzlům přeju.

Jiří Kocurek

Jenže v tomhle úseku obyvatelé Prahy moc nejezdí. Kunratice malá ves. I z těch Kunratic je lepší najet na D1 přes nájezd Chodov.

Zdeněk

I na vaši Horní Lhotu jednou dojde.

Tomáš Gottschalk

Kdo není z cajzlova, tak je h Horní Dolní? Typicky cajzlovský způsob uvažování.

Poudy

Neříká se náhodou o hlupácích že jsou z Horní Dolní?

Jarda

Podle původních plánů měl být úsek více zahloubený. V místě je při „příznivém“ větru a ještě hůře při mlze slyšet hluk z kamionů na kilometry daleko. Kdysi tam byla pro noční hodiny snížená rychlost na 70km/h pro kamiony. Ale nikdo to nerespektoval. Důvodem není bezpečnost, ale neutuchající stížnosti lidí z okolí a také přetrvávající překračování hlukových limitů.

Jiří Kocurek

Jenže když omezíte rychlost kamionů na, řekněme 50 km/h, tak si vykoledujete řetězovku. Jedině, že by se ostatní provoz oemezil na 80 km/h. Ale to nepomůže, notoričtí stěžovatelé si budou stěžovat pořád.

Jiří Kocurek

Pro mínusáře: Víte proč na dálnici nesmí vozidlo s konstrukční rychlostí do 80 km/h, např. traktor s konstrukční rychlostí 45 km/h? Tak si to zjistěte.

Hojakar

Jak oni to v tom Německu dělají že mají neomezenou rychlost na dálnicích? (A ano vím že existují místa,kde ji maji taky omezenou). Nemusí stavit radary, nemusi omezovat provoz kvůli výstavbě a dokonce mají i méně nehod

Anonym

Kolem mest to maj casto 100-120 a radary v techto mistech taky mivaj.

Hojakar

Ano mivaj..ale ta dálnice večer opravdu v blízkosti města…např. takovy Mnichov..na obchvatu jsou elektronicke značky které reaguji na provoz..někdy tam člověk může jet klidně 200 někdy 80…u nás? Max 130, když je omezení tak 80 i když v omezení není živé duse,ale hlavně že tam strčí radar…BTW: ještě loni rozšiřovali dálnici k Mnichovu,většinou tam byla 100 a samozřejmě se makalo non- stop

anonym

Zalezi na konkretnich mistech. Nekde jsou znacky fixni, pripadne s fixnim casovym omezenim, jinde je to rizene dynamicky. Jinak k te non-stop praci – ano, kdyz jsem prvne projizdel Nemeckem, a zrovna nekde pracovali v noci, tak jsem hned mel pocit, ze to je standard. Ve skutecnosti tomu tak neni a na spouste mist se take pracuje jen pres den a opravy se tahnou dost dlouho, pripadne se posouvaji z useku do useku podobne jako treba u nas na D1 a ta dalnice je pak rozkopana nekolik let. Co je jejich vyhoda, ze proste maji podstatne hustsi sit dalnic a… Číst vice »

noerf

Hojakar: 1) omezení rychlosti na dálnici je v Německu minimálně a má smysl (práce na silnici). Kdežto v ČR si pamatuji, že na D1 byla dva úseky se sníženou rychlostí na 100 km/hod a nikdy jsem v provozu nepochopil proč. 2) návrat řidičů při jízdě na dálnici zpět do pravého pruhu mezi kamiony a dbani na dodržování bezpečné vzdálenosti 3) možnost odpočinkových parkovišť a dálniční síť dle skutečného zatížení komunikace provozem. V ČR – D1 je občas parkoviště, kde se jede v rekonstruovaných úsecích 40 km/h i když je limit 80 km/hod. Nedávno v Olbramovicích na silnici I/3 pokládali nový… Číst vice »

Jiří Kocurek

Jel jste někdy v pravém, po „staré dobré“ nerekonstruované D1? Ty schody lidi naučily jezdit raději vlevo. povozek, tlumiče … vydrží potom 3x tolik.

Kalanis

Ano, nejdelší schodiště v republice. Drnk, drnk, drnk, drnk, drnk, …

Kszotek

Tak zrovna na D0 řidiči kamionu kvůli tomu že jim byla snížená rychlost. To řešili tím že jezdili po vroubkovanem krajním pase, aby dokázali že snížení rychlosti problémy s hlukem nevyřeší. Mi osobně přijde stavění dalších portálu divné, proč nevyužít stávající mytne rampy k montáži radaru. Na druhou stranu by, ale pak někteří zas nevydělali a jiní by neměli něco do kapsy 🤔

Martin

Na základě čeho se vybral zrovna tento úsek D0? Přijde mi zrovna jako jeden z nejbezpečnějších, dlouhá přehledná rovinka, svodidla, liniové řízení, kvalitní povrch a odvodnění… Navíc je zde i nejnižší intenzita provozu z celého okruhu podle sčítání z roku 2016. Na kterémkoliv jiném úseku D0 bych to pochopil. No ale, asi zjistili že právě tady vyberou nejvíc peněz.

...

Naštvou tím nejvíc lidí a Jesenici přihrají pěkné výnosy.

Jiří Kocurek

Dlouhá přehledná rovinka a žádné kolony. Odpověděl jste si sám. V místě častých dopravních nehod se jezdí mnohem pomaleji než je povolený limit. Tam by se toho moc nevybralo.

Majkii

Pokud vím, tak hygiena požaduje ke kolaudaci snížení hluku a „tradiční“ metody už se pomalu vyčerpaly…

Hona

Přesně tak

Paja

Pak je otázka jak bude fungovat tahle metoda. V tunelech měření je a přesto tam jsou dost často vidět lidi, kteří to (asi) neví.

Josef

Ja nevim, pokazdy kdyz jsem tam jel, tak jsem nemel pocit, ze by me predjizdelo nejaky vyrazny mnozstvi aut nepredpisovou rychlosti, tady na otevrene dalnici to neni nic jineho nez vyber penez do kasy, zadna bezpecnost nebo ochrana pred jakymsi hlukem. Daleko nebezpecnejsi mi prijde nejakej trouba co nejdriv dupne na brzdu a pak teprve da blinkr nez ten kdo jeden na siroky dalnici treba 150. Pominu neschopnost vyuzivat pripojovaciho pruhu, pripadne bezduvodna jizda v prostrednim pruhu. Ale to by bylo potreba zvednout prdele a jet to do provozu resit, tohle je lepsi, tady se sypou penize prakticky bez prace.

noerf

Souhlasím, rád bych viděl pokračující výstavbu D0, D3 ve středních Čechách, atd. Místo toho se vymýšlí vcelku nesmyslné měření, aby ještě více řidičů bylo zpruzených.

Jiri

Bude to umet vazit, aby to melo i uzitek nebo zase jenom buzerace na zlepseni mistniho rozpoctu?

MichalN.

Takže i zde přibude vyděšených jezdců s očima přišpendlenými na tachometru, což bezpečnosti vůbec nepřispívá. Jeden by si řekl, že zrovna tady tím nejdůležitějším by mělo být úsilí o rozšíření na třípruh a z represivních činností vážení. Ono to na těch supících kamionech je dost vidět. (V tom je také odpověď obcím okolo, které si stěžují na hluk.) Vnímám to jako další důkaz neschopnosti řešit skutečné problémy a skutečně nebezpečné prohřešky.

On.

Řidič co nedokáže držet rychlost bez neustále kontroly tachometru by měl vrátit řidičský průkaz a nebo si pořídit tempomat případně aspoň omezovač rychlosti.

Josef

Myslim, ze nas na dalnicich pali jiny problemy nez je zrovna prekroceni rychlosti do 20km/h. Namatkou treba jizda v nespravnem pruhu (levy, prostredni), nevyuzivani pripojovaciho pruhu (zarazeni se v nizky rychlosti mezi rychle jedouci auta), blinkry jako priplatkova vybava (je tak tezky zatahnout za tu packu a dat ostatnim vedet, ze se neco bude dit), nesledovani provozu za sebou, nedodrzovani bezpecny vzdalenosti. Vsechno tohle bude mit na svedomi vic nehod nez to prekracovani rychlosti.

Jiří Kocurek

Zástavba tempomatu do vozidla, které s ním nebylo homologované? Pán bude asi dopravní expert.

Jindra

A vážení bude? Přetížené kamiony mě trápí víc než nějaká devadesátka na šedesátce.

Radiátor

Přesně. Místo úsekového měření by měli postavit ty rychlostní váhy, kterými se před nějakou dobou chlubili.

Vít Jůza

Přesně. Je potřeba místo měření vážit a místo vážení měřit.

Hona

Už jich je dost, o tom žádná …. Problém je jinde ……. Kdo tolik přestupku zpracuje 🙂

Honza D.

Ano, váhy je všespásná investice. Ubyde nehod, lidi za volantem nebudou chlastat ani fetovat, vše bude růžové a možná se dostane i na sociální jistoty. Jděte svůj názor vysvětlovat do firmy zabývající se těžkou a nadměrnou přepravu a nezapomeňte si vzít rychlé nohy. Ono to totiž není tak jednoduché.

Leinad

Stejně jako úsekové měření, chlast to neodhalí 😀
A s tou nadměrnou přepravou, kde je problém když je to podle zákona? Rychlostní váha dělá plané poplachy u aut naložených přesně na limit? Stačí upravit tolerance.

Radiátor

Úsekové měření má smyl pouze ve městech a úsecích kde je vyšší než povolená rychlost opravdu nebezpečná. Všude jinde je to pouze šikana. Na bezpečném úseku je to dělaný aby se naplnila kapsička …

On.

Lidé dotčení hlukem mají trochu jiný názor. Nejde vždy jen o „bezpečnost“.

Petr766

Ten hluk je prakticky úplně stejný, nezáleží jestli jedu něco málo nad limit. Nehledě na to, že horší a hlučnější je když ta auta musí brzdit a přeřazovat dolů kvůli hloupým radarům.

On.

Doporučuji si stounout k rušné silnici a rozdíl 20 km/hod sluchem opravdu poznáte. Brzdit a řadit kvůli radaru netřeba stačí dodržovat předepsanou rychlost. Navíc úsekové měření je férovější než bodové, každému to může o kousek ujet na pár metrech. Ano řidičům pro které jsou rychlostní limity buzerace každá kontrola vadí, ale ti nemají na silnici co dělat.

Tomi

A tak vám ty auta tam budou hlučet déle o tu dobu, co se prodlouží průjezd. Vážně v tomhle státě vládne idiocie a buzerace a někteří to ještě tupě podporují.

Ketchup1970

A aby nevznikly podobné bludy již dávno se měří hluk a to v decibelech . Brzdy pokud jsou v pořádku nevydávají hluk navíc. Podřizovat při snižování rychlosti nemusí každý . Plynule jedoucí řidič sundá nohu z pedálu. Je to prosté, milý Watsone.

Jiří Kocurek

A tak z důvodu snížení hluku zavedli pomalou jízdu i na železnici. Vlaky začaly brzdit v místě, kde před tím nebrzdily a hluková zátěž v sousedních obcích vzrostla 4násobně.

Leinad

A zvyšování rychlosti po opuštění katastru taky bylo jistě tišší, než kdyby se projíždělo větší rychlostí ve výběhu.

petr 5

To máte osm kvaltů, když na 130 musíte podřazovat? Anebo jste měl bábovku s marjánkou?

Jiří Kocurek

A pak tam někoho napadne rozsvítit max 100 km/h (je tam proměnné značení) nedejbože 80 km/h, měříme!! V tu chvíli bude muset podřazovat, ikdyby měl jenom pětikvalt.

...

Tak určitě. Sekačky nevadí, letadla mířící od jihozápadu na LKPR na dráhu 24 taky nevadí, ale auta na dálnici v zářezu ano.