ŘSD bude dělat průzkum k tunelu Konopiště, provoz z I/3 odkloní do Benešova
Budoucí podoba obchvatu Benešova, vizualizace. Pramen: ŘSD
Cílem je především rozšíření silnice na uspořádání 2+1 a částečné zanoření pod okolní terén.
asi mi něco uniká. proč pod zem a překrytí v místě kde nejsou obytné domy. To je drahé řešení, které se nedělá na spoustě jiných míst kde by to naopak smysl dávalo . Navíc to dělají na silnici která po dokončení nové dálnice ztratí na provozu i významu.
100% souhlas – s první větou.
Křížení s Konopišťskou se změní na úrovňové?
Proč se obchvat Olbramovic, poslední vylepšení této trasy, nestavěl aspoň jako třípruh? Vždyť tehdy věděli, víme i dnes, že středočeská D3 je na dlouho.
Protože sto let trvající příprava (z dob, kdy se u nás třípruhy víceméně nestavěly) s nekonečnými průtahy nejspíš způsobila to, že už do toho nikdo nechtěl rejpat a celé kolečko absolvovat znovu. To by to ještě dneska nestálo.
Twl tam je průsečná křižovatka, tak ambiciozní ten návrh je…
Navíc není úplně žádoucí aby se zrovna na obchvatu obce závodilo (jak je tomu u Votic), dělá to větší rámus.
Mohu požádat redakci, zda by mohla zjistit jak je v plánu průjezdnost nebo objížďka během stavby? Situace je i díky kruhovým objezdům neúnosná a obávám se, že je při stavbě vymyšlena objížďka přes Benešov. Děkuji
Další pokračování nekonečného příběhu. Vypadá to optimisticky. Jen nechápu těch 5 metrů záboru parku, neni to přehnané, když silnice přece bude pod zemí?
Např. v Rakousku velmi časté řešení průchodu silnic skrz intravilán obcí i na komunikacích s výrazně nižším provozem (i s výhledem zprovoznění D3 a poklesem dálkové tranzitní dopravy).
Ten billboard na první vizualizaci říká naprosto vše: „Nedělejte chybu“.
Proč je zelený tunel místě, kde nejsou žádné domy a navazuje na velké parkoviště, to ví asi jen zadavatel…
Zadavatel udělal v každém případě velkou chybu, že to s vámi nekonzultoval. Mohl ušetřit.
Nemá to cenu, fakt ne. Až bude D3 hotová, doprava opadne. Nyní je to peklo, ale zaměřil bych se na důležitější stavby než toto…
Proč by obchvat města, kterým budoucí II/3 jistě zůstane nemohl být zanořen. Prospěje to klidu v zámeckém parku i lidem v domech u silnice. A ze zdi u dnešního přechodu do parku může zmizet obrázek lesa. I když on vlastně zmizí i ten přechod a stane se nadchodem. 🙂
místo října má být leden?🤔
(OT) Když jsem se podíval na mapu Benešova, tak si říkám, co vede Středočeský kraj, aby vedl II/110 po takové nesmyslné klikatici místo logickém pokračování po Černoleské ulici…
Je tam hezky vidět jak železnice vytváří bariery. Ta bez náhrady rozpůlená cesta která ze které vznikly dnešní ulice Táborská a Křižíkova v mapě nejde nevidět.
Ona nějak podobně dopadla Tyršova/Konopišťská (dnešními názvy) kde ta náhrada je.
Ale k tomu došlo v době, kdy jezdily ještě koňské povozy.
To spojení Táborské a Křižíkovy, to snad přežívalo delší dobu. Dnes je spojuje pěší lávka, ale ještě žijí nebo přinejmenším nedávno žili pamětníci mostu, po kterém mohla jezdit i auta, takže to zase tak dávno být nemůže.
Nechápu, proč není u vstupu do parku přechod se semaforen. Pro chodce je dostat se z Benešova k zámku fakt hra na přebíhanou
Spíš přechod bez semaforu (s měřením té rychlosti 50 km/h, která tam je už teď). Se semaforem by tam ve špičce každý jeden chodec okamžitě udělal kolonu na několik minut, protože celý cyklus od padnutí žluté do opětovného padnutí zelené by byl minimálně na 30 vteřin. Zatímco bez semaforu to normální chodec přejde za 5 vteřin.
Přechod by znamenal výjezd záchranky pro přejetého chodce nejméně 5x denně. Viz včerejší poražení policistky na přechodu.
Jak často tam ta záchranka jezdí teď, když se chodci musí vrhat do silnice bez práva na přednost a skoro nikdo tam nedodržuje přikázanou padesátku? Po vyznačení přechodu a s měřením rychlosti tam totiž rozhodně bude jezdit výrazně méně často.
A teď přebíháte silnici bez přechodu… Já jsem to tak také udělal, protože vás tam dovede červená značka a je naproti vám brána do parku.
Koukám na mapy.cz a žádná červená značka tam nevede. Kdo je aspoň trochu normální, půjde po žluté turistické značce, která vede po chodníku v ulici Konopistska a silnici I/3 podejde pod mostem.
1:54 ve videu… Ale je možné, že už tam není. Rozhodně tam bývala.
Červenou značku před pár lety KČT zrušil a nově vede žlutá podjezdem o kus vedle.
Když jsme byly malé děti, byl tam normálně přechod pro chodce s tabulkou „pozor nebezpečný přechod“ nevím kdy ty pruhy zmizely, muselo to být někdy v devadesátých letech. V té době ještě neplatila přednost chodců, takže i s tím přechodem to byl slušnej adrenalín. To spíš dneska auta celkem ochotně zastaví, když vidí nahromaděné chodce (kolikrát i když je jen pár chodců). Musel jsem konstatovat, že se přecházení té silnice o dost zlepšilo proti tomu, co pamatuju (asi díky dopravní značce, která řidiče před chodci varuje).
Na této věci je vidět brain drain postihující středočeská města. Všichni, kdo můžou, dělají v Praze, a v Benešově zůstává jen třetí liga nebo se tam slézají vidláci z okolí.
Za 35 let tamní radnice a zastupitelstvo (z tamních myslitelů dosáhla širšího věhlasu jakási Jermanová) nebylo schopné vyřešit přístup do parku jinak než tímhle vražedným nepřechodem, který by vůbec neměl existovat. I/3 nahrazuje dálnici a ten nepřechod je o život.
Já bych to nazval „car brain“
Mohl tam být dávno podchod za zlomek ceny…
Podchodu už tam dávno je
Kde?
Hra na přebíhanou je pouze pro nesvepravné jedince. Normální člověk využije chodník a mimourovnove křížení a podejde silnici I/3 pod mostem v ulici Konopistska.
Je vidět, že ŘSD nemyslí dostavbu D3 vážně , no, nomenklaturní chataři opět vedou
Ale myslí, nebojte se.
Spíš je to – bohužel velmi drahé – domyšlení a dokončení toho šíleného komunistického obchvatu.
Panebože ten nesmysl je nepřešel? Ať to tam všude rozšíří na čtyři pruhy a Zruší ty naprosto nesmyslné kruhové objezdy a místo nich udělají jednoduché mimoúrovňé mosty. Každopádně dva mimoúrovňové sjezdy a nadjezdy už tam jsou a ty by taky ve výsledku stačily a kruhové objezdy by mohly být jenom zrušené
Nástup u nás v projekci dejme tomu od 1. února ?
Poddimenzované, bez přípravy na rozšíření.
Bude vám stačit souběžně fungující D3?
Naprostý nesmysl.
I tak může vypadat příspěvek. Děkujeme za něj.
A dokonce příspěvek, který lze rovnou považovat i za hodnocení samotného příspěvku:-).
2 mld (spis 3) na tunel, ktery za par let, po dostavbe D3 v StC ztrati jakekoliv opodstatneni…
i kdyby se dostavěla D3, tak tam provoz zůstane dost vysoký..a navíc to nebude pár let..
Ne dost vysoký na tunel za 2 mld…
Za pár let, ježiš tihle optimisti mi vždycky vykouzlí úsměv na tváři 😀 Nehledě na to, že tam vysoký provoz bude pořád.
Do konce dekády bude D3 ve stavbě. Čemu přesně ještě nerozumíte?
Lehce pod 10 000 denně tam bude i pak, ne?
A proro potrebuji tunel a 2+1? Tak to muzeme stavet tunely skoro vsude.
přesně
Ne, potřebují tunel proto, že tu cesta velmi necitlivě odřízla Benešov od parku, který k němu dost zásadně patří. K 2+1 se vyjádřit neumím, asi ne.
Proč s tím nepočkají, až se dostaví středočeský úsek D3?
Protože je pravděpodobné, že to bude mnohem dřív než D3 a současná situace na tomto úseku je naprostá katastrofa?
Katastrofa to teprve bdue, až to budou stavět a 2 roky se bude jezdit skrz Benešov
Ofiko objížďku přes město nikdo nepovolí. V místě zahloubení to bude zajímavé, ale snad to zvládnou se zachováním plynulého vedení 1+1. Pokud mají povolení, tak to musel nějaký kolega vymyslet.😎
V Libe na dva roky zavřou půlku tunelu a dva mosty na průtahu. A nezbyde než to vydržet. V Benešově to asi horší nebude. (Čísla neznám, tak třeba to horší bude.)