regio-vlak

ŘSD bude dělat průzkum k tunelu Konopiště, provoz z I/3 odkloní do Benešova

Budoucí podoba obchvatu Benešova, vizualizace. Pramen: ŘSDBudoucí podoba obchvatu Benešova, vizualizace. Pramen: ŘSD

Cílem je především rozšíření silnice na uspořádání 2+1 a částečné zanoření pod okolní terén.

Odebírat
Upozornit na
guest
111 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
fous55

Zdražení za 6 let na trojnásobek. To je přesně ta souhrnná třicetiprocentní inflace podle ČSÚ.

Ronn

Začít stavět tuhle stavbu má smysl až když bude postavena dálnice D3…jinak si nedovedu představit průjezd přes Benešov jako alternativní trasu po dobu stavby. A až bude D3 dostavena postrádá smysl téhle stavby uplne

Pavel

Opět kosmetická úprava, která jistě pomůže obchvatu okolo Benešova (zejména okolo nemocnice, u mlékárny s klidným přístupem do parku). Bohužel, nevyřeší kolony od Prahy u Tužinky k okružní křižovatce na Červených vrškách. Právě od Tužinky by měla začínat úprava, 2 jízdní pruhy směr Tábor až za křižovatku u Topolu, na konci města.

mic

Blahopřeju. I když mně osobně přijde ten tunel krátký. Samože chápu, že na dlouhé zakopání prostě nejsou prachy. Tedy buďme rádi aspoň za tohle…

Jaaa

Zakopání kvituju, zábor parku ale ne. Ten park je tam stovky let, má historický (nyní zdevastovaný) vstup. I kdyby tam měly vést ty silnice tři. Je to ostuda.

SYN

Nebude náhodou po dokončení „vrácena“ parku plocha překrytí osázená zelení? Pravda, na stromy tam asi nebude dostatečná vrstva ornice, ale na keře a trávu by to mělo stačit…
To by těch 50m mělo vykompenzovat.

Jaaa

Opravdu neexistuje jiné technické řešení,? Mezi protihlukovkou a bránou je 20 m.

Hmoo Honza

dve kamery vyresi rychlost a penize do mistni pokladny

Hmoo Honza

lavka z lesenarskej trubek nebo drivi vytesi prechod za hubicku

Hmoo Honza

na konci kruhova krizovatka a 3 pruhy pod zemi plynulost dopravy neprinesou. Tam je potreba aby ty auta mohla jet konstantni rychlosti a nemusela brzdit na 30 na kruhaci… Kolik energie se tam vybrzdí a vyzrychluje…

Sáček

Něco ty řidiče na D4 nahnat musí, když je to alternativní trasa (čekal bych ale zahájení aspoň ve 2027, po dostavbě S obchvatu Budějovic a prodloužení toho čtyřpruhu z ČB na Písek)

ivan

Budějičáci dávno jezdí do Prahy přes Písek.

Tomáš V

Já teda nevím, ale 2 mld.? Je to nesmysl. Když chce jít někdo do Konopiště, může využít podchod u Danone. A nebylo by lepší a levnější,když teda něco, udělat u vstupu do parku, podchod, nadchod ? Vůbec si nedokážu představit objízdné trasy při tomhle provozu. To bude mazec, a to že to ohrozí chod běžného života v Benešově, tak nad tím asi nikdo moc nepřemýšlí. Ty 2 kruhové objezdy, můj názor, taky ničemu nepomohli, na naopak. Jen můj osobní názor na věc.

Petr

asi mi něco uniká. proč pod zem a překrytí v místě kde nejsou obytné domy. To je drahé řešení, které se nedělá na spoustě jiných míst kde by to naopak smysl dávalo . Navíc to dělají na silnici která po dokončení nové dálnice ztratí na provozu i významu.

Milan

Fakt nechápeš, že ten tunel v tomto případě není protihlukovým řešením, ale řešením dopravním, protože stávající povrchové/úrovňové vedení daného úseku I/3 územím Benešova je právě v daném místě u areálu zámku Konopiště průtahem daným městem (byť „jen“ jeho okrajem) jej oddělujícím od jeho kulturně odpočinkové oblasti + v daném místě jsou aktuálně na I/3 moc blízko za sebou 2 nebezpečné a provoz zdržující úrovňové křižovatky s vedlejšími komunikacemi? Jsou pouze dvě reálné možnosti, jak tu situaci změnit/zrušit, a tím napravit: 1.) tu silnici odklonit dále od Benešova (ať již západně od areálu zámku Konopiště či naopak „obkroužit“ Benešov z východní… Číst vice »

SYN

Možná bychom Petrovi mohli to překrytí popsat jako „zelený most pro lidi“…

Milan

….. a že plánovaná D3 výrazně sníží využití daného úseku I/3 nevěř – to plánované vedení D3 je dopravně chybné – zejména bez návaznosti kapacitní komunikací do/ze samotné Prahy, a proto se před svým spojením s D0 bude pravidelně ucpávat + jižně od Prahy pro jízdu ve směrech Linz – České Budějovice – D11 / D10 / D8 (a opačně) vede nesmyslně moc západně – zejména když jihovýchodní část D0 včetně svého křížení s D1 byla proti původním plánům tímto směrem oddálena od Prahy (https://382c9d44c5.cbaul-cdnwnd.com/cee14f9c7a1cbfca4487bceb121ec344/200000010-7b4da7c479-public/bandicam%202015-03-22%2015-46-55-954.jpg , protože dnes vede až jihovýchodně od Jesenice a západně od Vestce s částečným využitím… Číst vice »

Michal M

Co je zas tohle za fantasmagorii, pro Boha živého?

Jo a u toho návrhu silnice 1/18 bych asi doporučoval si zapnout vrstevnice, ty koumesi.

Milan

I/18 není navržena přesná trasa siknice, ale pouze směr zjevně chybějící komunikace 1. třídy, a jinak náspy, zářezy a tunely Ti nic neříkají 🙂 🙂 🙂

SYN

Cena, vliv na okolí (pro vysoké náspy a hluboké zářezy)?

Pako

V tomhle naprostý souhlas. V naznačeném směru jednička samozřejmě jednoznačně chybí.

kik

Ona tam kdysi byla – I/18 vedla z Votic přes Louňovice , Načeradec a Čechtice do Ledče a v úseku Načeradec – most přes Želivku s ní vedla v peáži I/33 která pak pokračovala na Kutnou Horu a Hradec Králové. Když se jede z Kutné Hory na Zruč tak tam je krásně vidět že to kdysi byla jednička.

Pako

A už jste jednal s dotčenými obcemi? Za jak dlouho myslíte, že trasu dostanete do ZÚR a za jak dlouho vyběháte EIA? Jestli vůbec někdy. Smiřte se s tím, že D3 v rozpracované trase ŘSD je jediná reálná možnost, vše ostatní ani náhodou.

Michael

Milane, píšeš hlouposti – už aby D3 okolo Marsovic, Kamenného Privozu a Jiloveho stala, včera bylo pozdě, tím se doprava z 1/3 minimálně z 60% přesuneme na D3 a Konopišti, Mraci, Poříčí nad Sázavou, Čerčanum, Ctyrkolum a pod. se konečně uleví…

Milan

Ofiiciálně plánované vedení středočeské části D3 je tak blbě – moc západně právě od Benešova, a navíc se špatným/nekapacitním napojením na samotnou Prahu a ještě dost vzdáleným od východní části jejího okruhu D0, že pokud u Benešova proti současnosti klesně zatížení I/3 o 50%, tak to bude spíš zázrak než úspěch!

A to nemluvím o situacích, kdy pro mimožádnosti příslušný úsek D3 bude zcela uzavírán, a v jeho blízkosti nebue žádná komunikace kapacity alespoň I/3!

Michal M

100% souhlas – s první větou.

Dusanh

Křížení s Konopišťskou se změní na úrovňové?

Jaroslav

Zůstane mimoúrovňové, jen ve směru na Prahu přibude sjezd a výjezd na Konopišťskou aby řidiči nemuseli při odbočování křížit protisměr jako je to teď.

Sáček

Proč se obchvat Olbramovic, poslední vylepšení této trasy, nestavěl aspoň jako třípruh? Vždyť tehdy věděli, víme i dnes, že středočeská D3 je na dlouho.

PavelX

Protože sto let trvající příprava (z dob, kdy se u nás třípruhy víceméně nestavěly) s nekonečnými průtahy nejspíš způsobila to, že už do toho nikdo nechtěl rejpat a celé kolečko absolvovat znovu. To by to ještě dneska nestálo.

Michal M

Twl tam je průsečná křižovatka, tak ambiciozní ten návrh je…
Navíc není úplně žádoucí aby se zrovna na obchvatu obce závodilo (jak je tomu u Votic), dělá to větší rámus.

Maverick

Ale vsichni souhlasime ze aspon nejake malicke odbocovaci a pripojovci pruhy na krizovatce u “Capaku” by tomu slusely. Tam je to furt o drzku.

Michal M

Je, a dokonce tam IDSK tahá páteřní linku, která z vedlejší od Olbramovic odbočuje doleva…

V Olbra se asi ta MÚK dělala pro srandu králíkům.

SYN

To jo, rychlost tam žádoucí není, ale naopak při snížené rychlosti (okolo obce) by se pruh navíc hodil, pro zachování kapacity…

Ondra

Mohu požádat redakci, zda by mohla zjistit jak je v plánu průjezdnost nebo objížďka během stavby? Situace je i díky kruhovým objezdům neúnosná a obávám se, že je při stavbě vymyšlena objížďka přes Benešov. Děkuji

Petr

Další pokračování nekonečného příběhu. Vypadá to optimisticky. Jen nechápu těch 5 metrů záboru parku, neni to přehnané, když silnice přece bude pod zemí?

SYN

Při stavbě svislé betonové zdi asi bude potřeba něco „vykopat“?

Valy

Např. v Rakousku velmi časté řešení průchodu silnic skrz intravilán obcí i na komunikacích s výrazně nižším provozem (i s výhledem zprovoznění D3 a poklesem dálkové tranzitní dopravy).

Topstar81

Ten billboard na první vizualizaci říká naprosto vše: „Nedělejte chybu“.
Proč je zelený tunel místě, kde nejsou žádné domy a navazuje na velké parkoviště, to ví asi jen zadavatel…

Pako

Zadavatel udělal v každém případě velkou chybu, že to s vámi nekonzultoval. Mohl ušetřit.

Jaroslav

Podívejte se pořádně než něco plácnete! Za A na straně města za protihlukovou stěnou je vilová čtvrť! Za B ten tunel na parkoviště u hotelu Benica (bývalý Švarc ) nenavazuje! Úrovňová křižovatka která tam dnes je bude nahrazena jižním portálem tunelu nad kterým povede místní komunikace k Motelu Konopiště!

TSTT

Předpokládám, že tím parkovištěm je myšlen ten autobazar (či co to je). Ta vilová čtvrť je za protihlukovou stěnou už dnes, ne? Navrhovaný tunel na ni přímo navazovat nemá.

Tady musím s Topstar81 souhlasit, v těchto místech mi navrhované řešení přijde dost nesmyslné.

Jaaa

Zajeďte si tam, projděte si to a zjistíte, že to tam na zakopání čeká jak na smilování.

TSTT

Naposledy jsem tam byl včera a stále si myslím, že je to zrovna v těchto místech bude výsledek toho překrytí dost pochybný.

Aby bylo jasno, rozhodně nejsem proti širšímu využívání takových řešení, zároveň současná situace v Benešově je naprosto šílená. Navrhované řešení v této podobě ale nijak zvlášť nezlepší propojení města a parku, zakrytí silnice doslova navazuje na plot autobazaru (který zároveň bude nejvíc benefitovat ze snížení hlukové zátěže). Stezka má vést po samotném okraji, podobnou službu by udělal podchod/lávka za řádově nižší cenu.

Jaroslav

A jak by tu lávku nebo podchod překonávaly maminky s kočárkama vy chytráku?

libor

Nemá to cenu, fakt ne. Až bude D3 hotová, doprava opadne. Nyní je to peklo, ale zaměřil bych se na důležitější stavby než toto…

Hans N.

Proč by obchvat města, kterým budoucí II/3 jistě zůstane nemohl být zanořen. Prospěje to klidu v zámeckém parku i lidem v domech u silnice. A ze zdi u dnešního přechodu do parku může zmizet obrázek lesa. I když on vlastně zmizí i ten přechod a stane se nadchodem. 🙂

Michal M

To není přechod, ale „místo přecházení“.

SYN

To zanoření je vcelku pozitivní, ale zůstávají otázky „za kolik“ (trojnásobné zvýšení ceny není příznivá zpráva) a „jak se to bude dělat“ (délka stavební „výluky“ a reálnost objízdné trasy)…

Honzík

místo října má být leden?🤔

Lysimachia

(OT) Když jsem se podíval na mapu Benešova, tak si říkám, co vede Středočeský kraj, aby vedl II/110 po takové nesmyslné klikatici místo logickém pokračování po Černoleské ulici…

Stráťa

Je tam hezky vidět jak železnice vytváří bariery. Ta bez náhrady rozpůlená cesta která ze které vznikly dnešní ulice Táborská a Křižíkova v mapě nejde nevidět.

Petr

Ona nějak podobně dopadla Tyršova/Konopišťská (dnešními názvy) kde ta náhrada je.
Ale k tomu došlo v době, kdy jezdily ještě koňské povozy.
To spojení Táborské a Křižíkovy, to snad přežívalo delší dobu. Dnes je spojuje pěší lávka, ale ještě žijí nebo přinejmenším nedávno žili pamětníci mostu, po kterém mohla jezdit i auta, takže to zase tak dávno být nemůže.

Jaroslav

Likvidace propojení Táborské a Křižíkovy je následek rozšíření kolejiště nádraží Benešov o vlečku do areálu sila ZNZP . Tehdy byl strhnut starý nadjezd stejného typu jaký je na pražském směru a nebyly kapacity na stavbu mostu, který by ho nahradil. Protože byl ale potřeba přístup pro obyvatele Benešova do průmyslové zony, železniční vojsko v rámci výcviku postavilo z armádních mostních souprav lávku pro pěší. Ta tam vydržela až do doby kdy byla pro havarijní stav stržena a nahrazena tou dnešní.

Jaroslav

Protože když se značily silnice, tak obchvat Benešova mezi Černoleskou a křižovatkou U topolu neexistoval a Černoleská byla silnice IV třídy. Možná,že čekají s přetrasováním na dokončení obchvatu Benešova (Červené vršky- Čechova, Vlašimská-Na Sladovce-křižovatka Černoleská u BESTU).

Ondra

Nechápu, proč není u vstupu do parku přechod se semaforen. Pro chodce je dostat se z Benešova k zámku fakt hra na přebíhanou

Jenda

Spíš přechod bez semaforu (s měřením té rychlosti 50 km/h, která tam je už teď). Se semaforem by tam ve špičce každý jeden chodec okamžitě udělal kolonu na několik minut, protože celý cyklus od padnutí žluté do opětovného padnutí zelené by byl minimálně na 30 vteřin. Zatímco bez semaforu to normální chodec přejde za 5 vteřin.

Pako

Přechod by znamenal výjezd záchranky pro přejetého chodce nejméně 5x denně. Viz včerejší poražení policistky na přechodu.

Jenda

Jak často tam ta záchranka jezdí teď, když se chodci musí vrhat do silnice bez práva na přednost a skoro nikdo tam nedodržuje přikázanou padesátku? Po vyznačení přechodu a s měřením rychlosti tam totiž rozhodně bude jezdit výrazně méně často.

Pako

Když si budou chodci myslet, že mají přednost a někteří řidiči ji ze zásady nebudou dávat? Ani náhodou! Přesně z toho důvodu tam dneska není nic vyznačeného.

DavidS

A teď přebíháte silnici bez přechodu… Já jsem to tak také udělal, protože vás tam dovede červená značka a je naproti vám brána do parku.

MK

Koukám na mapy.cz a žádná červená značka tam nevede. Kdo je aspoň trochu normální, půjde po žluté turistické značce, která vede po chodníku v ulici Konopistska a silnici I/3 podejde pod mostem.

DavidS

1:54 ve videu… Ale je možné, že už tam není. Rozhodně tam bývala.

Michal M

Červenou značku před pár lety KČT zrušil a nově vede žlutá podjezdem o kus vedle.

Jaroslav

Nevede nově, ta tam vedla vždycky!

Jaroslav

Bohužel červená turistická značka byla zrušena jako následek zrušení přechodu pro chodce který v tom místě býval! Zrovna jako zelená Líšno-Konopiště po postavení kruháče u topolu! Upřímně doufám, že po postavení tunelu budou obě tyhle značky obnoveny!

Petr

Když jsme byly malé děti, byl tam normálně přechod pro chodce s tabulkou „pozor nebezpečný přechod“ nevím kdy ty pruhy zmizely, muselo to být někdy v devadesátých letech. V té době ještě neplatila přednost chodců, takže i s tím přechodem to byl slušnej adrenalín. To spíš dneska auta celkem ochotně zastaví, když vidí nahromaděné chodce (kolikrát i když je jen pár chodců). Musel jsem konstatovat, že se přecházení té silnice o dost zlepšilo proti tomu, co pamatuju (asi díky dopravní značce, která řidiče před chodci varuje).

Michal M

Na této věci je vidět brain drain postihující středočeská města. Všichni, kdo můžou, dělají v Praze, a v Benešově zůstává jen třetí liga nebo se tam slézají vidláci z okolí.
Za 35 let tamní radnice a zastupitelstvo (z tamních myslitelů dosáhla širšího věhlasu jakási Jermanová) nebylo schopné vyřešit přístup do parku jinak než tímhle vražedným nepřechodem, který by vůbec neměl existovat. I/3 nahrazuje dálnici a ten nepřechod je o život.

Ondra

Já bych to nazval „car brain“

Dálnice

Mohl tam být dávno podchod za zlomek ceny…

MK

Podchodu už tam dávno je

Michal M

Kde?

MK

Hra na přebíhanou je pouze pro nesvepravné jedince. Normální člověk využije chodník a mimourovnove křížení a podejde silnici I/3 pod mostem v ulici Konopistska.

jan táborský

Je vidět, že ŘSD nemyslí dostavbu D3 vážně , no, nomenklaturní chataři opět vedou

Pako

Ale myslí, nebojte se.

Michal M

Spíš je to – bohužel velmi drahé – domyšlení a dokončení toho šíleného komunistického obchvatu.

Jaroslav

Ten komunistický obchvat nebyl ve své době vůbec šílený! Uvědomte si prosím kolik v době jeho stavby jezdilo aut a jaká byla jejich velikost! Na tu dobu a provoz byl naopak dost naddimenzovaný! Až tak ,že stačil provozu do konce minulého století!

Petr

Panebože ten nesmysl je nepřešel? Ať to tam všude rozšíří na čtyři pruhy a Zruší ty naprosto nesmyslné kruhové objezdy a místo nich udělají jednoduché mimoúrovňé mosty. Každopádně dva mimoúrovňové sjezdy a nadjezdy už tam jsou a ty by taky ve výsledku stačily a kruhové objezdy by mohly být jenom zrušené

Pako

Nástup u nás v projekci dejme tomu od 1. února ?

Jaroslav

Jo a ty dvě mimoúrovňovky mají příliš ostré zatáčky a podjezdy jsou příliš nízké takže v nich minimálně jednou za měsíc visí kamion!

MHD

Poddimenzované, bez přípravy na rozšíření.

Pako

Bude vám stačit souběžně fungující D3?

MHD

Toto bude objízdná trasa. Když se na dálnici něco stane, tak…

Pako

Tak to tam bude přískokem popojíždět stejně jako dnes. Já si myslím, že jsou potřeba peníze jinde než aby všechny náhradní trasy k dálnicím byly 4 pruhy.

Kanil83

No ono kdyby tohle bylo 2+2 a cele pod zemí 🙂 tak by ta středočeská D3 stáčela smyls 🙂 ne ze by ho někdy mela … 🙂 a pokud by tohle bylo 2+2 těch nutných km ke konci D3 už nejí až tolik ..

Pako

Středočeská D3 v navrhované trase samozřejmě smysl má. Jako nevím, kde lidi berou představu, že někdo udělá čáru do mapy a nemá to podloženo léty pečlivých studií a matematických modelů dopravní zátěže. Všechny vesnice na pravém břehu Vltavy mohutně staví a všichni dojíždějí do práce, do škol, úplně za vším do Prahy. Po stávajících okreskách. Kdyby se D3 táhla podél stávající I/3, tak jednak se jedná o trasově zcela pro dálnici neprůchodné území (max 2+1 a i tak s mnoha tunely, jako zde u Benešova) a za druhé by se stejně musela postavit nová 2+2 od Jesenice přes Jílové k… Číst vice »

Kanil83

z laického pohledu , tady nedává smysl ten pragocetnrizmus.. D3 by měla byt silnice spojující Jih – SEVER, tedy D3 střihne D1, D12,D11 a napojí se na D10 to by dávalo smysl a odstavilo část tranzitu severovýchod, jih od Prahy. D3 napojená na okruh není prostě dobrej nápad.

Pako

Když 80-90% chce jet do Prahy? Prostě chce. Tak jim to zakážeme nebo já nevím jak si to představujete.

Milan

A po čem od/k té D3 napojenou na D0 – https://mapy.cz/s/herubemahu u Jesenice a Vestce (západně od nichž proti původním plánům využila D0 koridor plánovaný právě pro D3) jako se pojede do/z Prahy?

Tam nikdo rozumný žádnou novou kapacitní komunikaci nechce – při opaku by tam severně od Vestce vedl ve své původní plánované trase okruh D0 ! 🙂 🙂 🙂

A jinak nepřeháněj – do/z té Prahy pojede možná tak 50% plánovaných intenzit D3, který je mezinárodním tahem, a tedy logicky právě rak 50% její zátěže naopak pojede po D0 mezi ní a D1/D11/D10/D8!

Kanil83

tak tam už dálnice vede 🙂 a to jak je to nymšleny, D3 skončí na okruhu a může se proud dělit doprava a doleva. Kdy dojede k Modleticím a tam se to opět může rozdělit do města a nebo dále po okruhu. Ano predikce říká že D1 od Benešova potencionálně provoz nestihne. nicméně Tranzit Severovýchod – Jih by prostě do Prahy sjíždět nemusel . Ano není to podloženo výpočty, je to jen laicky pohled na mapu.

lvy

Naprostý nesmysl.

Pako

I tak může vypadat příspěvek. Děkujeme za něj.

DavidS

A dokonce příspěvek, který lze rovnou považovat i za hodnocení samotného příspěvku:-).

Dálnice

2 mld (spis 3) na tunel, ktery za par let, po dostavbe D3 v StC ztrati jakekoliv opodstatneni…

Jarda

i kdyby se dostavěla D3, tak tam provoz zůstane dost vysoký..a navíc to nebude pár let..

Dálnice

Ne dost vysoký na tunel za 2 mld…

Jenda

Za pár let, ježiš tihle optimisti mi vždycky vykouzlí úsměv na tváři 😀 Nehledě na to, že tam vysoký provoz bude pořád.

Dálnice

Do konce dekády bude D3 ve stavbě. Čemu přesně ještě nerozumíte?

SYN

Ano, jenže které dekády?? Tam ještě nemají ani povolení, tady už bylo předpár lety a stále se nestaví…

Michal M

Lehce pod 10 000 denně tam bude i pak, ne?

peter

A proro potrebuji tunel a 2+1? Tak to muzeme stavet tunely skoro vsude.

Dálnice

přesně

Michal M

Ne, potřebují tunel proto, že tu cesta velmi necitlivě odřízla Benešov od parku, který k němu dost zásadně patří. K 2+1 se vyjádřit neumím, asi ne.

Jaroslav

Tunel je tam především potřeba proto, aby se lidé z Benešova, především maminky s kočárky a malými dětmi dostali bezpečně do konopišťského parku!! Dneska se buď musí protáhnout podjezdem u mlékárny kde kvůli nim zúžili průjezd na jeden jízdní pruh s předností v jízdě vozidel jedoucích ve směru do města, nebo přebíhat hlavní silnici v místě zrušeného přechodu pro chodce u stadionu! A jděte k šípku s návrhy na postavení nadchodu! Jak by přes něj ty kočárky asi dostávaly vy chytráci?

SYN

No, konkrétně na toto by stačila lávka pro pěší případně podchod…?

Jaroslav

Jak už jsem napsal v příspěvku na který reagujete s tím jděte k šípku!!!Jak by tu vaši lávku nebo podchod překonávaly maminky s kočárky ?

holy.james

Proč s tím nepočkají, až se dostaví středočeský úsek D3?

Pako

Protože je pravděpodobné, že to bude mnohem dřív než D3 a současná situace na tomto úseku je naprostá katastrofa?

Tomáš

Katastrofa to teprve bdue, až to budou stavět a 2 roky se bude jezdit skrz Benešov

Pako

Ofiko objížďku přes město nikdo nepovolí. V místě zahloubení to bude zajímavé, ale snad to zvládnou se zachováním plynulého vedení 1+1. Pokud mají povolení, tak to musel nějaký kolega vymyslet.😎

Hans N.

V Libe na dva roky zavřou půlku tunelu a dva mosty na průtahu. A nezbyde než to vydržet. V Benešově to asi horší nebude. (Čísla neznám, tak třeba to horší bude.)