Rozvážkové firmy: Kurýři mají až 300 korun za hodinu, vliv má počet objednávek
Kurýr jezdící pro Wolt. Foto: Wolt
Kurýři jezdící pro Wolt tento týden protestovali kvůli snížení příjmů.
Kurýři jezdící pro Wolt tento týden protestovali kvůli snížení příjmů.
Že za 300/h někdo vůbec vstává. Při cenách co tu jsou tak 500 je základ.
V době korony, to byl dobrý při výdělek při delším naprostém výpadku přijmu z mé práce, ale nechal jsem toho a vrátil jsem se, co mě fakt uživí a baví.
Rekord byl v pátek 2400 Kč (-580 benzín), ale po 14 hodinové směně v Pražšké dopravě fakt zábava 🙂
Ten příklad 100 Kč za objednávku je fakt nějaký extrém. Když si občas objednám u DJ, tak dám za dopravu desítky korun, něco za obaly, případně pár korun na dýško (to nemá být povinné, ale v ceně služby) a zbytek musí dotovat restaurace anebo to neexistuje. Ten Wolt sám o sobě z něčeho žít musí, režie určitě není jen samotná aplikace na serveru. Podle mě přihazovat stovku k objenávce jídla pro jednoho nebo dva není moc udržitelné. A větší poptávka je jen pár hodin denně.
No nevim, osobně si takhle jídlo neobjednávám, chodím radši do restaurace, jen teda nerozumim tomu, že dýško nemá být povinný, ale v ceně služby. V hospodě taky není povinný a dávám ho vždycky (teda jednou v životě jsem si to nechal vysázet do koruny, ale to už se tak stává), to se spíš ptám, když platim stravenkovou kartou jestli jim to nevezme majitel a dám kdyžtak cash.
Wolt i ostatní inkasují 30% z ceny celé objednávky, tedy mnohem více, než jen poplatek za dopravu. Odměna pro kurýra v podstatě nezávisí od ceny objednávky. Může vézt objednávku za 100 Kč a dostat 200 Kč odměnu a naopak může mít i odměnu 100 Kč z objednávky za 3000.
Pokud se jedná o OSVČ, jak jim můžou „snížit odměny“ (jednostranně) nebo „zablokovat profil“ ? Tyto odměny nebyly ve smlouvě?
Smejdi na kolech a kolobezkach!!!! Dobra brigada pro 15-26 let, ale kdyz vidim nektery lidi po 30 tak je me jich lito. Borci v jejich veku maji mit davno vybudovano a jezdi na kolech pro Wolt :d:d
Je to jen další bublina, která dříve nebo později, splaskne.
300/hod je tak dvě hodiny ve špičce za den. Jinak je to kolem kila čistého. Je to jako jezdit tágem. Ve špičce i 500/hod, ale jen kolem půlnoci a jen o víkendu. Pak to klesne i k 80/hod.
Jezdit nakonec zůstane jen zlomek z dnešního počtu.
Máte velice zkreslené informace o výdělku řidiče taxislužby pokud teda nemyslíte Bolt a Uber
Jestliže ze 7000 protestuje 100, tak to je pouze jasným znamením, že tam nepatří, a měli by si najít jinou práci.
Pokud chlap ve středním věku jen rozváží jídlo, a není to nadšený řidič s výsluhou od vojska či policie, tak je trouba.
Každý se živí jak umí.
Co když to má jako přivýdělek k normální práci na plný úvazek? To vás nenapadlo?
Dokážu si představit že má někdo homeoffice nebo poloviční úvazek a jezdí pár hodin v době oběda a večeře, to by fungovat mohlo. Nějaké velké výdělky bych si od toho taky nesliboval. Asi jako výdejní místo pro Zásilkovnu, kdy zákazník platí za poštovné třeba 50, 60 korun, z toho pro výdejní obchod moc nezbyde.
omg, tak jezdí třeba jen večeře po celodenní práci. To je jedno. Dělat kurýra je zcela normální přivýdělek. A taky může chtít víc a nenechávat se odrbávat.
A vyjádření zástupců protestujících je kde?
Zástupce organizátorů protestu uvedl, že hodinový výdělek takové částky nedosahuje, protože výše odměny je závislá na denní době i druhu dopravního prostředku, který kurýr používá. Protestující požadavky formulovali v petici a odeslali je firmě v dopise.
„1.Začala jednat se zástupci nespokojených partneři-kurýrů na níže uvedenými body.“
‚Zástupci nespokojených partneři‘ dobrá češtin 😀
Napište příště, že to je v té petici, já se pak zbytečně děsím chyby v textu😀
Těch 300 Kč / hodinu ale není výdělek, ale tržba, že? Takže kurýr z toho musí zaplatit auto, benzín, pojištění, daně. Když nemá kontinuální přísun poptávek, tak může být dlouhé hodiny za nula.
Když vidím jak jezdí a parkují, tak si asi musí vydělat ještě na pokuty…
V Praze určitě (zejména když je zákaz zastavení tam kde by mohl být zákaz stani)… Problém je v tom, že ti „hulvátsky parkující“ udávají tempo ostatním.
Daně a pojištění musí platit i zaměstnanec…
Každopadne já jsem v Dáme Jídlo dělal na dohodu, 43-48 korun za zakázku, s vlastním autem 60-65.
Takže reálně by za hodinu museli udělat 6-7 objednávek, aby těch 300 skutečně dostali. Pokud si lidí neobjednávali s restaurací o ulici vedle, těžko se to dá stihnout.
Pan Pavel asi myslel pojištění auta (výrobního prostředku) a silniční daň. To nemá s daněmi a pojištěním zaměstnance nic společného. Ty pak platí ten kurýr taky.
Nevím kolik z toho vyplývá jenom z vlastnictví auta, ale souhlasím že ten rozdíl mezi tržbou za zakázku a spotřebou auta je vidět.
A taky tu část daní*, kterou za zaměstnance platí zaměstnavatel. Není malá.
*) říká se tomu jinak, ale má to veškeré vlastnosti daně.
Silniční dani nepodléhají osobní a nákladní automobily s hmotností do 12 tun. Takže pokud kurýr nerozváží kamionem, tak žádnou silniční daň neplatí.
Ale zjevně tím pojištěním myslel povinné odvody sociální a zdravotní… Pokud to má kurýr jako jedinou práci, vztahuje se na něj minimální pojistné 5 666 korun měsíčně.
OK, koukám že to je tak jak píšete nově od letošního roku.
6-7 objednávek by znamenalo jídlo vyzvednout hned bez čekání, za 5 minut dojet k zákazníkovi, ihned předat a brát z dalšího místa hned vedle, to půjde dost těžko. Sám vidím, že kurýři na předání jídla občas čekají delší dobu. A když si něco objednám, tak ke mně jedou klidně 15 minut, v městském provozu to ani rychle nejde.
Taky mi to přijde nerealistické.
Z čísel z USA víme, že doručovatelé mají nižší hodinové odměny, než je lokální minimální mzda (která se samozřejmě na gig joby nevztahuje).
Pokud není český Wolt nějak speciálně rozhazovačný (to asi není – proč by měl být?) tak by to měl příjem v průměru vyjít něco málo pod českou minimální mzdu, čili +-100 kč/hod.
Něco navíc dělají dýžka.